Kuljetan rattaissa syksyllä eskarin aloittavaa lasta, kaveri kummasteli
Poika siis on hieman pyöreä, ei suostu kävelemään esim. kauppamatkoja enkä muuten pääsisi edes kauppaan (olen yh). Lisäksi näin kotiäitinä säästän edes vähän kun rattaiden kanssa pääsen kulkemaan ilmaiseksi paikallisliikenteessä, raha on aika tiukoilla. Tilanne ei ehkä ole optimaalinen, mutta mitä voisin tehdä? Ja syksyllä pojan on kuitenkin sitten suostuttava eskarissa kävelemään. Luultavasti siellä se ryhmän painostus kannustaa, poika on siis ollut kanssani kotona mutta kerhossa ollut ja siellä retkipäivänä meni ihan hyvin aina. Vähän vaan loukkaannuin kun kaveri kummasteli rattaiden käyttöö, mutta pakkohan minun on kauppaan ja asioille päästä kun ei poikaa vielä kotiinkaan voi jättää.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti? Tämän on pakko olla provo.
Meidän 5v polkee pyörällä ihan hullun lailla,miksi et hommaa fillaria pojalle?Pojan isä osti pyörän, mutta poika ei ole siitä lainkaan kiinnostunut. Ei halua opetella pyöräilemään vaikka opettaisin kyllä. On potkulauta myös, ei sekään kiinnosta. Mikään liikunnallinen ei kiinnosta. Olen ihan todella pulassa asian kanssa. Omakin elämäni kärsii jo tilanteesta, pahasti. Ap
Eikä kyllä ala koskaan kiinnostaakaan jos teet asiat hänen puolestaan. Lapsen on välttämätöntä oppia näkemään vaivaa itse. Se on itsetunnonkin perusedellytys. Tuota menoa sulla on sitten 30v peräkammarinpoika jota saat passata.rattaat pois ja omat jalat käyttöön, ihan heti!
Rattaat pois ja et anna lapselle muuta mahdollisuutta,fillari tai jalat ja menoksi,jos ei käy,otat ensimmäiseksi pelikoneet,dvd:eet pois ja aivan varmasti juoksee sun perään kun jätät maahan huutamaan ja sanot että se on moro jos et tule.
Potkupyöräkin olisi hyvä,mutta varmaan aika pieni jo tuon ikäiselle.
Ap on kyllä ihan kädetön ja munaton.
Lapsen isä on vähän lupaillut ostaa kesällä pojalle sellaisen tasapainolaudan vai miksi niitä sanotaan, sellainen ladattava joka kulkee eteenpäin. Sen kanssa varmaan onnistuisi rattaista luopuminen. Ap
Mikäs ihme tuo nyt on. Mäkin kuljetan mun yläkoululaisen pojan aina rattaissa kouluunsa. Sitten kun aloittaa lukion, saa kyllä itse kulkea sinne. Eiköhän se sitten ole ja tarpeeksi iso kulkeman ihan itsekseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti? Tämän on pakko olla provo.
Meidän 5v polkee pyörällä ihan hullun lailla,miksi et hommaa fillaria pojalle?Pojan isä osti pyörän, mutta poika ei ole siitä lainkaan kiinnostunut. Ei halua opetella pyöräilemään vaikka opettaisin kyllä. On potkulauta myös, ei sekään kiinnosta. Mikään liikunnallinen ei kiinnosta. Olen ihan todella pulassa asian kanssa. Omakin elämäni kärsii jo tilanteesta, pahasti. Ap
Lapsen "tahto" on vielä tuossa iässä sinun taskussa ja lapsen riittävä liikunta sinun vastuulla. Eli sinä sanelet säännöt! Myy ne rattaat.
Sitten en varmaan pääse ovesta ulos tai pitäisi kantaa lasta, mikä ei kyllä onnistu. Lapsi ei kertakaikkiaan kävele, saa itkupotkuraivarin ja istuu maassa parin sadan metrin jälkeen,sitten saa puhua maat ja kuut että saa pojan kävelemään takaisin kotiin eikä päästy kauppaan asti. Leikkipuistossa istuu keinussa tai penkillä puhelimen kanssa, ne pelijutut kiinnostavat. Ap
Puhelin pois. Rattaat pois ja anna kiukutella. Jos ei suostu kävelemään kauppaan, ei ole ruokaakaan. Ja pidät kiinni siitä.
Minun poika huijasi eskari-ikäisenä että sattuu polveen kun kävelee. En ollut varma huijaako vaikka sitä kyllä epäilin, ja otin sitten osan matkasta pojan aina rattaiden kyytiin siskon taakse.
Käytin röntgenissä eikä mitään ollut. Kummasti alkoi kävely maistua kun sanoin että täytyy käydä laittamassa polveen sitten kortisonipiikki että paranee.
Minun poika oli ja on edelleen hoikka ja liikkuu kyllä muuten. Mutta yritti pompottaa tuon kävelyn suhteen.
Tiedän että on haastavaa saada lapsi liikkumaan jos on päättänyt ettei liiku. Minun poika on autistinen ja jos hän jotain päättää niin siihen ei maanittelut auta.
Mutta kun pistää oikeasti kovan kovaa vasten niin johan tapahtuu.
Poika saattaa vieläkin istua maahan ja sanoa ettei kävele. Silloin ei auta kin sanoa että selvä, otan sitten puhelimen pois tai jotain muuta vastaavaa. Ja tietää että myös toteutan uhkauksen.
Auttaisiko se että teet diilin että toiseen suuntaan kävelee ja toiseen pääsee rattaissa? Esim kaupasta kotiin rattaissa. Ja jos ei suostu niin puhelin pois ja saa sen takaisin kun kävelee.
Ja miksi tuon ikäisellä edes on puhelin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niin isoja rattaita löytyy? Voisin minäkin laittaa 6-vuotiaan niissä kulkemaan.
Poika on lyhyt, se auttaa asiassa. Ap
Eli siis pallo. Lyhyt ja pyöreä? Minun kuusi vuotias on pitkä ja laiha. Kesällä täyttää 7. Olis kätevä viedä kouluun ekalle rattailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niin isoja rattaita löytyy? Voisin minäkin laittaa 6-vuotiaan niissä kulkemaan.
Poika on lyhyt, se auttaa asiassa. Ap
Eli siis pallo. Lyhyt ja pyöreä? Minun kuusi vuotias on pitkä ja laiha. Kesällä täyttää 7. Olis kätevä viedä kouluun ekalle rattailla.
Olipa aikuiselta (?) todella rumasti sanottu. Millainen ihminen haukkuu lasta palloksi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin jo hankkia pienen koiran jos sen kanssa saisi pojan ulkoilemaan kun saisi taluttaa lemmikkiä. Poika on kuitenkin tosi eläinrakas. Ap
Ihan siltä varalta ettei tämä ole provo, se koira vasta kallis onkin jos muuhunkaan ei ole varaa. Esim. suolitukoksen hoitoon menee helposti tonni. Rokotuksiin jo satasia, ruokinnat sun muut vielä päälle.
Puhumattakaan siitä, ettei koiran ulkoilutus ole todellakaan noin pienen lapsen hommaa.
Otat puhelimen pois, etkä anna pelata/katsoa televisiota jos ei suostu kävelemään. Myyt ne rattaat ja maksat niillä tarvittaessa sen kauppakassipalvelun hetkeksi.
Sarjassamme Tylsimmät provot ikinä... Hei ihan oikeasti, on niin äärettömän tyhmää tehtailla provoja samoista aiheista, joista juuri on käyty paljon keskustelua palstalla. Jatkuvasti toistuu sama kuvio: ensin palstalla vouhotetaan näkyvästi jostain asiasta, vähän ajan päästä tulee sitten näitä "omia kokemuksia" ja ollaan olevinaan niin ihmeissään, kun joku muka kommentoi oudosti tai ilkeästi... Aika epätodennäköistä muutenkin, että random ihminen tulisi palstalle julistamaan, kuinka toimii selkeästi normeista poiketen, ja kuvitteli muiden pitävän sitä normaalina ja antavan tukea. Ei kukaan normaali ihminen tule varta vasten provosoimaan palstalaisia... Trollit ovat sitten oma lukunsa.
Keksikää nyt hyvät ihmiset joskus jotain ihan uutta!
Kunhan oppii kävelemään niin mopoauto.
No onhan niitä kouluikäisiäkin, joita rattaissa lykätään eikä ole kyse edes ilmaisesta bussimatkasta. Tekee kyllä häijyä katsella, kun normaalisti lapsi yleensä haluaa näyttää osaamistaan ja jotkut vain istuvat eivätkä (kiltit) koulukaverit edes kettuile heitä seisomaan. Syy istumisiin???
Paikallisliiketeen rattaiden kanssa ilmaiseksi on tarkoitettu alle 3vuotiaan kanssa kulkemiseen. Kuski saa heittää teidät ulos tai käskeä maksamaan halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen myös yhden äidin (todella ylipainoinen äiti) joka työntää syksyllä eskaan lähtevää tyttöään rattaissa jokapaikkaan. Lapsi on hoikka ja liikkuu tuolla pihalla hyvin reippaasti. En todellakaan ymmärrä sitä rattaiden käyttöä.
ehkä tuo todella ylipainoinen äiskä haluaa saada kunnon workouttia. Go Momma!
Vierailija kirjoitti:
Paikallisliiketeen rattaiden kanssa ilmaiseksi on tarkoitettu alle 3vuotiaan kanssa kulkemiseen. Kuski saa heittää teidät ulos tai käskeä maksamaan halutessaan.
Ehkä sinun paikkakunnallasi, täällä ei. Täällä riittää tyhjätkin rattaat.
Vierailija kirjoitti:
Missä asut? Tampereella alle 6-vuotiaat pääsee ilmaiseksi joka tapauksessa vaunuilla tai ilman. Aikuinen vaunujen kanssa ilmaiseksi.
Voisiko lapsi olla kyydissä menomatkan kauppaan ja kävellä kotiin. Laita kassi rattaisiin ja sano että "et mahdu kyytiin täytyy kävellä". Jos kikkua tulee sanot "heippa" ja jatka kävelyä hyvin hitaasti lapsi yleensä seuraa hetken päästä perässä.
Mahtava provo! Tuli ihan hymy huulille. :D
Meidän syksyllä eskarin aloittanut käveli just eilen 9 km, kun olimme retkellä kansallispuistossa. Pyöräily sujuu huonommin (potkupyöräily sujuu kyllä mainiosti), mutta hänellä onkin motoriikassa haasteita.