Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuljetan rattaissa syksyllä eskarin aloittavaa lasta, kaveri kummasteli

Vierailija
02.05.2017 |

Poika siis on hieman pyöreä, ei suostu kävelemään esim. kauppamatkoja enkä muuten pääsisi edes kauppaan (olen yh). Lisäksi näin kotiäitinä säästän edes vähän kun rattaiden kanssa pääsen kulkemaan ilmaiseksi paikallisliikenteessä, raha on aika tiukoilla. Tilanne ei ehkä ole optimaalinen, mutta mitä voisin tehdä? Ja syksyllä pojan on kuitenkin sitten suostuttava eskarissa kävelemään. Luultavasti siellä se ryhmän painostus kannustaa, poika on siis ollut kanssani kotona mutta kerhossa ollut ja siellä retkipäivänä meni ihan hyvin aina. Vähän vaan loukkaannuin kun kaveri kummasteli rattaiden käyttöö, mutta pakkohan minun on kauppaan ja asioille päästä kun ei poikaa vielä kotiinkaan voi jättää.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti? Tämän on pakko olla provo.

Meidän 5v polkee pyörällä ihan hullun lailla,miksi et hommaa fillaria pojalle?

Vierailija
2/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HahahHhahahshah xD

Onko 2011 syntynyt?

Mun poika on synt. 2011 kesällä, on hoikka ja kävelee ja pyöräilee itse. Rattaissa ostui viimeksi 3-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Miksiköhän poikasi on pyöreä? Näätkö mitään syy-seuraussuhdetta kertomissasi asioissa. Tämä on tosin ilmiselvästi provo, mutta vastaan nyt silti. Oma tyttäreni luopui rattaista ennen kolmea ikävuotta, joten tuntuu oudolta ajatella lähes kuusivuotiaan istuvan niissä.

Jos kävely ei maistu, onhan aina pyörä, potkulauta tai skeittilauta yksi vaihtoehto.

Vierailija
4/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänhän kertoi jo syyn. Aloittaja on yksinhuoltaja.

Vierailija
5/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen myös yhden äidin (todella ylipainoinen äiti) joka työntää syksyllä eskaan lähtevää tyttöään rattaissa jokapaikkaan. Lapsi on hoikka ja liikkuu tuolla pihalla hyvin reippaasti. En todellakaan ymmärrä sitä rattaiden käyttöä.

Vierailija
6/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojan isä osti pyörän, mutta poika ei ole siitä lainkaan kiinnostunut. Ei halua opetella pyöräilemään vaikka opettaisin kyllä. On potkulauta myös, ei sekään kiinnosta. Mikään liikunnallinen ei kiinnosta. Olen ihan todella pulassa asian kanssa. Omakin elämäni kärsii jo tilanteesta, pahasti. Ap

Vierailija
7/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että en mäkään tuonikäistä enää kuljettaisi. Tosin kuljetan joskus 4-vuotiasta mutta tosin vain sen takia kun tuplarattaat on ja tietenkin jos pikkuvelikin saa istua niin hänkin haluaa. Kun ei ole pikkuveliä mukana niin kävelee reippaasti. Ongelma varmaan poistuu kokonaan kun heivataan tuplarattaat pois.

Vierailija
8/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Miksiköhän poikasi on pyöreä? Näätkö mitään syy-seuraussuhdetta kertomissasi asioissa. Tämä on tosin ilmiselvästi provo, mutta vastaan nyt silti. Oma tyttäreni luopui rattaista ennen kolmea ikävuotta, joten tuntuu oudolta ajatella lähes kuusivuotiaan istuvan niissä.

Jos kävely ei maistu, onhan aina pyörä, potkulauta tai skeittilauta yksi vaihtoehto.

Tottakai näen syy-seuraussuhteen ja olen huolissani lapsen liikkumattomuudesta. Olen ihan todella yrittänyt tsempata, lahjoa liikkumaan. Pyörä, potkulauta tai skeittilauta ei kiinnosta kun tulee hiki, ei suostu niihin. Ap

Vierailija
9/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojan isä osti pyörän, mutta poika ei ole siitä lainkaan kiinnostunut. Ei halua opetella pyöräilemään vaikka opettaisin kyllä. On potkulauta myös, ei sekään kiinnosta. Mikään liikunnallinen ei kiinnosta. Olen ihan todella pulassa asian kanssa. Omakin elämäni kärsii jo tilanteesta, pahasti. Ap

Lapsen "tahto" on vielä tuossa iässä sinun taskussa ja lapsen riittävä liikunta sinun vastuulla. Eli sinä sanelet säännöt!  Myy ne rattaat.

Vierailija
10/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat pojalle semmoiset kävellessä vilkkuvat kengät, niin kävelystä tulee jännää. Itse myös ehdotan ihan kylmästi rattaista luopumista ja totuttelua uuteen tilanteeseen.

Vierailija
11/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen "tahto" on vielä tuossa iässä sinun taskussa ja lapsen riittävä liikunta sinun vastuulla. Eli sinä sanelet säännöt!  Myy ne rattaat.

Sitten en varmaan pääse ovesta ulos tai pitäisi kantaa lasta, mikä ei kyllä onnistu. Lapsi ei kertakaikkiaan kävele, saa itkupotkuraivarin ja istuu maassa parin sadan metrin jälkeen,sitten saa puhua maat ja kuut että saa pojan kävelemään takaisin kotiin eikä päästy kauppaan asti. Leikkipuistossa istuu keinussa tai penkillä puhelimen kanssa, ne pelijutut kiinnostavat. Ap

12/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuutta kehiin, ap! Laitat vaan rattaat kylmästi pois niin kyllä se lapsi alkaa kävelemään muutamassa viikossa. Ja hoikistuu joko kävelyn ansiosta tai siksi että kotona ei ole ruokaa, koska äiti ei pääse kauppaan kävelemättömän lapsen vuoksi. Tilanne on win-win!

Vierailija
13/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että en mäkään tuonikäistä enää kuljettaisi. Tosin kuljetan joskus 4-vuotiasta mutta tosin vain sen takia kun tuplarattaat on ja tietenkin jos pikkuvelikin saa istua niin hänkin haluaa. Kun ei ole pikkuveliä mukana niin kävelee reippaasti. Ongelma varmaan poistuu kokonaan kun heivataan tuplarattaat pois.

Meillä on sama juttu eli yksistään en nelivuotiaalle rattaita käytä ikinä mutta kun olen kahden lapsen kanssa (toinen siis 2-vuotias) liikenteessä niin helpoiten se hoituu että toisen ei tarvitse mankua mustasukkaisena sitä istumapaikkaa. Voi olla että tämä meidänkin 4-vuotias pitkänä poikana on 6-vuotias joillekin mutta olkoon vaan. Tulkaa vaan kysymään jos joku ihmetyttää. Ihan mielellään vastaan että miksi meillä näin ja jollain toisella varmaan sitten toisella tavalla.

Vierailija
14/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, poikahan pyörittää sinua ihan 100-0, kun näkee, ettei äidistä ole vastusta.

Aluksi poika jumpittelee pyöräilyä, mutta oppii pikkuhiljaa tykkäämään siitä. Sitäpaitsi kun hän näkee, että samanikäiset muutkin lapset poikevat jo pyörää, hän kyllä ihan itsekin jo hokaa, että on "huono" . Sinä ruokit lapsesi lupaavaa koulukiusausuraa :-D

Rattaat nyt pois ja anna pojan jurruttaa. Jos hän sanoo, ettei lähde kauppaan, sanot, että sittenpähän jää yksin ja siitä seuraa muutakin epämukavaa mm. että otat häneltä leluja pois, ette mene jonnekin paikkaan, mistä hän pitää jne. Nyt otat auktoriteetin itsellesi. Kyl se siitä!

Vierailija
15/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono.

Vierailija
16/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tila kotiin ruoat netin kautta ja molemmille jättisipsipusst ja megasuklaalevyt ja vielä isoruutunen tabletti pojalle että voi pelata koko päivän. Ja sinä ehdit olla aaveellä kun aikaa säästyy kun ei tarvi kauppaan mennä. Ja myy ne rattaat niin saat rahaa tablettiin eikä tarvi enää mennä ulos kun ei ole niitä rattaita.

Vierailija
17/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot pojalle että nyt ne jalat alle ja mennään. Ja sitten mennään. Voi tulla protestia mutta kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Vai meinastiko hankkia seuraavaksi pyörätuolin kun poika kasvaa ulos rattaista?

Kaverisi oli oikeassa.

Vierailija
18/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän luona ei ole tätä ongelmaa kun isä vie lapsen autolla ovelta ovelle. Itselläni taas ei ole ajokorttia eikä juuri nyt varaa hankkia sellaista. Ap

Vierailija
19/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lihoo jos et palota liikkumaan. Sitten se joutuu kierimään kouluun.

Vierailija
20/73 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin jo hankkia pienen koiran jos sen kanssa saisi pojan ulkoilemaan kun saisi taluttaa lemmikkiä. Poika on kuitenkin tosi eläinrakas. Ap