Vierailija

Moikka!

Haluaisin kysyä, että millaiset mahdollisuudet on saada yhteinen asuntolaina (ei jaolla 50-50), kun itse olen opiskelija ja valmistumassa jouluna sairaanhoitajaksi? Tulot viime vuosina ollut opintojen ohella 20k/vuosi. Miehen tulot noin 42k/vuosi ja hänellä säästöjä 110k. Onko ainoa vaihtoehto, että mies ottaa lainan kokonaan itselleen?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (5)

Vierailija

Eli saatteko 110k€ säästöillä ja 60k€ vuosituloilla lainaa.... luultavasti, riippuu kuinka kallista kämppää havittelette.

Vierailija

Seuraavan asunnon hintahaarukka olisi noin 225-250k eli miehen säästöjen lisäksi tarvitsisimme lainaa noin 115-140k.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyllä pankissa otetaan huomioon se, että on valmistumassa melko hyvin työllistyvälle alalle. Lainahan voi olla yhteisvastuullinen, jolloin ei ole niin väliä mikä kummankin tulotaso lainanottohetkellä on. Itse olen saanut lainaa miehen kanssa opiskelijana, työttömänä ja osa-aikatyössä olevana. Lainasummat 80000-200000€. 

Vierailija

Miehen ei kannata lähteä tuohon diiliin ilman avioehtoa. Omistusosuuksilla ei ole mitään merkitystä, kun liitto päättyy. Ja jokainen liitto päättyy.

Vierailija

Ei niitä  säästöjä kannatakokonaan  kämppään laittaa vaan pitää sijoituksissa jos ne siellä ovat. Riittää kun teillä on 15% kämpän hinnasta säästettynä.

Säästöön jäävä omaisuus toimii puskurina korkojen nousun varalta, jos se omaisuus tuottaa esim. osinkotuloja.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.