Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

... kuinka paljon painaa tiiliskivi?

• ylös 5
  • alas 3

Sivut

Kommentit (50)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Noniin, matematiikkaa kouluaineena väheksyvät mammat, TÄHÄN sitä matikkaa arjessa tarvitaan! :D

• ylös 18
  • alas 2

Vierailija kirjoitti:
750g. 1 tiiliskivi 500g ja siihen puoli tiiliskiveä eli 250g päälle on 750g.

Kysymys oli paljonko paina yksi tiiliskivi ja tässä vastauksessa sanotaan että se painaa sekä 500g että 750g.

• ylös 16
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
750g. 1 tiiliskivi 500g ja siihen puoli tiiliskiveä eli 250g päälle on 750g.

Jaa, oliko tämä tällainen kompa. Vähän hölmö, koska jos yksi tiili painaa 750g, niin silloin puolikas tiili ei voi painaa 250g. Sehän ei ole mahdollista, eli olen edelleen sitä mieltä, että yksi tiili painaa 1 kg.

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

En osaa matikkaa, mutta järkeilin, että se puoli kiloa painoa kuuluu joko siihen puolikkaaseen tiiliskiveen, tai siihen jäljellä olevaan tiiliskiveen eli toiseen puolikkaaseen.

Vierailija

Minä olen mensassa ja en osaa hahmottaa eli hahmotuksen kyky on heikko ja keskittymiskyky. Lohdutan että ei kaikki mensalaisetkaan osaa laskea näitä laskuja.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä olen mensassa ja en osaa hahmottaa eli hahmotuksen kyky on heikko ja keskittymiskyky. Lohdutan että ei kaikki mensalaisetkaan osaa laskea näitä laskuja.

Tässä toinen mensalainen, joka pienen hetken mietti, että muutama sana tehtävän annosta jäi pois eli puolen tiileskiven paino ja loppukysymys, kunnes tajusin että se kysymys olikin noin töksö ja sitten hahmottui painoksi kilo. En kyllä jaksaisi noiden kaavojen kautta pyöritellä asiaa.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tosin jokaisen seiskaluokkalaisen pitäisi osata tällainen yksinkertainen yhtälö muodostaa ja ratkaista.

Softan suunnittelija

Tehtävän anto oli kyllä surkea. Jos tuo pitäisi kertoa tietokoneelle niin sen tiiliskiven paino on sen puoli kiloa, ei enempää eikä vähempää. Ja puolen tiiliskiven ominaisuudet jäisi ratkomatta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä olen dipaninssi mutta kävin mukautettun opetuksen. Kyllä minullakin tuon laskemiseen meni viisi minuuttia.

Sivut