Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MInkä ikäisen lapsen uskaltaisit jättää yksin muutamaksi päiväksi kun itse olisit ulkomailla?

x
30.04.2017 |

.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotiaan

Vierailija
2/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaan.

Sitten alkaa olla se vanhemman vastuu ohi, eikä tule syytettä jos sattuukin jotain.

Meillä on siis satunut ja tapahtunut yhden lapsemme kohdalla vielä viimeisinä kuukausinaan ennen 18-vuotispäiväänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mun 16-vuotias on jo aika kypsä. Voisin kokeilla, sittenhän sitä tietäisi.

Vierailija
4/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa parikymppisissäkin voi olla vielä vähän riskiä käty-bileiden pitäjiksi, joissa voi homma karata käsistä.

Vierailija
5/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi lähtisin jonnekin lomareissulle ilman lasta, siis mulla jo teini mutta kyllä hän pahastuisi jos yks kaks sanoisin jonain päivänä lähteväni vaikka viikonlopuksi Lontooseen tai jotain eikä hän pääsisi mukaan.

Eli kotoa pois muuttaneen, vastauksena ap:n kysymykseen.

Vierailija
6/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaisen. Mitä se sitten on? Joku 16v.

Vierailija
7/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en uskalla 16v vaikka reissuni ovat yleensä yhden, max kahden yön pituisia. Lähipiiri on kaukana (parin tunnin matkan päässä meiltä). Likka on fiksu ja pärjääväinen, mutta ei kuitenkaan vastuullinen aikuinen vielä. Sitä odotellessa mamma paapoo :)

Vierailija
8/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaan periaatteessa.

Vierailija
9/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin oikeasti fiksu ja kypsä tyttö jäi viikonlopuksi yksin kotiin. Pari tyttöä tuli kaveriksi ja katsoivat leffoja ja pitivät tyttöjen iltaa. Joku nuori kylältä sai vihiä, ettei siellä ole vahnhempia paikalla ja joku tiesi myös, että isällään on viinaa kotona tosi paljon. Paikalle aloi virrata nuorisoa, jotka tulivat väkisin sisään etu-ja takaovesta. Tytöt soittivat poliisit paikalle kahteen kertaan...

Vierailija
10/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14

Vierailija
11/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi lähtisin jonnekin lomareissulle ilman lasta, siis mulla jo teini mutta kyllä hän pahastuisi jos yks kaks sanoisin jonain päivänä lähteväni vaikka viikonlopuksi Lontooseen tai jotain eikä hän pääsisi mukaan.

Eli kotoa pois muuttaneen, vastauksena ap:n kysymykseen.

Työmatkoissa näissä tilanteissa taitaa useimmiten olla kyse, ei lomista. Eli jos on työ jossa on matkustettava, jossain vaiheessa voi alkaa harkita milloin nuoren voi jättää yksin kotiin ilman ihmeempiä järjestelyitä. äin ainakin meillä, mies on muualla viikota ja minä joudun noin kerran kuussa hypähtämään ulkomaille yhden yön yli. Nyt mies tulee noiksi reissuiksi kotiin joko lomapäivillä tai tekemään etätöitä jos voi, mutta kohta alkaa olla aika kun vauva on Iso :)

Vierailija
12/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta tosi paljon. Meidän teinit taisi olla noin 15-16v kun eivät enää halunneet matkustella meidän kanssa. Ei siinä mitään. Joku sukulainen käynyt katsomassa kerran pari viikon aikana että kaikki ok. Lapsilla ohjeet keneen olla yhteydessä jos jotain yllättävää sattuu ja tietysti soittelimme kuulumiset päivittäin. Ei ongelmia.

Vierailija
13/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14.

Vierailija
14/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on kokemusta, että molemmat jouduimme työn vuoksi olemaan pois kotoa kun nuorin oli lukion ekalla ja vanhempi oli jo muuttanut kotoa pois. Eli n. 16-vuotiaan. Mutta tämä nuorempi oli topakka ja omatoiminen, vanhempi taas oli vielä kotoa pois muuttaessakin vähän että aattelin että mitenkähän pärjää, vaikka täytti silloin pian 19. 

Vierailija
15/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18-vuotiaan.

Sitten alkaa olla se vanhemman vastuu ohi, eikä tule syytettä jos sattuukin jotain.

Meillä on siis satunut ja tapahtunut yhden lapsemme kohdalla vielä viimeisinä kuukausinaan ennen 18-vuotispäiväänsä.

Tuliko siitä joku syyte?

Vierailija
16/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-) Niin on maailma muuttunut - ja lapset. Minä olin 11v poika ja sisko 8v kun äiti joutui käymään pari kertaa kuussa kahden yön reissuissa pitkin Suomea. Isä oli pessyt kätensä touhusta jo sitä ennen. Meillä oli jääkaapissa joka päivälle merkatut ruoat. Koulussa käytiin. Mitään ei sattunut. Kyllä sitä itsekin tiesi, ettei nyt parane hölmöillä kun ei ole apua saatavilla. Tämä siis aikaan ennen kännyköitä 80-luvun alussa.

Vierailija
17/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v jos olen poissa enemmän kun 1 yö. 16v jos olen poissa 1 yö.

Vierailija
18/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin oikeasti fiksu ja kypsä tyttö jäi viikonlopuksi yksin kotiin. Pari tyttöä tuli kaveriksi ja katsoivat leffoja ja pitivät tyttöjen iltaa. Joku nuori kylältä sai vihiä, ettei siellä ole vahnhempia paikalla ja joku tiesi myös, että isällään on viinaa kotona tosi paljon. Paikalle aloi virrata nuorisoa, jotka tulivat väkisin sisään etu-ja takaovesta. Tytöt soittivat poliisit paikalle kahteen kertaan...

Kuka pitää ovia auki vaikka on kotona? Meillä ei ainakaan ikinä ole ovet auki vaan lukossa, vaikka ollaan kotona!

Vierailija
19/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei asu enää kanssani kotona. Omassa kodissaan saa elää miten tahtoo,mutta en todellakaan ota sitä riskiä, että täällä on tupa remonttikunnossa, kun palaan kotiin. Vaikka nuori olisi miten vastuullinen, niin ihmeesti sana kiertää, missä olisi koti ilman vanhempia. Naapureiden tehtävänä ei ole katsoa lapseni perään.

Vierailija
20/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 15, jos nyt olisi luotettava lapsi ja joku aikuinen joka tarvitttaessa voi tulla paikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän