Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nyt laitat MOL:n hakupalveluun oman ammattisi, montako työpaikkaa löydät koko Suomesta, entä alueeltasi?

Vierailija
03.05.2017 |

Minä löydän vain 8 työpaikkaa, joista yksi on jotenkin väärin pompannut hakuun eli oikeasti 7. Näistä vakituisia on 5 ja 1 määräaikainen, 1 keikkatyöilmoitus. Yksikään työpaikoista ei osu alueelleni Varsinais-Suomeen vaan kaikki ovat PK-seudulla.

Onnekseni olen vakituisessa toimessa, ja muutenkin useimmat työkaverini ovat tulleet ihan muuta reittiä kuin MOL, jonka kautta sitten vakituiset työpaikat toki täytyy ilmoittaa.

Mutta kyllä tekisi tiukkaa jos joutuisi jotain työpaikkoja määrällisesti hakemaan eikä laadullisesti!

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on molli tukossa, ei aukee koko sivu. Koko suomi hakee töitä?

Mulla tulee kanssa iPadilla vain tyhjä sivu, täytynee kohta vaivautua sohvalta ja keitellä vaikka kahvit samalla kun vaihdan läppäriin.

En muista milloin olen viimeksi työpaikkoja työkkärin sivuilta katsellut, luultavasti en ikinä kuntien ollut töissä koko sen ajan kun ne on netissä olleet.

Vierailija
62/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 joista omalla alueella 1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maassa kolme paikkaa, omalla alueellani (pk-seutu) yksi ja sekin osa-aikainen.

Vierailija
64/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 Suomessa

Vierailija
65/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, joista 1 omalla alueella. Ja sekin 1 on osa-aikainen... Lapissa ja muualla pitkällä täältä on kyllä koko ajan paikkoja auki, mutta pk-seudulla ei juurikaan 😒

Vierailija
66/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Suomi 1. Oma alue 0. Kiva kun määräaikainen työ loppuu kuukauden kuluttua. Mulla on ollut työpaikkavahti kaksi vuotta. Koko aikana auki ollut 5 paikkaa, omalta alueelta 1. Enkä ole mikään höpöhumanisti tai ammattikoulun käynyt.

Vierailija
67/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi. Toiseen on 70km matkaa, toiseen 245km. Tiedän että alalla on töitä, mutta työnantajat eivät ilmoita työkkärissä näistä paikoista.

Vierailija
68/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

355 ja omassa kaupungissa 14.

Vierailija
69/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatilla löytyy 11, ei alle 100 km säteellä yhtään, koulutuksella 126, joista suurimpaan osaan ei kyllä tällä koulutuksella ole pätevä, mutta niistäkin vain kolme edes samassa maakunnassa, vaikka asun reilun sadan kilometrin päässä Helsingistä.

Vierailija
70/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tsekata, mutta en ole varmaankaan paljon väärässä, että kymmeniä työpaikkoja ois pelkästään kotikaupungissa Helsingissä. Mulla on kokin, tarjoilijan ja baarimestarin tutkinnot.

Ei tarvitse hakea, on hyvä työpaikka nyt.

Vierailija
71/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on molli tukossa, ei aukee koko sivu. Koko suomi hakee töitä?

Mulla tulee kanssa iPadilla vain tyhjä sivu, täytynee kohta vaivautua sohvalta ja keitellä vaikka kahvit samalla kun vaihdan läppäriin.

En muista milloin olen viimeksi työpaikkoja työkkärin sivuilta katsellut, luultavasti en ikinä kuntien ollut töissä koko sen ajan kun ne on netissä olleet.

OK, läppärillä pääsin sivulle.

Asiantuntijat -> Informaatio-ja tietoliikenneteknologian a. ->

0/0 - ei asiantuntijapaikkoja tarjolla. Ei sinänsä yllätä, itse rekrytoinnissa mukana olleena tiedän, että työkkärin kautta ei koskaan yli 25v aikan ole yhtään sellaista tullut tarjolle jonka palkkaisin. Eikä sinne kukaan järkevä työnantaja paikkoja ilmoita, varteenotettavia hakijoita haetaan omien verkostojen kautta ilmoittamalla hausta web sivuilla ja mahdollisesti myös rekrytointi konsultointia tekevien firmojen ja head-hunterin avulla.

Mutta kiinnitti huomioni sivulla:

* ICT-alan teknikot ja käyttäjätukihenkilöt ?

Heh, alan tolppa-apina hommat asiantuntijoiden alla on aika hilpeää :)

Vierailija
72/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun varsinaisella erikoistumisalalla koko Suomessa 0 kpl.

Tutkinnolla löytyy 1 kpl avoimia työpaikkoja Jyväskylästä. Asun Helsingissä. Lisäksi tuo paikka vaatii hallinnollista ja pedagogista osaamista, jota mulla ei ole, koska olen työkokemukseni on erityyppisestä organisaatiosta.

Vierailija
73/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy yhtään. Tällä nimikkeellä tiedän meitä olevan Suomessa vain muutama. Aiempaa työtäni sentään on tarjolla parikymmentä paikkaa, mutta sekin on kuoleva ammatti.