Äiti on yrittänyt soittaa mulle ekaa kertaa sen jälkeen kun syytti minua siitä että hänellä ei ole rahaa
Kannattaako mun vastata? Olen vieläkin loukkaantunut äidille siitä, että hän mielessään syyttää siitä minua, minä olen päälle 40 enkä ole ikinä lainannut häneltä rahaa vaan päinvastoin autellut joskus isoillakin summilla. En kuitenkaan mitenkään säännöllisesti.
Äiti tuskin soittaa pyytääkseen anteeksi. Tuskin myöskään jatkaakseen aiheesta, mikä olisi minusta reilua. Jos syyttää, niiin eikö voisi vastata huutoonsa, että mä olen syypää ja jatkaa sen väittämistä yhä?
Mutta villinä veikkauksena, jos MINÄ nyt sanon äidille siitä, että mitä sä oikein syytit mua tuollaisesta, että ETKÖ SÄ YHTÄÄN AJATTELE, MITEN PAHA OLO MULLE SIITÄ TULEE, niin äiti alkaa huutaa mulle, että ei ole ikinä sanonut sellaista ja aina mä haastan riitaa. Miten mä suhteutuisin äitiin? Aina hämäännyt odottamaan, että se soittaa rakastaakseen minua. Mutta voiko sellaista enää tapahtua, ts. ei varmaan voi, miten en ymmärrä sitä :(
Kommentit (26)
Eikä äitini ole kohdellut minua vain lapsuudessa väärin vaan juuri mitä kaksi viikkoa sitten syyttänyt MINUA siitä, ettei hänellä ole rahaa! Ei yhtään mieti mille sellainen ajatus omalta äidiltä voi lapsesta, joka varmasti ei ole syyllinen siihen mitenkään, tuntua.
ap
Hän ei ikinä valita edes rahapulaa, mutta sitten tulee tuollainen syytös jostain ulkoavaruudesta. Tai siis joskus on ottanu puheeksi ja ainakin kahdesti olen lainannut rahaa, 7000 ja 500 vai oliko se 700 auton moottoriremonttiin.
ap
Minä inhoan ihmisiä, jotka katsovat oikeudekseen heitellä toisia väärillä syytöksillä ja sitten vielä olla yhteydessä osoittamatta pienintäkään katumusta. Minä jos en katuisi kaikkea hänelle missä minä olen tehnyt väärin niin tulisi hirveät haukut.
ap
Silti mä kai säälin häntä mutta kai pitäis vaan lopettaa sääliminen.
ap
Hei ap,
Äitisi ehkä on pienessä mielessään miettinyt, että jos sinua ei olisi ollut, olisi hänen elämänsä varmaan (not) mennyt paremmin: hän olisi opiskellut lääkäriksi (not) eikä lähihoitajaksi, pariutunut jonkun 'paremman' miehen kanssa, voinut käyttää rahansa vain omiin juttuihinsa eikä sinun harrastuksiin ja vaatteisiin, ja nyt hänellä olisi joku muhkea säästö pankissa
millä kustantaa matkustelit ja hammashoidot...
Vika EI kuitenkaan ole sinun. Hän ja isäsi panivat sinut alulle, ja pitivät sinut. Sinulla ei ollut siihen mitään päätäntävaltaa. HÄN on elämässään tehnyt jokaisen valinnan itse, joutuen totta kai huomioimaan myös sinut, jonka hän valitsi synnyttää.
Nyt hän varmaan kärsii jostain vaihdevuosimasennuksesta - tässäkö se minun elämäni nyt oli, ja tuostakin (=AP) tuli vain tuollainen joka ei edes osaa kiitollinen olla. Kyllä Mä olen säälittävä kun en ole koskaan saanut tehdä mitä itse olen halunnut. Mutta, AP se on ihan Ok, että etäännyttää itsesi tuosta. Hänen elämänsä valinnat eivät ole sinun vikasi!
Ja jos on liian raskasta niin älä vastaa niihin soittoihin. Näin olen tehnyt itsekin - jolloin äitini marttyrimäisesti totesi 'jos mulla olisi ollut joku kohtaus niin olisit sitten vaan antanut minun kuolla tänne' mutta minä sanoin, että 'älä ikinä luota, että minä pystyn vastaamaan. Ja jos sulla on joku sairaskohtaus niin soita nyt hyvä ihminen hätänumeroon ja tilaa ambulanssi' (jonka jälkeen sain luurin korvaan ja parin viikon mykkäkoulun...)
Ja jos lukisit ajatuksella tätä ketjua, niin ymmärtäisit, etten minä kaipaa rangaista äitiäni.
ap