Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos nyt laitat MOL:n hakupalveluun oman ammattisi, montako työpaikkaa löydät koko Suomesta, entä alueeltasi?

Vierailija
03.05.2017 |

Minä löydän vain 8 työpaikkaa, joista yksi on jotenkin väärin pompannut hakuun eli oikeasti 7. Näistä vakituisia on 5 ja 1 määräaikainen, 1 keikkatyöilmoitus. Yksikään työpaikoista ei osu alueelleni Varsinais-Suomeen vaan kaikki ovat PK-seudulla.

Onnekseni olen vakituisessa toimessa, ja muutenkin useimmat työkaverini ovat tulleet ihan muuta reittiä kuin MOL, jonka kautta sitten vakituiset työpaikat toki täytyy ilmoittaa.

Mutta kyllä tekisi tiukkaa jos joutuisi jotain työpaikkoja määrällisesti hakemaan eikä laadullisesti!

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53-vuotias, joten sillä ei ole merkitystä, montako niitä on. Niitä on ihan runsaasti ja haen enemmän - paljonkin - kuin tuo 12/3 kk. Paras on, että pääsee haastatteluun. Ehkä jonkin pätkätyön vielä saa? Olen valmis muuttamaan.

Vierailija
22/73 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä ammatilla (väliaikainen työ opintojen ohella) on parisensataa omalla alalla, naapurikunnissani alle sata. Vähän vaikea arvioida, kun toi heittää kaikkea ihan muuta tohon sekaan. Lisäks tänkin alan työpaikoista suurin osa ei kyllä tule moliin.

Ammatilla johon opiskelen ei naapurikunnissani ole nyt yhtään pestiä auki. Koko Suomessa 12, mutta niihinkin suurimpaan osaan tarvitsee työkokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 koko maassa, 2 omalla alueellani. 

Vierailija
24/73 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 paikkaa, joista kaksi pk-seudulla ja yksi Varsinais-Suomessa. Itse olen Satakunnassa. En katsonut olivatko oman erikoistumisalani hommia. Tosin virallisen nimikkeen lisäksi ammattinimestä liikkuu paljon eri variaatioita, joten eri sanoja käyttämällä saattaisi löytyä lisääkin työnkuvaa vastaavia paikkoja.

Vierailija
25/73 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

125 koko maassa, 10 omassa kunnassa. Näistä kymmenestä puolet olivat sellaisia että haettiin tuuraajia (lue; jos et tule töihin kahden tunnin varoitusajalla, ei tartte enää odottaa töitä).

Vierailija
26/73 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi koko Suomessa, eri maakunnassa kuin missä asun perheineni. Projektitutkija aiheessa joka on täysin erikoistumiseni ulkopuolella eli ei mitään mahdollisuuksia.

Vierailija
27/73 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molli tukossa, ei aukee koko sivu. Koko suomi hakee töitä?

Vierailija
28/73 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli 400 paikkaa, joihin voin hakea tai olen pätevä. Ammattinimikkeellä ei ainuttakaan.

29/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 koko maassa, 0 pääkapunkiseudulla. 

Vierailija
30/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan nolla, kuten on ollut valmistumisesta asti. Heh, kiitos vain isälle kun painosti ottamaan paskan alan remmin uhalla...

Vierailija
31/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

45, joista 4 alueellani, ja joista suurimpaan osaan en ole ole pätevä, vaikka löytyy ammattinimikkeelläni, sillä en voi lähteä tietyn aivan eri erikoisalan tutkijaksi, enkä omista aineenopettajan pätevyyttä. Lisäksi sinne oli eksynyt ainakin muutamat eritysopettajan, työnjohtajan, sairaanjohtajan ja sosialityntekijän paikat, ei ole ammattini, joten niitä en voisi hakea vaikka olisi opettajan pätevyys. 2 sellaista tehtävää joihin minut voitaisiin haluta, joista yksikään ei alueellani.

Vierailija
32/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-Suomi 3

Koko maa 38

Vierailija
33/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Suomi 12, oma alue 0. Kaksi oli yli 12 kk, loput kesätöitä eli 1-3 kk kestäviä. Saan olla tosi onnellinen, että on löytynyt töitä!

Vierailija
34/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen laitoin kolme työhakemusta, kaikkiin joihin ajattelen olevan jotain mahiksia mun koulutuksella. Asun Suomen viidenneksi suurimmassa kaupungissa. Vois kai niitä muitakin hakea, mutta en usko tulevani valituksi, sillä pätevämpiä hakijoita on varmasti.

Vierailija
35/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, 0 alueellani. Teenkin "alempiarvoisempaa" tyltä tällä hetkellä, niitäkin paikkoja harvoin tarjolla.

Vierailija
36/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 avointa paikkaa koko Suomessa, suurin osa kesätyöpätkiä sellaisissa hommissa, joita harkitsisin vasta ihan vihoviimeisenä, jos ei mitään muuta paikkaa saisi ja pakko vaan olisi johonkin mennä. Ja 2 avointa paikkaa omalla paikkakunnalla. Great. Missä on ne työpaikat, joita meille yläasteella opon tunneilla lupailtiin, "kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle"? :)

Vierailija
37/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ammattia.

Vastaus on siis lähes nolla. Ilman minkäänlaista pätevyyttä tuskin kovin moneen paikkaan palkataan.

Vierailija
38/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 joista 1 kotimaakunnassa. Tosin oikeasti 11, en voi koneinssinä tehdä rakennusinssin töitä, siihen kai vaaditaan oikeasti muodollinen pätevyys.

Vierailija
39/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 sellainen, joka vastaa yhtään ammattitaitoani. En voisi muihin hakea koska niihin vaaditaan osaamista alueista joista mulla ei ole mitään koulutusta/ kokemusta.

Vierailija
40/73 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

2 lyhyttä sijaisuutta toisella puolella Suomea.