Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön isä oli käynyt leikkauttamassa tyttärellemme lyhyen poikatukan :(

Vierailija
02.05.2017 |

Ollaan erottu ja tyttö on siis vuoroviikoin kummallakin vanhemmalla. Arvatkaa yllätyinkö kun isänsä toi tytön minulle eilen ja hän oli käynyt leikkauttamassa tytölle lyhyen poikatukan.. Sanoin asiasta samantien ja hän väitti sen olleen tytön oma idea. Just joo. Tuskin kukaan 7v prinsessoita fanittava tyttö haluaisi leikata pitkiä kultakutrejaan. Eipä tässä mitään ole tehtävissä, mutta arvatkaa v*tuttaako..

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tyttö on nyt pahoillaan kun äiti suuttunut ja olet varmasti morkannut hiuksia. Kypsä ihminen olisi sanonut että wau, oletpa tyylikäs. Itkenyt sitten vaikka suihkussa, jos on niin onnekas että lapsen hiusten pituus on elämän suurin ongelma.

Vierailija
102/114 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni (7v) oli noin 1-2 kuukautta puhunut, että haluaa leikata lyhyet hiukset. (meille lyhyet hiukset tarkoittavat siis olkapäille asti. Ennen hänen hiukset oli "tissien" yli)

kun hän oli harkinnut sitä jo lähes 2kk niin suostuin leikkaamaan :) ovat kyllä itseasiassa nätit ja helpot kesällä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta sitten koulusta soitettiin. 4-vuotias tyttöni oli ottanut sakset ja leikannut hiuksensa "päätä myöten" lyhyeksi - kauttaaltaan! Muuten en voi kuvata miltä musta äitinä tuntui on shokki! Onneksi koulusta ilmoitettiin etukäteen - tää oli tärkeää. Google avuksi, ensin etsin lasten psykiatreja ym, sitten onneksi hakutuloksista löytyi keskusteluja aiheesta joissa yleisesti todettiin että on aika yleistä.

Sain tunnin aikaa rauhoittua ja sain varattua hätäajan kampaajalle - tyttö oli aika nolona mutta piristyi kampaajalla ja oli iloisen oloinen. Nyt, parin kuukauden kuluttua on tyytyväinen helppohoitoisiin hiuksiinsa. Hiuslaatu on hento, vaalea, luonnonkihara ja helposti takkuntuva, plus vielä nelivuotiaana oli sellaista höttöä vauvanhiusta.

Onneksi tämän pakkoleikkauksen tuloksena tukka on paksu ja hyväkuntoinen, lyhyt tosin mutta pienelle ja sirolle tytölle sopii tosi hyvin ja tekee ikäisensä näköiseksi (ei enää vauvamainen). Pieni keiju! Itse tykkää vaikka haluaakin prinsessahiukset lattiaan asti "niinkuin tähkäpäällä" - tähän auttaa klipsuilla kiinnitettävät irtoletit yms.

Isälleen on ollut kovempi paikka, mutta siis tässä pointtina on se että a) ei todellakaan ollut äitinä oma valintani, ja vielä tärkeämpänä b) sain etukäteisvaroituksen, että sain aikaa rauhoittua ja valmistella rauhallisen ja positiivisen reaktion nähdessämme, ettei pienelle tytölle tullut vielä ylimääräistä stressiä mun reaktiosta oman shokkinsa lisäksi :)

Vierailija
104/114 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on vähän vanhempi tyttö, kuin aloittajalla. Jolla on pitkät luonnonkiharat hiukset, jotka on aina takussa, kun niitä ei ole viikkoon harjattu. Niitä sitten selvitellään itkun kanssa ja joka kerta tyttö sanoo, että haluasin leikata, mutta äiti ei anna. Joku kerta me vielä uskalletaan sitä lasta kuulla.[/quote

Kolme sanaa: hiuksiin jätettävä hoitoaine.

Lupaan sulle, takkutappelut loppuvat seinään ☺

Aplodeja. Ihan itsekö keksit? Luuletko oikeasti, että en ole oman kampaajani kanssa käynyt asiaa läpi ja kaikkia aineita kokeillut?

Lupaa sitten, kun olet ollut harjaamatta luonnonkiharaa hiusta viikkoon. Meidän kontrolli, kun ei oikein sinne lapsen toiseen kotiin ulotu. :D

Eikö tuon ikäinen jo itse ymmärrä harjata hiuksiaan?

Vierailija
105/114 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotias on niin lyhyt, että hiukset kasvavat äkkiä takaisin (lyhyt matka päästä peppuun)

Vierailija
106/114 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tyttö on itkuinen. Hänellä on monta syytä olla itkuinen. 

-äiti on tolaltaan

-äiti on vihainen isälle

-äiti ei tykkää tytön hiuksista enää

-äiti ei ollut ilahtunut tytön valinnasta pyytää lyhyitä hiuksia

-ei enää tunnu kelpaavan äidille

Vierailija
107/114 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tytölläni on ollut lapsuutensa aikana kerran poikatukka,

pari kertaa polkka ja kerran minilettikampaus. Lisäksi poispestäviä neonvärejä.

Nyt hän on 13 ja olen ehdottanut, että mennään kampaajalle ottamaan joku väri tai raidat -

lapsi ei ole kiinnostunut.

Lapsen isä sanoo, jos ehdotan lapsen kampaajalleviemistä,

että ei hänellä ole "ylimääräistä rahaa".

Ap on hyvässä asemassa: lapsen isä ei ole inha välinpitämätön saituri, kuten niin moni isä on.

Miksi ehdotat 13-vuotiaalle hiusten värjäystä? Haluatko viestittää, että hiukset eivät ole riittävän kauniin väriset luonnollisena, vaan että niitä täytyy käsitellä myrkyillä jo lapsesta?

Vierailija
108/114 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan sä enempi järkyttynyt siitä että hiukset on leikattu, vai siitä että sun ex on tehnyt jotain yhdessä lapsen kanssa? Siis sä haluat päättää kaikesta ja nyt sua ärsyttää se. Kun lapsi kasvaa, niin se tulee tekemään enemmän ja enemmän omia, itsenäisiä päätöksiä joihin ei sun mielipiteet vaikuta. Asia vaan on niin. Kaikkien lapsien kohdalla, on aina ollut ja tulee aina olemaan.

Vierailija
109/114 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyen poikatukan? Monella tytöllä ja naisella on lyhyt tukka joka on nätimpi ja naisellisempi kun pitkät hiukset. Ja monilla pojilla/miehillä on pitkät hiukset. Lyhyt tukka ei ole poikatukka.

Vierailija
110/114 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tytölläni on ollut lapsuutensa aikana kerran poikatukka,

pari kertaa polkka ja kerran minilettikampaus. Lisäksi poispestäviä neonvärejä.

Nyt hän on 13 ja olen ehdottanut, että mennään kampaajalle ottamaan joku väri tai raidat -

lapsi ei ole kiinnostunut.

Lapsen isä sanoo, jos ehdotan lapsen kampaajalleviemistä,

että ei hänellä ole "ylimääräistä rahaa".

Ap on hyvässä asemassa: lapsen isä ei ole inha välinpitämätön saituri, kuten niin moni isä on.

Miksi ihmeessä lapsen isän pitäisi laittaa rahaa asiaan jota hän itse eikä myöskään lapsi halua?

Vierailija
111/114 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni ne valtasuhteet vähän sekasin:

miehet yrittävät käskyttää eron jälkeen ex-vaimojaan - ei päinvastoin.

Miehissä on valtavasti kontrollifriikkejä tyranneja,

naiset ovat useimmiten solidaarisia ja kykenevät helposti kompromisseihin.

N47

Lukusia eroperheitä tiedän ja en kyllä osaa tehdä tässä asiassa mitään jakaumaa sukupuolten välillä, kyllä niitä kontrollifriikkejä tyrannejä löytyy sekä äideistä että isistä, voisin jopa sanoa, että aikalailla samassa suhteessa, jos ei ehkä jopa naisista löydy enemmänkin, sen takaa jo tämä meidän systeemi että lapset menee lähes automaattisesti äidille kun ero tulee ja jos on huoltajuuskiistaa (joskus jopa tuhoisinkin seurauksin, koska aika usein se isä voisi tarjota tasapainoisemman kodin kuin äiti ikinä)

Itse olen sekä lähipiirissäni että työni kautta törmännyt vain ja ainoastaan negatiivisesti valtaa käyttäviin ex-vaimoihin, ja näitä tapauksia on siis lukuisia viimeisen 10 vuoden aikana. Isiä viedään kuin litran mittaa ja välillä ihmettelen, miten alistuvat moiseen, mikseivät ponnekkaammin aja asioitaan. Jotkut ovatkin lastensuojelun kautta vieneet asioita eteenpäin, onneksi.

Itse taas työni (sostoimi) ja lähipiirini kautta nähnyt valtaa käyttäviä miehiä enemmän kuin naisia, toki naisiakin joukkoon mahtuu. Miehissä on väestötasolla myös tutkitusti enemmän narsisteja kuin naisissa. Älä tee noin rajuja yleistyksiä että vain miehiä vietäisiin kuin litran mittaa. Jos olet ammattilainen, sinun pitäisi tietää, että tuollaiset yleistykset tekevät vain hallaa.

Vierailija
112/114 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on ymmärrystä tässä ketjussa typerää ex-miestä kohtaan.

Kysyn vaan: miksi hän ei varoittanut äitiä, näin äiti ei olisi järkyttynyt tytön nähdessään ja olisivat voineet keskustella miehen kanssa pelisäännöt selviksi ilman, että lapsi olisi joutunut kuuntelemaan vierestä.

Voin sanoa että varmasti olisin itsekin järkyttynyt ja suuttunutkin vastaavassa tilanteessa. Sitten hetken päästä olisin tottunut hiuksiin ja sopeutunut tilanteeseen.

Eikö kenellekään tule parturissa shokkireaktiota, kun näkee uuden leikkauksen päässään? Itsellä menee aina pari tuntia/päivää tottua uuteen kampaukseen. Todennäköisesti sama reaktio olisi tytön hiusten kohdalla, onhan niitä vuosia kasvateltu ja laitettu yhdessä kampauksia.

Vierailija
113/114 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla suomalaisilla on hiuslaatu, joka ei näytä hyvältä pitkänä.  Aamulla kun pesee ja harjaa, niin parin tunnin päästä on limaisen näköinen sekä takussa!  Tuollaiset äidin ja tyttären kun näkee, saattaa herätä epäilys hygienian puutteellisuudesta vaikka ongelma on vain hiusten laatu.

Vierailija
114/114 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä kuljin koko lapsuuden ja puolet teini-iästä puoleen selkään yltävässä, klimppisessä hiirenhännässä ja sain mm. lempinimen "voipää" :(   Aloin pestä hiukset aamuisin lavuaarissa, tai sitten laitoin lippiksen !

Kampaamoreissu 16-vuotiaana muutti koko elämäni, kun kampaaja kysyi olenko ikinä ajatellut lyhyempiä hiuksia?  läksin  sieltä lähes poikatukassa ja nyt 40-vuotiaana en voi kuvitellakaan palaavani pitkiin hiuksiin !

Mutta nyt 9v tytär on sitten "voipää" ;( Häntä ei sentään kiusata, mutta on järkyttävää nähdä klimpissä olevat epäsiistit hiukset  koulun jälkeen, vaikka edellisiltana oli saunottu ja aamulla harjattu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi