Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunta ja painonpudotus tuntuu ylivoimaiselta!!

Vierailija
04.05.2017 |

Siis voi veljet että ottaa kaaliin! Oon ylipainoinen (bmi 37, eli yli 30kg laihdutettavaa) Kärsin myös ahmimishäiriöstä, jonka vuoksi olen lihonnut, ja pikkuhiljaa päässyt siitä eroon (käynyt erilaisia terapioita ym jo vuosia! Sama aika mennyt opetellessa uutta ruokavaliota jossa kasvikset, ei rasvaisia kastikkeita, täysjyvä ym).. Nyt on siis perus ruokavalio kohdallaan ollut noin vuoden, syön säännöllisesti ja terveellisesti. Mut herkut oon jättänyt noin 6 viikkoa sitten pois ja se herkkumäärä oli tyyliin pussi sipsejä, pussi karkkia, suklaa levy PÄIVÄSSÄ.. Lähes joka päivä.. 😔

Nyt asiaan.. Siis mä oon niin pettynyt, en ole laihtunut grammaakaan kuudessa viikossa. Herkkuun (1levy suklaata) oon sortunut kerran. Aina toitotetaan että ruokavalio on pääosassa kun laihduttaa, mutta mulla ei?? Ja nyt kun päätin aloittaa liikkumisen, on ihana lenkki joka kestää 40min kun reippaasti löntystelemättä menen ja venyttely päälle. Kolme päivää ja kolme lenkkiä ja mun jalat on niin kovilla rakkuloilla et mä en pysty kävellä! Verta vaan valui niin et sukat märkänä. Ja yritin kahden ekan lenkin perusteella kiristellä kengät ym! Kengät on ollu talven käytössä, joten ei ole edes uutuudesta 😣 ja kun uskon että mun aineenvaihdunta on niin jumissa että tuo liikunta on ehdotonta sen käynnistymiselle? Olen aikaisemmin jo alle pari kymppisenä huomannut että paino pysyy tiukassa jos ei liiku, vaikka liikunnan ei tarvitse olla kovin kuluttavaa mutta käynnistää mun kropan eri tavalla kuin pelkkä ruokavalio... Tuntuu et motivaatio tähän on niin tiukassa! Vielä mua ei nujerrettu, tahto terveelliseen on niin kova, ja mennään huomenna pyörällä sitten kävelyn sijasta kun ei kivuilta pysty..

Mut siis tällainen avautuminen, prkl 😁 ei ihme että mulla on elämäntapa muutos ennen aina tyssännyt ekoihin viikkoihin 😕

Mut nyt, Nyt se tapahtuu, olkoon vaikka sitten jaloissa nahkaa ollenkaan niin mä aion liikkua💪💋

N25 - 30kg

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin aineenvaihdunta tai muut hormonit ei voi olla epätasapainossa kuin kilpirauhasen.. Anna mun kaikki kestää.

Aplle tsemiä, tiedän ton tunteen kun ei uskota tai sit neuvotaan muuten vain. Kun ei jotkut tajuu että kaikille ei sovi kaikki. Ja kalorin laskeminen on ihan turhaa, ne on vain arvioita ja eivät imeydy kuitenkaan samalla tavalla kaikissa ruoka-aineissa ym. Ja hiilihydraattien vaikutukseen vaikuttaa se mitä muuta syö aterioilla, esim. Kuitu, proteiini, rasvat.. Eli ei ole hiilarimäärät automaattisesti syypää.

Ja ravitsemusterapeutteja ei kannata ihan aina uskoa. Voi olla että syötkin liian vähän! Hyvä että aiot liikkua, se oikeasti vaikuttaa aineenvaihduntaan positiivisesti. Voi olla että kehosi on niin tottunut saamaan overdose kaloreista, että hidastuu sen vuoksi enemmän kuin keskiverto laihduttajalla, eli on mahdollista että ns säästöliekki on nyt päällä. Kuitenkin tuollaisista ahminta määristä kuin kerroit, tulee useita tuhansia ylimääräisiä kaloreita.

Vierailija
42/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily on hyvä idea, siinä saat myös olla luonnossa eikä tule niitä rakkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravitsemusterapeutti ja syömishäiriöterapeutti kieltää syömästä liian vähän. Ja nyt kun laskin noi kalorit tälle päivälle oon ihan vakuuttunut että syön ihan oikein. Oon tehnyt näin nyt 6 viikkoa. Sori jos turhauduin kun ei ole vielä pudonnut vaan koen että tunnen kehoni ja uskon sen olevan ihan tukossa vuosien ahmimisesta, hormoneista ja lisäaineista ja aineenvaihdunta on tukossa. Mun arvioitu kalorin kulutus päivässä on n. 2000kcal, tämä terapiassa laskettu.. Eli miinuksella olen noin 500kcal päivässä.. Piti ees sortua laskemaan teidän pellejen takia.

Joku ihmetteli et enkö oo valmis muutokseen, tietysti olen. Pitäisikö syödä vähemmän vielä vai? Sitten on riski et ahminta saa taas yliotteen.

Kumma kun ei tunnu ihmisiltä löytyvän sympatiaa tippaakaan, onneksi muutamalta löytyy ja kiitos teille 💋

Ap

Vittu mitä ulinaa. Sä et ole mikään yksisarvinen, joka elää tutkittavan universumin ulkopuolella. Jos et laihdu, et syö oikein. Myönnä se itsellesi ja lopeta ulkopuolisten asioiden tai ihmisten syyttely. Tai sitten voit luovuttaa. Mitä tahansa teet, niin lopeta toi saatanan vinkuminen. 

Siis mikä hitto sua vaivaa? Mee muualle, ei oo pakko lukea tätä ketjua. Mä en oo missään sanonu et en laihdu LOPULTA, mut harmittaa ja ärsyttää ku kestää ja liikunta on kauheaa kidutusta. Mitä ihmettä se sun peffaa kutittaa!? Mä uskon syöväni oikein, aineenvaihdunta vaan on ihan jumissa ja elimistö varmasti muutenkin. Jos ihan vaan tutkisit ennenku revit pelihousut niin tajuu et ei oo tavatonta tää et keho voi jumiutua pitkäksi aikaa!

Ap

Vierailija
44/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräily on hyvä idea, siinä saat myös olla luonnossa eikä tule niitä rakkoja.

Joo niinpä, ja lapsen saa mukaan perävaunuun 😊 kuitenkin kun aloittanut tän liikkumisen niin en halua millään pitää taukoa, nyt tarkoitus tehdä tästä tapa ja sitten pikkuhiljaa lisätä tehoja 😊

Ap

Vierailija
45/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetteko ollenkaan edellisiä tekstejäni? Kipparit on katsottu monesti, on viitearvojen sisällä, ja oon ravannut monta vuotta erilaisissa terapioissa joihin kuuluu mm ravitsemusterapeutit! Ei siellä tuppi suuna istuta ihmettelemässä, vaan oon saanut noi tehtävät punnita ja pitää ruokapäiväkirjaa.. Oon punninnut ruokaa jo vuoden, nykyäänkin saatan punnita esim. Jos uutta ruokaa tms. Perus kasvikset ja ym osaa jo silmämääräisesti katsoa, samoin pähkinät. Se 6-10kpl kun ei painoa muuta mitenkään radikaalisti 😂

Kauhean monella pätemisen tarve, vaikka halusin lähinnä vertaistukee.. 😔 Mut mitä vielä, kiitos siitä 😀 saapahan ainakin v*tutuskäyrät kattoon ja siitä sisua jatkaa, kun tiedän toimivani oikein!

Ap

Ravitsemusterapeutteihin en menis luottamaan. Mulla on niistä huonoja kokemuksia. Aina samaa mantraa hokevat, eli täysjyvää, hedelmiä, kasviksia, marjoja, rasvatonta proteiinia, rasvatonta maitoa ja koko setin kruunaa minimaalinen sipaisu margariinia leivälle ja kylmäpuristettua rypsiöljyä tilkka, rahkaa, raejuustoa, rasvatonta proteiinia. Ei ihme, että ei onnistu. Hiilari ja prode nostavat verensokeria ja ylimääräinen energia tallettuu rasvasoluihin varastorasvaksi. Ja välipalaa pitää syödä vähän väliä, ainakin kolme kertaa päivässä. Ei mulla ole aikaa sellaiseen mässyttämiseen. Johan siitä alituisesta märehtimisestä kärsii hampaatkin.

Sitten otin ohjat omiin käsiin ja löysin sen lchf:n ja laihduin sillä. Ruotsiksi joutui kyllä aika paljon etsimään tietoa, siellä kun on asiasta enemmän tietoa kuin täällä Suomessa.

Tohon boldattuun; ethän sä toimi oikein, jos mitään tuloksia ei tule!

Vierailija
46/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ei vaan tunnu, vaan ne on ylivoimaisia, turha omia geenejään vastaan on pokkitella! Joten relax ja nauti ainoasta elämästäsi!

Kyllä. Tyydy olemaan sairaalloisen ylipainoinen, tyydy ketjupolttamaan, tyydy olemaan alkoholisti. Luovuta!

Ylipaino näemmä vaikuttaa myös luetun ymmärtämiseen..:)

Vierailija
47/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi jos et pääse salille, se meinaan auttaisi paljon. Rasvakudoksesta kun tulisi lihasta enemmän niin jo se polttaisi rasvaa, myös levätessä.

Pyöräily tekee hyvää jalkalihaksille. Voisit nostaa kotona käsipainoja ylävartalon kiinteyttämiseksi, yksi ehdotus.

Vierailija
48/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on jotenkin sairaita ihmisiä noi jotka laittaa ilkeitä viestejä. Avohoitopotilaita?

Vierailija
49/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika oli ehdotuksessa käsipainoista?

Vierailija
50/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravitsemusterapeutti ja syömishäiriöterapeutti kieltää syömästä liian vähän. Ja nyt kun laskin noi kalorit tälle päivälle oon ihan vakuuttunut että syön ihan oikein. Oon tehnyt näin nyt 6 viikkoa. Sori jos turhauduin kun ei ole vielä pudonnut vaan koen että tunnen kehoni ja uskon sen olevan ihan tukossa vuosien ahmimisesta, hormoneista ja lisäaineista ja aineenvaihdunta on tukossa. Mun arvioitu kalorin kulutus päivässä on n. 2000kcal, tämä terapiassa laskettu.. Eli miinuksella olen noin 500kcal päivässä.. Piti ees sortua laskemaan teidän pellejen takia.

Joku ihmetteli et enkö oo valmis muutokseen, tietysti olen. Pitäisikö syödä vähemmän vielä vai? Sitten on riski et ahminta saa taas yliotteen.

Kumma kun ei tunnu ihmisiltä löytyvän sympatiaa tippaakaan, onneksi muutamalta löytyy ja kiitos teille 💋

Ap

Ei sun sitä muutosta pidä niin tehdä, että vähennät syömistä, vaan kiinnitä huomiota ruuan sisältöön.  Sympatiaa voisi löytyäkin, jos hyväksyisit, että syömälläsi ruualla et laihdu ja muutos on tarpeen.

Mutta olet niin itsepäinen, että jankkaat syöväsi oikein.  Joo, saatat luulla sitä oikeaksi, mutta ehkä jollekin muulle. Sinä et sillä laihdu, joku toinen voi laihtua, ihmiset ovat yksilöitä. Sinä voit laihtua jollain muulla syömisellä.

Vierailija
51/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon vain sen, että se kuka ei ole kärsinyt montaa vuotta ahmimishäiriöstä niin ei voi tietää minkälaista siitä on toipua ja kuinka kroppa toimii sen jälkeen.

Itellä ahmimistaustaa takana 6 vuotta. Päätin vuoden alussa aloittaa muutoksen tästä paskasta päästäkseni irti. Siivosin herkut pois ruokavaliosta, aloin liikkua 4 kertaa viikossa ja söin terveellisesti sekä säännöllisesti.

Huomasin miten jumissa kroppa oli. Kamala nälkä vaivasi kokoajan, vatsa ei toiminut ja läskit ei millään lähtenyt pois. Muutosta alkoi tulla vasta noin 3 kk jälkeen, kun vatsa lähti toimimaan, elimistö pikkuhiljaa tottui ettei ruokaa tulekkaan järkyttäviä määriä ja jatkuva nälän tunne alkoi kadota.

Ahmimisen taustalla mulla oli isän kuolema, joka lähti vasta 53 vuotiaana, yksinäisyys, ongelmat parisuhteessa sekä jatkuva alakuloisuus.

Ap, ole kärsivällinen ja anna aikaa itsellesi. Syö tarpeeksi ja älä anna nälän yllättää :) tulokset kyllä tulee, mutta hitaasti :) Pahinta mitä voit tehdä niin on syödä liian vähän ja päästää nälkä liian isoksi. Syö runsaasti marjoja, hedelmiä, vihanneksia, kasviksia, kalaa, kanaa, täysjyvää sekä hyvinä rasvanlähteinä avokadoa, pähkinöitä, oliiviöljyä jne. :)

Tsemppiä ap! ❤

Vierailija
52/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama ongelma aiemmin, on kokeiltu ties minkä personal trainerin dieettiä ja kunto-ohjelmia. Mikään ei auttanut, 5x/vko aerobinen hyötyliikunta, 4x/vko hikinen salitreeni, 1400 kcal kaikki punnitaan-ruokavalio = 1kk -800g. 

Kilpirauhasen vajaatoiminta diagnosoitiin tämän jälkeen. 

Nyt olen 7 viikkoa syönyt päivässä max 800 kcal ja se on koostunut pääasiassa:

- kana

- kala

- rahka

- kasvikset

- raejuusto

Olen varmaan joka viikko syönyt yhden päivän ja välillä jopa kaksikin päivää aivan päin helvettiä, sillä itsellänikin on ahmimistaustaa. 

Ihme kyllä olen ollut paljon energisempi kuin ennen, hyvällä tuulella kun vaa'an lukema tippuu viikottain ja motivoitunut projektiin. Olen todennut, että en itse voi syödä varmaan ikinä yli 1000 kcal päiväannoksia, sillä se ei selkeästi omalle kropalleni sovi. Jokainen on yksilö ja tämä kalorimäärän ohje tuli lääkäriltä, hän ehdotti ensin Nutrilett-kuuria, mutta en halua että paino nousee takaisin sen jälkeen kun en opi syömään oikein. Moni kauhistelee kalorieni määrää, mutta en itse koe nälkää ja jaksan elää arjessa. Liikuntaa en harrasta kävelyä enempää, sillä näillä kaloreilla voimat loppuvat aivan oikeasti jossain kohdassa ja se oli huono tunne. 

7 viikkoa ja 10 kiloa, muutoksen huomaa jo selkeästi ja se motivoi eteenpäin :) 

Tsemppiä!

Miten tuo kilpirauhanen siis käytännössä vaikuttaa? Eihän sekään voi kumota sitä, että jos energiaa tulee vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu. Miten se olisi mahdollista? Ymmärrän että voi esimerkiksi kerätä nestettä kroppaan, mutta silloinkin pitäisi tapahtua niin että mitä enemmän energiaa kuluu, sitä enemmän kroppa kompensoi sitä keräämällä nestettä. 

Vierailija
53/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama ongelma aiemmin, on kokeiltu ties minkä personal trainerin dieettiä ja kunto-ohjelmia. Mikään ei auttanut, 5x/vko aerobinen hyötyliikunta, 4x/vko hikinen salitreeni, 1400 kcal kaikki punnitaan-ruokavalio = 1kk -800g. 

Kilpirauhasen vajaatoiminta diagnosoitiin tämän jälkeen. 

Nyt olen 7 viikkoa syönyt päivässä max 800 kcal ja se on koostunut pääasiassa:

- kana

- kala

- rahka

- kasvikset

- raejuusto

Olen varmaan joka viikko syönyt yhden päivän ja välillä jopa kaksikin päivää aivan päin helvettiä, sillä itsellänikin on ahmimistaustaa. 

Ihme kyllä olen ollut paljon energisempi kuin ennen, hyvällä tuulella kun vaa'an lukema tippuu viikottain ja motivoitunut projektiin. Olen todennut, että en itse voi syödä varmaan ikinä yli 1000 kcal päiväannoksia, sillä se ei selkeästi omalle kropalleni sovi. Jokainen on yksilö ja tämä kalorimäärän ohje tuli lääkäriltä, hän ehdotti ensin Nutrilett-kuuria, mutta en halua että paino nousee takaisin sen jälkeen kun en opi syömään oikein. Moni kauhistelee kalorieni määrää, mutta en itse koe nälkää ja jaksan elää arjessa. Liikuntaa en harrasta kävelyä enempää, sillä näillä kaloreilla voimat loppuvat aivan oikeasti jossain kohdassa ja se oli huono tunne. 

7 viikkoa ja 10 kiloa, muutoksen huomaa jo selkeästi ja se motivoi eteenpäin :) 

Tsemppiä!

Miten tuo kilpirauhanen siis käytännössä vaikuttaa? Eihän sekään voi kumota sitä, että jos energiaa tulee vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu. Miten se olisi mahdollista? Ymmärrän että voi esimerkiksi kerätä nestettä kroppaan, mutta silloinkin pitäisi tapahtua niin että mitä enemmän energiaa kuluu, sitä enemmän kroppa kompensoi sitä keräämällä nestettä. 

Mikä ei siis kuulosta oikein loogiselta.

Vierailija
54/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon vain sen, että se kuka ei ole kärsinyt montaa vuotta ahmimishäiriöstä niin ei voi tietää minkälaista siitä on toipua ja kuinka kroppa toimii sen jälkeen.

Itellä ahmimistaustaa takana 6 vuotta. Päätin vuoden alussa aloittaa muutoksen tästä paskasta päästäkseni irti. Siivosin herkut pois ruokavaliosta, aloin liikkua 4 kertaa viikossa ja söin terveellisesti sekä säännöllisesti.

Huomasin miten jumissa kroppa oli. Kamala nälkä vaivasi kokoajan, vatsa ei toiminut ja läskit ei millään lähtenyt pois. Muutosta alkoi tulla vasta noin 3 kk jälkeen, kun vatsa lähti toimimaan, elimistö pikkuhiljaa tottui ettei ruokaa tulekkaan järkyttäviä määriä ja jatkuva nälän tunne alkoi kadota.

Ahmimisen taustalla mulla oli isän kuolema, joka lähti vasta 53 vuotiaana, yksinäisyys, ongelmat parisuhteessa sekä jatkuva alakuloisuus.

Ap, ole kärsivällinen ja anna aikaa itsellesi. Syö tarpeeksi ja älä anna nälän yllättää :) tulokset kyllä tulee, mutta hitaasti :) Pahinta mitä voit tehdä niin on syödä liian vähän ja päästää nälkä liian isoksi. Syö runsaasti marjoja, hedelmiä, vihanneksia, kasviksia, kalaa, kanaa, täysjyvää sekä hyvinä rasvanlähteinä avokadoa, pähkinöitä, oliiviöljyä jne. :)

Tsemppiä ap! ❤

Siis KIITOS KIITOS KIITOS! ❤️☀️❤️💪

Mulla tuli ihan itku kun luin tätä! Niin se taitaa olla et ei muut tätä usko..

Ap

Vierailija
55/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi estää hyvin tehokkaasti laihtumisen. Sinuna ottaisin ohjelmaan jonkin rentoutusäänitteen kuuntelun päivittäin. Tulet hämmästymään tuloksia.

Ihminen harvemmin laihtuu pysyvästi silkalla itsekurilla. Kroppa on saatava toimimaan puolestasi, ei sinua vastaan, ja perinteinen laihdutus yleensä nimenomaan tekee kehosta vihollisen. Siitä seuraa sitten yleensä moninaisia ongelmia kuten esimerkiksi se, että kulutus on merkittävästi pienempää kuin ihmisellä joka olisi siinä tavoitepainossa laihduttamatta.

Kannattaa myös lukea kirja "the Gabriel Method" jossa selitetään miten stressireaktiot tekevät laihtumisesta liki mahdotonta. Toki siinä on aika paljon "amerikkalaista hapatusta", mutta faktat ovat kohdillaan.

56/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka ! Oon lukenut vasta ekan sivun, mutta vastaan silti jo. Mulla ei itsellä paino tipu grammaakaan, jos syön joka aterialla hiilaria. Vaikka söisin tuhat kaloria, niin ei liiku mihkään. Pitää olla vähintään 1-2 ateriaa hiilarittomia/ vähähiillarisia, ja mieluiten vikat ateriat :) Tsemppiä.

Vierailija
57/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tulee näihin jankkaajiin, et en muka syö oikein koska ei tuu tuloksia...

Mul on aineenvaihdunta tukossa! Oon liikkunut vasta KOLME PÄIVÄÄ. Ja uskon tän auttavan koska ruokavaliosta ei parane tinkiä enään yhtään. Ja laatu on hyvä, tuoreita kasviksia, lihaa kalaa jne. Luetun ymmärtämisessä tuntuu olevan vikaa monella.. Hiilihydraattia ja rasvaa menee mielestäni minimimäärä, proteiinia suht reilusti mutta pitää hyvin nälkää joka tärkeää ahmimistoipilaalle.

Ap

Vierailija
58/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minusta tässä ihmiset vaan yrittää miettiä, että millä sen laihtumisen saisi käyntiin ja mikä voi olla vikana. Sympatia on kivaa, mutta laihtuminen ehkä voisi olla vielä kivempaa kuin ihmisten sympatia? Et ole siis harrastanut liikuntaa tuota 6 viikkoa kuitenkaan? Eli lihasta ei ole tullut niin että se selittäisi painon pysymisen. Oletko muuttanut juomista jotenkin, syönyt suolaisempaa ruokaa kuin yleensä? Niin että nestettä kertyisi enemmän kuin ennen? 

Painon pudottamisessa on tietyt lainalaisuudet. Keskitysleirillä ei ollut ylipainoisia. Kun ihminen syö vähemmän kuin kuluttaa, niin pakostakin laihtuu, koska energiaa ei synny tyhjästä. Ei vaikka olisi kilpirauhasen häiriöitä. Nestettä voi jostain syystä kertyä, ja silloin tuossa kävisi niin, että jossain vaiheessa kun nesteet lähtee, lähtee painosta suurempi osa kerralla.

Vierailija
59/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tulee näihin jankkaajiin, et en muka syö oikein koska ei tuu tuloksia...

Mul on aineenvaihdunta tukossa! Oon liikkunut vasta KOLME PÄIVÄÄ. Ja uskon tän auttavan koska ruokavaliosta ei parane tinkiä enään yhtään. Ja laatu on hyvä, tuoreita kasviksia, lihaa kalaa jne. Luetun ymmärtämisessä tuntuu olevan vikaa monella.. Hiilihydraattia ja rasvaa menee mielestäni minimimäärä, proteiinia suht reilusti mutta pitää hyvin nälkää joka tärkeää ahmimistoipilaalle.

Ap

Ongelma ei ole lukemisen ymmärtämisessä, vaan siinä että aineenvaihdunta ei tuolla kalorivajeella voi mitenkään junnata kuutta viikkoa. Edes hidasta edistymistä pitäisi tapahtua. 

60/66 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilihydraattisuutta noudattava jatkaa: _Itselläni_ olen tosiaan huomannut ton hiilarin merkityksen siinä, että paino ei tipu. En tarkoita, että pitäisi vähentää energiansaantia, vaan vain hiilaria. Sen tilalle esim hyvää rasvaa/ proteiinia. Tärkeintä on kuitenkin noudattaa tiettyä linjaa; Sinä haluat syödä joka aterialla hiilaria, yms "ravintosuositusten mukaisesti" ja se on ihan ok! Varmasti pitkällä tähtäimellä millä vain keinolla pystyy laihduttamaan, kunhan energiansaanti on alle kulutuksen. Tärkeintä että menee yhtä selkeää linjaa pitkään. Varsinkin sulla AP kun on syömishäiriötaustaa, kroppa varmasti on ihan tukossa, ja kestää paljon aikaa että se siitä toipuu. Paljon tsemppiä taistoon ! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän