Miksi miestä ärsyttää kaikki naiselliset piirteeni?
Siis ne perinteiset naiselliset. Se, jos kiljahdan kun näen hiiren tai hämähäkin. Se, jos lakkailen ja koristelen huolellisesti kynsiäni ja varon niitä (esim laitan hanskat kun tiskaan ettei lakka mene pilalle). Se, kun meikkaamiseen menee aikaa ja kenkiä on kymmenen paria.. Se kun haluan käyttää hameita ja sukkahousuja, ja sitten niitä sukkahousuja pitää olla usein ostamassa uusia kun eihän ne loputtomiin kestä ehjänä. Miestä selvästi ärsyttää nämä kaikki naiselliset jutut. Enkä ymmärrä miksi. Osaisiko joku selittää? Olin luullut, että miesten mielestä naiselliset naiset on ihanampia kuin "rekkalesbomaiset" naiset. Ja homo hän ei ole vaan katselee esim telkkarista juuri niitä naisia joilla on erittäin kaunis meikki irtoripsineen ja hiuslisäkkeillä rakennetut upeat hiukset (tosin mies ei tajua, että ne hiukset ei ole aidot).
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa miehesi haluaisi sielunkumppanin eikä mitään hörsönaista.
Pitääkö sitten olla aivan kuin mies voidakseen olla miehelle sielunkumppani? Tarkoittaako sielunkumppanuus sitä että on kuin kopio miehestä?
Näin juuri. Miehet voisi tulla kommentoimaan; haluatte toisen äijän vierellenne sielunkumppaniksi? Ihanaa, kun on nainen vierellä, joka tykkää kaljasta, auton rasvailusta, lätkästä ja miestenjutuista.
Laittautua ei saa, mitään ylimääräistä panostusta ulkonäköön eikä saa olla, (ei mitään naisellisia tehokeinoja hyi yök) ei myöskään saa olla herkkä, kiltti, ja miestä ja hänen taitojaan ja kykyjään tarvitseva ja haluava. Mies ei saa olla tarpeellinen naiselle, vaan naisen pitää olla täysin itsenäinen ja itseriittoinen joka ei tarvitse tai halua miestä mihinkään.
En ole mies, mutta minulla on useita kaverimiehiä, jotka haaveilevat juuri tuollaisesta parisuhteesta. Että naisen kanssa voisi röhnöttää sohvalla vetämässä kalsarikännit ja höhöttää jollekin men behaving badly -tyyppiselle komediasarjalle. Nainen tosin ei saisi piereskellä siinä kalsarikännejä vetäessä, mies saisi, mutta muuten olisivat samanlaisia. He haluaisivat naisen joka ei hössöttäisi ulkonäöstä ikinä, ei ikinä itkisi, ei ikinä haluaisi vaihtaa verhoja tai laittaa esille kynttilöitä. Naisen joka osaisi itse kaiken eikä pyytäisi mieheltä apua missään, eli ei tarvitsisi miestä vaikkapa poraamaan reikää seinään.
Voi kyllä <3 tämmöinen nainen kelpaisi
M29
Näin tällaisen naisen eilen, oli jo 40 vee ja näkyi naamasta tuo kalsarikännit viikonloppuna asia (kuten muuten jos katsoo Mervi Tapo_an nuoruudenkuvia ja 40-50 v kuvia). Nämä on parikymppisenä hehkeitä, mutta jo kolmikymppisenä naamasta alkaa näkyä harrastukset. Ole siis varovainen, mitä toivot M29: sen mitä toivoo, voi myös saada.
Vierailija kirjoitti:
Häntä varmasti harmittaa, että sinulle naisellisuus tarkoittaa teennäisiä kliseitä.
Jos se ap:n luonne tai tapa olla feminiininen ärsyttää niin kovasti niin miksi on edes valinnut ap:n puolisokseen? Tätä en ymmärrä. Turha kenenkään on sitä miestä puolustella tuolla tavalla, itsepähän ap:n valitsi. Ja nyt lapsellisesti haukkuu valitsemaansa puolisoa vähättelevästi ja halveksuvasti aina kun tämä tekee jotain itselleen mieluisaa tai vaikka tarvitsee apua. Kukaan toisia kunnioittava ja järkevä ihminen ei käyttäydy noin.
Kiinnostavaa muuten, että stereotyyppisesti naiselliset maneerit/tekemiset/kiinnostuksenkohteet mielletään usein teennäisiksi ja ärsyttäviksi, mutta stereotyyppisesti maskuliiniset jutut eivät ikinä saa vastaavaa kritiikkiä. Miksiköhän.
Ap, tietääkö miehesi, että arvostat hänen miehisiä puuhiaan ja olemustaan. Jos sinulla on vaativa duuni ja kovat mat jutut ja hän kokee omat autonrassailut yms. alempiarvoisena (tai aliarvostettuna) saattaa hän dissata sun juttuja kompensoidakseen ja vastaavasti nauttii kun saa jakaa omia äijäjuttujaan, "että sä ymmärtäisit".
Voi se tietty olla vaan vähän jäyhä toopekin :)
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kaksinaismoralismia, mitä miehet ei tajua käyttävänsä on, kun kuolaavat netissä/tv:ssä yms naisia, joilla on silikonirinnat, ammattimeikkaaja ja kampaaja puunannut esim juontaja-naista kaikinkeinoin, stailaaja valinnut seksyt ja näyttävät vaatteet, jne. Ja sitten ihmettelevät kun oma muija ei näytä koskaan yhtä hyvältä.
Täällä haukutaan irtoripset, hiuslisäkkeet, silikonirinnat, tekorusketukset, vahva huolella tehty meikki yms mutta samaan aikaan miehet kuolaavat juuri niitä naisia Instassa joilla on kaikki edellä mainittu.
Esim minulla on rakennekynnet, ja koko ajan saan palautetta miten kauniit käteni ja kynteni ovat. Pidän rakennekynnet suht lyhyinä, ja niissä on ranskalainen manikyyri aina. Kumma juttu että ennen ei kukaan kommentoinut käsiäni kauniiksi mutta kun tosiaan otin ne rakennekynnet tyylikkäästi niin kehuja satelee joka puolelta...
Sama juttu silikonirintojen kanssa. Jos osaa hankkia oikean kokoiset (maltilla) ja etenkin pisaran malliset mutta silti kiinteät (ei sellaiset pallot), niin sellaiset rinnat ovat miljoona kertaa paremman näköiset kuin ne luomut, pienet riippurinnat, jotka raskaudet, imetykset ja painonvaihtelu on pilannut. Sanottiin tällä palstalla mitä tahansa..
Samaa kaksinaismoralismia naisetkin harrastaa. Haukkuvat miehiä huonosta pukeutumisesta ja ihosta. Vaan annas olla jos mies on kiinnostunut muodista ja shoppailusta, niin eihän se käy. Miehen pitäisi pukeutua tyylikkäästi ilman, että siihen kuluisi aikaa tai rahaa.
Ihon hoidossa tämä näkyy vielä helpommin. Jos mies oikeasti haluaa hoitaa ihoaan ja haluaakin käyttää laatutuotteita eikä perus markettitavaraa, niin johan ihmetellään. Viimeistään siinä vaiheessa nousee meteli, kun miehenkin tuotteille pitäisi vessan kaapista löytyä tilaa tai mieskin tarvitsisi juhliin valmistautuessaan vessaa enemmän kuin pari minuuttia. Puhumattakaan siitä jos mies käy kosmetologilla tai peittää joskus näppylöitä meikillä. Heti ollaan neidiksi tai homoksi nimittelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en halua, että miehellä olisi naismaisia piirteitä vaan minun mielestä on kivaa jos mies on miehekäs ja nainen naisellinen. Siksikin ihmettelen miestäni.. Ap.
Kuulutko siis niihin, joiden mielestä miehellä ei saisi olla tunteita tai ainakaan näyttää niitä?
Vierailija kirjoitti:
Halveksii naisia ja naiseutta, aika yleistä miehillä. Samalla halveksivat itseäänkin kun ovat naisesta seksuaalisesti riippuvaisia.
Täyttä miesvihaa ja viestillä toistasataa yläpeukkua. Kuvastaa hyvin tätä palstaa. Enbuske ei ollut väärässä.
Hirveästi kommentteja siitä, millaista on "oikea" naisellisuus. Hei miettikää vähän nyt. Jokainen saa olla ihan omanlaisensa ihminen eikä kellään ole oikeutta määrätä, millainen naisen pitää olla ollakseen naisellinen. Ikinä ei näe tällaista samanlaista keskustelua miehistä ja oikeanlaisesta miehisyydestä.
Ehkä miehesi haluaa poikaystävän.
Oisko niin, että miehen isä on ollut naisia halveksiva. Ja kotoa opittu että naiselliset asiat ovat epämiellyttäviä. Sitä on aika vaikea muuttaa mihin on oppinut pienenä, ainakaan jos sitä ei itse tajua, miksi ärsyttää.
Itse olen vasta lähempänä 30 hyväksynyt omat naiselliset piirteeni. Lapsena koitin olla isäni silmissä "hyvä" eli "poika" , toisin sanoen kiinnostuin enemmän poikien jutuista, pukeuduin poikamaisesti. Nuorena ja aikuisena olinkin todella epävarma ja sulkeutunut, kun koitin olla jotain muuta mitä olin, edes tajuamatta sitä itse. Mutta olen pikku hiljaa tajunnut, ihanien miesten ja naisten avulla että naisellisetkin piirteet ovat positiivisia ja hyväksyttäviä. Se ei ole paha että kikattaa joskus, on ookoo hymyillä, saa olla kaino, ei haittaa olla heikompi, ei haittaa vaikken osaisi kaikkea elektroniikasta, minun ei tarvitse olla kiinnostunut autoista, minä saan käyttää mekkoja ja laittautua, saan kiinnostua "naisten" lehdistä, sarjoista ja elokuvista. Ja en sano ettei naiset voisi olla kiinnostunut autoista, vaan että minä yritin toteuttaa niitä vain lapsena kuulemani halveksunnan takia, halusin hyväksyntää isältäni. Sama voi päteä ap:n mieheen, hän on oppinut että naiselliset asiat on hävettäviä /halveksuttavia ja ehkä kokee myös ristiriitaa. Hän pitää naisista, ilmeisesti kun on seksiäkin, mutta ei osaa osoittaa arvostustaan aplle muulloin kuin opituista hienoissa jutuissa eli "miesten" töissä, auton parissa.
Liikaa on aina likaa, siis ajankäyttö nä
Jos olet tehnyt maskeerausta usein, siimä oppii.
Mikäli ajankäyttönä on vielä löhöily, paljonko väliä?
Otetaanpa vertailulohdaksi;
A naiklonen a käyttää miehen huomion saamiseen 4-5 vuotta häirintää ilman suoraa sosiaalisuutta (seurailu ja huutelu matkan päästä eivät ole sitä),
B nainen b on Vähän sosiaalinempi ja juttuli luistaa jo alkumetreillä,
A huutaa monessa tapauksessa perässä "Se Nainen nussii toista miestä", töllää miestä kilpalijan liikkeessä,liikkui miehen asuinalueella,
Liikaa on aina likaa, siis ajankäyttö nä
Jos olet tehnyt maskeerausta usein, siimä oppii.
Mikäli ajankäyttönä on vielä löhöily, paljonko väliä?
Otetaanpa vertailulohdaksi;
A naiklonen a käyttää miehen huomion saamiseen 4-5 vuotta häirintää ilman suoraa sosiaalisuutta (seurailu ja huutelu matkan päästä eivät ole sitä),
B nainen b on Vähän sosiaalinempi ja juttuli luistaa jo alkumetreillä,
A huutaa monessa tapauksessa perässä "Se Nainen nussii toista miestä", töllää miestä kilpalijan liikkeessä,liikkui miehen asuinalueella,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa miehesi haluaisi sielunkumppanin eikä mitään hörsönaista.
Pitääkö sitten olla aivan kuin mies voidakseen olla miehelle sielunkumppani? Tarkoittaako sielunkumppanuus sitä että on kuin kopio miehestä?
Näin juuri. Miehet voisi tulla kommentoimaan; haluatte toisen äijän vierellenne sielunkumppaniksi? Ihanaa, kun on nainen vierellä, joka tykkää kaljasta, auton rasvailusta, lätkästä ja miestenjutuista.
Laittautua ei saa, mitään ylimääräistä panostusta ulkonäköön eikä saa olla, (ei mitään naisellisia tehokeinoja hyi yök) ei myöskään saa olla herkkä, kiltti, ja miestä ja hänen taitojaan ja kykyjään tarvitseva ja haluava. Mies ei saa olla tarpeellinen naiselle, vaan naisen pitää olla täysin itsenäinen ja itseriittoinen joka ei tarvitse tai halua miestä mihinkään.
Juuri tuollainen ylidramatisointi on ärsyttävää.
Voitaisiin me miehetkin valittaa, kun naiset ei enää arvosta "perinteisellä" tavoilla miehekkäitä miehiä. Siis niitä joille ainoat ratkaisut vastoinkäymisiin on väkivalta ja viina. Kaikki naiset vaan halua nykyään niitä neitimiehiä, jotka diskuteeraa ja hyssyttelee vaikka vastaantulijat hiplaisi teinitytärtä siinä vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Hirveästi kommentteja siitä, millaista on "oikea" naisellisuus. Hei miettikää vähän nyt. Jokainen saa olla ihan omanlaisensa ihminen eikä kellään ole oikeutta määrätä, millainen naisen pitää olla ollakseen naisellinen. Ikinä ei näe tällaista samanlaista keskustelua miehistä ja oikeanlaisesta miehisyydestä.
No samaa mieltä siitä että mitään oikeaa naisellisuutta ei ole olemassa, mutta kyllä miehisyyteen liittyy ihan samanlaisia stereotypioita ja ne tulee esiin myös täällä. On hyvin helppoa olla mies "väärin".
Miks et saa säilykettä auki? Kai 3-kymppinen terve ihminen nyt säilykkeen saa auki, vai?
Ei tietenkään ole olemassakaan mitään välimuotoa epänaisellisen rekkiksen ja sen meikkibarbien välillä. Itse olen hyvinkin naisellinen, ja en meikkaa laisinkaan.
Sisko on kyllä paras asia mitä miehellä on (ja veli siskolla). Tulee vähän todellisuudentajua. Parempi jos 2.