Perjantain haaveiluketju - millaista on sinun unelmaelämäsi?
Jos heitetään kaikki taloudelliset, terveydelliset, käytännölliset jne. rajoitteet sikseen, millaista elämää oikein eläisit?
Missä asuisit? Parisuhde, perhe? Tekisitkö töitä ja mitä tekisit? Miltä näyttäisit? Ihmissuhteet? Olisitko onnellisempi, terveempi, vapaa mielenterveysongelmista tai ulosottoveloista? Mitä tekisit vapaa-ajallasi?
Sana on vapaa.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Minä saan tehdä tutkimustyötä taloudellisista huolista vapaana. Pääsen keskittymään tutkimustyöhöni, mikä on intohimoni. Olen älykäs, säkenöivä keskustelija - asiantuntija työssäni, ja minua kuunnellaan.
Sama haave täällä.
Asuisin maalla, järven rannalla, pienessä remontoidussa mummonmökissä. Pieni puutarha, jossa kasvattaisin kukkia sekä vihanneksia. Olisi muutama marjapensas ja omenapuu. Kävisin kalassa ja voisin elää rauhassa kaikesta hälinästä,muutaman Hesystä pelastetun kissan kanssa. Muuta en toivo elämältä.
Hyvä mies, pari lasta, tekisin työtä jossa pääsee matkustelemaan (arkkitehti ja valokuvaaja) ja tekemään erilaisia projekteja. Omistaisin muutaman asunnon, ehkä yhden Helsingistä tai Tampereelta järvi- tai merinäkymin (kerrostalon ylin kerros). Vakituisesti voisin asua vaikka Floridassa.
Unelmaelämässä asuisin metsän keskellä, järven rannalla. Olisi iso ilta-aurinkoon avautuva tontti, hyväkuntoinen talo ja rantasauna. Hyvä ja toimiva auto myös. Töitä tekisin kodittomien tai muuten apua tarvitsevien eläinten parissa, vapaa-aikaa jäisi riittävästi. Taloudellinen tilanne sallisi että töitä ei olisi pakko tehdä päivääkään. Saisin tarvittaessa apua sukulaisilta ja tuttavilta, ja voisin tarvittaessa auttaa heitä - eli kukaan ei olisi täysin yksin asioidensa kanssa, ja ostopalveluita ei tarvitsisi käyttää vaan talkoohenki olisi voimissaan.
Lemmikkinä olisi pari kissaa, pohjanpystykorva, muutama kana ja vaikka vuohi :)
Olisi joku kiva miesystävä, mutta ei asuttaisi yhdessä vaan saisin sopivassa suhteessa läheisyyttä ja omaa rauhaa. Asuinkylässäni olisi yhteisöllisyyttä. Lapsia voisi olla yksi, rauhallinen ja tasapainoinen yksilö eikä mikään vaikea angstitapaus.
Eli luonnonläheinen, vapaa, tasapainoinen, itseä ja toisia kunnioittava ja arvostava elämä olisi haaveena ilman "pakkoa" mihinkään.
OT: Hassua, miten moni haluaa päästä työssään matkustelemaan. Todellisuudessa töiden takia matkustaminen on kyllä kaukana kivasta, ainakin n. 95% tapauksista. Pelkkiä lentokenttiä, taksin ikkunan takaista maisemaa, kokoushuoneita, pitkiä päiviä ja huonosti nukuttuja öitä hotellihuoneissa.
Itse elän aikalailla varmaan monen perusunelmaa: on iso modernisoitu asunto vanhassa talossa Helsingin keskustassa, kaksi erilaista mökkiä, vaativa työ, hyvä parisuhde, riittävästi rahaa niin, ettei tarvitse pankkitiliä katsoa, terveys kunnossa ja ulkonäölläkin on siunattu. Silti haluaisin enemmän - isomman asunnon, toisen asunnon muusta maasta. isomman veneen, enemmän rahaa. Melkoinen oravanpyörä.
Minä haaveilen ajasta noin kolmen vuoden päässä, ajasta, jolloin lapsi on muuttanut pois kotoa. Sen myötä asuntomme vaihtuu pienempään, ja kaupunki pienempään. Välirahalla saa lisäksi sekä sijoitusasunnon tulevalta paikkakunnalta että kauan haaveillun matkailuauton. Tarkoitus on jäädä keikkatyöläiseksi ja tehdä pitkiä kalareissuja yhdessä eläkkeellä olevan puolison kanssa. Velattomia ollaan jo nyt, joten rahaa ei kulu paljoakaan, mutta kaipaan aikaa, vapautta ja luonnon rauhaa.
Tämä vanhushaave on yhteinen, ollaan 38 ja 39 :)
Asuttaisiin edelleen Helsingissä, mutta jossain ihanassa omakotitalossa mikä oltais itse rakennettu. Meillä olisi kakkosasunto jossain "maalla", eli järkevän matkan päässä kotoa järven rannalta.
Matkusteltaisiin vielä vähän enemmän kuin nyt ja velkoja ei olisi. Rahaa olisi hyvin, mutta mikään rikas ei pitäisi olla... Ystäviä olisi hieman enemmän, tai ainakin heitä tulisi nähtyä useammin. Minulla olisi oma yritys jonka parissa työskentelystä nauttisin kovasti, mies olisi samassa työssä mutta tekisi nelipäiväistä työviikkoa.
Asuisin tämänhetkisessä kotikaupungissani, mutta lähempänä keskustaa. Kerrostalo, kattohuoneisto, jossa iso terassi. Eläisin yksin, mutta minulla olisi rakkaussuhde mieheen, jonka luona toisessa maassa vierailisin usein. Matkustaisimme yhdessä muuallekin ja hän myös kävisi täällä. Minulla olisi toiseen tuntemaani mieheen rakastajasuhde. Omistaisin kesäpaikan veden äärellä, se olisi pieni, mutta mukavuuksin varustettu ja turvallinen. Paras ystäväni asuisi ehkä siinä lähellä. Haluaisin, että isälläni olisi mukava elämä. Saisin käydä työssä. Harrastaisin enemmän hyviä asioita, liikuntaa ja kulttuuria. Olisin ajatuksiltani vapaa ja onnellinen.
Taloudellinen tilanne olisi niin hyvä, että olisin osa-aikaisesti työssä ja terve, minulla olisi kaunis koti, ei mikään hirveä lukaali, mutta kauniiksi laitettu ja olisi tilaa harrastaa kotona erilaisia juttuja, tilaa pitäisi olla myös lemmikeille. Mielellään veden äärellä. Siivooja kävisi välillä tekemässä isommat siivoukset. Olisi rahaa matkustaa ja syödä hyvin, voisi hankkia hyvin istuvia vaatteita jotka olisi tehty luonnonmateriaaleista. Olisi oikeasti hyviä ystäviä ja aikaa heille.
Suomi ilman pakolaisia. Mukavaa katsoa vanhoja kotimaisia elokuvia, kun kaikki oli vielä hyvin.
Haaveissa asun paratiisisaarella missä ei ole koskaan kylmä. Eläisin pajautellen ja harrastaisin seksiä himokkaiden naisten kanssa. Pari palvelijaa huolehtisi syömiset, siivoamiset jne.
Elän unelmaelämääni.Kolme tervettä lasta, jotka menestyvät hyvin koulussa. Työ, jossa on mukavasti haastetta, mutta joka ei vie koko elämää. Hyvä palkka. Mies, joka on ollut vierellä yli 20 vuotta. Kotina vanha kartano puiston keskellä, Helsinkiin pääsee kuitenkin alle tunnissa eli en asu missään palstalaisten kammoksumalla keskellä korpea -alueella. Kesämökki, joka toimii lähinnä kalastusreissujen tukikohtana. Matkoja maailmalle niin työn puitteissa kuin yksityiselämässä 3-5 kertaa vuodessa.
Olisin onnellinen.
Raha olisi
Olisi enemmän aikaa hoitaa puutarhaa
Omistaisin kymmenen sijoitusasuntoa
Olisi kakkosasunto esim. Monacossa
Ehtisin urheilla enemmän
Istuisin iltaisin hippiporukassa nuotiolla meren äärellä. Nauttisin punaviiniä ja kuuntelisin, kun joku soittaa kitaraa ja meri huokailee. Ehkä pulahtaisin aaltoihin kuutamon loimottaessa.
Asuisin kallioisella merenrannalla ekotalossa, jonka energia- ja materiaaliratkaisut eivät kuormita luontoa tai ilmakehää. Söisin ainoastaan lähellä ekologisesti kestävästi tuotettua ruokaa, ja tämä arvovalinta näkyisi myös vaatteissani ja kosmetiikassa. Opiskelisin jatkuvasti lisää, mutta en hyödyttääkseni työnantajaa vaan inhimillistä kiinnostustani elämää ja ihmiskuntaa kohtaan. Katselisin meren pauhua, uisin, rakastaisin. Ei lapsia, vain minä ja mieheni ja ystävät. En tahtoisi laskea pennejä, vaan tehdä työtä josta maksetaan riittävästi ja jossa en joudu toimimaan arvojeni vastaisesti. Voisin avustaa rahallisesti perheenjäseniäni ja tavata heitä mahdollisimman usein. Kävisin kulttuuririennoissa laidasta laitaan - balettia ja hevikeikkoja kämäisillä klubeilla.
Olisin toimittaja tai tutkija, mulla olisi omakotitalo maaseudulla ja oma metsä, jossa pieni mökki. Kävisin mökillä talvisin koirani kanssa ja ulkoilisin kesälläkin paljon metsässä. Kävisin joka kesä Norjan Lapissa. Mulla olisi ystäviä, kaikki sukulaiset yhä elossa ja oltaisiin terveitä, näkisin siskoani usein ja löytäisin ehkä miehenkin itselleni. Olisin hoikka, pitkä ja mulla olisi vaaleanruskeat pitkät hiukset ja upeat suuret silmät. Ja olisin erittäin hyväkuntoinen! Harrastaisin yleisurheilua.
Ihania unelmia teillä. Hienoa, että niin harva haaveilee pröystäilevästä kulutusjuhlaelämästä ja pinnallisista asioista.
Olen köyhä mutta kiitän kotirauhasta joka päivä, ihmeellinen etuoikeus joka ei aina ollut selviö.
Periaatteessa rikastuneena tahtoisin osallistua hyödylliseen avustustoimintaan.
Äsken pari tuntia Ikeassa viettäneenä voin todeta että tämä ei ainakaan ole unelmaelämääni... Mieluummin shoppailen keskustan kivijalkaliikkeistä kodintavarani pienissä erissä kuin enää koskaan menen työntelemään kärryjä muiden pariskuntien ja lapsiperheiden joukkoon sinne helvettiin.
Ehkä unelmaelämääni kuuluisi talo Porvoon vanhassa kaupungissa ja hitaat kiireettömät viikonloput. Joku työ mitä voisi tehdä kotoa käsin jotta aikaa jäisi perheelle.
Up