Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö sellaisia vähän OUTOJA ihmisiä, hieman FRIIKKEJÄ?

Vierailija
03.05.2017 |

Kaikki varmaankin tietää tämän ihmistyypin. Vähän outo ja omalaatuinen tyyppi. Erikoiset jutut ja valtavirrasta poikkeavat mielenkiinnonkohteet. Mahdollisesti kohahduttaa ulkonäöllään (eikä välttämättä hyvällä tavalla...).

Kaveraatteko näiden "outojen lintujen" kanssa? Tai oletteko kenties parisuhteessa sellaisen kanssa? Onko siskosi, veljesi tai serkkusi sellainen? Oletko itse omituinen?

Ja mistä outous heidän kohdallaan johtuu? Haluavatko olla erikoisia ja erottautua massasta? Vai mistä oikein on kyse?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse friikki, enkä pidä ihmisitä, joissa ei ole jotain "vikaa", eli tarttumapintaa. Et mun ulkonäöstä tätä arvaa, vaikka ehkä sitten jo huomaat kun ekat sanaset ollaan vaihdettu. Mulla on myös eräs kyky, joka on oikeasti friikkiä siis luonnonoikku, sillä tämän asian ei pitäsi olla mahdollista minun sukupuoltani olevalle henkilölle.

Joo yäk, en pidä itsekään teflontyypeistä.

Mutta kerro toki lisää tästä luonnonoikustasi, alkoi kiinnostaa :)

Apua, minneköhän vastaukseni katosi! Jo kerran näpyttelin...Friikkiä, vai mitä ;D En siis kehtaa kertoa luonnonoikustani, saattaa olla liian harvinainen ominaisuus. Nolottaa, jos joku tunnistaa, heh :D

Muuten tuohon mitä ketjussa on puhuttu outouden ja älyn yhdistelmästä, niin tavallaan pitää omassa elämässäni paikkansa. Minä itse en ole poikkeuksellisen älykäs, mutta nämä tuntemani ihanat oman elämänsä kulkijat vaikuttavat minulle todella älykkäiltä, sellaisilta filosofeilta, jotka kohtelevat muita hyvin ja hyväkstyvät toiset sellaisena kuin he ovat. Nuuskamuikkusmaisia!

Vierailija
62/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monestin"outo" yrittää olla tavallinen. Suurin osa väestä on keskuvertoa, joka leimaa "outojen" harrastukset yritykseksi olla muita parempi. Riippuu myös viiteryhmästäsi, oletko outo. Esim. oman lukioni outo poika on nyt proffana tunnetussa yliopistossa Jenkeissä. Tekee varmasti ihan kivaa tiliä.

Mitä tarkoitat viiteryhmällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen outo, sinkku ja maisteri ja nainen..... joka ei tykkäää esim. alfamiehistä vaan työttömistä hipeistä. Jäin pois hyväpalkkaisesta mutta tylsästä duunista ja aloin yrittäjäksi. Olen älykkäämpi kuin keskivertoihmiset ja minulla on vaikeuksia löytää samanhenkisiä miehiä, siksi olen sinkku.

Nuoren olin gootti ja mustahuuli, nyt ihan tavallisen näköinen vaikka outo.

Sanon aika suoraan mitä ajattlen vaikka se olisi kuinka valtavirtaa vastaan.

Olen ehkä vähän samanhenkinen kuin joku Kirsi Salo.

No voi veljet, että oletkin erikoinen...eiku.....gootteja nyt on kakstoista tusinassa, kirsi salo on tyypillinen hörhöjuttuihin hurahtanut keski-ikäinen nainen, ja tässä maassa sinkkuja maisterinaisia on sanoisinko aika paljon. Älykkyytesi on omasta mielestäsi tietenkin poikkeuksellinen, mutta niinhän me kaikki itsestämme mielellään uskomme.

Että semmosta, koetapa keksi jotakin omaperäisempää.

Että semmosta... tää oli jotenkin niin turha ilkeän ihmisen kommentti. Oleppa kommentoimatta jos ei näppikseltäsi saa ulos mitään parempaa. Mikä oli se sun omaperäisempi stooris?

Kaikkeen ei tarvitse kommentoida... voi alaspeukuttaa, jos ei ole samaa mieltä.

No ei minulla ole omaperäisempää tarinaa, erittäin harvalla on. Toisaalta en vouhkaa millään anonyymipalstalla hehkuttamassa erilaisuuttani = paremmuuttani.

Vierailija
64/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan olla outo. Olen tilannetajuton ja nauran jutuille jotka ei muita usein naurata ja sama toisin päin. Kuljen aika paljon uppoutuneena ajatuksiin ja omiin maailmoihini enkä aina huomaa mitä ympärillä tapahtuu. Elämänhallintakin on välillä niin ja näin.

Vapaa-ajalla maalaan tauluja ja kirjoitan kirjoja ja runoja, joogaan, skeittaan ja kasvatan kasveja. Tykkään puhua esim. taidehistoriasta, filosofiasta ja aiheista jotka eivät välttämättä ole valtavirran kiinostuksen kohteita. Mutta tykkään silti puida ihan vaikka netflix sarjojakin.

Täysin introvertti tai sosiaalisesti kyvytön en ole, löytyy paljon ystäviä (joista osa myös jollain lailla outoja/nörtihtäviä) ja mieskin on. Hauskaksi ja empaattiseksi minua on kehuttu, tykkään ihmisistä.

Vierailija
65/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aina ollut tosi outo enkä koskaan ole oikein sopinut mihinkään porukkaan. Myönnän että joskus teininä olin melko ylimielinen ja pidin itseäni muita fiksumpana. Ei mikään ihmekkään että minusta ei pidetty. Nyt onneksi vähän kypsempänä ymmärrän paremmin kuunnella muita ja olen tajunnut että se "tyhmä" taidankin olla minä. :D

Et välttämättä tyhmin vaan sosiaalisesti kömpelöin. Itsensä korottaminen on kyllä aina tyhmää. Mut niinhän sitä sanotaan et mitä alhaisempi äo sen hauskempaa.

Hah mikä sanonta!

Sanoisin: mitä positiivisempi elämänasenne sitä hauskempaa!

Vierailija
66/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aina ollut tosi outo enkä koskaan ole oikein sopinut mihinkään porukkaan. Myönnän että joskus teininä olin melko ylimielinen ja pidin itseäni muita fiksumpana. Ei mikään ihmekkään että minusta ei pidetty. Nyt onneksi vähän kypsempänä ymmärrän paremmin kuunnella muita ja olen tajunnut että se "tyhmä" taidankin olla minä. :D

Et välttämättä tyhmin vaan sosiaalisesti kömpelöin. Itsensä korottaminen on kyllä aina tyhmää. Mut niinhän sitä sanotaan et mitä alhaisempi äo sen hauskempaa.

Hah mikä sanonta!

Sanoisin: mitä positiivisempi elämänasenne sitä hauskempaa!

Sulkeeko tuo jotenkin pois sen ettei ihminen vois olla tyhmäkin? Älykäskin voi olla positiivinen, mut ymmärtäessään enemmän tai liikaa lannistuu helpommin.

Vierailija
67/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia teidän oudot ja friikit ovat kumppaneina?

Oma mieheni on vähän outo. Todella uppoutunut juurikin aiemmin mainittuhin lonkeroihin ja roolipelien öttiäisiin. Pelaa paljon. On nörtähtävä. Ihmisenä ei ole todellakaan kovin empaattinen. Suorastaan päinvastoin. Hirveän kova kritisoimaan muita ihmisiä, halveksii heidän tyhjänpäiväisiä juttujaan. On aika raskas puolisona.

Toisaalta hän on hirveän lojaali ja ei yhtään pettäjätyyppiä. Aiemmat kumppanini ovat olleet "normaaleja" miehiä, jotka pelasivat lätkää ja futista, kävivät jätkien kanssa röhöttämässä kaljalla joka päivä töiden jälkeen. Kappas vaan, nuo suhteet päättyivät uskottomuuteen. Sellaista ongelmaa ei tämän "friikin nörtin" kanssa ole ollut.

Vierailija
68/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin yksi ruuvi löysällä ku kymmenen kireällä.

Vierailija
69/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monestin"outo" yrittää olla tavallinen. Suurin osa väestä on keskuvertoa, joka leimaa "outojen" harrastukset yritykseksi olla muita parempi. Riippuu myös viiteryhmästäsi, oletko outo. Esim. oman lukioni outo poika on nyt proffana tunnetussa yliopistossa Jenkeissä. Tekee varmasti ihan kivaa tiliä.

Mitä tarkoitat viiteryhmällä?

Ihan mitä vain porukkaa, jossa sattuu olemaan. Työpaiika, opiskelupaikka jne.

Vierailija
70/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo musta ois tosi kivaa olla tavallinen. Omasta mielestäni oonkin, mutta jo lapsena muut teki mulle selväks että olen erilainen kuin muut. Ihan siis noilla sanoilla mulle sanottiin tätä. 

Että kiitti vaan tosi paljon kaikille jotka pitävät mua jotenkin "erilaisena", ja sit vielä niille jotka syyttävät että yritän tahallani olla jotenkin erikoinen. Mä en vaan näköjään voi voittaa tässä hommassa.

Vierailija
71/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse friikki, enkä pidä ihmisitä, joissa ei ole jotain "vikaa", eli tarttumapintaa. Et mun ulkonäöstä tätä arvaa, vaikka ehkä sitten jo huomaat kun ekat sanaset ollaan vaihdettu. Mulla on myös eräs kyky, joka on oikeasti friikkiä siis luonnonoikku, sillä tämän asian ei pitäsi olla mahdollista minun sukupuoltani olevalle henkilölle.

Tisseistäsi tihkuu maitoa, ja olet mies?

Vierailija
72/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se on erikoisuuden tietoista feikkimäistä tavoittelua, jos ei vaan mitenkään pysty sulloutumaan siihen normaaliin muottiin? Ok.

Minusta joku japania fani ei ole mitenkään ihmeellisen erikoinen, mutten myöskään usko että kukaan väen väkisin jaksaisi harrastaa japania juttuja, vain siksi että olisi muka erikoinen.

Jotenkin huvittaa ihmiset jotka ajattelevat kaikkien erilaisten ihmisten tieten tahtoen tavoittelevan erikoisuutta. Samat tyypit tietysti kadehtivat jotain höpöhöpöjulkkiksiakin, kun luulevat julkisuuden olevan jotain mahtavaa, jota KAIKKI haluavat.

Vierailija
73/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen outo tavalla, joka ei näy ulospäin; Situs inversus

Vierailija
74/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen outo tavalla, joka ei näy ulospäin; Situs inversus

??

Vierailija
75/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ollut outo, muistan että lapsen toiset lapsetkin usein sitä mulle sanoi. Olin myös tosi herkkä, epävarma ja miellyttämisenhaluinen, joten teini-ikään kasvettuani aikuiseksi asti tein kaikkeni että olisin muiden silmissä tavallinen.

Ulkinäöltäni olen hyvin tyypillisen kaunis 25v nainen, ripsienpidennyksineen ja nätteine vaatteineen. Näytän varmaan aika pinnalliselta. Töissä olen aika hajuton ja mauton, aina kuitenkin hymyilevä tyyppi. Asiallinen, hillitty, fiksu.

Toinen totuus on aivan toisenlainen elämä, suurin järkytys muille ois varmaan järkytys miten oon monia vuosia useita kertoja vuodessa happotripillä toisissa ulottuvuuksissa, harrastelen astraalimatkailua meditaation avulla ja päivät pitkät kuluu kaikenlaisen "oudon" parissa. Välillä on raskasta elää ns kaksoiselämää, mutta hörhöksi leimautumisen pelko on aika suuri. Ja työnkin menettäisin. Uskon että joskus pääsen elämään ja työskentelemään jonnekkin päin maailmaa missä voi vapaasti olla vähän hörhö muiden samankaltaisten ihmisten kanssa :)

Vierailija
76/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina ollut outo, muistan että lapsen toiset lapsetkin usein sitä mulle sanoi. Olin myös tosi herkkä, epävarma ja miellyttämisenhaluinen, joten teini-ikään kasvettuani aikuiseksi asti tein kaikkeni että olisin muiden silmissä tavallinen.

Ulkinäöltäni olen hyvin tyypillisen kaunis 25v nainen, ripsienpidennyksineen ja nätteine vaatteineen. Näytän varmaan aika pinnalliselta. Töissä olen aika hajuton ja mauton, aina kuitenkin hymyilevä tyyppi. Asiallinen, hillitty, fiksu.

Toinen totuus on aivan toisenlainen elämä, suurin järkytys muille ois varmaan järkytys miten oon monia vuosia useita kertoja vuodessa happotripillä toisissa ulottuvuuksissa, harrastelen astraalimatkailua meditaation avulla ja päivät pitkät kuluu kaikenlaisen "oudon" parissa. Välillä on raskasta elää ns kaksoiselämää, mutta hörhöksi leimautumisen pelko on aika suuri. Ja työnkin menettäisin. Uskon että joskus pääsen elämään ja työskentelemään jonnekkin päin maailmaa missä voi vapaasti olla vähän hörhö muiden samankaltaisten ihmisten kanssa :)

Kuulosti hyvältä happotrippiin asti. Mikä se on ja miksi harrastat moista?

Vierailija
77/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi