Kuljetan rattaissa syksyllä eskarin aloittavaa lasta, kaveri kummasteli
Poika siis on hieman pyöreä, ei suostu kävelemään esim. kauppamatkoja enkä muuten pääsisi edes kauppaan (olen yh). Lisäksi näin kotiäitinä säästän edes vähän kun rattaiden kanssa pääsen kulkemaan ilmaiseksi paikallisliikenteessä, raha on aika tiukoilla. Tilanne ei ehkä ole optimaalinen, mutta mitä voisin tehdä? Ja syksyllä pojan on kuitenkin sitten suostuttava eskarissa kävelemään. Luultavasti siellä se ryhmän painostus kannustaa, poika on siis ollut kanssani kotona mutta kerhossa ollut ja siellä retkipäivänä meni ihan hyvin aina. Vähän vaan loukkaannuin kun kaveri kummasteli rattaiden käyttöö, mutta pakkohan minun on kauppaan ja asioille päästä kun ei poikaa vielä kotiinkaan voi jättää.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin jo hankkia pienen koiran jos sen kanssa saisi pojan ulkoilemaan kun saisi taluttaa lemmikkiä. Poika on kuitenkin tosi eläinrakas. Ap
Ihan siltä varalta ettei tämä ole provo, se koira vasta kallis onkin jos muuhunkaan ei ole varaa. Esim. suolitukoksen hoitoon menee helposti tonni. Rokotuksiin jo satasia, ruokinnat sun muut vielä päälle.
Puhumattakaan siitä, ettei koiran ulkoilutus ole todellakaan noin pienen lapsen hommaa.Otat puhelimen pois, etkä anna pelata/katsoa televisiota jos ei suostu kävelemään. Myyt ne rattaat ja maksat niillä tarvittaessa sen kauppakassipalvelun hetkeksi.
Niin eihän sen mikään rotukoira tarvitsisi ollakaan ja koirathan syövät myös kotiruokaa. Ulkoilutus olisi siis tietenkin yhteistä puuhaa, ei missään nimessä yksin lapsen vastuulla mutta voisi kannustaa lähtemään kävelylle. Olen itsekin tosi eläinrakas, poika myös. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallisliiketeen rattaiden kanssa ilmaiseksi on tarkoitettu alle 3vuotiaan kanssa kulkemiseen. Kuski saa heittää teidät ulos tai käskeä maksamaan halutessaan.
Missä asut? Tampereella alle 6-vuotiaat pääsee ilmaiseksi joka tapauksessa vaunuilla tai ilman. Aikuinen vaunujen kanssa ilmaiseksi.
Jyväskylässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin jo hankkia pienen koiran jos sen kanssa saisi pojan ulkoilemaan kun saisi taluttaa lemmikkiä. Poika on kuitenkin tosi eläinrakas. Ap
Ihan siltä varalta ettei tämä ole provo, se koira vasta kallis onkin jos muuhunkaan ei ole varaa. Esim. suolitukoksen hoitoon menee helposti tonni. Rokotuksiin jo satasia, ruokinnat sun muut vielä päälle.
Puhumattakaan siitä, ettei koiran ulkoilutus ole todellakaan noin pienen lapsen hommaa.Otat puhelimen pois, etkä anna pelata/katsoa televisiota jos ei suostu kävelemään. Myyt ne rattaat ja maksat niillä tarvittaessa sen kauppakassipalvelun hetkeksi.
Niin eihän sen mikään rotukoira tarvitsisi ollakaan ja koirathan syövät myös kotiruokaa. Ulkoilutus olisi siis tietenkin yhteistä puuhaa, ei missään nimessä yksin lapsen vastuulla mutta voisi kannustaa lähtemään kävelylle. Olen itsekin tosi eläinrakas, poika myös. Ap
Myös sekarotuiset koirat pitää rokottaa ja madottaa, se on kallista puuhaa. Lisäksi voi tulla yllättäviä eläinlääkärikäyntejä ja eläinlääkärikäynnit on kalliimpia kuin ihmisten terveyskeskuskäynnit. Koira tarvitsee myös pannan, hihnan, pari lelua, ruoka- ja vesikupit, harjan, kynsileikkurit, kakkapusseja, jne. Niistäkin kertyy iso summa. Ihmisten kotiruoka ei ole suositeltavaa ravintoa koiralle, koska on yleensä liian suolaista/mausteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallisliiketeen rattaiden kanssa ilmaiseksi on tarkoitettu alle 3vuotiaan kanssa kulkemiseen. Kuski saa heittää teidät ulos tai käskeä maksamaan halutessaan.
Missä asut? Tampereella alle 6-vuotiaat pääsee ilmaiseksi joka tapauksessa vaunuilla tai ilman. Aikuinen vaunujen kanssa ilmaiseksi.
Jyväskylässä
Jyväskylässä alle 7v matkustaa aikuisen seurassa ilmaiseksi. Ei tarvitse olla rattaita mukana. Muistaakseni max 2 lasta/aikuinen. Minulla on kyllä ollut joskus kolmekin, eikä ole tarvinnut maksaa kuin oma lippu.
Joo mäkin ajattelin provoa. Kyllä sen vaan huomaa kirjoituksesta onko oikeasti oma kokemus tai keksimällä keksitty. Veikkaus: tarkoitus siis paheksua tai saada paheksuvia kommentteja "isojen lasten kuljetuksesta rattailla" veikkaanpa vaan että ap ei edes tarkoita 6-vuotiaiden kuljetusta vaan itse paheksuu melkein kaikkien lasten rattaissa istumista jotka hänen mielestään näyttävät yli 3-vuotiailta. Näitä besserwissereitä riittää.
Jos poika on eläinrakas, voithan houkutella häntä liikkumaan kertomalla, että nyt mennään eläintarhaan, kotieläinpuistoon, katsomaan ystäväperheen koiranpentua, tms, sillä ehdolla, että poika itse kävelee sinne äidin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sarjassamme Tylsimmät provot ikinä... Hei ihan oikeasti, on niin äärettömän tyhmää tehtailla provoja samoista aiheista, joista juuri on käyty paljon keskustelua palstalla. Jatkuvasti toistuu sama kuvio: ensin palstalla vouhotetaan näkyvästi jostain asiasta, vähän ajan päästä tulee sitten näitä "omia kokemuksia" ja ollaan olevinaan niin ihmeissään, kun joku muka kommentoi oudosti tai ilkeästi... Aika epätodennäköistä muutenkin, että random ihminen tulisi palstalle julistamaan, kuinka toimii selkeästi normeista poiketen, ja kuvitteli muiden pitävän sitä normaalina ja antavan tukea. Ei kukaan normaali ihminen tule varta vasten provosoimaan palstalaisia... Trollit ovat sitten oma lukunsa.
Keksikää nyt hyvät ihmiset joskus jotain ihan uutta!
Täysin samaa mieltä! Ja näitä riittää useissa ketjuissa! Ne kyllä tunnistaa vaikka kirjoittaja itse on niin tyhmä että luulee että menee täydestä.
Onko lapsi osittain ilikuntarajoitteinen, ta muuten heikkolahjaiinen? Ehkä jäänyt jälkeen normaaalista kehityksestä?
Onko lapsen äidillä mt-ongelmia, vai miksi se tahallaan hidastaa lapsen normaalia kehitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti? Tämän on pakko olla provo.
Meidän 5v polkee pyörällä ihan hullun lailla,miksi et hommaa fillaria pojalle?Pojan isä osti pyörän, mutta poika ei ole siitä lainkaan kiinnostunut. Ei halua opetella pyöräilemään vaikka opettaisin kyllä. On potkulauta myös, ei sekään kiinnosta. Mikään liikunnallinen ei kiinnosta. Olen ihan todella pulassa asian kanssa. Omakin elämäni kärsii jo tilanteesta, pahasti. Ap
Lapsen "tahto" on vielä tuossa iässä sinun taskussa ja lapsen riittävä liikunta sinun vastuulla. Eli sinä sanelet säännöt! Myy ne rattaat.
Sitten en varmaan pääse ovesta ulos tai pitäisi kantaa lasta, mikä ei kyllä onnistu. Lapsi ei kertakaikkiaan kävele, saa itkupotkuraivarin ja istuu maassa parin sadan metrin jälkeen,sitten saa puhua maat ja kuut että saa pojan kävelemään takaisin kotiin eikä päästy kauppaan asti. Leikkipuistossa istuu keinussa tai penkillä puhelimen kanssa, ne pelijutut kiinnostavat. Ap
Minkä helvetin puhelimen kanssa? Tuon ikäisillä ei ole puhelimia.
En jaksanu lukea koko ketjua ekaa sivua pidemmälle, mutta mitä helvettiä??? Lapsi puistossa PUHELIN mukana???? Et voi vanhempana ottaa puhelinta pois?? Ja istuu vielä rattaissa??? Nyt järki käteen. SINÄ olet aikuinen, lapsen ei tarvitse sinua määrätä, vaan toisinpäin! Lapsen saa kyllä kävelemään. Vaikka sitten huudoilla. Oma tyttäreni ei olisi halunnut 3 vuotiaana vielä luopua matkarattaista, mutta joutui siinä joustamaan, ennen kuin pikkusisko syntyi. Pariin kertaan ei meinannut kävely kiinnostaa, jäi nököttää tielle, mutta kun itse jatkoin vaan kävelyä ja tokasin että voi siihen jäädä odottelemaan, niin johan alkoi jalat toimimaan. Parin kerran jälkeen jo kävellyt ihan nätisti, mitä nyt jää välillä kukkia/käpyjä ihmettelemään.
oho! Meillä kolmevuotiaan kanssa on nyt harjoiteltu lyhyitä matkoja kävelemään. Kävin tämän kanssa tappelun parivuotiaana jo, että pitääkö itse kävellä autolta kotiovelle. Kun en antanut periksi, kävelee reippaasti pidempiäkin matkoja itse. Eihän se eskari-ikäinen enää suostukaan itse kävelemään kun on tottunut palveluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten sen sinun ilmaisen bussimatkan sitten käy?
Jos ei halua kävellä/juosta, pitää ensin tarkistaa, että kengät ovat sopivan kokoiset ja hyvät jalassa. Lapsi ei halua kävellä, jos kengät hiertävät, painavat, puristavat tai pyörivät jaloissa.