Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin Vilasta kotelomekon maaliskuun lopussa. Nyt se on kauttaaltaan nyppyinen, vaikka olen pessyt sen tasan kerran.

Vierailija
05.05.2017 |

Olen käyttänyt mekkoa toimistotyössä, eli keskimäärin kerran viikossa korkeintaan. Ostin mekon maaliskuun lopussa ja koska nyt on toukokuun alku, mekkoa on käytetty ehkä 5-7 kertaa. Mekko maksoi 49,90 euroa.

Minun mielestäni aivan järjettömän huono ostos, huono laatu. Työssäni istun melkein koko päivän, vain muutaman kerran nousen kopioimaan tai tulostamaan jotain. Mekko on aivan kulahtanut ja nyppyinen niiltä kohdin, joka koskettaa jotain. Takapuolen alta, kainaloista ja toiselta olalta, kun kannan sillä käsilaukkua.

Miten näin huonolaatuisia vaatteita voidaan myydä tuolla hinnalla? Sanokaa nyt hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia vaatemerkkejä toimistotyöhön. Ei ole varaa mihinkään supertrendikkäisiin, suomalaisiin monen sadan euron vaatteisiin, enkä ihan mitään Cubuksen polyesterimekkojakaan haluaisi käyttää.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy reklamoimassa, pitäs onnistuu. T. Vaatekaupan myyjä

Vierailija
2/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kerran päässyt kys. kauppaan töihin mut just ton takia en halunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteaisin myyjänä, että vaatteen materiaali on luettavissa pesumerkinnän alla olevasta lapusta ja se kertoo selkeästi, että nyppyyntyminen on varsin mahdollista. Asiakas on itse vastuussa siitä, että ennen ostopäätöstä paneutuu siihen, millainen vaate on.

Vierailija
4/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kokemus lidlin mustista puuvillaleggingseistä. Tai no, nyppyyntyivät ennen ekaa pesua, pesun jälkeen haarasauma oli 20 senttiä ratkennut.

Ei jaksanu kyl mitään noin halpaa reklamoida.

Vierailija
5/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama homma, aivan järkyttävän nyppyinen. Ei ole kuittia joten ei voi mennä valittamaankaan..

Vierailija
6/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toteaisin myyjänä, että vaatteen materiaali on luettavissa pesumerkinnän alla olevasta lapusta ja se kertoo selkeästi, että nyppyyntyminen on varsin mahdollista. Asiakas on itse vastuussa siitä, että ennen ostopäätöstä paneutuu siihen, millainen vaate on.

En muista mistä tämä juttu oli mutta on jäänyt mieleen.

Asiakas reklamoi puolihameesta johon oli yhden käytön jälkeen tullut jotain ongelmaa.

Myyjä totesi että tällä hameella on selvästi istuttu. Oma moka.

Meinaatko sinä myyjänä että on asiakkaan vika jos on huonolaatuinen kangas? Tyyliin mitäs ostit?

Vierailija
7/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla ei saa hyvää.

Vierailija
8/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista mistä tämä juttu oli mutta on jäänyt mieleen.

Asiakas reklamoi puolihameesta johon oli yhden käytön jälkeen tullut jotain ongelmaa.

Myyjä totesi että tällä hameella on selvästi istuttu. Oma moka.

Meinaatko sinä myyjänä että on asiakkaan vika jos on huonolaatuinen kangas? Tyyliin mitäs ostit?

Myyjänä noudattaisin liikkeen ohjeita: normaali kuluminen/nyppyyntyminen ei oikeuta siihen, että asiakas saa korvauksen. Katsomalla kankaan koostumuksen ja vertaamalla sitä hintaan saa aika selkeän kuvan siitä, mitä vaate tulee kestämään. Jos laadukas mekko nyppyyntyy oletettavaa nopeammin/pahemmin, niin reklamaatioon voi olla aihetta, mutta halvan ja huonolaatuisen mekon nyppyyntyminen on jo ostohetkellä oletettavissa.

Vierailija
9/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuujj kirjoitti:

Mulla sama homma, aivan järkyttävän nyppyinen. Ei ole kuittia joten ei voi mennä valittamaankaan..

Ei tarvitse olla kuittia, voi ja ilman muuta kannattaa mennä valittamaan.

Tämä myös ap:lle, mene reklamoimaan! Kyllä vaatteen kuuluu käyttöä kestää.

Vierailija
10/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Toteaisin myyjänä, että vaatteen materiaali on luettavissa pesumerkinnän

Hinta tai pesulappu ei kerro kaikkea.

Collegepaita  30 eur, ei nypyn nyppyä, vaikka pesty useita kertoja ja ollut käytössä yli vuoden.

Collegepaita, jonka hinta on 79- 89 euroa. Saksalainen brändi, jota mainostetaan, että materiaali on korkealuokkainen. Kaupan hyllyllä hyvännäköinen, jonka haluaisin itselleni. Vaan työkaverillani on sellainen, ja paita on jo parin pesun jälkeen nyppääntynyt. 

Kummankin paidan materiaali 70% puuvilla, 30% polyesteriä.

Vaikka pesulapussa oleva materiaali olisi sama, voi puuvilla silti olla erilaista. Ja niinpäin, että kolme kertaa kalliimpi paita on se, joka nyppääntyy. Kalliimpi hinta on käytetty vain brändin rakentamiseen.  Ei siihen, että materiaali olisi laadukkaampaa tai edes yhtä hyvää kuin vertailupaidassa. Ja kumpikin paita ja sen kangas lienee valmistettu samoissa tehtaissa blangadeshissä.

Vierailija
11/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Toteaisin myyjänä, että vaatteen materiaali on luettavissa pesumerkinnän

Toteaisin ostajana, miksi myytte tällaisesta materiaalista valmistettuja vaatteita. Kait itsekin osaatte pesulapusta lukea, että kyseessä on heikkolaatuinen, nyppääntyvä materiaali. 

t. asiakas 

Vierailija
12/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

> osaatte pesulapusta lukea, kyseessä on heikkolaatuinen, nyppääntyvä materiaali

Vaikka hinta on kolme kertaa kalliimpi kuin vertailupaidan.

Vierailija
13/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää myymälään reklamoimaan. Hameen oletettu kesto on enemmän kuin pari kuukautta. Ottakaa yhteys kuluttajansuojaan jos ei myyjäliike vaihda hametta uuteen tai palauta rahoja.

Asiakkaan vastuulla ei ole heikkolaatuisuus, se on myyjän virhevastuu joka sen kattaa. Älkää uskoko mitä myyjät teille sanovat, heille on ylempi taho työpaikalla antanut ohjeet toimia ja suurin osa asiakkaista kiltisti uskoo. :(

Vierailija
14/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitä samaa materiaalia kuin ne raitamekot? Ovat aivan järjettömän huonolaatuisia, mulla on kirjaimellisesti KAKSI kertaa pesty Vilan raitamekko, jossa on kainaloissa jo runsaasti nukkaa. Ja ohjeen mukaan pesty nurin päin. Ei enää koskaan tähän talouteen sellaista, onneksi raitamekkoja saa paremmiltakin merkeiltä - esim. H&M:ltä, jonka tuote on kestänyt jo vuosia...

Vierailija
15/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ethän sä tuolla hinnalla voi edes olettaa saavasi laatua. Jos lisäät 150€ hintaa niin sitten voit jo kuvitella saavasi laadukkaampaa muttei siitäkään takuita ole.

Ja käsitinkö oikein että Cubus on mielestäsi laaduttomampi lafka kuin Vila? Ihan samaa polyesteri- ja akryylikamaa kummassakin paikassa tangot täynnä.

Vierailija
16/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Ei jaksanu kyl mitään noin halpaa reklamoida.

Tähän se homma perustuu.

Itse jaksan ehkä valittaa nettilomakkeen kautta. Olin pariin kertaan ostanut todella heikkolaatuiset kengät lapselle City-marketista. Sain vastauksen, että he ovat varanneet minulle hyvityksen ja tarvitsee vain mennä noutamaan se info-tiskiltä. Vaan aina kun käyn kaupassa, info-tiskille on pitkät jonot. En väsyneiden lasten (ja ehkä muiden ostosten) kanssa jaksa alkaa jonottelemaan info-tiskille. Homma perustuu siihen, että läheskään kaikki eivät viitsi reklamoida heikkolaatuisesta tavarasta. ja osa, jotka reklamoivat, eivät enää tule noutaneeksi hyvitystä. Kauppa voittaa ja voi jatkaa heikkolaatuisen tavaran myyntiä. 

Maija

p.s. City-marketista ostin pariin kertaa kengät vanhemmalle lapselleni, ikää lapsella reilu 10 v. Kumpikin pari oli rikki kuudessa viikossa. Irvisti reunasta, kun pohja irtosi. Toinen pari vuoti pohjasta. Enää en osta kenkiä city-marketista, vaikka miten lähettävät mainoksia. Olen vaihtanut kauppaa; maksan kengistä 20-30 eur enemmän kuin City-marketin tarjoukset , mutta kaikki lapseni kengät ovat tällä hetkellä ehjät.

Vierailija
17/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Ei jaksanu kyl mitään noin halpaa reklamoida.

Näin se menee.

Halvasta kurasta ei jaksa reklamoida. Ja kauppa jatkaa halvan kuran myyntiä.

Vierailija
18/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaate on pesty ja kuivattu oikein, nyppyyntymistä EI pitäisi esiintyä tuossa määrin ensimmäisen pesun jälkeen. Jos vaate on tehtaan ohjeiden mukaisesti pesty ja kuivattu ja tästä huolimatta pilalla, reklamaatio on aiheellinen.

-vaatesuunnittelija

Vierailija
19/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut Vilasta suurimman osan juhlamekoistani ja -jakuistani, ja kaikissa sifonkimekoissa on purkautumia/langasvetoja jo yksien juhlien jälkeen ja takkien kainalot on nukassa/nypyssä yhden käyttöpäivän jälkeen. Korjailen, siistin langanvetoja, vedän nukanpoistajalla aina näitä vaatteita ja kiroan, että olen köyhä opiskelija eikä uutta vaatekertaa viitsi muutamien juhlien takia nyt ostaa. Samanlainen kuva huonolaatuisista vaatteista, sama homma kyllä Cubus/BikBok/Gina Tricot -akselilla. Pohdin, että kannattaisi varmaan panostaa ja ostaa yksi hyvä kotelomekko vaikka Hilfigeriltä/Ted Bakerilta kuin ostella kolme kertakäyttöistä 50e mekkoa.

Vierailija
20/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa esim COSia. Hyvä laatu ja istuvuus, vähän kalliimpi tietenkin, mutta ei mitään Tiger Of Swedenin tasoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi