Vierailija

Arkena ei koskaan käy mielessäkään ottaa yhtään. Joka viikonloppu tulee otettua yhtenä iltana känni, yleensä seurassa mutta välillä yksin. Vihoviimeinen vaihtoehto on olla kokonaan selvänä, se tuntuu niin tylsältä idealta.
Fyysisiä oireita ei ole, mutta vähän ärtynyt on jos ei saa alkoholia viikonloppuna. Onkohan tullut vain tapariippuvuus vai voimakas riippuvuus itse aineeseen?

• ylös 6
  • alas 0

Kommentit (10)

Vierailija

Tapaan. Itse join joka viikonloppu varmaan 20-30 annosta, kun ei ollut muuta tekemistä. Sitten muutin pois tylsältä paikkakunnalta ja juominen väheni murto-osaan

Vierailija

Kyseessä selkeästi psyykkinen riippuvuus, alkoholi ei aiheuta fyysistä riippuvuutta, hirttäytyminen kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tapariippuvuus. Itse tein ihan samaa, nyt raskaana ja ei mitään ongelmaa olla ilman.

Vierailija

Kemiallinen riippuvuus tarkoittaa, että ajattelet alkoholia lähes koko ajan ja koet vähintäänkin epämiellyttävää oloa ollessasi selvin päin. 

Eli tapa! Se jo kerrottiinkin. Ei auta kuin yrittää keksiä muuta sisältöä viikonlopuille -- kulunutta, mutta ehkä jokin harrastus?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyseessä selkeästi psyykkinen riippuvuus, alkoholi ei aiheuta fyysistä riippuvuutta, hirttäytyminen kyllä.

Kyllä tulee, mutta ei viikonloppukäytöstä. 

Kemialliseen riippuvuuteen useimmilla tarvitaan päivittäinen -- tai lähes päivittäinen -- runsas käyttö. Asia on hyvin yksilöllinen. Kaikille ei tule tästäkään, vaan pystyvät tietyssä elämäntilanteessa lopettamaan kuin seinään. 

Alkoholi ei ole vesiliukoisena aineena kovin herkkä aiheuttamaan fyysistä riippuvuutta. Ei kuitenkaan pidä paikkaansa, etteikö aiheuttasi myös fyysistä riippuvuutta. 

Vierailija

Minulla vähän sama juttu. Työviikon aikana, kun on selkeät rutiinit ja päivä menee töissä ja iltapäivä ja ilta sitten kotihommia tehden, ei käy alkoholi edes mielessä, eikä tee yhtään mieli juoda. Mutta sitten viikonloppuna, kun vapaa-aikaa onkin yhtäkkiä paljon enemmän - kotihommat ja harrastukset tietysti silloinkin, mutta eivät ne koko viikonloppua vie - tekee mieli ottaa muutama, koska se saa ajan kulumaan paljon nopeammin.

Tosin tämä viikonloppu - vaikka on ollut vappuviikonloppu! - meni hyvin vähällä alkomäärällä, koska olin lainannut kirjastosta niin hyvän kirjan, että en malttanut lopettaa sen lukemista sen vertaa, että olisin mennyt käymään Alkossa. ;)

Vierailija

Voisit kokeilla korvata alkoholin jollain muulla - jos haluat siitä eroon. Seurakunnilla mm. on kivaa ja raitista viikonloppuohjelmaa monen ikäisille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla vähän sama juttu. Työviikon aikana, kun on selkeät rutiinit ja päivä menee töissä ja iltapäivä ja ilta sitten kotihommia tehden, ei käy alkoholi edes mielessä, eikä tee yhtään mieli juoda. Mutta sitten viikonloppuna, kun vapaa-aikaa onkin yhtäkkiä paljon enemmän - kotihommat ja harrastukset tietysti silloinkin, mutta eivät ne koko viikonloppua vie - tekee mieli ottaa muutama, koska se saa ajan kulumaan paljon nopeammin.

Tosin tämä viikonloppu - vaikka on ollut vappuviikonloppu! - meni hyvin vähällä alkomäärällä, koska olin lainannut kirjastosta niin hyvän kirjan, että en malttanut lopettaa sen lukemista sen vertaa, että olisin mennyt käymään Alkossa. ;)

Minne sulla on kiire? Hautaan?

Vierailija

Yksi tutun tuttu sanoi aikoinaan että ei ole vapaa-aikaa ilman alkoholia, hän kuoli viinaan kymmenen vuotta tuon jälkeen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat