Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos nyt laitat MOL:n hakupalveluun oman ammattisi, montako työpaikkaa löydät koko Suomesta, entä alueeltasi?

Vierailija
03.05.2017 |

Minä löydän vain 8 työpaikkaa, joista yksi on jotenkin väärin pompannut hakuun eli oikeasti 7. Näistä vakituisia on 5 ja 1 määräaikainen, 1 keikkatyöilmoitus. Yksikään työpaikoista ei osu alueelleni Varsinais-Suomeen vaan kaikki ovat PK-seudulla.

Onnekseni olen vakituisessa toimessa, ja muutenkin useimmat työkaverini ovat tulleet ihan muuta reittiä kuin MOL, jonka kautta sitten vakituiset työpaikat toki täytyy ilmoittaa.

Mutta kyllä tekisi tiukkaa jos joutuisi jotain työpaikkoja määrällisesti hakemaan eikä laadullisesti!

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään omalla alueella (pk-seutu), 5 koko maassa.

Vierailija
42/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 tulosta, joista 5 on samassa yrisyksessä, eri toimipisteissä vaan.

Eli käytännössä 2 vaihtoehtoa, joista toinen on kotipaikkakunnalla. Uskon, että saisin sen paikan, jos lähtisin hakemaan, mutta nyt ei ole tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

59 joista kaikki pääkaupunkiseudulla. Omalla alueella ei yhtään.

Vierailija
44/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole sellaista ammattinimikettä, jolla voisi hakea. Sen sijaan voin hakea useammallakin eri ammattinimikkeellä. Titteli on vain titteli ja on ollut mulla eri työpaikoissa eri, vaikka työ onkin ollut ihan samanlaista. Pääkapunkiseudulta löytyi 1870 työpaikkaa, joihin mulla olisi koulutus ja jotka ovat alalla. Todennäköisesti noista 99% on sellaisia, joihin en kuitenkaan tulisi valituksi, koska jokin vaadittu osaamisalue puuttuisi ja varmasti on niitäkin, joilla puuttuva osaamisalue on. 

Vierailija
45/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella edes on joku tietty ammattinimike? Olen itse tradenomi finanssi- ja talousasiantuntijan koulutusohjelmasta ja tällä tutkinnolla voisi tehdä monenlaisia töitä, jos vain pääsisi töihin. Mutta ei ole mitään tiettyä ammattinimikettä, jolla voisi työpaikkoja hakea. Samaten joku DI tai KTM voi tehdä töitä todella monenlaisilla nimikkeillä. Tuo koko työkkärin järjestelmä tuntuu auttamattoman vanhanaikaiselta, kun siellä kysytään ammattia. Toimialakin on vähän huono jaottelu, koska rahoituspuolelta valmistunut voi toimia millä tahansa toimialalla.

Vierailija
46/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 53-vuotias, joten sillä ei ole merkitystä, montako niitä on. Niitä on ihan runsaasti ja haen enemmän - paljonkin - kuin tuo 12/3 kk. Paras on, että pääsee haastatteluun. Ehkä jonkin pätkätyön vielä saa? Olen valmis muuttamaan.

3 kk pätkätyöstä tuli juuri päätös s-postiin: Valitettavasti tällä kertaa...... 142 hakijaa.

.

Olisin ottanut, olisin pendelöinyt  työn perässä.

Vierailija
47/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monella edes on joku tietty ammattinimike? Olen itse tradenomi finanssi- ja talousasiantuntijan koulutusohjelmasta ja tällä tutkinnolla voisi tehdä monenlaisia töitä, jos vain pääsisi töihin. Mutta ei ole mitään tiettyä ammattinimikettä, jolla voisi työpaikkoja hakea. Samaten joku DI tai KTM voi tehdä töitä todella monenlaisilla nimikkeillä. Tuo koko työkkärin järjestelmä tuntuu auttamattoman vanhanaikaiselta, kun siellä kysytään ammattia. Toimialakin on vähän huono jaottelu, koska rahoituspuolelta valmistunut voi toimia millä tahansa toimialalla.

Näinhän se on. Ei minun ns. suoralla ammattinimekkäällä tule yhtään mitään mol.fi sivuilta.  Testasinpa päälle: 0 ilmoitusta.

Haen siis ammattiani kuvaavilla lähisanoilla, sisällön (osaamisen) käsitteillä ja muutamilla työtitteleillä, joita on vuosien varrella ollut. Suurin osa kuitenkin näistä on käsittämätöntä soopaa.

.

Kouluttaja sanalla tulee 84 juuri nyt. Agentteja tulee 10 (myynti- ja ostoagentit = puhelinmyyjät.)  Partureita tulee 3 (tämä on se käsittämätön soopa - miten parturin työpaikka voi tulla tällä sanalla? Eivät ole oppilaitoksessa olevia opettajia - amis.)  5 myyjää. 1 puutaloelementtien rakentaja. Laatoittaja. Rakennsumaalari. Sähkölaitteiden asentaja (rekrykoulutus) ja ompelija.

Näitäkö mol.fi sitten lähettää, kun lähettää niitä pakkohaettavia työpaikkoja esim. akateemiselle, jonka titteli on kouluttaja?

Ilmeisesti ta kun laittaa työpaikan auki, saa pistää mitä vain hakusanoja siihen? Molliko ne keksii?

Vierailija
48/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi. Ja kumpikaan ei tarkemmin katsottuna ole oman koulutusalani työpaikka. Ilmoitusten tekstissä on mainittu että on plussaa jos on ilmoituksessa vaadittavan tutkinnon lisäksi suorittanut sen, mikä minulla on.

Eli tarkemmin sanottuna avoimia paikkoja on 0. Alallani on kylläkin ylipäätänsä sellainen tilanne että kaikki työpaikat on hankittava suhteilla.

Vierailija
49/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 osa-aikaista paikkaa.

Vierailija
50/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 koko Suomessa, ja 5 Pirkanmaalla. Näistä kaksi on vielä sellaisia asiantuntijatehtäviä, joihin minulla ei ole pätevyyttä.

Vierailija
51/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väänsinpä 2 hakemusta taas. Pitäkää peukkuja.

Vierailija
52/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 on tuossa listalla. Pitää soitella ne läpi ja laittaa myös. Ensiviikolla eräpäivät.

Vierailija
53/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Tasan nolla, kuten on ollut valmistumisesta asti. Heh, kiitos vain isälle kun painosti ottamaan paskan alan remmin uhalla...

Ammattinimike siis painotuotantoassistentti.

Vierailija
54/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä löydy yhtään mitään

Vierailija
55/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ja sitäkään en voisi hakea koska auto puuttuu ja näillä silmillä ei autoa enää ajeta.

Töissä tosin olen.

Vierailija
56/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 löytyi ja kahteen ei taida löytyä osaamista

Vierailija
57/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 koko Suomessa ja 8 omalla alueella.

Yleislääkäri.

Ei vaikuta kovin isolta lääkäripulalta siis...

Vierailija
58/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 eikä yksikään tällä seudulla. Kaikki ovat niin kaukana ettei voisi päivittäin kulkea. Minulla on jo nyt 80 km työmatka ja alan olla aika väsynyt siihen, vaikka kesällä onkin helpompaa.

Jos hieman laajennan hakua " vähän sinne päin"-paikkoihin, tulee noin 20, mutta edelleenkään yksikään ei ole sellaisen matkan päässä, että voisi harkita.

Tämäkin oli muka sellainen ammatti jossa on hyvin töitä....

Vierailija
59/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla ammattinimikkeellä löytyi 12 koko valtakunnasta, 5 omalla työntekoalueella. Pätevyyttä löytyy koulutuksellani laajasti useampaan eri työtehtävään, mutta nykyään toimin esimiehenä ja niitä paikkoja ymmärrettävästi on vähemmän. Vaihdoin työtä vuoden vaihteessa ja olen nykyiseen tyytyväinen. Ei tarvetta vaihtaa.

Vierailija
60/73 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä ammattinimikkeellä koko maassa 111 paikkaa, omassa kaupungissa 3. Tosin tällä koulutuksella voi tehdä paljon muitakin hommia.