Aamuvirkku miesystävä ja minä iltavirkku. En usko että tämä toimii :/
Vietän vapaapäivääni täällä sängyn pohjalla yöpuvussa, yritän nukkua miesystävän lähdettyä töihin. Miehen työpäivä alkaa vasta klo 7 mutta silti heräsi viideltä ja minäkin tietysti heräsin kahvintuoksuun ja mikron ääneen !
Eilen illalla mies yritti katsoa kanssani telkkaa mutta nuokkui niin pahasti, että komensin kahdeksalta petiin.. normaali nukkumaanmeno aika miehellä siis 19.30-20.00. Itse taas valvon kymmeneen, jos aamulla töihinlähtö ja jopa kahteentoista, jos seuraavana päivänä vapaata.
Kerran meillä oli pari yhteistä vapaapäivää ja mies halusi yhdeksältä aamulla lähteä kahvilaan istuskelemaan ! Minä taas olisin halunnut köllötellä yhdessä peittojen alla..
En todellakaan tiedä, voiko tämä toimia! :(
Kommentit (23)
Pitäisin illantorkkuna, jos jo kymmeneltä menee nukkumaan :D
Itse menen aina puolilta öin ja olen ymmärtänyt, että tämä on tavallinen aikuisen rytmi. Ellei siis ole kovin aikaista herätystä vaativa työ. Itse herään seitsemältä, joten keskimääräinen unentarve minulla.
Meillä on toiminut yli 20v vaikka en aina tilanteesta pidäkään.
Tapaamisaikaan mies saattoi nukkua 15-16 saakka iltapäivään jos oli viikonloppu tai lomaa. Minä en ole ikinä nukkunut yli 09 aamulla! Tietty silloin päivät tuntui pitkältä ja toisen nukkuminen oudolta.
Kun tuli lapsia aikataulut muuttui, mies heräsi kiltisti sunnuntaisinkin omalla vuorollaan vahtimaan lapsia heidän herätessään klo 07:) Käytännössä mies jatkoi unia sohvalla kun taapero katsoi teletappeja...
Eli minä nukun viimeistään 22 illalla ja olen yleensä 06 hereillä, viikonloppuisinkin ennen 08. Mies tulee sänkyyn 04 (nukahdettuaan sohvalle 02 leffojen jälkeen) ja herätän hänet töihin viimeistään 08, viikonloppuisin herää klo 10.
Kurjinta tässä elämässä on se että läheisyyttä sängyssä ei ole lainkaan. Emme lomia lukuunottamatta mene koskaan samaan aikaan sänkyyn emmekä koskaan herää yhtä aikaa. Tuo 2-4 tuntia samassa sängyssä nukkumassa ei ole yhtään mitään.
Jätä se sika! Ansaitset parempaa! Vittu mitä sikoja miehet osaa olla!
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Mä antaisin sellaiselle äijälle kenkää, joka pyytelee kahvilaan 9.00! Mä nukun vapaapäivinä 12.00 asti. Realistinen kahvila-aikani ois 14.00.
Minä olen yhden ainoa kerran ollut kahvilassa yhdeksältä aamulla: olin menossa lääkäriin ja ehdin juoda torikahvilassa aamukahvin, tavallaan siinä oli tunnelmansa kun elokuinen päivä heräsi ympärillä mutta toisaalta väsytti ihan hiivatisti..
ap
On kyllä extremeä aikuiselta mennä säännöllisesti jo puoli kahdeksalta nukkumaan.
Kyllähän tuo rajoittaa kaikkia menoja.
Rytmiä voi kyllä joissain rajoissa muuttaa paljonkin. Itsekin menet todella aikaisin nukkumaan. Jos löytäisitte kompromissin jossain yhdeksän vaiheilla?
Elämäsi on täytynyt olla todella helppoa jos tällainen vaikuttaa mitenkään parisuhteeseen.
Toimii, varsinkin sitten lasten kanssa. Minä valvon alkuyön heräämiset ja mies herää laittamaan aamupuuroa.
Mutta tunnistan kyllä tekstistäsi meidän alkuaikoja. Teidän pitää löytää yhteisymmärrys molemmille sopivista ajoista. Ottakaa oma aikanne toisen nukkuessa ja yhteiset jutut sitten päivällä.
Miehesi pettää sinua, valitettavasti. Kaikki merkit on ilmassa. JÄTÄ se narsistisika ennen kuin sattuu jotain pahempaa!
Eli hän on reipas ja normaali,sinä laiska.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin illantorkkuna, jos jo kymmeneltä menee nukkumaan :D
Itse menen aina puolilta öin ja olen ymmärtänyt, että tämä on tavallinen aikuisen rytmi. Ellei siis ole kovin aikaista herätystä vaativa työ. Itse herään seitsemältä, joten keskimääräinen unentarve minulla.
Pakko mennä kymmeneltä, jos kello soi kuudelta . Ei jaksa muuten nousta.. Joskus jäänyt jumittamaan nettiin tai telkan ääreen, havahtunut kun kello on tyyliin 2 yöllä ja sitten aamulla myöhästynyt "kun kello ei soinut" ( eli sammutin herätyksen tajuamatta koko asiaa)
ap
Just tällasten kusipäämiesten takia ryhdyin lesboksi. Naisten kanssa vaan kaikki toimii.
Teissähän ei kummassakaan ole mitään vikaa, mutta elintapanne ovat hyvin erilaiset. Toki pystytte elämään yhdessä, jos osaatte molemmat antaa toistenne elää omalla tavallanne.
Ajatellaan teoreettisesti jos saisitte yhteisen lapsen, tilannehan voisi olla hyvinkin ihanteellinen. Toisaalta siinä voisi katkeruus myös hiipiä puseroon, kun toinen aina herää aikaisin ja toinen vaan nukkuu sekä päinvastoin. Tietenkin siinä tilanteessa elämä on vaan niin erilaista ja valvominen ja aikainen herätys johtuvat lapsesta, ei teidän erilaisista rytmeistä.
Itselläni ei toimisi. Onneksi ollaan miehen kanssa molemmat illanvirkkuja.
Kaverini on menossa kesällä naimisiin miehen kanssa jonka luonnollinen rytmi on samanalainen kun minulla, eli reilusti puolen yön jälkeen nukkumaan ja puoliltapäivin ylös. Kaverini itse nukahtaa aina viimeistään klo 20 ja herää klo 7. Kyllä heillä ainakin on asiasta väännetty jo muutaman vuoden, kun etenkin aamuvirkkua tuntuu ärsyttävän toisen myöhäisempi rytmi. Itse en suostuisi olemaan kotonani komenneltavana kuin pikkulapsi, "nyt nukkumaan että pääset aamulla aikaisin ylös"... Jokainen tietää itse oman luonnollisen rytminsä, ja jatkuva jonkun toisen rytmissä eläminen on terveysriski.
Ei tietenkään toimi, kun ette selvästikään rakasta toisianne. Vain oikeassa, aidossa rakkaudessa tuollaisella ei ole mitään väliä, teillä on hyötymis- ja hyväksikäyttösuhde vain. Ei tuollaisen pohtiminen ole mitään rakkautta nähnytkään. Mutta hyvä sikäli, että tajuat nyt tämän kautta, että et rakasta miestä. Haluatko vain itserakkaasti antaa pillua vai itsekkäästi saada kullia suhteessanne?
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on menossa kesällä naimisiin miehen kanssa jonka luonnollinen rytmi on samanalainen kun minulla, eli reilusti puolen yön jälkeen nukkumaan ja puoliltapäivin ylös. Kaverini itse nukahtaa aina viimeistään klo 20 ja herää klo 7. Kyllä heillä ainakin on asiasta väännetty jo muutaman vuoden, kun etenkin aamuvirkkua tuntuu ärsyttävän toisen myöhäisempi rytmi. Itse en suostuisi olemaan kotonani komenneltavana kuin pikkulapsi, "nyt nukkumaan että pääset aamulla aikaisin ylös"... Jokainen tietää itse oman luonnollisen rytminsä, ja jatkuva jonkun toisen rytmissä eläminen on terveysriski.
No tähän on selvä ratkaisu. Nappaat sen kaverisi miehen pois siltä. Voit aloittaa vaikka siitä, että otat siltä poskeen hääjuhlassa jossain vessassa. Sitten kerrot koko homman myöhemmin häiden jälkeen pian entiselle kaverillesi, ja heidän erottuaan otat sen miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tähän on selvä ratkaisu. Nappaat sen kaverisi miehen pois siltä. Voit aloittaa vaikka siitä, että otat siltä poskeen hääjuhlassa jossain vessassa. Sitten kerrot koko homman myöhemmin häiden jälkeen pian entiselle kaverillesi, ja heidän erottuaan otat sen miehen.
En mä sen miestä halua, mulla on oma.
/14
Meillä mies on aamuvirkumpi kuin minä eikä jaksa illalla valvoa, mutta työrytmi on meillä arkena niin sama, ettei eroa juuri huomaa. Mennään nukkumaan n. klo 22. Kello soi klo 6.30 tai 6.45 eli molemmat ollaan sellaisia, että tarvitaan reilut kahdeksan tuntia unta. Jos mulla on myöhäisempi herätys, ei miestä haittaa, jos katson hiljaisella telkkarin olohuoneessa tai luen kirjaa sängyssä lukuvalo päällä. Viikonloppuisin mies saattaa nousta tuntia tai paria aikaisemmin kuin minä, mutta mitäpä se minua haittaisi. Jos ei yhdessä sängyssä halailla, niin sitten sohvalla. Ja tosiaan sitten, kun lapsia on, niin mennään kuitenkin lasten rytmissä.
Ei se oikeasti tule pidemmän päälle toimimaan.
Lomat menee siihen, että toinen valvoo sen ajan mitä toinen nukkuu. Saa aika paljon tykätä yksinolosta, jos haluaa myös pitää tämmöisen suhteen.
Itse olen aamuvirkku, eksä taas kukkui kepeästi pikkutunneille.
Alkuun se harmitti, suhteen loppuaikoina taas toivoin että oltaisiin mahdollisimman vähän hereillä samaan aikaan.
Moi Ap, et sinä mikään iltavirkku ole, jos ja kun menet klo 22 aikaan nukkuman! Iltavirkku on varmaan sellainen, joka menee nukkumaan tuossa aamuyön tunteina, luulisin.
Mutta miehesi nukkumisrytmi on kyllä sellainen, että se voi tavallaan hankaloittaa elämää, jos kaikki on "poissuljettua" klo 19 jälkeen. Tuo, että hän haluaa heti klo 9 olla viikonloppuna jossain kahvilassa voi myös olla ärsyttävää. Luulen, että tuollainen tosi aikainen ja hieman epänormaalikin päivärytmi aiheuttaisi ongelmia jokaisessa suhteessa.
Ei voi. Mä antaisin sellaiselle äijälle kenkää, joka pyytelee kahvilaan 9.00! Mä nukun vapaapäivinä 12.00 asti. Realistinen kahvila-aikani ois 14.00.