Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mia-nimestä ajatuksia? Vauvalle? Sehän on kansanvälisesti nyt erittäin annettu nimi tyttövauvoille!

Vierailija
06.05.2017 |

Jostain syystä Suomessa sitä ei vaan tällä hetkellä kovin paljoa anneta vauvoille nimeksi, mutta muissa maissa kyllä.

Esim. Emilia on nimi, jota on jo 3-kymppisillä, mutta sitä annetaan myös vauvoille tällä hetkellä. Miksei Mia-nimeä Suomessa juuri vauvat saa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että Mia-nimi tulee vielä Suomessakin yleistymään uudestaan. Ei välttämättä ihan hitiksi asti, mutta luulen et lähivuosina sitä taas annetaan. Mia ei kuitenkaan 70 - 80 -luvun vaihteessakaan aivan ykköshittinimi ollut, vaikka toki tavallisehko olikin. Jotku Minna, Jonna, Sari, Tiina oli kuitenkin yleisempiä.

Vierailija
22/27 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mia / Miia oli 10 suosituimman nimen joukossa 70-80-luvulla.

Nyt Mia on 2. tai 3. suosituin tyttövauvan nimi Amerikassa.

Itselläni ja tyttärilläni se on toisena etunimenä, toivottavasti myös heidän tyttärillään. Kaunissointuinen ja sievä, kissamainen nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mia ja Miia ovat saman nimen kaksi eri kirjoitusasua, ääntyvät samoin. Miioja on tosi paljon 4-kymppisissä tädeissä.

Höpöjö puhut. Keskiverto Miia on tällä hetkellä vähän päälle 30-vuotias.

Mä olen tasan 40, ja kaikki tuntemani Miat/Miiat ovat joko ikäisiäni tai vanhempia.

Nimi tuli suosioon jo 1960-luvulla, kun Mia Farrow esitti Peyton Placen Allisonia. Eli oman aikansa "Brooke".

Vierailija
24/27 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Mia, syntynyt 60-luvun lopussa ja äitini antoi nimeni juuri Mia Farrown mukaan. Briteissä ja USA:ssa ainakin tosiaan ollut hittinimi jo joitakin vuosia. On se kiva, että ulkomailla tykätään mun nimestä. Miksiköhän Pia, Tia, Kia, Nia, Fia jne eivät ole?

Vierailija
25/27 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mia on ihana nimi! :)

Vierailija
26/27 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä Suomessa sitä ei vaan tällä hetkellä kovin paljoa anneta vauvoille nimeksi, mutta muissa maissa kyllä.

Esim. Emilia on nimi, jota on jo 3-kymppisillä, mutta sitä annetaan myös vauvoille tällä hetkellä. Miksei Mia-nimeä Suomessa juuri vauvat saa?

Siksi koska nimimuoti kulkee sykleissä ja Suomessa ollaan aina muutama vuosi jäljessä. Miat on nyt neli-viiskymppisiä eivätkä ole halunneet antaa omaa nimeään lapsilleen. Tämänkin pystyy järkeilemään ihan arkijärjellä...

Sä taidat olla joku parikymppinen koska olet noin pihalla.

Vierailija
27/27 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mia kuulostaa kansainväliseltä nimeltä.

Miia taas on se takapenkin hieman pullea koulukiusaajatyttönen.

Molemmathan lausutaan pitkällä iillä eli eroa ei ole. Voihan tuon Mia antaa, mutta varautua pitää sitten fraasiin Miia yhdellä iillä. Piia ja Tiia eivät vielä taida tehdä comebäkkiä :)