Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen ei "viitsinyt" ommella revennyttä takkini hihaa, vaikka hän omistaa ompelukoneen

Vierailija
30.04.2017 |

Koska kyllä minäkin olen tehnyt naiselleni pieniä palveluksia, vaihtanut autonsa öljyt, asentanut turvaketjun ja kantanut painavia tavaroita ja kauppakasseja kun hänellä oli käsi kipsissä.

Olenko nyt naisten mielestä kauhea sovinisti-sika kun pyysin häntä ompelemaan takkini repeämän?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takin repeämän korjaaminen ei välttämättä ole yksinkertainen juttu. Ainakaan jos siitä haluaa siistin.

Miksi et pyytänyt konetta lainaan ja suoriutunut tehtävästä itse?

Vierailija
2/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen asian esitit? "Kuule, kun sulla on tuo ompelukone, niin voisitko korjata mun takin hihan" ei kuulosta sovinistiselta. Ilmeisesti on sun sanavalinnasta kuitenkin vetänyt herneen nenään, kun eihän tuossa ole mitään väärää pyytää apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorillinen takki pitää melkeinpä purkaa, että sen saa korjattua. Ei ole välttämättä mikään pikkujuttu, eikä onnistu jokaiselta ompelukoneen omistajalta. 

Vierailija
4/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niin taitava ompelija että tiedät että hihan ompelu oli pikkujuttu? Jos joo niin mikset ommellut itse?

Olet itse valinnut että autat pyytämättä. Muiden ei ole pakko tehdä samoin, eikä ainakaan ole pakko tehdä sitä vastapalvelusta jonka sinä haluat silloin kun haluat.

Vierailija
5/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan voit lainata hänen ompelukonettaan, kun vain pyydät.

Vierailija
6/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile seuraavaksi pyytää nainen siivoamaan kotiasi.

Vierailija
7/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko pessyt naisesi matot, koska sulla on painepesuri, tai harventanut hänen metsää, koska sulla on moottorisaha?

Vierailija
8/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei osaa ja siksi pahoitti mielensä. Voi olla kokeneellekin ompelijalle hankalaa. Takkia ei välttämättä saa korjattua niin ettei korjauskohta näy.

Vierailija
9/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mieluummin ompelisin kokonaan uuden vaatekappaleen mitä korjaan vanhan. Jos korjauksen ulkonäöllä ei olisi merkitystä, niin sen voisin tehdä ihan käsin.

Vierailija
10/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes osaisi ommella takin hihaa. 

Vierailija
11/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan aika ostaa uusi takki?

Vierailija
12/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse vain lusmuilisit, niin pyyntö olisi ollut kohtuuton. Mutta koska itsekin autat häntä, niin et ollut epäkohtelias pyyntösi kanssa. Eri asia on osaako nainen korjata repeämän. Voi olla vaikea takissa. Sanoiko hän siis tosiaan, että ei viitsi vai ei osaa? Jos ei laiskuuttaan alkanut korjata, niin kyllä minusta sinulla sitten on oikeus loukkaantua. Autathan sinäkin häntä.

Vierailija
13/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tällainen provo tällä kertaa. Mitä luulet näillä saavuttavasi? Normaaleissa suhteissa auttaminen on vastavuoroista, ja työt tekee se joka ne osaa tehdä ja toista autetaan siinä missä osataan. On mullakin ompelukone, mutta en silti osaa hihaa korjata välttämättä tai ala sellaiseen. Ja jos nyt olisi kyse oikeasta parisuhteesta eikä lassulan mielikuvitusparisuhteesta, niin suurimmassa osassa suhteista mies on kyllä usein härskisti velkapuolella eikä saamapuolella.

Vierailija
14/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takin hihan ompeleminen ei välttämättä onnistu kotiompelukoneella, koska kangas voi olla todella paksua.

Suosittelen, että viet takkisi ompelijalle.

Näetkö sinä suhteen niin, että sinä teet X määrän palveluksia ja puoliso tekee täsmälleen saman määrän? Hassu ajatus, kun naiset yleensä tekevät parisuhteissa valtaosan töistä. 

Vierailija
15/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko yhdessä? Kuka tekee kotityöt? Jos teet 50% niistä (sen naisen mielestä, ei sinun omasta mielestäsi), niin olet oikeassa. Muussa tapauksessa nainen ei viitsinyt tehdä yhä isompaa osaa arjen töistä sinun satunnaista autonkorjaustasi vastaan, koska se olisi vääristänyt töiden epätasajakoa entisestään.

Vierailija
16/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette asu yhdessä, kuka käy kaupassa ja tekee ruuat ja tiskaa kattilat ja siivoaa jne tapaamisianne varten?

Vierailija
17/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette asu yhdessä, kuka käy kaupassa ja tekee ruuat ja tiskaa kattilat ja siivoaa jne tapaamisianne varten?

Kumpikin omassa kotonaan hoidamme omat askareemme. Tuo hänen kauppakassiensa kantaminen minun osaltani oli silloin kun naisella oli käsi kipsissä, kuten jo mainitsin.

ap

Vierailija
18/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap repesikö takkisi hiha, vai ratkesiko sen sauma?

Vierailija
19/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAISVIHAINEN KETJU!!!

Ilmoitan asiattomaksi!!!!!

No en vaiskaan... :)

Vierailija
20/39 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap repesikö takkisi hiha, vai ratkesiko sen sauma?

Sauman kohdalta n. 15cm

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi