Avustaja teki rikosilmoituksen: Kansanedustaja juoksutti hakemaan sukkahousuja Sokokselta ja poltti loppuun
Kansanedustaja Leena Meren (ps) avustaja Petri Lehtinen on tehnyt esimiehestään rikosilmoituksen työpaikkakiusaamisen ja kunnianloukkauksen vuoksi. Kansanedustaja kiistää.
Petri Lehtisen mukaan syyt rikosilmoituksen taustalla lähtivät vyörymään eteenpäin lähes heti sen jälkeen, kun Lehtinen ryhtyi tuoreen kansanedustajan eduskunta-avustajaksi keväällä 2015.
- Puoli vuotta meni kivasti, kun siinä oli kesätauko. Siitä alkoi systemaattinen kiusaaminen, Lehtinen kertoo.
Lehtisen mukaan kiusaaminen on ollut "jatkuvaa, systemaattista ja loukkaavaa".
Eduskunta-avustaja on ollut sairauslomalla viime vuoden huhtikuusta lähtien. Lehtisen mukaan neljän eri lääkärin lausunto on tyly: sairausloman pääsyy on työskentely Meren alaisuudessa.
- Kaikki sairauteni, verenpainesairauteni, kaikki on todettu aiheutuneen tästä huonosta kohtelusta. En olisi ikinä joutunut kuntoutukseen, jos minulla olisi ollut asiallinen kohtelu alun perinkin. En ole katkera: olen pettynyt ja järkyttynyt.
Lehtisen mukaan hän on ollut kiusaamisen lisäksi myös pahasti ylityöllistetty ennen kuin jäi sairauslomalle viime vuoden huhtikuussa.
- Tulin aamulla aikaisin Eduskuntaan ja lähdin aika usein iltamyöhään. Syömään en päässyt oikeastaan koskaan.
Lehtinen kyllä leimasi valtion kellokortilla itsensä syömään, mutta sitten alkoivat erikoiset ja ajoittain hyvinkin epäselvät työmääräykset.
- Haetko salaattibaarista salaattia, Lidlistä lähdevettä tai sukkahousuja Sokokselta? Tällaista kaikkea, mikä ei millään tavalla liity valtiopäivätoimiin - ja siis verovaroin korvattaviin työtehtäviin.
Lehtinen sanoo olleensa "umpiväsynyt työtaakkansa alle".
- Kansanedustaja Meri sanoi minulle, kun itkin työhuoneessani, että itke, itke vaan, mutta itke täällä työhuoneessa tai vessassa, mutta älä itke tuolla käytävillä. Minä koin sen niin, että itkeminenkin oli minulta kielletty. Jos viisikymppinen kundi itkee, niin silloin saa olla jo aika väsynyt.
http://m.iltalehti.fi/politiikka/201705022200117552_pi.shtml
Kommentit (406)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys Neiti Lehtisen omasta mielenterveydestä.
Ottaako koville, kun mieskin voi väsähtää?
No ei kai. Et tainnu tajuu pointtia.
Ehkei tää uhri ihan pulmunen ole.
Vierailija kirjoitti:
No ompa rankka duuni.
Kyllä mä tolla liksalla hakisin vaikka sadat sukkahousut sokokselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallisesti mediakin takertuu nimenomaan tuohon sukkahousu asiaan. Epäilenpä, etteivät nuo sukkahousut ole tässä se villakoiran ydin ollenkaan.
Varmasti taustalla on julmaa työpaikkakiusaamista, mutta tuo sukkahousujuttu on sellainen, mihin jokaisen insinöörin tai sairaanhoitajan on helppo samaistua. Oletteko hakeneet pomolle sukkahousuja? No en minä ainakaan. Se ei vaan kuulu suomalaiseen työelämään, ellet sitten ole joku rokkitähden assari.
Mä oon itse asiassa ulkoiluttanut pomon koiraa työajalla. Ja se oli mulle ihan ok, kiva homma.
Vierailija kirjoitti:
No ompa rankka duuni.
Opettele kirjoittamaan suomea.
Vai nyt sitten eläkkeelle tämäkin mies? Kukkuu. Oliko niin kova kokemus? Onko mahdollisesti jotenkin erityisherkkä? Vertaa siihen kuinka ennen oltiin vuosia juoksuhaudoissa ja pelättiin henkensä puolesta vuosia. Ihan töihin meni nuokin käytännössä kaikki sen jälkeen. Nyt kun pyydetään hoitamaan koiria niin sitten ei enää koskaan voi tehdä mitään. Something funny about that.
Vierailija kirjoitti:
Jos kansanedustaja tarvitsee sukkahousut edustuspukeutumiseen, avustaja on se joka juoksee ne kaupungilta. Tietenkin.
Kun Laurasta tulee presidentti saadaan nämä valittajat ja itkeskelijät kuriin!
Öhmm... juuri tällaisia tehtäviä assarini ehdottaa itse hoitavansa minun puolesta, jos en töiden takia itse ehdi. Tuo salaatin ja juotavaa huoneeseen kun en ehdi lounastauolle. Kävi hakemassa sukkahousut ennen tärkeää asiakastapaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys Neiti Lehtisen omasta mielenterveydestä.
Mikä syy sinulla on nimitellä Petri Lehtistä neidiksi?
Mietin ihan samaa. Miksi nettikiusaaja haluaa samaistua kansanedustajaan ja kiusata tämän kohdetta, tavallista ihmistä? Yleensähän näillä palstoilla kansanedustajat ovat kaikkien hampaissa, ja heidän pienimmätkin väärinkäytöksensä tuomitaan jyrkästi.
Laura Huhtasaari Presidentiksi!
Eikös tämä ole kitissyt julkisuudessa milloin mistäkin aiemminkin. En ihan tuollaisenaan uskoisi juttua. No, antaa oikeuden tutkia.
Vierailija kirjoitti:
Öhmm... juuri tällaisia tehtäviä assarini ehdottaa itse hoitavansa minun puolesta, jos en töiden takia itse ehdi. Tuo salaatin ja juotavaa huoneeseen kun en ehdi lounastauolle. Kävi hakemassa sukkahousut ennen tärkeää asiakastapaamista.
Sama täällä. Olen akateemisesti ja korkeastikoulutettu ja toimin johto tehtävissä. Apulainen hakee ruuat ja sukkikset, mikä tässä on nyt niin vaikeaa ymmärtää! Aika jännää, että tämmöinen on ykkösuutinen! Miksiköhän?
Lehtinen työttömien pahalle 9€/päivä kuntoutumaan työntekokuntoon. Mielenterveysongelmaiselle parempi olla yhteiskunnassa kiinni.
Perussuomalaiset palkitsevat näitä avustajiaan veronmaksajien kustantamilla "sairaseläkkeillä". Yksi toisensa jälkeen "avustajat" käyvät tekemässä puoli vuotta duunia ja sitten nautitaan loppuelämä hyvää eläkettä. Tavallinen työntekijä saa tapella vuosikaudet lääkärintodistuksineen päästäkseen selkänsä tai muusta syystä edes sairaslomalle.
Vierailija kirjoitti:
Kova juttu tämä joka tapauksessa on. Lehtinen oli eilen Enbuske&kumpp showssa ja vaikutti lähes hysteeriseltä. On säilyttänyt 5000 s-postiviestiä, joissa katsoo olevan kiusaamista! Ja että koko elämä on pilalla, hän on henkisesti kuollut. Todella kovaa kiusaamista on pitänyt olla, joku henkkoht missio kiusata toinen ihminen hengiltä. Miksi? Leena Meren on mahdotonta puolustautua koska ei voi julkisesti sanoa että Lehtisellä olisi esim omia ongelmia koska heti kunnianloukkaus.
Laura Huhtasaari Presidentiksi!
Huslabin Anne Fabritius: "...Ku mä otan kaikkein paksumman neulan niin sit mun tekis mieli sanoa että vinguksä sillon kun sun kurkkuu leikataan auki..."
Laura 2018!
Vierailija kirjoitti:
Eduskuntatalossa on kyllä hyvä ja toimiva ateriapalvelu. Kova on kiire, jos ei ehdi samassa talossa olevasta ravintolasta hakemaan työhuoneeseen syötävää. Vesikin on näköjään eduskuntatalossa juomakelvotonta eikä pullovettä myydä ollenkaan.
Missä julkisessa työpaikassa maksetaan henkilökohtaisen avustajan palkka verovaroista? Minä pyytäisin assaria pesemään autoni ja käymään myös kotonani siivoamassa, jos sellainen olisi.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset palkitsevat näitä avustajiaan veronmaksajien kustantamilla "sairaseläkkeillä". Yksi toisensa jälkeen "avustajat" käyvät tekemässä puoli vuotta duunia ja sitten nautitaan loppuelämä hyvää eläkettä. Tavallinen työntekijä saa tapella vuosikaudet lääkärintodistuksineen päästäkseen selkänsä tai muusta syystä edes sairaslomalle.
Enpä tiennytkään, että eläkeyhtiöiden vakuutuslääkärit ovat perussuomalaisia. Minä olin ihan tavallinen työntekijä, mutta eläkkeelle pääsin helposti. Sehän riippuu ihan diagnoosista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eduskuntatalossa on kyllä hyvä ja toimiva ateriapalvelu. Kova on kiire, jos ei ehdi samassa talossa olevasta ravintolasta hakemaan työhuoneeseen syötävää. Vesikin on näköjään eduskuntatalossa juomakelvotonta eikä pullovettä myydä ollenkaan.
Missä julkisessa työpaikassa maksetaan henkilökohtaisen avustajan palkka verovaroista? Minä pyytäisin assaria pesemään autoni ja käymään myös kotonani siivoamassa, jos sellainen olisi.
Aika härski tuo "älä itke käytävällä, itke vessassa".
Vierailija kirjoitti:
Sukkahousujen ostoon Sokokselle :D
Kun on 30 vuotta ollut asiakasrajapinnassa töissä, sitä on tottunut olemaan vaikka aidanseipäänä, jos sellaista on tarvittu. Tämä avustaja sen kuin nostaa verenpainettaan, jos pitäis tehdä jotakin.
Täähän on Niksipirkkapalsta. Sukkahousut esiin!
Varmaan joku kirja tulossa kohta. Pitää puffata.