Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö että työttömällä on ammattisuoja vain 3 kk

Vierailija
03.05.2017 |

Sen jälkeen on kelvattava duuni kuin duuni

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mihin tahansa duuniin pääsisi ihan eri alan ihminen joka koko ajan kuitenkin hakee oman alansa töitä.

Vierailija
2/14 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilanne siis edelleen näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ammattisuoja on siitä outo, että nykyisin tarvitaan useita lupia, koulutuksia ja lupalappusia jo ihan simppeleihin talkkarin/siivoojanhommiinkin, puhumattakaan sitten vähänkään teoreettisemmista ammateista. Haluaisinpa nähdä senkin työnantajan joka palkkaisi minut raksa-apparin koulutuksella ja työkokemuksella esim päiväkotiin lähärin hommiin tai koodariksi pelitaloon...

Vierailija
4/14 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpais duuni kuin duuni, mutta enpäs ole kelvannut mun koulutuksellani sinne minne työkkäri on mulle työtarjouksia lykännyt.

Vierailija
5/14 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ammattisuijan lyhyys on kamalaa.

Vierailija
6/14 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse korkeakoulutettuna olen hakenut jopa Kelalle skannaajaksi, mutta en kelvannut sinnekään. Ammattisuoja on merkityksetön, koska työnantaja päättää palkataanko tehtävään samaa työtä tehnyt ja alalle kouluttautunut vai joku ihan muun alan osaaja. Jälkimmäisellä ei ole yleensä mitään tsäänssiä.

Vierailija
7/14 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. Olishan se surullista kahden ammatillisen koulutuksen jälkeen lähteä vaikka kaupan kassalle töihin, mutta tässä nyt on vielä onneksi kuukausi aikaa. Kai se on parempi tehdä melkeen mitä vaan työtä kun olla työttömänä niin mua toi ei niin haittaa. Ainahan sitä voi samalla sitten etsiä muita töitä ja tehdä väliaikasesti jotain nihkeämpää hommaa.

Vierailija
8/14 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ammattisuoja on siitä outo, että nykyisin tarvitaan useita lupia, koulutuksia ja lupalappusia jo ihan simppeleihin talkkarin/siivoojanhommiinkin, puhumattakaan sitten vähänkään teoreettisemmista ammateista. Haluaisinpa nähdä senkin työnantajan joka palkkaisi minut raksa-apparin koulutuksella ja työkokemuksella esim päiväkotiin lähärin hommiin tai koodariksi pelitaloon...

No eihän nyt kukaan oleta että kouluttamatonta lähihoitajaksi edes harkittaisiin. Eiköhän tuo tarkoita vaan sitä että sitten on lähdettävä sellaisiin hommiin mihin on pätevä eli näihin ns. "paskaduuneihin" mitkä ei välttämättä vaadi tiettyä koulutusta. Aika harvassa vaan sellaisetkin paikat on. Ei työkkärissä  nyt niin tyhmiä kuitenkaan olla että edes kuviteltais jonkun raksa-apparin ryhtyvän lähihoitajaksi koska se on ihan täysin mahdotonta. 

Vierailija
9/14 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt oikeasti tota, pitääpä tutustua aiheeseen. Aivan älyttömän lyhyt aika ja järkyttävä. Mutta samaan hengenvetoon voisi sanoa että onneksi en ole tuhlannut aikaa kouluttautumiseen.

Vierailija
10/14 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyntityöhön pääsee vaikka ilman koulutusta tai ainakin lyhyt perehdytys työhön riittää.

Vierailija
11/14 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko että työkkäri kouluttaa kiinteistönvälittäjäksi? Tiesitkö että duuni on 24/7 hommaa nollan euron pohjapalkalla

Vierailija
12/14 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyntityöhön pääsee vaikka ilman koulutusta tai ainakin lyhyt perehdytys työhön riittää.

En luokittele puhelinmyyntiä työksi ollenkaan. Se on ennemmin puhelinterrorismia ja ihmisten molemminpuolista kiusaamista. Siis niin puhelinmyyjän kuin asiakkaidenkin kiusaamista. Puhelinmyynti tulisi kieltää lailla.

Vierailija
13/14 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse korkeakoulutettuna olen hakenut jopa Kelalle skannaajaksi, mutta en kelvannut sinnekään. Ammattisuoja on merkityksetön, koska työnantaja päättää palkataanko tehtävään samaa työtä tehnyt ja alalle kouluttautunut vai joku ihan muun alan osaaja. Jälkimmäisellä ei ole yleensä mitään tsäänssiä.

Kelalle skannaajaksi tuntuu olevan todella vaikea päästä. Olen hakenut monesti ja soitellutkin sinne, kun huolimatta korkeasta koulutuksesta voisin olla oikeasti kiinnostunut tuontyyppisistä hommista. Kuulemma korkea koulutus ei ole este, mutta hakijoita tulee joka kerta ihan hirveästi. En tiedä yhtään, millä perusteella sitten valikoivat siitä massasta. Ymmärrän hakijamäärän kyllä, koska yhdistelmä siisti päivätyö + ei tiettyä koulutusvaatimusta varmaan vetää väkeä.

Vierailija
14/14 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tilanne siis edelleen näin?

Onhan se ollut iät ja ajat. Nykyään sillä ei ole käyttöä kun toisen alan töitä ei saa niin helposti kun lähes jokaiseen hommaan on tarjolla ko. alan koulutuksen saaneita. Aikaisemmin jollain keskikoulun tutkinnolla pääsi jo moneen työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi