Taloyhtiö syrjii ylipainoisia
Espoon Kilossa asuva 300-kiloinen Marko Hento joutuu ajamaan sähkömopolla, koska hänen jalkansa eivät enää kestä kävelemistä tai seisoskelua.
Taloyhtiön pesutila uusittiin niin, että siellä pystyy nyt käymään apuvälineiden kanssa, muun muassa tämän sähkömopon. Ongelma on se, että uuden pyykinpesukoneen pesuainelokero on koneen yläpuolella, joten sähkömopon päällä istuvan Markon on hankalampi kurotella ylhäällä olevalle pesuainelokerolle.
Kuvista näkyy että hän ylettää koskemaan kädellään lokeroa, mutta tilanne on silti kovin epämiellyttävä.
Marko on ollut ennenkin uutisissa koettuaan epäreilua kohtelua vammansa takia. Muun muassa vuonna 2013, jolloin kaupungin apuvälinevuokraamo otti häneltä sähkömopon takaisin. Syynä oli se, että Marko painoi tuolloin 270 kiloa eikä kyseistä mopoa oltu tehty sellaiselle painolle. Suurempia mopoja ei kaupungilta löytynyt.
En itse asiassa tiedä kuinka tilanne ratkesi, mutta ainakin nykyään Marko ajelee taas sähkömopolla.
http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/IL-270-kiloinen-mies-asuu-vankina-ko…
https://www.instagram.com/p/BTGJQdzDQE5/
Kommentit (90)
Hennolla on tuomio lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Kaikin puolin oivallinen naapuri..
Vierailija kirjoitti:
Tarina on loppu.
Mitä hänelle tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarina on loppu.
Mitä hänelle tapahtui?
Nukkui pois
Vierailija kirjoitti:
Purkaisin koko talon.
ton sontasäkin niskaan :D minkä kokonen hautakuoppakkin tolle pitäs kaivaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarina on loppu.
Mitä hänelle tapahtui?
Nukkui pois
Jättikö jälkeensä mustan aukon?
Mä olen töissä lähihoitajan vanhuspuolella ja jo n.110kg painavan ihmisen kääntely on raskasta, etenkin jos se ihminen ei itse enää pahemmin pysty kääntelemään. Tuon kokoisellakin ihmisellä on jo poimuja joita pitää pestä ja pitää kunnossa, mutta se on vielä pientä jonkun 300 kiloisen poimuihin.
Eikä kyllä riitä meidän talon nosturit tuollaisille kun painoraja taitaa olla 150 tai 160 kg.