Yksi tuttu nainen sai esikoisensa 39-vuotiaana!
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuo oikeesti aika vanha ikä alkaa lapsia pukkaamaan.
Itsekästä tehdä edes lapsia,mutta että tehdä sitten kun downin ja muiden kehitysvammojen ja häiriöiden todennäkösyys on jo huomattavan suuri. Välttämättä edes kykene omin avuin raskautumaan.
En ymmärrä miksi pitää tuossa iässä leikkiä. Se lapsi on ihan oikea, eikä ne downit ole vain suloisia ja iloisia.
Kuka sen vammaisen lapsen hoitaa kun äidillä alkaa jo 50 v paikat mennä rempalleen? Vaikla kuinka liikkuisi ja eläisi terveesti ei ikääntymistä voi estää. Ei edes puskemalla lapsia tänne ylikansoittuneelle maapallolle.Tämä on totta -ei kai tätä kukaan voi kieltää?! - ja te alapeukutatte??!
Todennäköisyys ei ole huomattavan suuri. Todennäkököisyys on vähemmän pieni kuin nuoremmilla, mutta kyllä se edelleen pieni on. Sitäpaitsi, nykyaikaisen seulonnan johdosta itseasiassa suurin osa Down-lapsista syntyy nuoremmille naisille.
Eli sun mielestä moiset "massa"abortoinnit (abortit jotka tehdään näiden seulontojen ansiosta) on niinkuin vallan ok ja hyvä juttu vain siksi että vanhat kantturat haluavat raskautua myöhässä, yli-ikäisinä?
Tuossa ylempänä annettiin ymmärtää, että downien syntyminen on jotain, mitä pitäisi välttää. Jos sama henkilö vielä syyllistää vammaisten abortoimisestakin, niin provotutka kyllä piippaa aika vahvasti.
Kaikkeen tähän sirkuksen osiin käytetään yhteiskunnan rahoja. Nekin rahat voitais ennemmin käyttää olemassa olevien lasten hyvinvointiin ennemmin kuin tekemällä tehdä kalliita sikiöitä joista sitten ihmisten typeryyden ja itsekkyyden takia abortoidaan tuntuva osa.
Juu saat arvata ammattini.Ei taida olla ainakaan kovin vaativa ammatti.
Yhteiskunnalle kalleimmaksi tulevat laitoksissa hoidettavat lapset. Osa heistä on vammaisia, suurin osa vanhempiensa puutteellisen elämänhallinnan uhreja.
Niin mutta mieti ulkopolitiikan kuluja 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Huh miten vanha ensisynnyttäjäksi :(
Ja tämä asia järkytti sun maailmaasi niin paljon että sitä piti ihan tänne asti tulla taivastelemaan?
Taidat olla sellanen korttelitaivastelija ja juoruakka jolla ei ole omaa elämää. Yksinkertainen ainakin olet.
Siis vain yksi sun tutuista? Sulla taitaa olla aika vähän tuttuja / kavereita / sukua.
Minulle tulee heti mieleen 3 sukulaista, pari kaveria ja useampia työkavereita, jotka on saaneet ekan lapsensa 40-kymppinä. Tuttavista en edes tiedä, minkä ikäisiä ovat olleet. Pääkaupunkiseudulta on suurin osa heistä.
Vierailija kirjoitti:
Siis vain yksi sun tutuista? Sulla taitaa olla aika vähän tuttuja / kavereita / sukua.
Minulle tulee heti mieleen 3 sukulaista, pari kaveria ja useampia työkavereita, jotka on saaneet ekan lapsensa 40-kymppinä. Tuttavista en edes tiedä, minkä ikäisiä ovat olleet. Pääkaupunkiseudulta on suurin osa heistä.
sorry, 4-kymppisenä, ei 400-vuotiaana... se ois jo kauhistelun arvoinen mummoäiti
Vierailija kirjoitti:
Sori, lääkärit ei onnistunu aiemmin. 32 olin kun aloitettiin yritys ja hoitoja nyt takana kohta 6 vuotta (taukoineen). On toki nuoremman naisen munasolu käytössä, että ihan kaikkia riskejä ei otettu. Oletko tyytyväinen selitykseen?
Sua ei ole tarkoitettu lisääntymään siis. Sairasta kantaa sisällään jonkun toisen naisen sukusoluja ja vielä tuloksetta. Mutta vaikka olisikin tullut tulosta ja olisit jo äiti niin silti sama juttu. Ei tarkoitettu.
Mitä sitten? Minun tuttu sai esikoisensa 41-vuotiaana. Seuraavan eli kuopuksen 43-vuotiaana. En ole yhtä omistuautnutta ja hyvää äitiä usein nähnyt.
Itse en henk.koht. tykkäisi jos äitini olisi ollut noin vanha minut saadessaan. Kun miettii, että äiti olisi noin 60v kun itse on 20v, tuossa iässä kun yleensä ollaan mummoja ja lapsenlapsi(a) löytyy.
Tuon on ap tosi yleinen esikoisen synnytysikä nykyään. Jossain uutisessa oli että joka neljäs tai viides nainen saa esikoisensa yli 35-vuotiaana nykyisin.
Työskentelen erityislasten kanssa. Monet asperger- oireet, adhd:t ja muut häiriöt ovat kyllä ikääntyneiden vanhempien lapsilla. Tähän on turha väittää vastaan, eiköhän tästä aiheesta ole tutkimuksiakin tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itteeni ärsyttää yli 35v, jotka ei raskaudu ja minä jouduin heidän hedelmöityslääkkeitään maksamaan. Pitäis olla 35v raja eikä 42v asti. Jos haluut vanhempana lapsen maksat koko lystin itse etkä veronmaksajilla!
Mistä päättelit tuon 42v? Hyvin monessa paikassa raja on 38 v., yksityisellä toki hoidetaan vanhempiakin.
Tietääkseni väestöliitossa yläikäraja hoidolle on 43v ja sitä pidetään liian korkeana verrattuna joihinkin muihin maihin.
Mitä ihmettä selität? Sulla on asiat vähän hakusessa. Ymmärrätkö yksityisen ja kunnallisen eron? Tiedätkö mitä Kela-korvaus tarkoittaa?
Jassoo, taas tämmönen alotus. Tää vanha kanttura sai ainokaisensa 45-vuotiaana. Että silleen.
Jos tuo on kamalan vanha, niin minä jätän sitten ap sinun neuvosta lapset kokonaan tekemättä, sillä olen jo 35 eikä ole miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuo oikeesti aika vanha ikä alkaa lapsia pukkaamaan.
Itsekästä tehdä edes lapsia,mutta että tehdä sitten kun downin ja muiden kehitysvammojen ja häiriöiden todennäkösyys on jo huomattavan suuri. Välttämättä edes kykene omin avuin raskautumaan.
En ymmärrä miksi pitää tuossa iässä leikkiä. Se lapsi on ihan oikea, eikä ne downit ole vain suloisia ja iloisia.
Kuka sen vammaisen lapsen hoitaa kun äidillä alkaa jo 50 v paikat mennä rempalleen? Vaikla kuinka liikkuisi ja eläisi terveesti ei ikääntymistä voi estää. Ei edes puskemalla lapsia tänne ylikansoittuneelle maapallolle.Tämä on totta -ei kai tätä kukaan voi kieltää?! - ja te alapeukutatte??!
Todennäköisyys ei ole huomattavan suuri. Todennäkököisyys on vähemmän pieni kuin nuoremmilla, mutta kyllä se edelleen pieni on. Sitäpaitsi, nykyaikaisen seulonnan johdosta itseasiassa suurin osa Down-lapsista syntyy nuoremmille naisille.
Eli sun mielestä moiset "massa"abortoinnit (abortit jotka tehdään näiden seulontojen ansiosta) on niinkuin vallan ok ja hyvä juttu vain siksi että vanhat kantturat haluavat raskautua myöhässä, yli-ikäisinä?
Tuossa ylempänä annettiin ymmärtää, että downien syntyminen on jotain, mitä pitäisi välttää. Jos sama henkilö vielä syyllistää vammaisten abortoimisestakin, niin provotutka kyllä piippaa aika vahvasti.
Kaikkeen tähän sirkuksen osiin käytetään yhteiskunnan rahoja. Nekin rahat voitais ennemmin käyttää olemassa olevien lasten hyvinvointiin ennemmin kuin tekemällä tehdä kalliita sikiöitä joista sitten ihmisten typeryyden ja itsekkyyden takia abortoidaan tuntuva osa.
Juu saat arvata ammattini.
Nazi?
Vierailija kirjoitti:
😂 jassoo, tunnen 48 -vuotiaan ensimmäistä kertaa äidiksi tulleen, ei kuvitellut että tulisi enää raskaaksi kun ayemminkaan ei ollut onnistunut. Ihan hyvin menee silti.
Mä tiedän monia jotka on tulleet vahingossa raskaaksi 40-vuotiaana. Mitä heidän sitten ois pitänyt tehdä? Aborttiko? Sitä paitsi ei se down-riski ole kovinkaan suuri jos järjellä ajattelee, yksi sadasta. Eli jos tekisi 40-vuotiaana sata lasta, niin yhdellä niistä vain olisi down.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, lääkärit ei onnistunu aiemmin. 32 olin kun aloitettiin yritys ja hoitoja nyt takana kohta 6 vuotta (taukoineen). On toki nuoremman naisen munasolu käytössä, että ihan kaikkia riskejä ei otettu. Oletko tyytyväinen selitykseen?
Sua ei ole tarkoitettu lisääntymään siis. Sairasta kantaa sisällään jonkun toisen naisen sukusoluja ja vielä tuloksetta. Mutta vaikka olisikin tullut tulosta ja olisit jo äiti niin silti sama juttu. Ei tarkoitettu.
Sairas ajattelutapa ja olet paha toisille ihmisille, yksinkertaisesti paha. Ei ole olemassa mitään "ei ole tarkoitettu" tai "on tarkoitettu". Jos sinä sairastut syöpään, ethän toki hakeudu lääkärille ja hoitoihin, koska samalla periaatteella sinua ei tarkoitettu elämään. Jos saat hammassäryn, ethän hakeudu hammaslääkärille, koska sinua ei tarkoitettu hammassäryttömään oloon. Ei tarkoitettu.
Kolmen äiti kirjoitti:
Työskentelen erityislasten kanssa. Monet asperger- oireet, adhd:t ja muut häiriöt ovat kyllä ikääntyneiden vanhempien lapsilla. Tähän on turha väittää vastaan, eiköhän tästä aiheesta ole tutkimuksiakin tehty.
No, onko tehty?
Fffx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 jassoo, tunnen 48 -vuotiaan ensimmäistä kertaa äidiksi tulleen, ei kuvitellut että tulisi enää raskaaksi kun ayemminkaan ei ollut onnistunut. Ihan hyvin menee silti.
Minä tiedän 50v ainokaisen synnyttäneen. Kyseessä pariskunta joka oli ollut yhdessä n 15v ja olivat yrittäneet lasta heti suhteen alussa. Olivat sitten luovuttaneet ja nainen tuli yllätyksenä raskaaksi 50v. Terve lapsi syntyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairas ajattelutapa ja olet paha toisille ihmisille, yksinkertaisesti paha. Ei ole olemassa mitään "ei ole tarkoitettu" tai "on tarkoitettu". Jos sinä sairastut syöpään, ethän toki hakeudu lääkärille ja hoitoihin, koska samalla periaatteella sinua ei tarkoitettu elämään. Jos saat hammassäryn, ethän hakeudu hammaslääkärille, koska sinua ei tarkoitettu hammassäryttömään oloon. Ei tarkoitettu.
Lapsettomuus ei ole sairaus.
No HUHH! Raskauduin 38v ensimmäisestä ehkäisyttömästä. Raskaus helppo, synnytys helppo, vauva terve ja hyvinvoiva edelleen. HUH sanon mä. Enkä ollut sairaslomilla raskaana ollessa enkä lapsen
sairastelun takia. Haluat multa siis rahaa vai?