Joku 80 vuotias fossiili maksoi laskuja pankissa :D
Olin aamulla avaamassa tili ja viereiselle kassalle tuli joku dinosaurus maksamaan laskuja :D En tiennyt että pankissa enään edes käsitellään mitään laskuja.Luulin että kaikki olisivat siirtyneet jo vuonna 2017 verkkopankkiin...
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se kahdeksankymppinen on ollut vain kuusikymppinen silloin kun laskuja on yleisesti alettu maksaa netissä, ja viisikymppinen silloin kun laskuja alettiin yleensä maksaa maksuautomaatilla. Aika outoa jos minkään ikäinen nykypäivänä pankin tiskillä laskujaan maksaa.
Tama on niin suomalaista, on vain yksi tapa tehda asioita, se oikea. Entas jos nettipankki romahtaa? Internet hakkeroidaan?
Rahaliikenne suomalaisten kanssa on erittain vaikeata kun pitaa olla paikalliset pankkitunnukset, muuten ei tule mistaan mitaan. Isot firmat eivat osaa kasitella luottokorttimaksuja, ollaan siina omassa, erinomaisessa kuplassa.
Monet tuotteet on jaanyt ostamatta.
AP toivon, että viestisi oli vitsi. Joo voisit opetella vähän kunnioittamaan vanhoja ihmisiä, hän ei välttämättä osaa käyttää nettipankkia.
Vierailija kirjoitti:
Olin aamulla avaamassa tili ja viereiselle kassalle tuli joku dinosaurus maksamaan laskuja :D En tiennyt että pankissa enään edes käsitellään mitään laskuja.Luulin että kaikki olisivat siirtyneet jo vuonna 2017 verkkopankkiin...
Ihan yleissivistyksenä. Ei kaikkia laskuja suinkaan pysty maksamaan verkkopankin kautta esim. jos henkilö on kuollut, mutta laskut maksetaan vainajan tililtä.
Tai jos kuolinpesä on jakamaton, niin kuin isäni kuolinpesä v. 1984.
Tai voihan olla, että 80v rouva on tehnyt asuntokaupan ja saanut kaupantekotilaisuudessa pankkishekin maksuksi ja oli sitä tallentamassa tililleen.
Joskus yrityselämässä joutuu maksamaan laskun pankin kautta, jos saajan kohde maa ei kuulu Eu:n.
Eli ei tarvitse olla mikään fossiili, vaan kuulostat ap. vain tietämättömältä.
Olen maksanut jo useamman vuosikymmenien ajan laskuja pankkiohjelmilla ja verkkopankin kautta ja tähän mennessä se ei ole vielä tuottanut iloa tai rikastuttanut elämääni.
Kerrotko ap. miten verkkopankin käyttö on lisännyt elämänlaatuasi tai mielihyvää?
Muualla maailmassa halutaan käyttää palveluita mahdollisimman paljon, jotta elämässä jäisi aikaa mielenkiintoisiin juttuihin, jotka parantavat elämänlaatua ja antavat mielihyvää.
Mutta mitä tekee suomalainen, hän paheksuu kanssaeläjiä, jotka eivät tee kaikkea itse - maksa laskujaan, siivoa, laita ruokaa, siivoa kahvilan pöytiä tai lämmitä lihapiirakkaa, vaihda autonrenkaita, leikkaa hiuksiaan jne. jne. Kun muualla on trendi nauttia palveluista ja pankkiasiat kuuluvat juuri niihin.
Ap on idiootti. Täydellistä ymmärtämättömyyttä. Entä sitten vaikka maksaakin laskuja pankissa? Ööö...eikös pankit sitäkin varten ole?
Ei kai kukaan enää nykyään tee noin.
Minkähän ikäiset ovat vanhempasi tai isovanhempasi?
Toivotaan, että aloittaja pystyy omatoimisesti hoitamaan asioitaan kasikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
:D
Miksi nostit vanhan ketjun?
Hyvä ettet avautunut asiasta enempää, olisin korottanut asiakastapaamista remingtonilla selkään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka dinosaurus kirjoittaa "enään" :D
Ei kukaan. He osaavat suomea.
Avasi tili. Mikä maa kyseessä. ( Miten mahtaa nuoret nauraa tälle 50 vuoden päästä !)
Rest in RIP dinosaurus. Näin vajaan 8 vuoden jälkeen eiköhän hän maksa jo laskuja taivaan tiskeillä.
Hyi olkoon mikä tyyppi sä oot, toivottavasti ei tavata koskaan
On kyllä loukkaavia sanoja ikäihmisestä..Luuleko että ne nettiä käyttää,miten ne laskut muuten maksaa?jos omaisia ei ole tai ne kaukana .Sokea jotain..sinustakin tulee iäkäs.Meistä kaikista Opettele kunnioittamaan vanhempia ihmisiä niin me muutkin teemme!.Antaisin mitä vain että olisin saanut pitää isot täällä.Surullisena ajattelen päivittäin.Omia vanhempia,isoja.He teki töitä syntymästä kuolemaan.Ikinä kuullut ininää mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ymmärtänet että tuolla voi olla vikaa näössä tai motoriikassa?
Siis ap:llä. Pieni vika, mutta päässä.
Voi olla esim näkövammainen tai sitten on ollut ikänsä sellaisessa työssä jossa ei tietotekniikkaa käytetty. Ei se niin helppoa ole aina oppia uusia juttuja. Jotkut myös haluavat hoitaa pankkiasioita näin. Olin siellä kerran minäkin maksamassa kun läppärini sanoi itsensä irti ja mulla ei ollut silloin vielä älypuhelinta. Voi olla myös kyse jostain isommasta moninumeroisesta maksusta jonka haluaa hoitaa näin.