Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitäisi kerätä koiran kakat jos ne ei ole kävelytiellä?

Vierailija
05.05.2017 |

Mun koiralla on tapana mennä tarpeilleen aina vähän syrjempään,ojaan, pensaan alle tai muuten vähän edemmäs siitä missä kävellään. Eräänkin kerran koira meni ison pensaan alle, niin ettei siitä näkynyt suunnilleen kun häntä, ja kohta tuli nainen mulle huutamaan, että kerää kakka pois. Toisen kerran koira meni ojan toiselle puolelle rytelikköön kakalle, niin nainen oikein kuuluvalla äänellä sanoi lapselleen, että varovasti nyt kävele, kun ojassa on koiran kakka! Viesti oli selvästi tarkoitettu minulle. Niin mitä haittaa siitä koiran kakasta kenellekkään on, jos se on paikassa, jossa ei ihmiset kävele, tuskin lapsiakaan päästetään mihinkään ojaan tai puskien alle loikkimaan? Eikö se ole ekologisempaa,että se koiran kakka maatuu sinne luontoon, kun kerätä se muovipussiin, olkoonkin vaikka biohajoava pussi???

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laki sanoo siis näin:

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

....

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

Toki joidenkin hihhuleiden mielestä kakat pitäisi kerätä joka paikasta.

Missähän menee kenenkin mielestä hoidetun ja hoitamattoman ympäristön raja..? Olen sitä koiranpentuni kanssa miettinyt ja olen ollut hyvin kuuliainen, koska en minäkään haluaisi noita huuteluja osakseni, varsinkin kun parhaani teen. Tiettyä harkintaa myönnän käyttäneeni esimerkiksi silloin kun pentu kiipesi korkealle aurattuun lumipenkkaan, joiden huipulle tykkäsi tiputtaa pökäleen. Kiipesin kiltisti näille siis hyvin reilusti itseäni korkeammille lumipenkoille, mutta jätin kyllä kiipeämättä jos kukaan ei ollut näkemässä.

Nyt tänä keväänä, kun lunta ei taajamassa ole, olen jättänyt kakan maahan vain kaksi kertaa, kun pussit vaan kertakaikkiaan ovat kiireessä unohtuneet kotiin. Puskiinkin konttaan hakemaan pienimmätkin pökäleet, ettei kukaan saa raivokohtausta että joku kikkare jää jotain kukkapuskaa lannoittamaan.

Mielestäni samaa kakkaa se on se multakin, ja siihen se sekoittuu. En ihan myöskään ymmärrä miten lapset saavat ja miten niiden kannattaa taajaman katuojissa leikkiä, ylipäätään juoksennella kaupungissa, jossa liikkuu kävelijöitä, pyöräilijöitä ja autoilijoita? Eikö puistot ja pihat ole sitä varten, kun taas taajaman kadut ja niiden reunustat vain kulkuväyliä paikasta A paikkaan B?

No ei esim pyöräilyä opetteleva lapsi osaa vielä niin hienosti pyöräillä, ettei kävisi välillä pientareen puolella. Ja niinkuin sanoin, minua myös ottaa aivoon että oma koira joutuu dallailemaan toisten koirien p*skojen päältä kun haistelee reunustoja. Itse korjaan jätökset aina! Ja olen valitettavasti huomannut että mitä isompi koira, sen todennäköisemmin ne ulosteet jätetään just siihen mihin koira ne töräyttää.

On tosiaan sen luokan ongelma Turun lähiöissä, että koiranomistajana kannatan mm. koiraveroa. Koiria on täällä jo ihan liikaa, ja tarvetta olisi esim lisäroskiksille, "ilmais"pusseille ja koirapuistoille. Olisi hyvä että koiria hankkisi vain ne jotka oikeasti on valmiit siitä lystistä myös maksamaan ja vähän näkemään vaivaa.

Siis mitä, luuletko sinä olevasi jotenkin poikkeuksellinen koiranomistaja, ja ettei koiranomistajat ole valmiita maksamaan ja näkemään vaivaa?

Tämä on aiheen vierestä, mutta luulisi että koiranomistajana tiedät että kyllä jokainen koiranomistaja joutuu laittamaan siihen eläimeen aikaa, vaivaa ja rahaa ihan niin kuin sinäkin.

Ja itse asiassa en usko, kun sanot olevasi koiranomistaja, kun kehtaat julistaa, että koiria on alueella liikaa. Mikset itse otit ja mikset luovu koirastasi, jos kerran koira lemmikkinä on kasvava ongelma?

Vierailija
22/52 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin koiranomistaja kirjoitti:

No ei ojanpohjista sentään.

Mutta hoidetuilta taajama-alueilta eli tien reunat, nurmikot, hoidetut pusikot ym on paikkoja mistä pitäisi kerätä. Ja ainakin täällä Turussa ne on silti p*skaa täynnä. Ja ihan suoraan tiellekkin p*skotetaan, jopa lasten leikkipihoilke. Kyllä ne on sitten lasten kengissä, pyörissä, vaatteissa, lastenvaunujen renkaissa, koiran tassuissa jne.

Minusta ihan todellinen ongelma kun taajamat isoja ja koiria alkaa tietyillä alueilla olla PALJON.

Viheralueiden työntekijät kiittää kun ei voi joissain paikossa käydä tekemässä hoitoleikkauksia rauhassa kun koko ajan saa katsoa mihin astuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se nyt ihan johonkin ojaan menee niin ei toki sieltä tarvitse. Mutta pientareelta olisi kiva kerätä. Kävelytän (tai kävelyttäisin) taaperoa pientareen puolella jottei pompi muiden jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden edessä, mutta ne on aina täynnä koiran kakkaa...

Vierailija
24/52 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haju on hirvittävä

Vierailija
25/52 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ketjun aloittaja. Tarkoitin hoitamattomalla alueella olevia paju- ym puskia, joita ei kukaan käsittääkseni hoida, ja en pientaretta asfaltin vieressä (joku kirjoitti että lapsi opettelee pyöräilemään, ja käy ehkä pientareella) vaan aluetta pientareen ja mahdollisesti vettä puolillaan olevan ojan takana, siellä tuskin pyöräillään. Enkä tarkoittanut hoidettua aluetta kaupungissa, vaan täysin luonnontilassa olevia alueita. Koiralla 8 metriä pitkä flexi, ja siitä voisin arvioida, että koira paskoo useinkin 4-7 metrin päähän kävelytiestä, eli ei heti siihen kävelytien viereen nurmikolle. Veikkaan, että esim linnut levittää enemmän tauteja, koira saa kuitenkin 2 kertaa vuodessa matokuurin.

Vierailija
26/52 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai koiran voisi ottaa vain ihminen joka on valmis näkemään vaivaa? Onkohan tämä vaivannäkö vain kakkojen keräämistä, ja sillä siisti? Mistähän mahdat tietää, kuinka paljon kukakin koiranomistaja käyttää aikaa ja vaivaa koiran hoitoon ja leikkimiseen ja harrastamiseen koiran kanssa? Se fi tee kenestäkään vielä hyvää koiranomistajaa, että kerää kikkareet kadulta. Kyllä koiran hyvinvoinnissa on kyse jostakin ihan muusta.

Vierailija
27/52 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira syö toisten koirien paskoja, se ei saa tarpeeksi kuitua. Näin ainakin jostain luin. Eikä mun koira ainakaan kävele toisten kakkoihin, haistelee ehkä, mutta varoo tosi paljon ettei kävele niihin. Eikä tee tarpeitaan pihaan, vaik sillä ois maha sekasin, niin se yrittää keretä jonnekki vähän syrjempään, jos vaan kerkiää...

Vierailija
28/52 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai koiran voisi ottaa vain ihminen joka on valmis näkemään vaivaa? Onkohan tämä vaivannäkö vain kakkojen keräämistä, ja sillä siisti? Mistähän mahdat tietää, kuinka paljon kukakin koiranomistaja käyttää aikaa ja vaivaa koiran hoitoon ja leikkimiseen ja harrastamiseen koiran kanssa? Se fi tee kenestäkään vielä hyvää koiranomistajaa, että kerää kikkareet kadulta. Kyllä koiran hyvinvoinnissa on kyse jostakin ihan muusta.

No sanottiinko siinä niin?

Vierailija
29/52 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tosissasi. Ihan oikeastiko niitten lasten pitää ihan joka helkkarin paikkaan päästä!?

Vierailija
30/52 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tosissasi. Ihan oikeastiko niitten lasten pitää ihan joka helkkarin paikkaan päästä!?

Ei ny menny ihan niinku piti, lainaus jäi puuttumaan. Tässä piti lainata tota ekaa kommentoijaa jonka mielestä lasten pitäisi päästä ojiin tonkimaan mutta ei voi ku iik koirankakkaa!

Vierailija
31/52 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmisen uloste eroaa koiran kakasta? Eli voisivatko myös ihmiset käydä kakkimassa sellaisten pensaiden juurelle, missä lapset ei leiki? Samallalaillahan ihmisen uloste maatuu.

Oikeasti mielestäni koirien kaikki kakat pitää korjata pois ainakin kaupunkimetsistä.

Koirat on ihan kivoja, mutta niitä tosiaan ihmisillä on paljon ja ainakin meidän lähimetsät ja polkujen vierustat ovat täynnä koiran kakkoja ja se on tosi ikävää....

Vierailija
32/52 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisten pitäisi alkaa paskomaan luontoon, kun koiratkin tekee niin? Pitäiskö alkaa syömään koiranruokaa kun koiratkin tekee niin?

33/52 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmisen uloste eroaa koiran kakasta? Eli voisivatko myös ihmiset käydä kakkimassa sellaisten pensaiden juurelle, missä lapset ei leiki? Samallalaillahan ihmisen uloste maatuu.

Oikeasti mielestäni koirien kaikki kakat pitää korjata pois ainakin kaupunkimetsistä.

Koirat on ihan kivoja, mutta niitä tosiaan ihmisillä on paljon ja ainakin meidän lähimetsät ja polkujen vierustat ovat täynnä koiran kakkoja ja se on tosi ikävää....

Tietäisitpä vaan kuinka paljon ihmisenkakkaa tuolla lenkkipolkujen varsilla on. Mun koirat esim. tykkää kieriä ihmisten ulosteissa (koirien kakkoihin ei reagoi). Aika monet kerrat sitä ihmisen kakkaa pessyt koirien turkeista.

Tiedän myös koiria, jotka on sairastuneet syötyään ihmisp*skaa, koska siinä on ollut alkoholi-/lääkejäämiä.

Vierailija
34/52 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja ihmisten oksennuksia, niitä on kävelyteitten varsilla ja kävelyteilläkin. Jos koira meinaa alkaa kierimään kävelytien varressa, niin siinä on saletisti oksennus. Jostain syystä koirat tuntuu ajattelevan, että tuossapa hieno tapa peittää oma haju. Koirillahan on alitajunnassa ajatus, että niitten on peitettävä oma haju, jotta saaliseläin ei haista koiran tulevan. Vaikka tietenkään koira ei saalista, vaan syö ruokansa kupista, niin nuo alkukantaiset vaistot niillä on... Ja kesällä saa pelätä, milloin koiran tassussa on lasinsiru, niitä kun tuntuu olevan aika paljon noilla kävelyteillä. Kerran oon uimaan mennessä saanut jalkapohjaan haavan lasinsirusta, ja ei ollut kivaa, pelotti että se tulehtuu, kun aika inhottava paikka saada haava, käveltäväkin olis, ja pidettävä haava puhtaana, ja vähän mietittävä minkälaiset kengät pystyy laittaa, kipeäkin on. Jos olis sen sijaan kävelly koiranpaskaan, inhottavaahan se olis ollut, mutta pesemällä siitä olis selvinnyt, ei olis ollut kipeä pitkän aikaa...

Vierailija
35/52 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5454 kirjoitti:

Joo, ja ihmisten oksennuksia, niitä on kävelyteitten varsilla ja kävelyteilläkin. Jos koira meinaa alkaa kierimään kävelytien varressa, niin siinä on saletisti oksennus. Jostain syystä koirat tuntuu ajattelevan, että tuossapa hieno tapa peittää oma haju. Koirillahan on alitajunnassa ajatus, että niitten on peitettävä oma haju, jotta saaliseläin ei haista koiran tulevan. Vaikka tietenkään koira ei saalista, vaan syö ruokansa kupista, niin nuo alkukantaiset vaistot niillä on... Ja kesällä saa pelätä, milloin koiran tassussa on lasinsiru, niitä kun tuntuu olevan aika paljon noilla kävelyteillä. Kerran oon uimaan mennessä saanut jalkapohjaan haavan lasinsirusta, ja ei ollut kivaa, pelotti että se tulehtuu, kun aika inhottava paikka saada haava, käveltäväkin olis, ja pidettävä haava puhtaana, ja vähän mietittävä minkälaiset kengät pystyy laittaa, kipeäkin on. Jos olis sen sijaan kävelly koiranpaskaan, inhottavaahan se olis ollut, mutta pesemällä siitä olis selvinnyt, ei olis ollut kipeä pitkän aikaa...

Huoh. Edelleen se ei silti tarkoita että sulla pitäisi olla oikeus miinoittaa yhteiset alueet koiranpaskalla. Itse en pasko luontoon, roskaa, riko pulloja JA korjaan koirani jätökset kaikkialta missä on myös muita ulkoilijoita paljon. Ja tämän pitäisi olla normi ihan kaikille.

Täällä kaupungissa on koiria paljon ja ongelma on todella rasittava.

Vierailija
36/52 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koiralla on tapana mennä tarpeilleen aina vähän syrjempään,ojaan, pensaan alle tai muuten vähän edemmäs siitä missä kävellään. Eräänkin kerran koira meni ison pensaan alle, niin ettei siitä näkynyt suunnilleen kun häntä, ja kohta tuli nainen mulle huutamaan, että kerää kakka pois. Toisen kerran koira meni ojan toiselle puolelle rytelikköön kakalle, niin nainen oikein kuuluvalla äänellä sanoi lapselleen, että varovasti nyt kävele, kun ojassa on koiran kakka! Viesti oli selvästi tarkoitettu minulle. Niin mitä haittaa siitä koiran kakasta kenellekkään on, jos se on paikassa, jossa ei ihmiset kävele, tuskin lapsiakaan päästetään mihinkään ojaan tai puskien alle loikkimaan? Eikö se ole ekologisempaa,että se koiran kakka maatuu sinne luontoon, kun kerätä se muovipussiin, olkoonkin vaikka biohajoava pussi???

Lain mukaan kakat on kertättävä hoideltulta alueelta taajamassa. Ei ole kivaa esimerkiksi nurmenleikkaajalle, jos puistkossa pensaiden vierustoilla on paskoja.

Jos pyörätien vieressä on joku hoitamaton pajupuska, niin lain mukaan kakkaa ei tarvi kerätä, mutta ihan kiva se olisi noukkia sieltäkin pois jos muuten näkyisi jalkakäytävälle tai olisi sen lähellä.

Vierailija
37/52 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5454 kirjoitti:

No kuulin kyllä nyt ihan ensimmäisen kerran että koira yrittäisi peittää omaa hajuaan :D

Koira on petoeläin ja se yrittää levittää reviirilleen omaa hajuaan, jotta kilpailevat pedot pysyisivät pois sen saalistusalueelta.

Mutta tuota ne koirat kyllä tekee, että hierovat itseään kaikkeen pahan hajuiseen. Kerran heitin koiralle raa'an muikun ja se ei suinkaan syönyt sitä, vaan heittäytyi sen päälle selälleen hieromaan siihen itseään.

Vierailija
38/52 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä koiraa voi paskattaa omassa pihassa jos haluaa olla keräämättä? Omassa puskassa ei varmaan haittaa ap:ta, eikä ketään muutakaan.

Vierailija
39/52 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin usein ripuloin lenkkeillessäni aina puiden juurille. Ei ole tullut mieleenikään, että keräisin ulosteeni. Tulee lähes aina niin varpusparvena ja paineella, että miten se edes olisi mahdollista

Vierailija
40/52 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minä asun maalla. Ei tarvi kaikenmaailman kylähullujen mielipiteistä välittää. Koirani paskoo sinne minne haluaa.