Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunta ja painonpudotus tuntuu ylivoimaiselta!!

Vierailija
04.05.2017 |

Siis voi veljet että ottaa kaaliin! Oon ylipainoinen (bmi 37, eli yli 30kg laihdutettavaa) Kärsin myös ahmimishäiriöstä, jonka vuoksi olen lihonnut, ja pikkuhiljaa päässyt siitä eroon (käynyt erilaisia terapioita ym jo vuosia! Sama aika mennyt opetellessa uutta ruokavaliota jossa kasvikset, ei rasvaisia kastikkeita, täysjyvä ym).. Nyt on siis perus ruokavalio kohdallaan ollut noin vuoden, syön säännöllisesti ja terveellisesti. Mut herkut oon jättänyt noin 6 viikkoa sitten pois ja se herkkumäärä oli tyyliin pussi sipsejä, pussi karkkia, suklaa levy PÄIVÄSSÄ.. Lähes joka päivä.. 😔

Nyt asiaan.. Siis mä oon niin pettynyt, en ole laihtunut grammaakaan kuudessa viikossa. Herkkuun (1levy suklaata) oon sortunut kerran. Aina toitotetaan että ruokavalio on pääosassa kun laihduttaa, mutta mulla ei?? Ja nyt kun päätin aloittaa liikkumisen, on ihana lenkki joka kestää 40min kun reippaasti löntystelemättä menen ja venyttely päälle. Kolme päivää ja kolme lenkkiä ja mun jalat on niin kovilla rakkuloilla et mä en pysty kävellä! Verta vaan valui niin et sukat märkänä. Ja yritin kahden ekan lenkin perusteella kiristellä kengät ym! Kengät on ollu talven käytössä, joten ei ole edes uutuudesta 😣 ja kun uskon että mun aineenvaihdunta on niin jumissa että tuo liikunta on ehdotonta sen käynnistymiselle? Olen aikaisemmin jo alle pari kymppisenä huomannut että paino pysyy tiukassa jos ei liiku, vaikka liikunnan ei tarvitse olla kovin kuluttavaa mutta käynnistää mun kropan eri tavalla kuin pelkkä ruokavalio... Tuntuu et motivaatio tähän on niin tiukassa! Vielä mua ei nujerrettu, tahto terveelliseen on niin kova, ja mennään huomenna pyörällä sitten kävelyn sijasta kun ei kivuilta pysty..

Mut siis tällainen avautuminen, prkl 😁 ei ihme että mulla on elämäntapa muutos ennen aina tyssännyt ekoihin viikkoihin 😕

Mut nyt, Nyt se tapahtuu, olkoon vaikka sitten jaloissa nahkaa ollenkaan niin mä aion liikkua💪💋

N25 - 30kg

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika käsipainoissa oli? Lihasta pitää saada kroppaan myös.

Vierailija
62/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tulee näihin jankkaajiin, et en muka syö oikein koska ei tuu tuloksia...

Mul on aineenvaihdunta tukossa! Oon liikkunut vasta KOLME PÄIVÄÄ. Ja uskon tän auttavan koska ruokavaliosta ei parane tinkiä enään yhtään. Ja laatu on hyvä, tuoreita kasviksia, lihaa kalaa jne. Luetun ymmärtämisessä tuntuu olevan vikaa monella.. Hiilihydraattia ja rasvaa menee mielestäni minimimäärä, proteiinia suht reilusti mutta pitää hyvin nälkää joka tärkeää ahmimistoipilaalle.

Ap

Joo, ihan turhaan sulle on kerrottu, missä on vika: ruuan sisällössä. Itse jankkaat syöväsi oikein.  Just niin, rasvat ja hiilarit minimissä molemmat. Laihtuminen ei ole pelkästään kaloreista kiinni.

No, usko sinä vaan aineenvaihdunnan tukokseen ja ole laihtumatta.

Anteeksi, jos tunnet viestini ilkeilynä, ei ole tarkoitus. Ärsyttää vain sinun puusilmäisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tulee näihin jankkaajiin, et en muka syö oikein koska ei tuu tuloksia...

Mul on aineenvaihdunta tukossa! Oon liikkunut vasta KOLME PÄIVÄÄ. Ja uskon tän auttavan koska ruokavaliosta ei parane tinkiä enään yhtään. Ja laatu on hyvä, tuoreita kasviksia, lihaa kalaa jne. Luetun ymmärtämisessä tuntuu olevan vikaa monella.. Hiilihydraattia ja rasvaa menee mielestäni minimimäärä, proteiinia suht reilusti mutta pitää hyvin nälkää joka tärkeää ahmimistoipilaalle.

Ap

Joo, ihan turhaan sulle on kerrottu, missä on vika: ruuan sisällössä. Itse jankkaat syöväsi oikein.  Just niin, rasvat ja hiilarit minimissä molemmat. Laihtuminen ei ole pelkästään kaloreista kiinni.

Anteeksi, jos tunnet viestini ilkeilynä, ei ole tarkoitus. Ärsyttää vain sinun puusilmäisyys.

Rasvat ja hiilarimäärät minimissä my ass! Ihan hyvin tos on molempia, ja kalorimäärä ihan reilu laihduttajalle. Mun käsityksen mukaan Ap ajattelee syövänsä oikein kun pystyy olemaan ahmimatta epämääräistä einestä? Eli ei pelkkä laihtumineb ole päämäärä vaan elämäntapamuutos. Ja siihen toi vaikuttaa ihan hyvältä, on kasviksia, täysjyvää ja oletettavasti laadukkaita lihoja. Marjoja ja hedelmiä, pähkinöitä ym. Rajallisesti maitotuotetta, ei se oo hyväksi niitä kitata.. Mikä tossa ruokavaliossa on arvostelijoiden mielestä niin väärin?

Vierailija
64/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Rasvat ja hiilarimäärät minimissä my ass! Ihan hyvin tos on molempia, ja kalorimäärä ihan reilu laihduttajalle. Mun käsityksen mukaan Ap ajattelee syövänsä oikein kun pystyy olemaan ahmimatta epämääräistä einestä? Eli ei pelkkä laihtumineb ole päämäärä vaan elämäntapamuutos. Ja siihen toi vaikuttaa ihan hyvältä, on kasviksia, täysjyvää ja oletettavasti laadukkaita lihoja. Marjoja ja hedelmiä, pähkinöitä ym. Rajallisesti maitotuotetta, ei se oo hyväksi niitä kitata.. Mikä tossa ruokavaliossa on arvostelijoiden mielestä niin väärin?

Ap itse kertoi rasvojen ja hiilareiden olevan minimissä. Ruokavaliossa ei periaatteessa ole vikaa, mutta ap ei sillä laihdu. Näin ollen muutokset ovat tarpeen, lähinnä sisältöä ajatellen.

Vierailija
65/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ap! Luin juttuasi ja itsellä tosi moni juttu samoin ku sulla! Painoa olis 25 kg tiputettavana, oon nyt muutaman viikon laskeskellu kaloreita mutta tuntuu ettei paino tipu (nyt-1kg) ja heti ku kerran syö jotain herkkua nii ollaan taas lähtölukemissa. Itselläkin pieni lapsi ja imetän vielä niin aikaa eikä energiaa tunnu liikkumiseen olevan.. :( oon käyny lenkillä ja salillakin harvakseltaan eikä tunnu vaikuttavan mihinkään.. erityisesti tuntuu että toi imetys hankaloittaa laihdutusta ku ei voi hirveetä määrää kaloreita tiputtaa ettei maidon tulo ehdy (vaikka vauva jo vähemmällä pärjäisikin).. mutta oot tosi hienosti pärjänny ku oot 6 viikkoa ollu ilman herkkuja, ite en moiseen kykenis vaan aina on joku pienihyvä saatava muutaman päivän välein. :) itellä erityishaasteen tuo vielä allergiat, eli oon allerginen 99% hedelmille ja vihanneksille ja pähkinöille ja suunnilleen kaikelle terveelliselle.. :( että voit miettiä että oot onnekas ku voit syödä hedelmiä makeannälkään, koska mulla ei oo sitäkään mahdollisuutta.

Tsemppiä ja jatka vaan samaan malliin. Jos haluat vertaistukea tai ,jos asut pks , lenkkiseuraa nii laita joku sposti osote mistä saan suhun yhteyttä. :)

Vierailija
66/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laihdu jos syön kevyesti ja liikun. Sitten vasta kun kalorit on n. 800 alkaa paino tippumaan. Peruskulutukseni on jotain 1500kaloria, olen lyhyt. Lisäksi mulla on sellainen kiva sairaus kuin pcos, joka tekee painon pudotuksesta vielä vaikeampaa. Vhh olen kokeillut. Toimii mutta sitten ei jaksa liikkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi