Asuntohuijarit taas liikkeellä! Tämäkin ilmoitus takuulla feikki.
82 neliötä Helsingin keskustassa, vuokra 580 euroa... Varmasti niin. Alkaa olla taas se aika vuodesta, kun asuntoa etsiviä opiskelijoita yritetään vedettää oikein urakalla.
http://www.koti24.fi/vuokralle_details.php?asunto_id=1371&osasto=vuokra…
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Mitä häröilyä täällä nyt on? Selvittäkää ensin onko tarjous aito ennen kuin alatte huutaa huijauksesta. Jos minulla olisi asunnon tarve, niin kävisin vuokraamassa tuo pois.
Ei tuossa tarvitse mitään selvittää. Huonoa suomea ja sama asunto myynnissä, lisäksi tiedot on suoraan kopioitu myynti-ilmoituksesta, eikä myynti-ilmoituksessa mainita mitään vuokraamisesta. Sekä ilmoittajan nimi ei olemassa oleva nimi. Kukaan ei vuokraa asuntoa tuohon hintaan, koska tuosta saa nelinumeroisen summan. Oletko sukua huijarille vai huijari itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä häröilyä täällä nyt on? Selvittäkää ensin onko tarjous aito ennen kuin alatte huutaa huijauksesta. Jos minulla olisi asunnon tarve, niin kävisin vuokraamassa tuo pois.
Ei tuossa tarvitse mitään selvittää. Huonoa suomea ja sama asunto myynnissä, lisäksi tiedot on suoraan kopioitu myynti-ilmoituksesta, eikä myynti-ilmoituksessa mainita mitään vuokraamisesta. Sekä ilmoittajan nimi ei olemassa oleva nimi. Kukaan ei vuokraa asuntoa tuohon hintaan, koska tuosta saa nelinumeroisen summan. Oletko sukua huijarille vai huijari itse?
Valitettavasti tuli kerran eräässä eurooppalaisessa pääkaupungissa langettua tällaiseen ansaan. Kuvio täysin sama eli niitä hälytyskelloja kannattaa kuunnella. Rantautunut jokunen vuosi sitten näköjään Suomeenkin. Helppoa rahaa huijareille, ei mitään mahdollisuuksia saada rahojaan takaisin.
Omassa tapauksessa kuviossa myös identiteettivarkaus eli nimi napattu olemassaolevalta ihmiseltä. Petterri Wirkkunen on kyllä jo niin paksua, ettei luulisi menevän läpi hyväuskoisemmillekaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaasuliesi, jepjep
Kantakaupungin vanhoissa taloissa kaasuliesi on aivan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tuli kerran eräässä eurooppalaisessa pääkaupungissa langettua tällaiseen ansaan. Kuvio täysin sama eli niitä hälytyskelloja kannattaa kuunnella. Rantautunut jokunen vuosi sitten näköjään Suomeenkin. Helppoa rahaa huijareille, ei mitään mahdollisuuksia saada rahojaan takaisin.
Omassa tapauksessa kuviossa myös identiteettivarkaus eli nimi napattu olemassaolevalta ihmiseltä. Petterri Wirkkunen on kyllä jo niin paksua, ettei luulisi menevän läpi hyväuskoisemmillekaan.
Niin, tämä oli siis komppiviesti numerolle 42.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol, "kaksi isoa huonetta, yksi palvelijan huone" :D
Vanhoina hyvinä aikoina oli paremman väen asunnoissa huone perheen palvelustytölle. Ja yllättäen sellainen huone ei ollut kovin suuri. Ihan normaalia ainakin Helsingissä puhua palvelijanhuoneesta.
Näin oli, keittiöstä erotettu pieni koppi.
Vastasin kerran vastaavaan ilmoitukseen, kämppä sijaitsi myös kantakaupungissa Isolla Roballa. Vastaanottajan nimi oli joku suomalainen. Taisi mennä pari viikkoa, kun sain vastauksen englanniksi. Kertoi olevansa hyvin kiireinen liikemies, sillä hetkellä Lontoossa eikä mitenkään ehdi tulla näyttämään kämpää, sen sijaan mun pitäisi olla yhteydessä hänen lakimieheensä, ja maksaa vuokraennakko suurinpiirtein heti (en muista monenko kuukauden ennakko).
Koko teksti oli niin surkuhupaisa, ettei niin hölmöä ihmistä voi olla, että tohon retkuun menisi.
Mutta noi palvelijanhuoneet ja kaasuliesi kyllä on todellisuutta hyvin vanhoissa kantakaupungin taloissa. Itse tykkää itseasiassa kaasuliedestä.
Palvelijan huone ja kaupunki kaasut. Naurrrattaa! Kiitos ap kun löysit tälläsen piristeen.
Vierailija kirjoitti:
Palvelijan huone ja kaupunki kaasut. Naurrrattaa! Kiitos ap kun löysit tälläsen piristeen.
Ihan hyvin voi olla. Itseä naurattaa lähinnä hinta.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa palvelijanhuone ja kaupunkikaasut oli ihan faktaa, se teksti oli kopioitu suoraan oikeasta myynti-ilmoituksesta.
Olen ap ja samalla se, joka laittoi välittäjälle ilmoituksen Petterrin vuokrabisneksestä. Koska en halunnut sekaantua asiaan enempää, käytin sellaista spostiosoitetta, johon voi kyllä vastata, mutta johon tulleet viestit häviävät automaattisesti tunnin päästä niiden saapumisesta. Ehkä hieman huono valinta sikäli, etten saa koskaan tietää, onko viestiini mahdollisesti vastattu jotain. Toivon kuitenkin, että se meni perille ja luetaan. Ilmoitus oli kuitenkin niin ilmiselvä huijaus, etten jaksanut selvitellä asiaa enempää googlaamalla, vaikka mielessä kävikin. Onneksi joku toinen teki sen, ja viimeistään sen jälkeen asia oli täysin selvä. Jos joku tätä siltikin vielä epäilee, niin enpä tiedä, mitä enää voi sanoa...
Huvittavia muuten nuo kommentit kaasuliedestä ja palvelijanhuoneesta. Ne tosiaan ovat ihan todellisuutta Helsingissä. Ainakin kaupungin vuokra-asunnoissa on edelleen taloja, joissa jokaisessa asunnossa on kaasuliesi, ja hankitaanpa niitä aivan uusiinkin asuntoihin, koska monen mielestä kaasulieden ominaisuudet ovat ylivertaisia muihin vaihtoehtoihin nähden.
Nämä nyt on vielä helposti tunnistettavia, mutta itse löysin asuntoa etsiessä myös näitä, missä kuvat oli otettu erillisistä ilmoituksista (jotka sopivat kuitenkin yhteen), asunto pieni ja tavallinen sekä normaali, kallis vuokra. Vuokraaja suomalainen, asiallinen, tavallinen. Vasta siinä vaiheessa kun asunnon näyttäminen oli vaikeaa ja tekosyillä estynyttä ennen takuuvuokran maksua, alkoi hälytyskellot soimaan. Joku raukka tosin nämäkin tekosyyt ulkomaille muuttamisesta jne uskoa. Osa taas vuokraa omaa vuokra-asuntoaan usealle, siinä voi olla 10 vuokralaista lopulta ihmettelemässä asunnon oikean omistajan kanssa, näissä vasta onkin vaikea tunnistaa.
Onko muilla kokemusta tällaisesta toiminnasta? Kaikkea sitä saakin nykyään varoa.
Selvä huijaus!
Kaupunkikaasu (Gasum Oy) ja palvelijanhuone (pieni makuuhuone, johon käynti keittiöstä) on meilläkin. Niissä ei kantakaupungissa ole mitään ihmeellistä.
Jos ei pääse asuntoa itse näyttämään, se on aina huijaus. Itse olen vuokrannut asunnon sellaiselta, joka ei itse asu lähelläkään ja vuokranantajaani en ole koskaan nähnyt. Mutta tadaa: Heitä varten on juuri olemassa näitä vuokranvälitysfirmoja! Rehellinen vuokranantaja pystyy ulkoistamaan näyttämisen aina.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Toihan olis aivan tajuton löytö tolla vuokralla.
Mikä juttu tää oikeen on? Myynnissä samaan aikaan kun etsitään vuokralaista.
Hieno kämppä hyvällä paikalla.
Juuri sinunlaisten ihmisten vuoksi näitä ilmoituksia on netissä paljon.
Ihmisen aivot eivät ole normaalisti kehittyneet, mikäli hän pitää tällaista ilmoitusta uskottavana ja asuntoa "tajuttoman hyvänä löytönä". Sellaisen ihmisen pitäisi olla holhouksen alaisena.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan porukalla Petterrille hakemuksia mailiin.
"Terrve Petterri, haluaisin vuokrrata asuntosi, sopiiko päästä kierrrrokselle? Ystävälliset terrrveiset"
Ei kai kukaan vaan oikeasti ole laittanut petterrille viestiä, eihän? Antakaa sen nyt saalistaa rauhassa, jos jäisi vaikka kiinni. Epätodennäköistä se kuitenkin taitaa olla...