Tytön isä oli käynyt leikkauttamassa tyttärellemme lyhyen poikatukan :(
Ollaan erottu ja tyttö on siis vuoroviikoin kummallakin vanhemmalla. Arvatkaa yllätyinkö kun isänsä toi tytön minulle eilen ja hän oli käynyt leikkauttamassa tytölle lyhyen poikatukan.. Sanoin asiasta samantien ja hän väitti sen olleen tytön oma idea. Just joo. Tuskin kukaan 7v prinsessoita fanittava tyttö haluaisi leikata pitkiä kultakutrejaan. Eipä tässä mitään ole tehtävissä, mutta arvatkaa v*tuttaako..
Kommentit (114)
Eikös tuollaiset yhdessä sovita. Kuitenkin, tuo ei ole mikään maailmaa kaatava juttu vakavuudeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos oli siisti ja lapsi halunnut, niin ei ole vakavaa. Taitaa prinsessatukka olla enemmän äidin haave siellä.. ja hiukset kasvaa kyllä..
Meillä exä käytti pojan äidillään hiusten leikkuussa. Parturissa piti sen jälkeen käyttää, kun mummo oli leikannut varmaan ilman laseja. Tupsuja siellä täällä ja takaa toinen puoli lyhyt, toinen pitkä. Melkein siili, mutta keskellä päätä pitkiä tupsuja. Ja exän mielestä oli aivan hyvä..
Meillä pojanpojalla tuollainen, on muotia
No, voi voi. Lapsella ja isällä on täydet oikeudet tälläisiä päätöksiä tehdän ilman sinun lupaasi.
Ole onnellinen ettei itse leikannut. Vei sentään kampaajalle.
Omatpa olivat hiuksensa, suutu siinä vaiheessa, jos alkaa sinun kuontaloasi muokkaamaan.
Ja mitkä fiilikset lapsella itsellään?
Meillä samaten pitkäkutreja fanittava lapsi, mutta halusi kuitenkin lyhyen tukan ilmeisesti koska noi lapsen haituvat olivat niin eri maata kuin Tähkäpäällä. Realisti 5-vuotias <3
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on vähän vanhempi tyttö, kuin aloittajalla. Jolla on pitkät luonnonkiharat hiukset, jotka on aina takussa, kun niitä ei ole viikkoon harjattu. Niitä sitten selvitellään itkun kanssa ja joka kerta tyttö sanoo, että haluasin leikata, mutta äiti ei anna. Joku kerta me vielä uskalletaan sitä lasta kuulla.[/quote
Kolme sanaa: hiuksiin jätettävä hoitoaine.
Lupaan sulle, takkutappelut loppuvat seinään ☺
Oliko ne edes kultakutrit? Vai olisko kuitenkin kyseessä ollut ohut, maantienharmaa, hapsottava hiirenhäntä?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi hiukset on uusiutuva luonnonvara. Lekkaamisesta ne vaan vahvistuu. Pyydä kuitenkin, että seuraavalla kerralla mies keskustelee asiasta ensin sinun kanssa.
Lasten halut ja toiveet ei aina mene aikuisten päättelykyvyn ja ratkaisujen edelle.
Eivät hiukset vahvistu siitä jos latvoja leikataan.Ne vain lyhenevät. Hiukset ovat kuollutta ainetta.
Ei hyvänen aika sentään voi lapsen arvo sen hiuksista olla kiinni!
Aikuiset: te olette sen lapsen saaneet yhdessä aikaiseksi, joten olkaas tappelematta ainakaan sen lapsen kuullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on vähän vanhempi tyttö, kuin aloittajalla. Jolla on pitkät luonnonkiharat hiukset, jotka on aina takussa, kun niitä ei ole viikkoon harjattu. Niitä sitten selvitellään itkun kanssa ja joka kerta tyttö sanoo, että haluasin leikata, mutta äiti ei anna. Joku kerta me vielä uskalletaan sitä lasta kuulla.[/quote
Aplodeja. Ihan itsekö keksit? Luuletko oikeasti, että en ole oman kampaajani kanssa käynyt asiaa läpi ja kaikkia aineita kokeillut?
Lupaa sitten, kun olet ollut harjaamatta luonnonkiharaa hiusta viikkoon. Meidän kontrolli, kun ei oikein sinne lapsen toiseen kotiin ulotu. :D
Olen kokenut saman. Tyttö tuli kotiin isänsä luota, kauniit pitkät hiukset kynitty korvan tasolle, malli ei sopinut yhtään. Minä suutuin ihan älyttömästi. Tyttö kovasti väitti halunneensa lyhyet, vaikka oli aina ihaillut pitkiä hiuksia... Katui kyllä myöhemmin. Nyt harmittaa jälkikäteen oma reaktio, tein hyvin selväksi etten tykännyt leikkauksesta ja haukuin isän siinä samalla. Vaikka en tykännyt tukasta saati eksän menettelytavasta, en olisi saanut pahoittaa lapseni mieltä 😥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplodeja. Ihan itsekö keksit? Luuletko oikeasti, että en ole oman kampaajani kanssa käynyt asiaa läpi ja kaikkia aineita kokeillut?
Lupaa sitten, kun olet ollut harjaamatta luonnonkiharaa hiusta viikkoon. Meidän kontrolli, kun ei oikein sinne lapsen toiseen kotiin ulotu. :D
Pitää olla poikkeuksellisen jälkeenjäänyt äpärä, jos ei kouluikään mennessä ole oppinut itse harjaamaan hiuksiaan.
Ei se osaamisesta kiinni ole. Tyttöä ei vaan kiinnosta.
Kesällä lyhyt tukka on tytöllekkin helppo.
Jos lapsi haluaa lyhyen tukan niin sitten haluaa, ei ole mitään pakkoa kasvattaa aina sitä pitkää reuhkaa.
En tajua vanhempien rooleihin pakottamista, jos poika haluais pitkän prinsessatukan tai tyttö vaikka siilin niin antaisin tehdä tukalleen mitä haluaa kunhan ei vaadi suurta ylläpitoa mun osalta. Ne ei ole mitään sukupuolielimiensä jatkoja vaan lapsia joita ei kiinnosta mikä on mamman mielestä sallittua tytölle tai pojalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla poikkeuksellisen jälkeenjäänyt äpärä, jos ei kouluikään mennessä ole oppinut itse harjaamaan hiuksiaan.
Eihän oikeasti kunnolla käkkärää edes kuulu harjata!
Mä en käsitä tätä äitien maniaa lastensa tukkien päälle. Hei, ne on lapsen hiukset, keskittykää vaan niihin omiin letteihinne. Koska mummu on leikannut otsatukkaa (maailman suurin rikos), isä käyttänyt kampaajalla ja koska sitä ja tätä. herranen aika, oikeastiko teille on joku lasten hiusjutut niin tärkeitä ja ymmärrättekö, että a) hiukset kasvaa ja b) olette eri henkilö kuin lapsenne.
Ja ap:n tapauksessa isällä oli tasan yhtä iso oikeus käyttää lapsi kampaajalla kuin äidilläkin. Ei ne lapsen hiukset kuulu isälle yhtään enempää kuin äidille.
Oma tyttöni kasvattaa pitkää lettiä. Toivoisin, että leikkaisi lyhyemmäksi, muttei suostu. Lähinnä sen takia, että hiukset on usein tosi takkuiset ja lyhyempi olisi helpompi harjata. Itse päättää silti, ikää 13.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut saman. Tyttö tuli kotiin isänsä luota, kauniit pitkät hiukset kynitty korvan tasolle, malli ei sopinut yhtään. Minä suutuin ihan älyttömästi. Tyttö kovasti väitti halunneensa lyhyet, vaikka oli aina ihaillut pitkiä hiuksia... Katui kyllä myöhemmin. Nyt harmittaa jälkikäteen oma reaktio, tein hyvin selväksi etten tykännyt leikkauksesta ja haukuin isän siinä samalla. Vaikka en tykännyt tukasta saati eksän menettelytavasta, en olisi saanut pahoittaa lapseni mieltä 😥
Saat kyllä hävetä!
Minulla oli lapsena todella ohut, ruma, takkuinen kuontalo. Pitkään rohkeutta kerättyäni uskalsin leikkauttaa polkan, ja sain toiselta vanhemmaltani (se vanhempi, joka ei edes tukkaa päivittäin huoltanut) hirvittävän rumat kommentit pilalle menneestä ulkonäöstä. Sattuu yhä, kun muistelen.
Eihän enää ole mitään tyttö- ja poikatukkia vaan lapsi saa ihan itse päättää...
Ja mulle sopii vallan hyvin, että tyttö antaa sen kuvan ettei hormonihuuruisten kollien tarvii tullakaan lähemmäs.