Jos nyt laitat MOL:n hakupalveluun oman ammattisi, montako työpaikkaa löydät koko Suomesta, entä alueeltasi?
Minä löydän vain 8 työpaikkaa, joista yksi on jotenkin väärin pompannut hakuun eli oikeasti 7. Näistä vakituisia on 5 ja 1 määräaikainen, 1 keikkatyöilmoitus. Yksikään työpaikoista ei osu alueelleni Varsinais-Suomeen vaan kaikki ovat PK-seudulla.
Onnekseni olen vakituisessa toimessa, ja muutenkin useimmat työkaverini ovat tulleet ihan muuta reittiä kuin MOL, jonka kautta sitten vakituiset työpaikat toki täytyy ilmoittaa.
Mutta kyllä tekisi tiukkaa jos joutuisi jotain työpaikkoja määrällisesti hakemaan eikä laadullisesti!
Kommentit (73)
Nykyisellä ammatilla (väliaikainen työ opintojen ohella) on parisensataa omalla alalla, naapurikunnissani alle sata. Vähän vaikea arvioida, kun toi heittää kaikkea ihan muuta tohon sekaan. Lisäks tänkin alan työpaikoista suurin osa ei kyllä tule moliin.
Ammatilla johon opiskelen ei naapurikunnissani ole nyt yhtään pestiä auki. Koko Suomessa 12, mutta niihinkin suurimpaan osaan tarvitsee työkokemusta.
6 koko maassa, 2 omalla alueellani.
3 paikkaa, joista kaksi pk-seudulla ja yksi Varsinais-Suomessa. Itse olen Satakunnassa. En katsonut olivatko oman erikoistumisalani hommia. Tosin virallisen nimikkeen lisäksi ammattinimestä liikkuu paljon eri variaatioita, joten eri sanoja käyttämällä saattaisi löytyä lisääkin työnkuvaa vastaavia paikkoja.
125 koko maassa, 10 omassa kunnassa. Näistä kymmenestä puolet olivat sellaisia että haettiin tuuraajia (lue; jos et tule töihin kahden tunnin varoitusajalla, ei tartte enää odottaa töitä).
Yksi koko Suomessa, eri maakunnassa kuin missä asun perheineni. Projektitutkija aiheessa joka on täysin erikoistumiseni ulkopuolella eli ei mitään mahdollisuuksia.
Mulla on molli tukossa, ei aukee koko sivu. Koko suomi hakee töitä?
Vähän yli 400 paikkaa, joihin voin hakea tai olen pätevä. Ammattinimikkeellä ei ainuttakaan.
5 koko maassa, 0 pääkapunkiseudulla.
Tasan nolla, kuten on ollut valmistumisesta asti. Heh, kiitos vain isälle kun painosti ottamaan paskan alan remmin uhalla...
45, joista 4 alueellani, ja joista suurimpaan osaan en ole ole pätevä, vaikka löytyy ammattinimikkeelläni, sillä en voi lähteä tietyn aivan eri erikoisalan tutkijaksi, enkä omista aineenopettajan pätevyyttä. Lisäksi sinne oli eksynyt ainakin muutamat eritysopettajan, työnjohtajan, sairaanjohtajan ja sosialityntekijän paikat, ei ole ammattini, joten niitä en voisi hakea vaikka olisi opettajan pätevyys. 2 sellaista tehtävää joihin minut voitaisiin haluta, joista yksikään ei alueellani.
Koko Suomi 12, oma alue 0. Kaksi oli yli 12 kk, loput kesätöitä eli 1-3 kk kestäviä. Saan olla tosi onnellinen, että on löytynyt töitä!
Eilen laitoin kolme työhakemusta, kaikkiin joihin ajattelen olevan jotain mahiksia mun koulutuksella. Asun Suomen viidenneksi suurimmassa kaupungissa. Vois kai niitä muitakin hakea, mutta en usko tulevani valituksi, sillä pätevämpiä hakijoita on varmasti.
5, 0 alueellani. Teenkin "alempiarvoisempaa" tyltä tällä hetkellä, niitäkin paikkoja harvoin tarjolla.
39 avointa paikkaa koko Suomessa, suurin osa kesätyöpätkiä sellaisissa hommissa, joita harkitsisin vasta ihan vihoviimeisenä, jos ei mitään muuta paikkaa saisi ja pakko vaan olisi johonkin mennä. Ja 2 avointa paikkaa omalla paikkakunnalla. Great. Missä on ne työpaikat, joita meille yläasteella opon tunneilla lupailtiin, "kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle"? :)
Minulla ei ole ammattia.
Vastaus on siis lähes nolla. Ilman minkäänlaista pätevyyttä tuskin kovin moneen paikkaan palkataan.
12 joista 1 kotimaakunnassa. Tosin oikeasti 11, en voi koneinssinä tehdä rakennusinssin töitä, siihen kai vaaditaan oikeasti muodollinen pätevyys.
1 sellainen, joka vastaa yhtään ammattitaitoani. En voisi muihin hakea koska niihin vaaditaan osaamista alueista joista mulla ei ole mitään koulutusta/ kokemusta.
0
2 lyhyttä sijaisuutta toisella puolella Suomea.
Olen 53-vuotias, joten sillä ei ole merkitystä, montako niitä on. Niitä on ihan runsaasti ja haen enemmän - paljonkin - kuin tuo 12/3 kk. Paras on, että pääsee haastatteluun. Ehkä jonkin pätkätyön vielä saa? Olen valmis muuttamaan.