Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttui, aiheestako?

Vierailija
05.05.2017 |

Miehelläni oli eilen syntymäpäivä, ja olin keksinyt kivaa ohjelmaa. Heureka ja Tekniikan museo, jonka jälkeen hyvään ravintolaan viskille ja kunnon illalliselle. Meiltä on 2h ajomatka pääkaupunkiseudulle.

Tuhlasin kuulemma hänen merkkipäivänsä autossa istumiseen, ja Heurekan jälkeen hän oli ihan tajuttoman vihainen, kun olin tuonut hänet lasten leikkipuistoon ja tuhlannut hänen aikaansa. Lähdettiin sitten kotiin. En motarilla oikein voinut netistä etsiä kotimatkalta hienoja ravintoloita, mutta kun yksi sellainen tuli mieleen, se ei kelvannut. Olisi voinut edes syödä hyvin ja tilata sen drinkin. No, käytiin sitten ketjupaikassa syömässä. Ehdotin jälkkäriä, ei käynyt. Ehdotin terassia, ei käynyt. Kun olimme jo lähes kotona, mies valitti, että ei saanut kakkua eikä kuohuvaa eikä mitään. No minä sitten hain hätäpäissäni jäätelöä kun ei lähikaupassa muutakaan ollut.

Olin lukenut netistä, että aikuisillakin on kivaa Heurekassa, etenkin kun siellä on se eläinten Body Worlds -näyttely. Ei vissiin sitten.

Aivan uupunut olo, kun eilen kuuntelin koko päivän valitusta. Huoh.

Moten voisin korjata tämän tilanteen?

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ala pyytelemään anteeksi, itse näit vaivaa kaiken suunnitteluun. Miehen kuuluisi anteeksi pyytää kiittämättömyyttään ja kakaramaista käytöstään.

Pitääkö mies ylipäätään yllätyksistä ja spontaanista toiminnasta? Kaikki nimittäin eivät innostu vaan stressaavat ajatuksesta että joutuisivat extempore tilanteeseen jota eivät ole itse ennalta mielessään suuunnitelleet ja siihen henkisesti valmistautuneet ja virittäytyneet ajautukseen vaikka olisikin vain jokin museossa käynti vaan tarvitsee suunnitelmallisuutta ja valmistautumisaikaa.

Ehkä hän ei just sinä päivänä ollut innostunut lähtemään minnekkään ja olis varmaan riittänyt kakku, kalja ja leffa kotisohvalla. Tuo kakun perään haikailu vähän kertoo siitä että hän olisi kaivannut jotain "tuttua ja turvallista" , sellasta ennalta arvattavaa ja perinteistä .Kiukuttelu taas siitä että tilanne oli stressaava..

Anteeksipyyntöä tuskin kannattaa jäädä odottelemaan, vastaisuudessa älä järjestä enää mitään, et ole mikään ohjelmatoimisto aikuiselle miehelle varsinkin jos mikään ei kelpaa ja palaute tuollaista. Jos haluaa tehä jotain erityistä niin ehdottaa sitten itse tai suunnitelkaa yhdessä.

Yleensä pitää spontaaniudesta, ja on todella vaihtelunhaluinen. Ehkä en vaan osannut lukea häntä aamulla tarpeeksi hyvin. Oli hieman stressaantuneen ja väsyneen oloinen - ajattelin, että retki piristää.

Kiitos hyvistä neuvoista!

T. Ap

Vierailija
42/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlistaako miehesi yleensä syntympäivää? Oletteko ennen käyneet jossain? olet järjestänyt yllätyksiä?

Jos vastaus on ei, kannattaa miettiä haluaako mies edes mitään hössötystä syntymäpäiväksi. Monet eivät yksinkertaisesti halua juhlia, vanheminen ei kiinnosta. 

Luetteko te edes näitä ketjuja?

Mies tiesi suunnitelmasta etukäteen ja hyväksyi sen.

Kun Heureka ei ollutkaan kiva, veti itkupotkuraivarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ala pyytelemään anteeksi, itse näit vaivaa kaiken suunnitteluun. Miehen kuuluisi anteeksi pyytää kiittämättömyyttään ja kakaramaista käytöstään.

Pitääkö mies ylipäätään yllätyksistä ja spontaanista toiminnasta? Kaikki nimittäin eivät innostu vaan stressaavat ajatuksesta että joutuisivat extempore tilanteeseen jota eivät ole itse ennalta mielessään suuunnitelleet ja siihen henkisesti valmistautuneet ja virittäytyneet ajautukseen vaikka olisikin vain jokin museossa käynti vaan tarvitsee suunnitelmallisuutta ja valmistautumisaikaa.

Ehkä hän ei just sinä päivänä ollut innostunut lähtemään minnekkään ja olis varmaan riittänyt kakku, kalja ja leffa kotisohvalla. Tuo kakun perään haikailu vähän kertoo siitä että hän olisi kaivannut jotain "tuttua ja turvallista" , sellasta ennalta arvattavaa ja perinteistä .Kiukuttelu taas siitä että tilanne oli stressaava..

Anteeksipyyntöä tuskin kannattaa jäädä odottelemaan, vastaisuudessa älä järjestä enää mitään, et ole mikään ohjelmatoimisto aikuiselle miehelle varsinkin jos mikään ei kelpaa ja palaute tuollaista. Jos haluaa tehä jotain erityistä niin ehdottaa sitten itse tai suunnitelkaa yhdessä.

Yleensä pitää spontaaniudesta, ja on todella vaihtelunhaluinen. Ehkä en vaan osannut lukea häntä aamulla tarpeeksi hyvin. Oli hieman stressaantuneen ja väsyneen oloinen - ajattelin, että retki piristää.

Kiitos hyvistä neuvoista!

T. Ap

Voi VITTU! :D :D

? T. Ap

Vierailija
44/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap miehesi muistaa sinua syntymäpäivänäsi? Onko vastaavia yllätysmatkoja vai miten juhlistaa?

Vierailija
45/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa minuun korvaani siltä, että synttärit ahdistavat ja kuppi meni nurin syyttä suotta, olisi saattanut kiukutella riippumatta siitä mitä olisit keksinyt?

Älä ihmeessä pyytele anteeksi, yritit hyvää.

Jos miehellä on elämänhallinnan ja -suunnan kanssa ongelmia, ne voi toki ottaa puheeksi myöhemmin jahka tämä tilanne on mennyt ohi.

Vierailija
46/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap miehesi muistaa sinua syntymäpäivänäsi? Onko vastaavia yllätysmatkoja vai miten juhlistaa?

Kakkua, ravintolaa, keilaamaan. Mies tarjoaa. Tykkään :)

T. Ap

Vierailija
47/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se anteeksipyynnön paikka ole nyt miehellä.

Vierailija
48/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei nyt ollut kyse sinun suunnitelmista, erityisesti jos mies ne etukäteen hyväksyi. Luultavasti mies olisi päässään halunnut jotain, mikä vie ajatukset pois ahdistuksestaan, vaikka mikään ei olisi siihen tehonnut. Sitten hän kiukuttelee sinulle, kun ei itse tiedä mitä haluaa.

Nyt kerrot miehelle, että loukkaannuit hänen käytöksestään ja että hänen pitää selvittää ainakin itselleen, mikä häntä oikeasti nyppii. Ilmeisesti tuo yleinen ahdistus, joka kulminoituu syntymäpäiviin, on sinulla jo tiedossakin. Muista kuitenkin, että miehen oman pään sisällön ratkominen ja hyväksi tekeminen on hänen oma vastuunsa, kuten myös hänellä on vastuu siitä miten käyttäytyy ja sinua kohtelee. Sinun ei pidä taipua mutkille ja yrittää arvailla, mitä miehesi juuri kyseisellä hetkellä haluaa. Sinun tehtävä ei ole tehdä ratkoa miehen pään sisäisiä ongelmia, se on miehen oma homma.

Vierailija
49/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin vastaavan naisen kanssa muutamia vuosia. En seurustele enää.

Ps. Minä olisin pitänyt tuollaisesta reissusta paljon

Vierailija
50/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä vuoden päästä olette yhdessä, voisit ehkä kysyä puolisoltasi, mitä hän haluaa tehdä. On sinänsä ihanaa, että halusit järjestää hänelle ohjelmaa, mutta ketä tahansa väsyttäisi päivän viettäminen toisen ihmisen keksimien nuottien mukaan.

Vierailija
51/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vielä vuoden päästä olette yhdessä, voisit ehkä kysyä puolisoltasi, mitä hän haluaa tehdä. On sinänsä ihanaa, että halusit järjestää hänelle ohjelmaa, mutta ketä tahansa väsyttäisi päivän viettäminen toisen ihmisen keksimien nuottien mukaan.

Mua ei väsyttäisi, jos tekeminen olisi tuota vaativuustasoa.

Vierailija
52/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää käytöstä ja pahinta oli lukea että mietit pitääkö sun pyytää anteeksi tai hyvitellä.

Järjestöt uskomattoman upean synttärin mun näkökulmasta. Mun miehellä oli just synttärit, meillä oli kaupan pakastekakku, lahjaksi kalsarit ja menin lasten kanssa puistoon jotta mies sai olla yksin kotona. Tykkäsi kovasti.

Sun mies saisi kyllä pyytää anteeksi ja hyvitellä.

Vierailija
53/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typetä mies. Olit nähnyt vaivaa ja halusit ilahduttaa. Vaikka ilahdutus ihan putkeen mene, normaali ihminen arvostaa yritystä eikä valita.

Missäköhän näitä normaaleja ihmisiä sitten tapaisi? Itse en ainakaan ole tavannut naista, joka osaisi ilahtua toisen näkemästä vaivasta, jos itse lahja ei häntä kiinnosta.

Vierailija
54/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka vie aikuisen puolisonsa heurekaan ilman lapsia?! Onko mies jälkeenjäänyt?

No ajatus oli käydä katsomassa se eläinten Body Worlds, ja jatkaa matkaa. Ei se mikään pienten lasten näyttely edes ole.

Ei ole jälkeenjäänyt. Yliopistossa opiskeleva mies. Ja 32 tosiaan täytti.

T. Ap

Melko iäkäs opiskelija. Vai tohtorikoulutettavako on?

Vierailija
55/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun et muumimaailmaan aikuista miestä roudannut. Jeesus.

Vierailija
56/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typetä mies. Olit nähnyt vaivaa ja halusit ilahduttaa. Vaikka ilahdutus ihan putkeen mene, normaali ihminen arvostaa yritystä eikä valita.

Missäköhän näitä normaaleja ihmisiä sitten tapaisi? Itse en ainakaan ole tavannut naista, joka osaisi ilahtua toisen näkemästä vaivasta, jos itse lahja ei häntä kiinnosta.

Katso niitä vähän vaatimattomamman näköisiä. Toki niissäkin on prinsessoja, mutta myös tasapainoisia henkilöitä.

Vierailija
57/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oikein hyvä juttu toi mitä olit suunnitellut. Ei kai siellä Heurekassa olisi koko päivää tarvinnut olla jos mies olisi suunsa aukaisuut aikaisemmin että lähdetään , tää on nähty. Nopsa kierros ja sitten viskiä pöytään.

Jos ajoitte Tikkurilaan 2 h olisihan siinä ollut monta kaupunkia lähellä jossa hyviä ravintoloita. Jos ei kelvannut syy kiukutteluun oli ihan jotain muuta.

Et vaivaa päätäsi enää moisella. Lapsellinen mies,. Ihan kuin joku 13 v pissis joka ei päässytkään Kissin konserttiiin vaan vietiin elokuviin vaikka oli koko ajan luullut näkevänsä kissin...

Vierailija
58/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso niitä vähän vaatimattomamman näköisiä. Toki niissäkin on prinsessoja, mutta myös tasapainoisia henkilöitä.

mä olen ainakin henkäillyt itseni hengästyksiin kun mies on ostanut jotain...vaikka ei olisi ollut mieleistä minulle. Onhan hän kuitenkin ihan vilpittömästi oman makunsa mukaan hankkinut lahjan. Arvostan.

Vierailija
59/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pyytäisit anteeksi? Mitä pyytäisit anteeksi?

Mikä saa sinut miettimään pitäisikö sinun pyytää anteeksi?

Ajattelit miehesi parasta ja yritit järjestää kivan synttärin ja mukavaa yhteistä ohjelmaa. Sillä tavallahan toista parisuhteessa huomioivat ihmiset toimivat.

Pysähdy miettimään teidän parisuhdetta. Jos tällaiset roolit ja toimintamallit ovat olemassa, suhde ei varmasti ole tasavertainen kahden toisiaan rakastavan ja arvostavan aikuisen suhde. Ja sitten kun suhteeseen tulee lapsia, aikuisuus ja aikuisen käytös on välttämätöntä.

Vierailija
60/114 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä olen ainakin henkäillyt itseni hengästyksiin kun mies on ostanut jotain...vaikka ei olisi ollut mieleistä minulle. Onhan hän kuitenkin ihan vilpittömästi oman makunsa mukaan hankkinut lahjan. Arvostan.

Itse en ole juuri kiitosta saanut. Suhteiden alkuaikoina kyllä, mutta kun suhteet ovat edenneet, niin on alkanut kiitokset jäämään ja mökötys lisääntymään. Siksi olen taantunut tylsälle suklaalevy tai prisman halpiskukka linjalle. Turha panostaa, jos palaute on aina sama. Yritän kuitenkin jotain antaa ihan osoituksena, etten ole unohtanut.

T. 54

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme