Mitä Jemenin nälkää näkeville lapsille pitäisi tehdä?
Auttaa toki mutta tuntuu että on vuosikymmeniä autettu kehitysmaiden lapsia ja tilanne vain jatkuu samana. Tietysti pienikin apu on tyhjää parempi mutta eikö kestävämpää ratkaisua löydy?
Kommentit (11)
Surkea totuus on että jos autetaan ruokkimaan, niin 20v päästä nuo lapset tekevät kukin 4-10 mukeloa ja taas ollaan nälänhädässä ja tarvitaan kymmenkertaisesti apua. Ainoa kestävä ratkaisu on syntyvyyden säännöstely joka harvoin menee perille, tai antaa oppia kantapään kautta miten käy kun ihmisiä on liikaa.
Asia on Jemenin valtion vastuulla.
Suomen tai suomalaisten ei pitäisi tehdä yhtään mitään. Jemeniläisten pitäisi ratkaista jemeniläisten ongelmat.
Miten jemeniläiset aikovat auttaa asunnottomia suomalaisia? Eivätkö he välitä?
18 miljardia kondomia vois helpottaa alkuun.
Kysymykseni oli retorinen. Toki tiedän että syntyvyyden säännöstely olisi ratkaisu jollain tavalla. Ap
Mulla ainakin on omassa elämässä tärkeämpää mietittävää kuin jotkut jemeniläiset lapset, mm. millä rahalla sitä ens kuussa ruokkii omat lapset kun piti ostaa uus pyykkikone ja talous meni kuralle.
Miten niin auttaa toki?! Minkä hiton takia pitäisi auttaa? Nämä kaikki auttamis haluiset saisivat ratsastaa Sherwoodin metsää. Jos aina vaan autetaan ei heidän tarvitse itse ponnistella ja ratkaista ongelmiaan.
Aika sivulauseeseen on jäänyt noiden hätä kun uutisissa on keskitytty enimmäkseen Syyriaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin auttaa toki?! Minkä hiton takia pitäisi auttaa? Nämä kaikki auttamis haluiset saisivat ratsastaa Sherwoodin metsää. Jos aina vaan autetaan ei heidän tarvitse itse ponnistella ja ratkaista ongelmiaan.
Niin, tämäkin on totta. Kunhan sanoun että auttaa pitää koska niinhän "kuuluu" sanoa
Kun Suomessa oli kahteen kertaan 1800-luvulla suuret nälkävuodet, niin auttoiko meitä kukaan. Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Snellman ei halunnut käyttää verorahoja ruuan tilaamiseen ja kansaa kuoli nälkään. Kunvruokaa lopulta tilattiin, se tuli liian myöhään ja sitä kuljettaneet laivat juuttuivat jäihin ja ruokaa ei saatu perille.
Viimeisimpien sotien jälkeen tullut apu oli vastikkeellista, ei ilmaista.
Onko Suomi ollut aina nettoantaja?
Samaa mitä sinullekin sinun mielestäsi.