Mies suuttui, aiheestako?
Miehelläni oli eilen syntymäpäivä, ja olin keksinyt kivaa ohjelmaa. Heureka ja Tekniikan museo, jonka jälkeen hyvään ravintolaan viskille ja kunnon illalliselle. Meiltä on 2h ajomatka pääkaupunkiseudulle.
Tuhlasin kuulemma hänen merkkipäivänsä autossa istumiseen, ja Heurekan jälkeen hän oli ihan tajuttoman vihainen, kun olin tuonut hänet lasten leikkipuistoon ja tuhlannut hänen aikaansa. Lähdettiin sitten kotiin. En motarilla oikein voinut netistä etsiä kotimatkalta hienoja ravintoloita, mutta kun yksi sellainen tuli mieleen, se ei kelvannut. Olisi voinut edes syödä hyvin ja tilata sen drinkin. No, käytiin sitten ketjupaikassa syömässä. Ehdotin jälkkäriä, ei käynyt. Ehdotin terassia, ei käynyt. Kun olimme jo lähes kotona, mies valitti, että ei saanut kakkua eikä kuohuvaa eikä mitään. No minä sitten hain hätäpäissäni jäätelöä kun ei lähikaupassa muutakaan ollut.
Olin lukenut netistä, että aikuisillakin on kivaa Heurekassa, etenkin kun siellä on se eläinten Body Worlds -näyttely. Ei vissiin sitten.
Aivan uupunut olo, kun eilen kuuntelin koko päivän valitusta. Huoh.
Moten voisin korjata tämän tilanteen?
Kommentit (114)
Voihan vittu mikä pelle sun mies.
Jätä se.
Minä olen nainen, jolla on säännölliset kuukautiset - ja kas, osaan silti käyttäytyä! Miksi lapsellista käytöstä tulee kuvata "ämmämäisyydeksi" tai "menkkaraivareiksi"?
Vierailija kirjoitti:
up
Ei tarvitse upata, eiköhän tämä asia ole käsitelty ja taputeltu :)
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
up
Ei tarvitse upata, eiköhän tämä asia ole käsitelty ja taputeltu :)
T. Ap
Miehesi 32 v järjestää itselleen kivan päivän?!
Mene itse terapiaan ihan oman itsesi takia ja älä ainakaan tee lapsia tuon "miehen" kanssa.
Oisin onnessani,jos vaimonaini olisi noin mainio tapaus,joka lähtisi kanssain ajelulle pk-seudulle ja veisi nähtävyyksille ja käyttäisi rafloissa syntymäpäivänäni. Miehesi on oikutteleva teini,jos teillä ei ole jälkeläisiä,niin missään tapauksessa niitä ei kanssaan kannata tehdäkään,vaan voisit alkaa katsomaan kypsempää ja reilumpaa luonnetta, esim.minua
Miehimyksesi suuttui aiheetta
Hankkiudu eroon tuollaisesta kakarasta! Itse olisin kyllä raivostunut jos joutuisin katsomaan noin lapsellista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille neuvoista.
Näille jätä se sika -huutelijoille haluaisin sanoa, että ei tämä todellakaan ole tarpeeksi suuri syy erota pitkäaikaisesta parisuhteesta. Rakastan tietysti miestäni, ollaan oltu jo kahdeksan vuotta yhdessä. Ei tämmöinen hankaluus tätä venettä nurin keikauta. Toista täytyy pyrkiä ymmärtämään, vaikka kuinka vaikeaa olisi. Ei kukaan ole täydellinen.
Tiedän, että kaikki käyttäytymismallimme eivät ole aivan terveitä. Olin pitkään todella masentunut, ja yksi syy sille oli vanhempieni epäjohdonmukaisuuden aiheuttama hylätyksi tulemisen pelko (tulivat esimerkiksi hoidosta hakemaan tuntikausia luvattua myöhemmin). Sieltä miellyttämishalukkuus ja anteeksipyynnöt tulevat.
Nyt mies on rauhoittunut, ei kylläkään ole pyytänyt anteeksi. Hän suunnitteli itselleen huomiseksi kivan päivän (antikvariaatti, museo, puistoilua, ravintolaa, kuulostaako pääpiirteittäin tutulta?). En vielä tiedä, onko minua kutsuttu.
T. Ap
Sinun miehesi kuulostaa todella itsekkäältä ja ilkeältä: kaiken uhallakin sanon myös minä - mieti nyt vielä kerran, haluatko tuollaisen miehen kanssa tosiaan jakaa elämäsi. Mies ei siis vieläkään ole pyytänyt anteeksi? On siis edelleen sitä mieltä, että sinussa oli vikaa. Nyt lähtee yksin viettämään omaa päivää? Siis haloo. Todella itsekäs tyyppi.
Mieti nyt - ihan kynnysmattona ei tarvitse tai tule olla. Ilmeisesti lapsuutesi vuoksi olet läheisriippuvainen ja kynnysmatto (joustat aina ja kaikessa; toinen ilkeilee sinulle .... henkinen väkivalta on myös väkivaltaa).
Ei toista tarvitse ymmärtää äärettömyyksiin; ei tuollaista käytöstä pidä joutua kestämään.
Hei ap, jos vielä tätä seuraat! Ymmärrän tuon että ei vahvassa suhteessa yhden oikkuilupäivän takia erota. Kuitenkin kiinnostaa, mikä miehen mieliala on nyt? Ei ole pyytänyt anteeksi, mutta onko vihainen juuri sulle vai vaan yleisesti? Muista että vaikka haluat miellyttää, ei miehellä ole oikeutta syyttää sua omasta pahasta olosta. Fiksu ja kypsä aikuinen ymmärtää pyytää anteeksi kun oma pahoinvointi on purkautunut toiseen ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Selvästikään miehen odotukset ja sinun järjestelyt eivät kohdanneet. Etkö sinä oikein tiennyt mistä miehesi pitää? Ymmärrän kyllä miehesi pettymyksen, hänellä oli sille aivan hyvät perustelut.
Voi jeesus sentään. Mitkä perustelut? Ei kumppanille ole mitään velvoitetta järjestää ohjelmaa syntymäpäiväksi. Jos näin tekee,kumppanin tulisi pääasiassa olla kiitollinen toisen vaivannäöstä ja suhtautua avoimin mielin. Kukaan ei ole ajatustenlukija,jos siis toiveena on joku tietty asia,kannattaa se toiselle sanoa.
Ap:n mies on anteeksipyynnön velkaa. Ilkeä ja tylsä kiukuttelija, jolle ei mikään kelpaa.
Ja Ap miettii, miten saisi korvattua ja pyydettyä anteeksi mieheltä?!!
Vierailija kirjoitti:
Angelena kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A Lehtonen kirjoitti:
Oliko mies harmissaan kun ei päässyt ryyppubileisiin? Onko litrahuuli? Onko ollut riitaa edeltävänä päivänä? Onko antanut toiveita mitä haluaisi synttäreillä tehdä? Itse olen myös 32 vuotias mies mutta poikkeus saattaa olla että olen vaatimaton. Tyytyväinen pienestäkin asiasta ja en vietä näitä "välivuosia" jaa tasa vuosia mielummin. Vaimo järkkäsi kyllä 30-vuotis synttäreille mahtavan illan jota en unohda helpolla.
Ei juo erityisen paljon, mutta tykkää nautiskella muutamia mieluisia juomia silloin tällöin.
Tykkään järjestää jotakin joka vuosi. Ja mieskin haluaa, ettei syntymäpäivä ole vain tavallinen arkipäivä.
Edelleen tosi vihainen. Mutta myönsi itsekin, että "kaikki pielessä". Ei siis vain retkestä ollut kyse. Työt on paskaa, opinnot junnaa, elämä ei etene. Stressaa häntä.
T. Ap
Tämä 32-vuotias pikkupoika kiukuttelee, niin eikä sitä pidä rangaista? Niinhän lapsille tehdään, kun kiukuttelevat turhasta. Nurkkaan häpemäään pariksi viikoksi ( = sohvalle nukkumaan), kännykkä pois ainakin viikoksi. Sitten neuvottelet vauvan kanssa, josko jo ymmärtäisi, että sinulle on ei turhasta tarvise kiukutella?
.
Miten monta vuosikymmentä ajattelit kestää tuota?
AP lue tarkkaan mitä kirjoitit viestiisi ennen tätä kommenttia - se että kaikki stressaa ja mikään ei tunnu onnistuvan (hänen mielessään) EI ole syy jättää miestä vaan hän tarvitsee juuri sinua jakamaan sen arjen ja kannustamaan, 'potkimaan perseeseen' ja löytämään niitä arjen pieniä hyviä juttuja.
Kuuntele vanhaa (=minua) : kerro miehellesi, että hänen käytöksensä synttäreitä otta sinua päähän ja että ymmärrät kyllä että hänellä on paljon stressin aiheita elämässä, mutta ettei hän voi silti pitää sinua jätesäkkinä mihin nuo pahan olon tunteet purkaa. Sano suoraan, että suunnittelit häntä ajatellen mielestäsi hyvän syntymäpäivän, koska hän on sinulle rakas, ja että hän loukkasi sinua käytöksellään, ja olisi asiallista että hän pyytäisi sinulta anteeksi, ja ehkäpä kertoisi, minkälainen juhlapäivän olisi hänen mielestään tarkkaan ottaen pitänyt olla (hän tuskin osaa sitä kovin tarkkaan sanoa).
Jos yhä häntä rakastat, hän tarvitsee tulevasi, ei kiukutteluasi, mutta jotta voit tulevaisuudessakin jaksaa rakastaa häntä, täytyy hänen myös ymmärtää kehittyä tuosta nykytilanteesta.
Mutta siis puhukaa siitä, miten selvää on että elämä stressaa ja hän ehkä kokee, että on jumiutunut ja arki on raskasta (kenellepä ei?) .
Tulevien vuosien varalle, ehkä joku vähän pienimuotoisempi ravintolaillallinen ja rentouttava yö hotellissa/ kotona vaikkapa niin että hierot häntä oikein kunnolla voisi olla hänelle 'sopivan riittävä'?
Ihmetyttää miehesi käytös.
Jos oma puolisoni olisi vienyt minut vahingossa johonkin, jossa on vain lapsille tarkoitettua ohjelmaa (en nyt sano, että Heureka on välttämättä tällainen kun en tiedä heidän nykynäyttelyjään) niin olisin lähinnä ollut huvittunut ja sitten oltaisiin yhdessä kierrelty kuitenkin. Sen jälkeen oltaisiin menty syömään hyvin. Ei ongelmaa ja olisin ollut otettu, että puolisoni olisi järkännyt spesiaalipäivän.
Miehelläsi taitaa olla jonkinlainen henkinen ongelma, esim. ylikorostunut omanarvontunto? Suojele psyykettäsi, koska tuollaisen henkilön miellyttämisen yrittäminen voi käydä sinulle raskaaksi pitemmän päälle.
M32, minäkin
Oliko sun 'miehellä' kuukautiset?
Jätä tollanen lapsi - hanki mies.