Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö kanssasi tänään iltapäivällä

Vierailija
25.03.2006 |

Vastaan kysymyksiin, kaikella ystävyydellä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kätilö ei voi pyytää anteeksi huonoa toimintaansa, jonka takia minulla on pysyvät vammat lantionpohjassani. Mikä siinä on niin vaikeaa? Kyse ei ole siis mistään minun väärinkäsityksestäni, vaan useampi lääkäri on todennut, että virhe tuli. Minun olisi ehkä helpompi hyväksyä inkontinenssini ym., jos saisin edes anteeksipyynnön. Ymmärrän kyllä, että kätilö tekee virheitä siinä missä muutkin ihmiset. Se, että sitä ei voi myöntää, saa minut tuntemaan, että ei hän edes välittänyt siitä. Osaatko kommentoida?

Vierailija
22/31 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä kriteerit pitää täyttää, että voi synnyttää veteen? Eikö edes ilokaasua saa vedessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että kätilö ei voi pyytää anteeksi huonoa toimintaansa, jonka takia minulla on pysyvät vammat lantionpohjassani. Mikä siinä on niin vaikeaa? Kyse ei ole siis mistään minun väärinkäsityksestäni, vaan useampi lääkäri on todennut, että virhe tuli. Minun olisi ehkä helpompi hyväksyä inkontinenssini ym., jos saisin edes anteeksipyynnön. Ymmärrän kyllä, että kätilö tekee virheitä siinä missä muutkin ihmiset. Se, että sitä ei voi myöntää, saa minut tuntemaan, että ei hän edes välittänyt siitä. Osaatko kommentoida?

Toki kätilön anteeksipyyntö olisi fiksua,jos hän on vamman aiheuttanut. Halusisin kyllä tietää miten? Oliko lääkäri mukana lainkaan vamman tulohetkellä? Oikea tie on potilasasiamiehen kautta tehtävä valitus, jossa asia tutkitaan ja mahdollisesti voit saada korvausta.

Lääkärit ovat vaan taitavia laittamaan virheet kätilön piikkiin ja jos ei kätilö mielestään ole syykllinen, ymmärrän käytöksen, muuten en.

klö

Vierailija
24/31 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mitkä kriteerit pitää täyttää, että voi synnyttää veteen? Eikö edes ilokaasua saa vedessä?

Täysiaikainen raskaus, sikiö oikeinpäin, sydänäänet normaalit, ei esim. streptokokki-infektiota, ei raskausmyrkytystä tai hepatoosia.

Ilokaasun antaminen veteen vaatii jatkuvaa valvontaa, ettei äiti kaasuissaan huku!

klö

Vierailija
25/31 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä on nyt reilu 3 vkoa. Vuoto on vähäistä, mutta sitä on kuitenkin. Väri ruskeaa. Onkohan se normaalia, vai pitäisikö ottaa yhteyttä sairaalaan. Jälkitarkastus huhtikuun 10. Voinkohan odottaa sinne. Mitään kipuja minulla ei ole. Joskus tuntuu vihlontaa alavatsassa, mutta se ei välttämättä liity tähän mitenkään.

Vierailija
26/31 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Synnytyksestä on nyt reilu 3 vkoa. Vuoto on vähäistä, mutta sitä on kuitenkin. Väri ruskeaa. Onkohan se normaalia, vai pitäisikö ottaa yhteyttä sairaalaan. Jälkitarkastus huhtikuun 10. Voinkohan odottaa sinne. Mitään kipuja minulla ei ole. Joskus tuntuu vihlontaa alavatsassa, mutta se ei välttämättä liity tähän mitenkään.

Jos se on niukkaa ja ruskehtavaa, ei haise tulehtuneelle=mädäntyneelle eikä sinulla ole kuumetta, voit odottaa jälkitarkastusta.

klö

Vierailija
27/31 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytämättä lääkäriä kertaakaan paikalle. Kun lääkäri vihdoin haettiin, tehtiin leikkauspäätös heti. Tuossa touhussa ehti lantionpohja venyä ja vaurioitua totaalisesti, vaikken lopulta alateitse synnyttänytkään, seurauksena laskeuma ja inkontinenssi. Sinunkin ensi reaktiosi nyt kuitenkin oli, että kätilö ei varmaan ole syyllinen... miksi se on niin vaikea uskoa, että voi se olla. Raha ei auta lantionpohjaani, mutta anteeksipyynnöstä voisi tulla parempi mieli.

Vierailija
28/31 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pyytämättä lääkäriä kertaakaan paikalle. Kun lääkäri vihdoin haettiin, tehtiin leikkauspäätös heti. Tuossa touhussa ehti lantionpohja venyä ja vaurioitua totaalisesti, vaikken lopulta alateitse synnyttänytkään, seurauksena laskeuma ja inkontinenssi. Sinunkin ensi reaktiosi nyt kuitenkin oli, että kätilö ei varmaan ole syyllinen... miksi se on niin vaikea uskoa, että voi se olla. Raha ei auta lantionpohjaani, mutta anteeksipyynnöstä voisi tulla parempi mieli.

En väittänyt ettei kätilö olisi syyllinen, halusin vain tarkemmin tietää,mitä on tapahtunut, sillä lääkäreiden lipeämistä vastuusta tapahtuu niin paljon. Ei taida auttaa jos minä pyydän kollegani puolesta anteeksi, yritän kuitenkin. Siis anteeksi.

klö

Vierailija
29/31 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haise mielestäni millekkään. Ja kuumettakaan ei ole. odottelen sitten rauhassa.

Jos olisi kuumetta tai vuodossa hajua, niin mitähän se kielisi? Lapsivesi meni kai siksi, että kohdussa oli tulehdus, joka puhkaisi kalvot... Tuollainen lause on jäänyt mieleeni sairaalasta. Koko ajan pelottaa, että mitä jos kohdussa on vieläkin joku tulehdus. Ei mulla ollut mitään kipuja tai oireita silloinkaan, kun vesi meni.

Toiveissa olisi vielä uusi raskaus, jos vaan olen kunnossa. Kaikenlaisia pelkoja mielessä, kun syytä tapahtuneeseen en vielä tiedä.

Vierailija
30/31 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei haise mielestäni millekkään. Ja kuumettakaan ei ole. odottelen sitten rauhassa.

Jos olisi kuumetta tai vuodossa hajua, niin mitähän se kielisi? Lapsivesi meni kai siksi, että kohdussa oli tulehdus, joka puhkaisi kalvot... Tuollainen lause on jäänyt mieleeni sairaalasta. Koko ajan pelottaa, että mitä jos kohdussa on vieläkin joku tulehdus. Ei mulla ollut mitään kipuja tai oireita silloinkaan, kun vesi meni.

Toiveissa olisi vielä uusi raskaus, jos vaan olen kunnossa. Kaikenlaisia pelkoja mielessä, kun syytä tapahtuneeseen en vielä tiedä.

Tulehduksesta kielisi kuume, se haiseva vuoto ja kovat alavatsakivut. Kyllä seuraava raskaus voi onnistua ihan odotetusti. Toipumista tästä ja onnea seuraavaan.

klö

Vierailija
31/31 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

...lastamme. Kaksi ollut yli 4-kiloista ja kaksi viimeisintä 5-kiloisia, joista jäänyt hirveät traumat! Neljännen vauvan jälkeen itkin 2 kuukautta vain synnytystä miettien, oli ihan raiskattu olo (anteeksi oikeasti sen kokeneet!)

ja kärsin kokovartalokivusta monta viikkoa synnytksen jälkeen.

Eli, taas on odotettavissa suurikokoinen vauva, ja varmasti menen paniikkiin synnytyksessä.

Olen menossa juttelemaan sairaalaan tulevasta synnytyksestä, mutta pelkään että kätilöt taas vain lupailevat kaiken kivunlievityken, ja sitten kun tosipaikka niin ponnistaa pitää eikä kerkeä saamaan mitään!

Eli voisinko saada sektion, vaikka pelkään sitäkin?

Tämä sinun on parasta ottaa puheeksi siellä sairaalassa, koska en täällä voi sinulle sectiota luvata.

Neljän alatiesynnytyksen jälkeen voit kyllä olla yllättynyt sectiosta toipumisen hitaudesta.

Mutta, keskustele avoimesti ja käykää siellä mahdollisuudet läpi niin hyvine kuin huonoine puolineen.

klö

Siis ehdottomasti tuollaisessa tapauksessa vaadi sektiota. Minulle on tehty alavatsan leikkaus (ei sektio), mutta en todellakaan kärsinyt kokovartalokivuista montaa viikkoa. Eka viikko oli pahin, mutta sitten alkoi helpottaa. Kolmannella viikolla kävin jo heittämässä viiden kilsan juoksulenkkejä. Että ei toipuminen kaikilla alavatsan operaatioiden jälkeen ole hidasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän