Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummalliset kammot, neulajakso

Vierailija
05.05.2017 |

Eikös sillä vaalealla ollut tatska kädessä? Sisäsyrjässä taipeen alapuolella? Ja korviksia monta.. Outoa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme showta oli koko jakso.

Vierailija
2/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii,i.. Mulla on neulakammo ja en ikinä pystyisi ottamaan taskaa tai mitään lävistystä, korviksia ei todellakaan ole. Verikoe emlan kanssa ja makuultaan, rokotteet ottamatta..

Ei ole oikeasti helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas sitä huutoa mainoksessa. Aikuinen ihminen. Yrittäisi edes kerätä itsensä, on sitä pahempiakin asioita kuin pistäminen..

T.yksi neulakammoinen

Vierailija
4/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas sitä huutoa mainoksessa. Aikuinen ihminen. Yrittäisi edes kerätä itsensä, on sitä pahempiakin asioita kuin pistäminen..

T.yksi neulakammoinen

Mää en pysty huutamaan, mää vaan pyörryn!;D

Vierailija
5/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sarja on yhtä näytelty, kuin muutkin sarjat?

Vierailija
6/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta tatuointia ja korviksetkin löytyy (tosin korvikset otettu lapsena, enää en uskaltaisi/pystyisi ottamaan). Verikoe ja rokotuskammo on aivan JÄRKYTTÄVÄ. Jakson katsominen oli kamalaa, puristin käsiä yhteen ja kämmenet hikosivat kun vain ajattelin että olisin itse joutunut verikokeeseen. Outoa, että eihän niitä kahta sitten lopulta edes pistetty? Miksi? Kun itkivät niin paljon? Pitääpä itse testata tuota samaa jos joskus vielä joudun verikokeeseen... jospa eivät pistäisi kun itken niin paljon.

Vierailija
7/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on monta tatuointia ja korviksetkin löytyy (tosin korvikset otettu lapsena, enää en uskaltaisi/pystyisi ottamaan). Verikoe ja rokotuskammo on aivan JÄRKYTTÄVÄ. Jakson katsominen oli kamalaa, puristin käsiä yhteen ja kämmenet hikosivat kun vain ajattelin että olisin itse joutunut verikokeeseen. Outoa, että eihän niitä kahta sitten lopulta edes pistetty? Miksi? Kun itkivät niin paljon? Pitääpä itse testata tuota samaa jos joskus vielä joudun verikokeeseen... jospa eivät pistäisi kun itken niin paljon.

Miten ihmeessä sulla voi olla tatuointi? Miten sä sen olet saanut otettua, vai alkoiko neulakammo vasta sen jälkeen? Korvikset mä ymmärrän. Ne voi saada korvaan muullakin kuin neulalla.

Vierailija
8/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin on tosi vaikea tajuta noin vahvaa kammoa, ja sitä, ettei itsehillintää ole ollenkaan. Oikeasti, aikuinen ihminen kirkuu puolitoista tuntia että SATTUUUU jostain sekunnin verikokeesta? Mutta hatunnosto että kehtasivat mennä telkkariin parkumaan kurkku suorana, mä en ikinä kehtaisi tunnustaa että pelkään yksinkertaista toimenpidettä noin hysteerisesti.

Vierailija
9/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu jos he sairastuvat ja joutuvat lääkärille? 

Vierailija
10/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sulla voi olla tatuointi? Miten sä sen olet saanut otettua, vai alkoiko neulakammo vasta sen jälkeen? Korvikset mä ymmärrän. Ne voi saada korvaan muullakin kuin neulalla.

Mulla on monta tatskaa. En tiedä miksen niitä pelkää, ehkä kun se ei satu/saan itse valita paikan. En esim voisi ikinä ottaa tatuointia ranteeseen koska siinä on noita suonia niin paljon, hrrrr. Enkä mihinkään taivekohtaan (esim just siihen mistä otetaan verikoe).

Vierailija
11/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu jos he sairastuvat ja joutuvat lääkärille? 

On pakko vaan yrittää sinnitellä tuollaiset tilanteet. En ole sieltä pahimmasta päästä itse, eli yritetään puhumalla sinnitellä tilanteet läpi. Suuri osa hoitajista onneksi ymmärtää ja tietää miten päin käsitellä tilannetta. Pahemmille pelkotapauksille kuulemma rauhoittavia sitten.

Vierailija
12/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sarjaa seurannut. Miten neulakammoa yritettiin parantaa?

Vierailija
13/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin otettiin verikoe sormenpäästä, sitten akupunktioneuloja eri paikkoihin. Viimeiseksi verikoe taipeesta. Kaks ei saanu annettua ku itkivät ja huutivat tuntikaupalla.

Vierailija
14/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin otettiin verikoe sormenpäästä, sitten akupunktioneuloja eri paikkoihin. Viimeiseksi verikoe taipeesta. Kaks ei saanu annettua ku itkivät ja huutivat tuntikaupalla.

Voi ei. Siinä ei siis ollu mitään oikeeta keinoa. Tehtiin vaan sarja jossa saatiin katsojille vähän puhuttavaa.

Vierailija
15/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaa, se siinä oli ideana! se oli mulla taustalla auki ja satuin vilkaisemaan kun oli siellä akupaikassa. Mietin vaan että jos niin saatanasti pelottaa ni jättäis menemättä akupunktioon, eipä itsekään tule käytyä! :D Mut se olikin siis sama(t?) henkilö(t).

Vierailija
16/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ohjelman nimi jo teille kerro, mistä on kyse? Jos jollain on kummallinen kammo, niin silloin juuri voi pelätä lääkärin neulaa, muttei tatuoijan neulaa.

Vierailija
17/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Siinä ei siis ollu mitään oikeeta keinoa. Tehtiin vaan sarja jossa saatiin katsojille vähän puhuttavaa.

Nimenomaan oli oikeaa hoitoa. Fobioitahan hoidetaan nimenomaan asteittain siedättämällä pelon kohteelle, jotta pelkäävä ihminen tottuisi pelkonsa kohteeseen ja huomaisi pelkonsa olevan suhteeton

Vai kuinka sä foobikkoja sitten hoitaisit?

Vierailija
18/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan oli oikeaa hoitoa. Fobioitahan hoidetaan nimenomaan asteittain siedättämällä pelon kohteelle, jotta pelkäävä ihminen tottuisi pelkonsa kohteeseen ja huomaisi pelkonsa olevan suhteeton

Vai kuinka sä foobikkoja sitten hoitaisit?

Kyllä tuohon lääkärit ihan muuta hoitoa suosittelee.

Vierailija
19/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievää neulakammoa potevana voin todeta, että tatuoimisesta tuleva kiputuntemus on lievempi, kuin esim. jäykkäkouristusrokotuksesta tuleva.

Tatuointineula(t) nakuttavat niin nopeasti eivätkö kovin syvälle ihoon niin tällä ainakin omalla kohdalla selittyy se miksi tatuoinnit jäävät neulakammon ulkopuolelle.

Vierailija
20/23 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lävistyksiä ja tatuointeja ja silti kammoan neuloja. En ymmärrä miksi tatuoinnit ja lävistykset ehdottomasti poissulkisivat neulakammon tai toisin päin. Ymmärrän, että joillekin se kammo on este (kuten vaikka vastaaja 2), mutta ei todellakaan kaikille, itseni ja mieheni mukaanlukien.

Lävistystilanteet on aina jännittäviä, sitä saa psyykata itseään ihan kunnolla ja hokea, että se on nopeasti ohi. Lävistäjälle sanon aina että kammoan neuloja ja etten halua nähdä sitä neulaa. Pyydän myös, että hän sanoisi, koska ottaa neulan esiin, niin tiedän laittaa silmät kiinni. Out of sight, out of mind toimii mulle siinä hetkessä, kun itse tilannekin on nopeasti ohi. Ja jos sen lävistyksen oikeasti haluan, niin pystyn kestämään sen neulan, kun lopputulos on kuitenkin mieluinen ja haluttu. Ja se, että lävistyksen ottaminen on vapaaehtoista, auttaa myös. Lävistäjätkin ovat olleet kohdallani ymmärtäväisiä ja mukavia, toisin kuin jotkut näytteenottajat.

Tatuointeja ottaessa harvoin muistan sen olevan neula, se ei häiritse minua. Mieheni on myös neulakammoinen ja jännitti ihan kamalasti ennen ensimmäistä tatuointiaan, mutta jälkeenpäin totesi, ettei se ollut yhtään kamalaa eikä se neula ollut häirinnyt häntäkään. Tässäkin varmasti asiaa auttoi mukava tatuoija, hän ja mieheni juttelivat siinä tatuoimisen sivussa.

Viimeksi, kun kävin ottamassa jäykkäkouristusrokotteen tai kun otettiin sormenpäästä verta, olin ihan kauhuissani. Jollain tapaa se tilanteen pakollisuus tekee siitä pahempaa. Että en voikaan perua sanomalla että en haluakaan, kuten lävistyksen tai tatuoinnin kanssa. Kunnon verikoetta multa ei ole otettu aikoihin ja toivon ettei tarvitse ottakaan pitkään aikaan. Myös kanyylin laittaminen olisi ihan painajainen. Jotenkin se ajatus siitä, että se neula menee suoneen (tai rokotteen tapauksessa ihon alle tai lihakseen) on mun mielestä ihan hirveä.

Meitä on näin erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi