Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön isä oli käynyt leikkauttamassa tyttärellemme lyhyen poikatukan :(

Vierailija
02.05.2017 |

Ollaan erottu ja tyttö on siis vuoroviikoin kummallakin vanhemmalla. Arvatkaa yllätyinkö kun isänsä toi tytön minulle eilen ja hän oli käynyt leikkauttamassa tytölle lyhyen poikatukan.. Sanoin asiasta samantien ja hän väitti sen olleen tytön oma idea. Just joo. Tuskin kukaan 7v prinsessoita fanittava tyttö haluaisi leikata pitkiä kultakutrejaan. Eipä tässä mitään ole tehtävissä, mutta arvatkaa v*tuttaako..

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sain aikanaan tapella asiasta 12 vuotta ennenkuin lopulta äiti antoi leikata tukkani. Lapsi ei ole lemmikkieläin tai omaisuutta, kouluikäisen lapsen pitäisi saada jo päättää hiuksistaan ja ulkonäöstään kohtuuden rajoissa. Jos kaduttaa niin siinähän sitä opetellaan ottamaan vastuuta omista päätöksistä. Tukkaa on turha märehtiä, se kasvaa takaisin.

Vierailija
42/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä tätä äitien maniaa lastensa tukkien päälle. Hei, ne on lapsen hiukset, keskittykää vaan niihin omiin letteihinne. Koska mummu on leikannut otsatukkaa (maailman suurin rikos), isä käyttänyt kampaajalla ja koska sitä ja tätä. herranen aika, oikeastiko teille on joku lasten hiusjutut niin tärkeitä ja ymmärrättekö, että a) hiukset kasvaa ja b) olette eri henkilö kuin lapsenne.

Ja ap:n tapauksessa isällä oli tasan yhtä iso oikeus käyttää lapsi kampaajalla kuin äidilläkin. Ei ne lapsen hiukset kuulu isälle yhtään enempää kuin äidille.

Oma tyttöni kasvattaa pitkää lettiä. Toivoisin, että leikkaisi lyhyemmäksi, muttei suostu. Lähinnä sen takia, että hiukset on usein tosi takkuiset ja lyhyempi olisi helpompi harjata. Itse päättää silti, ikää 13.

Just näin. Tällä palstalla tytöt vaan tuntuu olevan jotain äitiensä nukkeja. Yhdessä ketjussa väitettiin kirkkain silmin, että se on kaikille ok, jos äiti käyttää tyttären pukemiseen vaikka miten paljon rahaa, koska hei, se on äidin harrastus, eikä se ole toiselta lapselta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärrän sinua. Vetäisin itsekin kamalat pultit tuollaisesta. En ehkä lapsen kuullen, mutta kahden kesken isänsä kanssa. Hiusten laitto on tytön ja minun yhteinen juttu ja hän on hyvin tyttömäinen ja ihailee hiuksiaan, en ihan purematta nielisi sitä, ettei asiaan ole liittynyt mitään painostusta tai lahjontaa. Kyllä, kasvaahan ne hiukset takaisin, mutta menisi vuosia ennen kuin yltäisivät vyötärölle kuten nyt. Ja jos tyttö itse oma-aloitteisesti jossain vaiheessa haluaa hiuksiaan leikkattavan, keskustellaan sitten yhdessä siitä mikä malli sopisi ja varmistaisin, ettei kyseessä ole hetken mielijohde joka kaduttaa myöhemmin. 

Vierailija
44/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. En usko tarinaa. Jos miehet saisivat päättää, niin olisi vain pitkätukkaisia tyttöjä ja naisia :)

Vierailija
45/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on vähän vanhempi tyttö, kuin aloittajalla. Jolla on pitkät luonnonkiharat hiukset, jotka on aina takussa, kun niitä ei ole viikkoon harjattu. Niitä sitten selvitellään itkun kanssa ja joka kerta tyttö sanoo, että haluasin leikata, mutta äiti ei anna. Joku kerta me vielä uskalletaan sitä lasta kuulla.

Anna kakaran ulista, et ole millään tavalla syyllinen sen olemassaoloon eikä ole sinun vastuullasi parantaa sen elämänlaatua. Kannattaa keksiä itselle parempaa tekemistä kun kakara loisii teillä, yh:t ja ne paksuksi panneet miehet ovat itse vastuussa lisääntymisestään ja niitä on turha hyysätä, jos et sitten saa kakaran paapomisesta rahallista korvausta.

Kuulostatpa oikein hienolta, viisaalta ja empaattiselta ihmiseltä. Kerrotko vielä, että minkä kiven alta oikein matelit esiin?

Vierailija
46/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. En usko tarinaa. Jos miehet saisivat päättää, niin olisi vain pitkätukkaisia tyttöjä ja naisia :)

Höpsis. Miehet yleensä arvostavat sitä, että sen oman lapsen hiukset ovat helppohoitoiset, koska kyllä niiden hoitaminen ja laittaminen vielä AP:n lapsen iässä on enemmän vanhemman vastuulla.

Vierailija
47/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäinen tietää, millaiset hiukset haluaa. Eikä mene takkuunkaan juostessa ja leikkiessä. Kesä on tulossa ja hiukset kasvaa takaisin. 

Vierailija
48/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se äitipuoli joka uhkaa leikkauttaa tytön hiukset: toivottavasti et ole minun lapseni äitipuoli.

Jos ja kun tytön kanssa päädytään hiukset leikkaamaan, tulee hänen myös itse osata laittaa niitä siistimmin (juurikin pörröinen ja takkuinen luonnonkihara). Luuletko että hiukset näyttävät kovin siistiltä, jos niitä ei saa edes kiinni laitettua? Tosin tytön ulkonäkö sinua tuskin kiinnostaa yhtä paljon kuin lapsen äitiä.

Minä äitinä tiedän kuinka kauan hiusten kasvattamiseen on mennyt aikaa ja myös sen että milloin kyseessä on vain hetken halu, kun on nähnyt jollain tytöllä hienon kampauksen. Todellisuudessa oman tytön hiuksia ei sellaiseen saa kuin suoristusraudalla, kihartimella ja viidellä eri tökötillä.

Vierailija
49/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten lyhennys kesäksi on ihan hyvä, niin ei tarvitse paljoa hoitaa niitä. Eikä myöskään tule kuuma niin helposti.

Vierailija
50/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exä oli ajellut pojallemme kaljun hänen ollessa 4 tai 5 vuotias.

Näytti aivan syöpälapselta kun vielä vaalea tukka. Onneksi kasvaa nopeaa takaisin.

Vierailija
51/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 7-v leikkasi ihan itse. Ensimmäine koulupäivä ja kun tuli kotiin, niin oli leikannut.

Vierailija
52/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on ollut nyt itkuinen asiasta.

Ap

Vierailija
53/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin tyttö halusi samanlaisen tukan kun isällä. Suostuin, ei tarvitse enään tapella hiusten harjauksen kanssa ja tyttö tykkää. En näe siinä mitään väärää..

Vierailija
54/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oli siisti ja lapsi halunnut, niin ei ole vakavaa. Taitaa prinsessatukka olla enemmän äidin haave siellä.. ja hiukset kasvaa kyllä..

Meillä exä käytti pojan äidillään hiusten leikkuussa. Parturissa piti sen jälkeen käyttää, kun mummo oli leikannut varmaan ilman laseja. Tupsuja siellä täällä ja takaa toinen puoli lyhyt, toinen pitkä. Melkein siili, mutta keskellä päätä pitkiä tupsuja. Ja exän mielestä oli aivan hyvä..

Kyllä se prinsessatukka on ihan jokaisen pikkutytön oma haave. Ei äidin. Ei ne Annalla ja Elsallakaan mikään kynitukka ole.

Tuttuni sanoi kerran että mies on taas tilannut hiustenleikkuuajan heidän alakouluikäisille tytöille. Sanoi että mies ei halua että tytöillä on pitkät hiukset. Ihmettelin asiaa ja kysyin että mitä ne tytöt itse haluaa.

No kun seuraavan kerran näimme niin tuttu sanoi että tyttöjä ei viety kampaamoon koska he itse halusivat yllätys yllätys pitkät hiukset niinkuin kavereilllakin on.

Vierailija
55/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ihme, jos annoit mielipiteesi näkyä/kuulua..

Vierailija
56/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näki heti, että äiti veti herneen nenään ja on nyt vihainen isälle. Tietää aiheuttaneensa riidat.

Vierailija
57/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä prinsessatyttö joka vihasi peppuun asti ulottuvia, paksuja kutrejaan o/ Voi sitä onnen päivää kun sain äitini ylipuhuttua 11 vuotiaana vuosien kerjäämisen jälkeen viemään minut kampaajalle :-) "kynitukka" korosti kasvonpiirteitäni, oli mielestäni upea ja helpotti elämää kun ei tarvinut tapella takkujen kanssa. Antakaa niitten lasten päättää omasta tukastaan, jos myöhemmin harmittaa niin sitten lapsi oppii että aina ei kannata hetken mielitekojen perässä juosta ja tukan kasvatus opettaa kärsivällisyyttä. Jos leikkaus ei harmita pätkääkään vaan prinsessa on tukasta onnellinen, sehän on aivan upea asia! Win-win tilanne.

Vierailija
58/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on vähän vanhempi tyttö, kuin aloittajalla. Jolla on pitkät luonnonkiharat hiukset, jotka on aina takussa, kun niitä ei ole viikkoon harjattu. Niitä sitten selvitellään itkun kanssa ja joka kerta tyttö sanoo, että haluasin leikata, mutta äiti ei anna. Joku kerta me vielä uskalletaan sitä lasta kuulla.[/quote

Kolme sanaa: hiuksiin jätettävä hoitoaine.

Lupaan sulle, takkutappelut loppuvat seinään ☺

Aplodeja. Ihan itsekö keksit? Luuletko oikeasti, että en ole oman kampaajani kanssa käynyt asiaa läpi ja kaikkia aineita kokeillut?

Lupaa sitten, kun olet ollut harjaamatta luonnonkiharaa hiusta viikkoon. Meidän kontrolli, kun ei oikein sinne lapsen toiseen kotiin ulotu. :D

Ohiksena toteaisin vaan, että on kyllä hieman ihmeellistä että yli 7-vuotias tyttö ei itse harjaa niitä luonnonkiharoita hiuksiaan joka ilta. Tai edes vaadi että siellä "toisessa kodissa" joku aikuinen harjaa. Se että lapsen hiusten annetaan mennä kipeille takuille, on kyllä ihan aikuisten lasikuutta. Ja jos jo tuon ikäinen, niin sitten ei ole opetettu lasta huolehtimaan itse. Ja sekin on kyllä aikuisten vika. Peiliin katsomisen paikka.  

Vierailija
59/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sama joka leikkasi kissalta viikset ? :-DD

Vierailija
60/114 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on vähän vanhempi tyttö, kuin aloittajalla. Jolla on pitkät luonnonkiharat hiukset, jotka on aina takussa, kun niitä ei ole viikkoon harjattu. Niitä sitten selvitellään itkun kanssa ja joka kerta tyttö sanoo, että haluasin leikata, mutta äiti ei anna. Joku kerta me vielä uskalletaan sitä lasta kuulla.[/quote

Kolme sanaa: hiuksiin jätettävä hoitoaine.

Lupaan sulle, takkutappelut loppuvat seinään ☺

Aplodeja. Ihan itsekö keksit? Luuletko oikeasti, että en ole oman kampaajani kanssa käynyt asiaa läpi ja kaikkia aineita kokeillut?

Lupaa sitten, kun olet ollut harjaamatta luonnonkiharaa hiusta viikkoon. Meidän kontrolli, kun ei oikein sinne lapsen toiseen kotiin ulotu. :D

Ohiksena toteaisin vaan, että on kyllä hieman ihmeellistä että yli 7-vuotias tyttö ei itse harjaa niitä luonnonkiharoita hiuksiaan joka ilta. Tai edes vaadi että siellä "toisessa kodissa" joku aikuinen harjaa. Se että lapsen hiusten annetaan mennä kipeille takuille, on kyllä ihan aikuisten lasikuutta. Ja jos jo tuon ikäinen, niin sitten ei ole opetettu lasta huolehtimaan itse. Ja sekin on kyllä aikuisten vika. Peiliin katsomisen paikka.  

hups, aikuisten laiskuutta tietenkin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä