Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisiköhän lopettaa baareissa käynti?

Vierailija
02.05.2017 |

Nyt 35v miehenä tuumailen suht kostean vapun jälkeen, että pitäisiköhän baari-illat jättää jo historiaan? Eihän baareissa käyntiin tietenkään mitään yläikärajaa ole, eli jokainen käy niin kauan kun se mukavalle tuntuu, mutta omalla kohdallani olen ajatellut seuraavan laisia syitä: Kalleus. Baarihinnat ovat viime vuosina nousseet huimasti, ja yksi oluttuoppikin maksaa vähintään sen 5-6 euroa, eli jumalattoman kallista touhua, ja se kyllä käy jo normaalituloisenkin kukkarolle, ja raha menee aivan turhuuteen. Väsymys ja krapula. Eihän sitä enää samalla lailla jaksa, kuin joskus parikymppisenä, eli usein väsymys tahtoo iskeä jo kesken baari-illan, ja seuraavasta päivästä puhumattakaan. Koko seuraava päivä menee lepäillessä ja päätä parannellessa, ja koko päivän sellainen väsynyt ja vetämätön olo. Väkisinkin sitä alkaa ajatella, että onko se sen arvoista? Mitä sieltä haen? Hyvin harvoin nykyisin saan kaveria baariin, eli käyn suurimmaksi osaksi yksin baarissa, joten kyse ei ole suinkaan aina kavereiden keskeisestä hauskanpidosta. Harvoin myöskään baareista mitään naisseuraa saa, kaikki mitä tähän mennessä on ollut,on löytynyt baarin ulkopuolelta. Eli kyllä sitä ajattelee, että onko sinne baariin järkeä yksin tieten tahtoen mennä, ja mitä sieltä loppupeleissä etsin?
Mutta miksi sitten baareissa käyn? Poikamies kun olen, niin kyllähän se vain usein tahtoo kuitenkin tulla sellainen tunne, että kyllä sitä on lähdettävä johonkin tuulettumaan, kun ei kait sitä jaksa aina kotonakaan viikonloppuiltaa yksin olla möllöttää, ja tietysti aina se pienikin toivonkipinä, että jos sitä naisseuraakin sillä kertaa löytyisi. Eli vähän tällainen ristiriitainen juttu tämä baareissa käynti. Mitäs mieltä olette, että kannattaisiko baari-illat jo lopettaa, oletteko itse tehneet päätöksiä asian suhteen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videopelit, Netflix-sarjat ja anime ovat loistava baarinkorvike.

Vierailija
2/10 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma, mietin itse juuri ihan samaa! Nyt vappuna tuli oltua sekä la että su baarissa, ja vaikka ei mitään törkyhumalaa tulekaan nykyään juotua, niin silti kaikki se valvominen ja rahanmeno tympäisee. Ja seuraava päivä menee enemmän tai vähemmän lepäillessä. Ja ihan samat syyt kuin sinulla, joku pieni toivonkipinä että ehkä sieltä löytyisi joku kiva mies, vaikka toisaalta en mitään baarikärpästä haluaisikaan. Mut ehkä se ei olisi sen enempää baarikärpänen kuin minä, koska en sitten taas parisuhteessa kaipaa mitään baarielämää. Mieluummin sitä tekisi miehen kanssa kaikkea mukavaa.

Ainakin ensi viikonloppuna aion panostaa urheiluun ja ulkoiluun sekä kunnon yöuniin, enkä mennä mihinkään baariin. Että samoja asioita täällä pyöritellään ajankohtaisesti...

N38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin noihin aikoihin yksin baarissa käymisen. Taisin muuten olla juuri 35. Syy oli ainoastaan se, että löysin kavereita ja myös naisen. :D Toki naisen löytymisen jälkeen ei olisi varaakaan käydä baareissa.

Vierailija
4/10 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissani juomakulttuuri on muuttunut, baareissa käyvät lähinnä turvapaikanhakijat ja opiskelijat, joten ei tule sellaista oloa, että sinne kuuluisin. On sellainen eri-ikäisyyden tuoma kuilu tms.

Vierailija
5/10 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään käydä välillä ulkona, siihen kyllä liittyy yleensä syöminenkin. Aika usein otetaan tapasta ja viiniä, monessa paikassa on edullista talon viiniä/skumppaa joten ei kovin kalliiksi tule. Siitä sitten jatketaan yleensä meidän lempparipaikkaan ;). Mulla on yleensä tosi hauskaa enkä edes huomaa ajankulua, tykkään tanssia ja höpötellä. Talvella tulee harvemmin käytyä mutta näin keväällä tekee mieli taas käydä vähän useammin.

N41

Vierailija
6/10 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kymmenen vuotta sitten. Eikä ole ollut hinku takaisin. Elämänlaatu parani huimasti. Vielä kun saisi lopetettua tämän tietokoneella notkumisen, niin voisi ihan oikeasti nauttia kaikesta muusta mukavasta. Eniten on elämästä saanut irti silloin, kun baareihin ei vielä päässyt, eikä tietokonetta ollut. Keksi kaikkea kivaa ja flow fiilistä vaikka mistä pienestäkin. Paljonhan sitä on vielä tässäkin iässä kokematta.

N35

Vierailija
7/10 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kyllästynyt baareihin. Meillä on kaveriporukan kanssa ollut tapana aloitella jonkun luona ja sitten lähteä baariin, jolloin tunnelma aina lässähtää, mutta jostain syystä kaikki aina haluavat lähteä sinne. Mieluummin istuisin koko illan ihan vain hyväksi todetussa seurassa. Voihan sinne baariinkin joskus mennä, mutta alkaa kyllästyttää se joka viikonloppuinen rituaali.

Vierailija
8/10 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kyllästynyt baareihin. Meillä on kaveriporukan kanssa ollut tapana aloitella jonkun luona ja sitten lähteä baariin, jolloin tunnelma aina lässähtää, mutta jostain syystä kaikki aina haluavat lähteä sinne. Mieluummin istuisin koko illan ihan vain hyväksi todetussa seurassa. Voihan sinne baariinkin joskus mennä, mutta alkaa kyllästyttää se joka viikonloppuinen rituaali.

Ite kans huomasin viikonloppuna kuinka tylsää siellä baarissa on. Tykkäisin tanssia, mutta tanssilattia on aina ihan tupaten täynnä, ettei siellä mahdu liikkumaan ja baarissa soitettava musa on mulle ihan outoa. Juodakaan ei enää jaksaisi, kun seuraavan päivän olotila on sitten ihan hirveä ja vaikka huono olo kestää vain sen päivän, väsymys kestää lähes koko seuraavan viikon.

Mieluiten sitä vain joko istuis jonkun luona illan tai sit istuis jossain pystärissä. Mutta yökerhot tuo lähes aina nykyään vain huonon fiiliksen.

Vierailija
9/10 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kyllä käydä baareissa. En tosin koskaan (melkein) juo niin paljon että seuraava päivä menisi potiessa... Mutta en saa seuraa ja yksin on tylsä lähteä... kaverit parisuhteessa ja monella pienet lapsetkin vielä. Itse sinkkuna en haluaisi kököttää viikonloppuja yksin kotona. Eikä kavereiden perheiltoihin voi aina tunkeilla...

mistä löytäisi kivaa seuraa näin aikuisena? Teininä se oli paljon helpompaa...

Vierailija
10/10 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään kyllä käydä baareissa. En tosin koskaan (melkein) juo niin paljon että seuraava päivä menisi potiessa... Mutta en saa seuraa ja yksin on tylsä lähteä... kaverit parisuhteessa ja monella pienet lapsetkin vielä. Itse sinkkuna en haluaisi kököttää viikonloppuja yksin kotona. Eikä kavereiden perheiltoihin voi aina tunkeilla...

mistä löytäisi kivaa seuraa näin aikuisena? Teininä se oli paljon helpompaa...

Niin ja olen N38