Valehteletko aina painosi lääkärillä, jos hän kysyy sitä?
Kommentit (82)
Jos lääkärille ei puhuta totta, mitä kaikkea muuta, omasta mielestänne merkityksettömämpää te oikeasti mahdattekaan valehdella?
Pyöristän yleensä ylöspäin pari kg.
Valehtelen aina. Otan oikeasta painostani noin 5 kiloa pois ja pokka pitää. Sitä en tiedä uskooko lääkärit... Mutta minä en myönnä mitään
En valehtele. Kerran pyysi puntarille ja painoinkin 2 kg vähemmän mitä kotipuntari näyttää.
Outoa, että joku valehtelee tai pohtii että joku valehtelee. Kun kyse on minun hoidosta, miksi ihmeessä haluaisin vaarantaa sen valehtelemalla? Ja saavat he punnita jos haluavat.
Ymmärrän jos työterveystarkastuksessa joku valehtelee, siellä ei "hoideta sairautta" vaan enemmän arvioidaan ihmisen elintapoja. On varmasti kiva valehdella muutama kilo, jotta olisi vähän pienempi BMI oli se sitten oikeasti 27, 30 tai 35. En viitsi valehdella tuossakaan, tosin yllättäen eivät viimeksi edes kysyneet/mitanneet painoa. HR:n ohjeissa luki, että mittaavan myös vatsanympäryksen, eivät tehneet sitäkään. Ehkä hauis ja olkapää kertoi, että olen lihaskunnossa 1 % parhaan joukossa? Elintapojenkin arviointiin olisi parempikin keino kuin mitata painoa. Osalla paino kertoo, että asiat on pielessä, mutta miten se auttaa muutoksessa kun ei tiedetä mikä on pielessä? Ja paino voi kertoa, että jotain on pielessä, mutta mitään ei olekaan, on vaan paljon lihasta eikä ihminen tervehdy lihaksia kuihduttamalla.
Ei ole minulta koskaan kysyneet painoa.
En tieyenkään. Tuohan voi olla vaarallista. Annostelevat lääkeaineet sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että joku valehtelee tai pohtii että joku valehtelee. Kun kyse on minun hoidosta, miksi ihmeessä haluaisin vaarantaa sen valehtelemalla? Ja saavat he punnita jos haluavat.
Ymmärrän jos työterveystarkastuksessa joku valehtelee, siellä ei "hoideta sairautta" vaan enemmän arvioidaan ihmisen elintapoja. On varmasti kiva valehdella muutama kilo, jotta olisi vähän pienempi BMI oli se sitten oikeasti 27, 30 tai 35. En viitsi valehdella tuossakaan, tosin yllättäen eivät viimeksi edes kysyneet/mitanneet painoa. HR:n ohjeissa luki, että mittaavan myös vatsanympäryksen, eivät tehneet sitäkään. Ehkä hauis ja olkapää kertoi, että olen lihaskunnossa 1 % parhaan joukossa? Elintapojenkin arviointiin olisi parempikin keino kuin mitata painoa. Osalla paino kertoo, että asiat on pielessä, mutta miten se auttaa muutoksessa kun ei tiedetä mikä on pielessä? Ja paino voi kertoa, että jotain on pielessä, mutta mitään ei olekaan, on vaan paljon lihasta eikä ihminen tervehdy lihaksia kuihduttamalla.
Jatkan: mittasivat jatkuvaa alkoholin kulutusta mittaavan jonkin veriarvon. Kerroin, etten ole juonut yhtään 20 vuoteen. Ei ihme, jos arvokaan ollut koholla. Yhteiskunnalla on edelleen rahaa käyttää ihan turhaan terveiden ihmisten tutkimiseen. Sen sijaa sairaiden hoidosta pitää leikata, koska rahaa ei ole. Mielenkiintoista.
Kerron rehellisesti, että en tiedä, koska en ole käyttänyt vaakaa vuosiin. Jos pitää arvioida, sanoisin 50 kiloa +- 5 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minulta koskaan kysyneet painoa.
Multa on kysytty usein, esim. sydän- ja keuhkolääkärit ovat kysenneet. Aina pituus ja paino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan: mittasivat jatkuvaa alkoholin kulutusta mittaavan jonkin veriarvon. Kerroin, etten ole juonut yhtään 20 vuoteen. Ei ihme, jos arvokaan ollut koholla. Yhteiskunnalla on edelleen rahaa käyttää ihan turhaan terveiden ihmisten tutkimiseen. Sen sijaa sairaiden hoidosta pitää leikata, koska rahaa ei ole. Mielenkiintoista.
Minä sanoin juovani liikaa ja tarvitsen apua. No ei ne millään uskoneet, kun maksa-arvot oli hyvät.
Pakko sanoa hieman yläkanttiin. Painan 55-57kg, mutta väitän että painan "jotain" 60kg.
Mies 46v, 166cm
Vierailija kirjoitti:
että silleen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ite olet Porvoosta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi edes keksiä tuollaista? Jotain rajaa provoihinkin. Juu, valehtelinpa tuossa lääkärille painoni... haloo.
No just joo.... Kyllä minä ainakin olen sitä tehnyt, ylipainoinen kun olen. Hävettää sanoa oikea paino. :((
Aivan kuin se sinun ylipainosi siitä miksikään muuttuisi! Mieti nyt mitä se lääkäri ajattelee, kun varmaan tajuaa että valehtelet.
Ei muutu ei, mutta ei hävetä niin paljoa ainakaan ja 10 kg valehtelua ei huomaa minussa ainakaan. :(
Eikö sinua hävetä se valehtelu! Onko logiikkasi se, että voit valehdella koska sitä ei huomaa? Millä muilla tavoilla petät itseäsi tai olet valheellinen?
Syömisen määrästä. Syön huomattavasti enemmän kuin kerron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan kysytty :( Paitsi magneettikuvaukseen mennessä piti täyttää lappunen johon piti myös paino laittaa. Tein kamalan rikoksen ja pyöristin painoni ylöspäin tasalukuun.
Tässä tapauksessa potilaan mitoilla on merkitystä, koska magneettirummuissa siirtokelkkoineen on painorajoitukset ja myös niiden halkaisija vaihtelee.
Mitoilla on, mutta ei painolla. Esimerkiksi harteikas bodari ei mahdu edes 70cm rumpuun.
Jos olen menossa johonkin toimenpiteeseen ilmoitan aina jokusen kilon enemmän, niin ainakin saa tarpeeksi puudutusainetta. Muutenkin ilmoitan aina vähän yläkanttiin niin jos on painon mukaan tuleva lääke saa sitä ainakin tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
että silleen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ite olet Porvoosta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi edes keksiä tuollaista? Jotain rajaa provoihinkin. Juu, valehtelinpa tuossa lääkärille painoni... haloo.
No just joo.... Kyllä minä ainakin olen sitä tehnyt, ylipainoinen kun olen. Hävettää sanoa oikea paino. :((
Aivan kuin se sinun ylipainosi siitä miksikään muuttuisi! Mieti nyt mitä se lääkäri ajattelee, kun varmaan tajuaa että valehtelet.
Ei muutu ei, mutta ei hävetä niin paljoa ainakaan ja 10 kg valehtelua ei huomaa minussa ainakaan. :(
Eikö sinua hävetä se valehtelu! Onko logiikkasi se, että voit valehdella koska sitä ei huomaa? Millä muilla tavoilla petät itseäsi tai olet valheellinen?
Syömisen määrästä. Syön huomattavasti enemmän kuin kerron.
Ja tästä hyötyy......kuka?
Tässä tapauksessa potilaan mitoilla on merkitystä, koska magneettirummuissa siirtokelkkoineen on painorajoitukset ja myös niiden halkaisija vaihtelee.