Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tappaa ihastus lähihoitajaan?

Vierailija
05.05.2017 |

Olen 28v hyvää korkeakoulututkintoa opiskeleva mies. Jokin aika sitten tapasin erittäin mukavan ja hyvännäköisen itseäni 6v nuoremman naisen.

Oikeastaan ainoa ongelma on tuo lähihoitajuus mikä nyppii. Jos itse etenen uralla pitkälle, en vain jotenkin halua naiseni olevan lähäri. Mielikuvissani on jatkuvasti sellainen ryppyinen ja ylipainoinen keski-ikäinen kessua askin päivässä vetävä tantta, mitä monista lähäreistä tulee.

Kyselin onko mitkään jatko-opiskelua mielessä, niin ei kuulemma ole.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, se on helppo ajatella esim. niin, että lähihoitaja, joka on suuntaunut nimenomaan lapsi- ja nuorisotyöhön, hoitaa ja kasvattaa teidän lapsia, ettei niistä tulisi tuollaisia kusipäitä. Siihen ei edes insinööri pysty. Korkeintaan presidentti, joka menee naimisiin sellaisen kans... Eli lyhyesti tiivistettynä, lähihoitaja on heti seuraava presidentin jälkeen ja pitää se kuninkaan persekin joskus pyyhkiä.

Vierailija
42/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin koulutus ja työ merkitsee elämässä huomattavasti enemmän kuin toisille. Ei siinä sinäänsä ole mitään väärää, mutta helposti sitten ajatellaan, että niillä on yhtä suuri merkitys myös toisille ihmisille. Tämä on se kohta missä mennään harhaan. Ajatellaan, että tuo lähihoitaja ei ole vain päässyt mihinkään muualle ja siksi tekee tuota työtä jne.

Itse olen lähihoitaja. Sen lisäksi olen ollut vuosikymmenen mukana puoluepolitiikassa. Harrastan inhohimoisesti erästä tanssimuotoa ja olen kilpaillut SM-tasolla asti. Lisäksi harrastan kirjallisuutta. Ystäväpiiriini kuuluu monenlaisia ihmisiä, joilla on hyvin erilainen opiskelu- ja työhistoria. Olen huomannut, ettei se koulutus ihmisestä sinäänsä "fiksua" tee, koska sekin on tilannekohtaista. Joskus puhuessani Volter Kilven kirjoista saattaa joku yliopiston käynyt olla ihan ulalla, että kuka se on. Sama politiikan suhteen: jollei ole siitä kiinnostunut, niin se on ihan sama onko opiskellut korkeakoulussa vai ei.

Itse pidän niitä ihmisiä, joille tärkeintä elämässä on oma (tai vielä pahempaa: toisen) ammatti tai koulutus, suoraan sanoen hyvin onttoina. Suurin osa elämän asioista tapahtuu kuitenkin ihan muualla kuin työpaikalla, vaikka se työ mukavaa ja tärkeää olisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajia inhotaan siksi, että he tekevät lyhyellä koulutuksella tärkeää työtä, jota moni ei pystyisi tekemään. Kuinka moni on valmis aamulla ensimmäiseksi laittamaan vainajan valmiiksi kylmiötä varten, pesemään huitovan ja väkivaltaisen ihmisen puhtaaksi ulosteesta ja sitten palaveeraamaan tyytymättömien omaisten kanssa? Lähihoitajia mollaavat ne ihmiset, jotka itsekin tietävät tekevänsä suoraan sanoen melko turhaa työtä korkeasta koulutuksestaan huolimatta.

Ei kyse ole mistään vihasta ja katkeruudesta, pelle

Vaan?

Luuletko että kaikki maailman asiat on aina vihaa ja katkeruutta? taidat itse nyt olla vihainen ja katkera

No en oikein keksi muuta syytä miksi niinkin moni esim. tällä palstalla halveksuu lähihoitajia, jotka kiistattomasti tekevät tärkeää työtä?

Miten ikinä pärjäisimmekään, jos ei olisi lähihoitajaa pesemässä huitovaa ihmistä puhtaaksi ulosteesta

Kommenttisi kertoo paljon arvomaailmastasi. Se huitova ihminen voit olla myös sinä vanhana. Omalta osaltani keskustelu päättyy täten tähän.

Vierailija
44/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en arvosta miehiä jotka opiskelee vielä kolmekymppisenä - tekisit sinäkin jotain hyödyllistä tän maan eteen!

Onneks on esimerkiksi poliiseja ja palomiehiä, jotka ovat miehekkäitä miehiä ja valmistuvat nuorempina. Toisin kuin joku diipadaapa-tutkinto.

Nykyisessä työllisyystilanteessa alanvaihto ja sen myötä opiskelu tulee aika monelle eteen vähän varttuneempanakin. Opiskelen lääkiksessä ja kurssikavereissa on paljon kolmekymppisiä, itsekin olen lähempänä kolmeakymppiä kuin kahtakymmentä. Sori kun ollaan niin turhia diipadaapailijoita.

Aloittajan ongelma on ihan idioottimainen. Ammatti ei määritä ihmistä, itse tunnen monia sivistyneitä ja älykkäitä duunareita ja toisaalta ihan idiootteja akateemisia. Niitä riittää lääkiksessäkin.

Vierailija
45/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en arvosta miehiä jotka opiskelee vielä kolmekymppisenä - tekisit sinäkin jotain hyödyllistä tän maan eteen!

Onneks on esimerkiksi poliiseja ja palomiehiä, jotka ovat miehekkäitä miehiä ja valmistuvat nuorempina. Toisin kuin joku diipadaapa-tutkinto.

Nykyisessä työllisyystilanteessa alanvaihto ja sen myötä opiskelu tulee aika monelle eteen vähän varttuneempanakin. Opiskelen lääkiksessä ja kurssikavereissa on paljon kolmekymppisiä, itsekin olen lähempänä kolmeakymppiä kuin kahtakymmentä. Sori kun ollaan niin turhia diipadaapailijoita.

Aloittajan ongelma on ihan idioottimainen. Ammatti ei määritä ihmistä, itse tunnen monia sivistyneitä ja älykkäitä duunareita ja toisaalta ihan idiootteja akateemisia. Niitä riittää lääkiksessäkin.

Idiootteja ja älykkäitä sekä hauskoja ja tylsiä on kaikissa ammateissa. Älykkäitä etenkin vähän opiskelleissa (vanhemman ikäluokan) yrittäjissä.

Mutta ymmärrän aloituksen siinä mielessä, että hyväpalkkaisena en haluaisi maksaa käytännössä koko perheen korkeaa elintasoa. Hyvätuloisia on tietenkin myös vähän koulutetuissa, mutta ei lähihoitajan uraa tekevissä. Lisäksi koulutus on minulle tärkeä ja toivon myös puolisoni kannustavan meidän yhteisiä lapsia siihen. Tekisikö lähihoitajan työhön tyytyvä niin? Kolmanneksi, älykkäillä amislaisilla on usein heikko itsetunto. Eivät joko uskaltaneet opiskella tai kuuntelivat omia vanhempia joiden mielestä "meidän suvusta" ei ole opiskelemaan.

Vierailija
46/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootteja ja älykkäitä sekä hauskoja ja tylsiä on kaikissa ammateissa. Älykkäitä etenkin vähän opiskelleissa (vanhemman ikäluokan) yrittäjissä.

Mutta ymmärrän aloituksen siinä mielessä, että hyväpalkkaisena en haluaisi maksaa käytännössä koko perheen korkeaa elintasoa. Hyvätuloisia on tietenkin myös vähän koulutetuissa, mutta ei lähihoitajan uraa tekevissä. Lisäksi koulutus on minulle tärkeä ja toivon myös puolisoni kannustavan meidän yhteisiä lapsia siihen. Tekisikö lähihoitajan työhön tyytyvä niin? Kolmanneksi, älykkäillä amislaisilla on usein heikko itsetunto. Eivät joko uskaltaneet opiskella tai kuuntelivat omia vanhempia joiden mielestä "meidän suvusta" ei ole opiskelemaan.

Ainakin meillä olen huomannut lähihoitajien nimenomaan kammoksuvan sitä jos heidän lapsensa haluaa jostain syystä hoitoalalle ja sanovat heille, että toivoisivat heidän opiskelevan enemmän. Eihän hoitoalassa sinäänsä vikaa ole, mutta terveys siellä menee :/

Vierailija
47/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meillä olen huomannut lähihoitajien nimenomaan kammoksuvan sitä jos heidän lapsensa haluaa jostain syystä hoitoalalle ja sanovat heille, että toivoisivat heidän opiskelevan enemmän. Eihän hoitoalassa sinäänsä vikaa ole, mutta terveys siellä menee :/

Lääkärikin tekee töitä hoitoalalla? Mutta mihin lähärituttavasi kannustavat lapsiaan? Lakimiehiksi vai merkonomeiksi - kärjistäen? Ja ovatko tuttusi kolme- vai viisikymppisiä (vanhemmilla ei ehkä ollut oikeasti mahdollisuuksia pitkiin opintoihin kuten nykyään)?

Vierailija
48/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole valmistunut? 28 on aika vanha opiskelijaksi...

Vierailija
49/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 28v hyvää korkeakoulututkintoa opiskeleva mies. Jokin aika sitten tapasin erittäin mukavan ja hyvännäköisen itseäni 6v nuoremman naisen.

Oikeastaan ainoa ongelma on tuo lähihoitajuus mikä nyppii. Jos itse etenen uralla pitkälle, en vain jotenkin halua naiseni olevan lähäri. Mielikuvissani on jatkuvasti sellainen ryppyinen ja ylipainoinen keski-ikäinen kessua askin päivässä vetävä tantta, mitä monista lähäreistä tulee.

Onhan toi ihan järkyttävää kuulla, ettei lähärillä ole mitään urahaaveita. Sinuna unohtaisin tuon luuserin ja siirtyisin seuraavaan "hieman" tasokkaampaan naiseen.

Vierailija
50/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että mua ovat lähestyneet lääkärit ja monet akateemiset miehet. Siitäkin huolimatta, että lähäri olen. Oma eksäni oli raksalla ja nykyinen on käynyt yliopiston, tekee kirjallisuuden parissa töitä.

Ammatilla ei ole mitään merkitystä, ihminen kun koostuu monesta eri osa-alueesta. Työ on pieni osa.

Lähärin ammattia arvostavatkin enemmän vanhempi sukupolvi jotka ovat kartalla maamme tapahtumista. Nuorempi porukkahan ei osaa ajatella vielä miten arvostettava ammatti on ja miten siitä on apua vaikkapa perheen perustaessa. Ei onnistuisi ihan jokaiselta.

Vierailija
51/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleistyksiä voi toki aina tehdä, mutta itse kohtaan ihmiset ihan yksilöinä, joten parinvalinnassa niillä yleistyksillä/stereotypioilla ei itselleni ole merkitystä. Rahakaan ei ole minulle kovin tärkeä asia, eikä haittaisi maksaa menoista isompaa osaa, jos (ja todennäköisesti kun) tulen tienaamaan kumppania enemmän. Älykkäät ihmiset voivat päätyä duunareiksi lukuisista muistakin syistä, kuin heikon itsetunnon takia. Ihmiset esimerkiksi priorisoivat todella eri tavoin asioita elämässään, eikä kaikille koulutus/ura ole tärkeysjärjestyksessä korkealla. Toki kumppaniksi kannattaa valita ihminen, jonka kanssa nämä prioriteetit kohtaavat mahdollisimman hyvin, ja jokaisella on tietysti oikeus ihan itse määrittää kriteerinsä parinvalintaan. Yhteiset arvot ovat ehdottomasti tärkeät, joten jos itselle koulutus on tärkeä arvo, niin toivoohan sen olevan sitä kumppanillekin. Itselleni kuitenkaan koulutus ei itseisarvona merkitse paljoa, älykkyys ja sivistys kylläkin.

Vierailija
52/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole valmistunut? 28 on aika vanha opiskelijaksi...

Et näemmä ole koskaan astunut yliopiston ovista sisään

Vierailija
53/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa tässä on se että kun sukupuolet käännettäis toisinpäin niin keskustelu ois vähän erilaista.

Vierailija
54/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa ehdottomasti valita sorja nuori naislääkäri puolisoksesi. Ainut vika, että niistäkin korkeakoulutetuista tulee keski-ikäisinä ryppyisiä ja ylipainoisia.

Vierailija
55/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ihastuminen tarkoita sitä, että pitäisi olla tekemisissä.

Vierailija
56/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelija kuulostaa siltä, että sydämen sivistystä puuttuu ainakin. Toivottavasti löytää naisen jolla on samat arvot ja ihanteet! Voitte sitten yhdessä paheksua muita ihmisiä ja heidän ammattejaan.

(Olen tosin satavarma, että kyseessä on vain provo, koska ei kukaan fiksu kirjoittelis tänne moista. Tai ainakaan ihminen, joka mainostaa omaa paremmuuttaan, ei vaikuta itse kovin houkuttelevalta kumppanilta)

Vierailija
57/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja siis :D Se oli puhelin, osaan kyllä kirjoittaa vaikka tyhmä hoitsu olenkin.

Vierailija
58/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittelija kuulostaa siltä, että sydämen sivistystä puuttuu ainakin. Toivottavasti löytää naisen jolla on samat arvot ja ihanteet! Voitte sitten yhdessä paheksua muita ihmisiä ja heidän ammattejaan.

(Olen tosin satavarma, että kyseessä on vain provo, koska ei kukaan fiksu kirjoittelis tänne moista. Tai ainakaan ihminen, joka mainostaa omaa paremmuuttaan, ei vaikuta itse kovin houkuttelevalta kumppanilta)

Totta. Sydämen sivistys ja elämän kova koulu puuttuvat

Vierailija
59/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ihmiset ovat ilkeitä toisilleen! Taitaa mennä itsellä tosi huonosti, kun täytyy ilkeillä nettipalstalla vieraille ihmisille. Kannattaisi hakea apua!

Vierailija
60/63 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen: käy yliopiston bileissä. Siellä ei ole lähäreitä, mutta muita tyttöjä kyllä. Näin unohdat lähärin.