Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsesta ei saa huolehtia, sanoo mieheni

puulla päähän lyöty
02.05.2017 |

Olimme uimarannalla, jossa 8-10 vuotiaat vieraat pojat olivat uimassa. Mieheni yllytti poikia hyppäämään puuhun sidotusta köydestä järveen. Yllytyshullut pikkupojat tietenkin päättivät moista kokeilla. Ensimmäinen poika päästi köydestä irti väärässä paikkaa ja löi säärensä täysillä järvenpohjaan. Mieheni totesi, että nyt sattui pahasti. Katsoin poikaa, joka kyynelsilmissä linkutti rantaan, sääret haavoilla. Pyysin pojan istumaan kivelle, kerroin olevani hoitaja ja kysyin pojalta saanko tarkistaa sääret. Poika antoi luvan. Pintanaarmuilla selvisi ja mustelmilla, henkisillä ja fyysisillä. Kysyin selviääkö kotiin pyörällä vai annetaanko kyyti? Sanoi selviävänsä. Jatkoimme siitä mieheni kanssa matkaa. Hänen mielestään nolasin pojan, hän olisi kyllä selvinnyt kaveriensa avustuksella ja turhaa lässytin ja huolehdin mukulasta. Toimintani sai hänet myös pohtimaan olenko hänen teini-ikäisille lapsilleen lainkaan hyvää seuraa, kun olen tällainen lässyttäjä ja huolenpitäjä.

En ymmärtänyt mitä tein väärin ja mistä tällainen negatiivinen purkaus? Kysyessäni miten nolasin pojan ei hän osaa antaa perusteluja. Ainoa mitä sanoi, oli että en olisi saanut mennä pojan "iholle". ts, nostaa säärtä ja tarkastaa sitä LUVAN kanssa.

Esitin kysymyksen, jossa 25 vuotias nainen kaatuu pyörällä nähtemme ja saa sääreensä haavan? Jättäisikö hän tämänkin täysin huomiotta ja minun tulisi myös jättää? Muuten nolaamme naisen ? Ei, siinä tapauksessa HÄNKIN kysyisi sattuiko ja voiko auttaa? Yhtä lailla kuin minunkin tulisi kysyä.

En voinut ymmärtää miten helvetissä 8-10 vuotias lapsi pitäisi tyystin jättää huomiotta , mutta vastaavassa tilanteessa 25 v nainen pitää huomioida. Ainoa vastaus mitä saan, että mieheni ARVIOI TILANTEET TAPAUSKOHTAISESTI JA ARVIONSA MUKAAN NAINEN TARVITSEE EM TILANTEISSA ENEMMÄN APUA JA HUOLENPITOA

EN VOI YMMÄRTÄÄ MITÄ HELVETTIÄ ÄIJÄN PÄÄSSÄ LIIKKUU JA MITEN EDESVASTUUTON AIKUINEN VOI OLLA?

MISTÄ TÄLLASESSA AIVOTOIMINNASSA TAI SEN PUUTTEESSA ON KYSE????

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huuda. 

Vierailija
2/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies upseeri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedät vastauksen: Miehesi on empatiakyvytön ja kannattaa harkita vakavasti haluatko jatkaa hänen kanssaan oloa. En usko että on ainoa kerta, kun miehen empatiakyvyttömyys tulee esiin. 

Vierailija
4/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä yhteisiä lapsia? Miten mies suhtautuu siihen, jos sinulle sattuu jotain? Tai hänen lapsilleen?

Vierailija
5/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hullulta vaikuttaa sun mies, suoraan sanoen.

Vierailija
6/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
7/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin uidaan uimarannoilla toukokuussa?

Vierailija
8/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheshän olis rikosvastuussa jos se poika olis loukkaantunut vakavasti, koska yllytti aikuisena noin pieniä lapsia tekemään vaarallisia temppuja. Ja todellakin lapsesta pidetään huoli, sen määrää jo laki. On heitteillejättö jos ensin yllytetään ja sitten viis veisataan.

Sun miehes ei ole ihan terve päästään.

Vierailija
9/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis tapahtui viime kesänä, mutta yhä saan kuulla tästä, millainen lässyttäjä olen.   Ei ole yhteisiä lapsia. Minulle jos sattuu jotain, niin vähättelee ja viis veisaa, vaikka olisin esim. todella sairas.

Ymmärtäisin jos tämä empatiakyvyttömyys olisi johdonmukaista, mutta kun se onkin tilannekohtaista?

Omia lapsiaan kertoo kohdelleen pikkupoikina asenteella: " isot miehet ei itke, ei sua sattunut".  Nyt kuulemma kun ovat vanhempia, voisi jo hieman heidänkin kipujaan huomioida.

Vierailija
10/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.  Yksin tietokoneella puurtava suunnittelija

Vierailija
11/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan lisäänny sen kanssa

Vierailija
12/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tiedät itsekin, ettei moisen ihmis saastan kanssa kannata seurustella.

Vierailija
13/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti johtui siitä että kyseessä oli pojat? Pojat ei itke tai tarvitse lohdutusta, ja sitä rataa. Mies muisteli omaa lapsuuttaan, jolloin piti vain coolisti esittää ettei yhtään satu, ettei vaan nolaa itseään kavereiden edessä.

Vierailija
14/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

puulla päähän lyöty kirjoitti:

Tämä siis tapahtui viime kesänä, mutta yhä saan kuulla tästä, millainen lässyttäjä olen.   Ei ole yhteisiä lapsia. Minulle jos sattuu jotain, niin vähättelee ja viis veisaa, vaikka olisin esim. todella sairas.

Ymmärtäisin jos tämä empatiakyvyttömyys olisi johdonmukaista, mutta kun se onkin tilannekohtaista?

Omia lapsiaan kertoo kohdelleen pikkupoikina asenteella: " isot miehet ei itke, ei sua sattunut".  Nyt kuulemma kun ovat vanhempia, voisi jo hieman heidänkin kipujaan huomioida.

Luepa Ap uudestaan tekstisi. Kyllä tuo todella johdonmukaiselta kusipäämäisyydeltä kuulostaa. JSSAP.

Vierailija
15/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pimee ukko sulla.

Vierailija
16/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se, että mies alkaisi jotain vuodentakaista erimielisyyttä kaivaa uudestaan ja uudestaan esiin olisi minulle deal breaker. Toinen olisi tuo, että ei välittäisi siitä kun olisin sairas. Kolmas se, että vielä 2010- luvulla on kasvattanut poikia miehiksi "pojat ei itke" -asenteella. Miksi sä Ap olet tuollaisen ihmisen kanssa? Mä en olis sekuntiakaan enää, jokainen noista kolmesta olis johtanut aika nopeaan eroon jo seurustelun alkuvaiheissa. 

17/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaparat...kyllä pojat itkee ja saa itkeä. Mitäs tuohon sanoisi...kummallista asennetta ukolta. Pelottavaa...että tässä kovassa maailmassa ei edes saa myöntää, että sattuu tai ei saisi ottaa apua vastaan....

Auta vaan jatkossakin ja sano sille ukolle, että lopettaa sen lässyttämisen.

Vierailija
18/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnekylmä mies, pelkää omia tunteitaan, eikä salli niitä muillekaan. Siis heikko. Näitähän riittää, omani oli samanlainen, tosin tunteeton vain omaa perhettään kohtaan. Itki vuolaasti kun metsästyskaverin ajokoira kuoli :D Omaa perhettään pahoinpiteli. Sanomattakin selvää miksi on ollut ex jo 20v.

Vierailija
19/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesäisestä tapahtumasta jaksat  vieläkin märistä? En tiedä kumpi teistä on hullumpi.

Vierailija
20/24 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo se, että mies alkaisi jotain vuodentakaista erimielisyyttä kaivaa uudestaan ja uudestaan esiin olisi minulle deal breaker. Toinen olisi tuo, että ei välittäisi siitä kun olisin sairas. Kolmas se, että vielä 2010- luvulla on kasvattanut poikia miehiksi "pojat ei itke" -asenteella. Miksi sä Ap olet tuollaisen ihmisen kanssa? Mä en olis sekuntiakaan enää, jokainen noista kolmesta olis johtanut aika nopeaan eroon jo seurustelun alkuvaiheissa. 

Mulle olis ollu ns. deal breaker jo tuo, että yllyttää vieraita pikkupoikia vaaralliseen leikkiin. Siis eihän mies tuntenut näitä poikia etukäteen, eikä tiennyt esim. minkälaisia rajoitteita heillä on saattanut olla. Aivan sairasta toimintaa. Ei kyllä voida puhua vastuullisen aikuisen käytöksestä. Yök mikä tampio.