Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö suomalaiset tykkää enää saunoa?

Vierailija
30.04.2017 |

Ostetaan asuntoja jossa ei ole saunaa ja jos niin sitä pidetään varastoina ja taloyhtiön saunassa ei käydä. Mihin tämä kulttuuri hävis?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen tätini joka asuu Saksassa haaveilee vaatimattomassa Kreikan maaseudun mökissään suomalaisesta saunasta. Kesäisin siellä lämpötila kipuaa muutenkin 30-40 asteeseen, joten sauna vielä niihin olosuhteisiin, niin tuntuu aika kuumalta jo! mutta ...

Suomalainen voi lähteä saunasta, mutta sauna ei lähde suomalaisesta! :D

Se taitaa olla ihan jo meillä geeneissä!

Vierailija
22/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää, kuka vapaaehtoisesti suostuisi taloyhtiön saunaan. Ei pääse saunaan silloin kuin haluaa, vaan on mentävä silloin, kun se varaus on. Ja aitä taloyhtiön saunaa lämmitetään vain kahtena iltana viikosta.

Joskus on jossain lenkkksauna kolmantena iltana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusaunat kertos- tai rivitaloasunnoissa on kammottavia. Kunnon puulämmitteinen pihasauna sen olla pitää.

Vierailija
24/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkusaunat kertos- tai rivitaloasunnoissa on kammottavia. Kunnon puulämmitteinen pihasauna sen olla pitää.

Olen niin samaa mieltä! Jossain mökillä, mistä pääsee puulämmitteisestä saunasta suoraan uimaan, saunominen on oikein rentouttavaa ja virkistävää. Mutta ei sähkösauna kerrostalo- tai rivitaloasunnossa.

t. Nro 3

Vierailija
25/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä joo, vaikka koko päivän! Mikään ei oo parempaa kun kunnon löylyt ja sitten järveen. Mutta kaupungissa ei toi kaupunkilaiskaksion ankea sähkösauna jaksa oikein innostaa. :)

Vierailija
26/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla ilmoittautuu paljasjalkainen suomalainen, joka inhoaa saunaa! Pentuna oli pakko kayda, mutta sen jalkeen olen saunaa karttanut. 

Tyhmaa, etta uusiin asuntoihin rakennetaan saunat! Pitaisi olla oikeus valita, haluaako tyhman saunan vai enemman asuinnelioita. Ja miksi maksaa saunasta, jos sita ei halua?

Onnekseni asun kaukana Suomesta, taalla ei saunoja tyrkyteta.

Vierailija
27/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään saunoa omassa saunassa :)

Vierailija
28/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taalla ilmoittautuu paljasjalkainen suomalainen, joka inhoaa saunaa! Pentuna oli pakko kayda, mutta sen jalkeen olen saunaa karttanut. 

Tyhmaa, etta uusiin asuntoihin rakennetaan saunat! Pitaisi olla oikeus valita, haluaako tyhman saunan vai enemman asuinnelioita. Ja miksi maksaa saunasta, jos sita ei halua?

Kun et kerran asu Suomessa niin älä väitä asioita jotka eivät pidä paikkaansa. Meillä ei ketään pakoteta muuttamaan asuntoon jossa on sauna. Valinnan varaa on vaikka kuinka paljon. Esimerkiksi  meidän naapuriin nousee juuri talo, jonka asuntotyypit voi käydä lukemassa työmaailmoituksesta. Osassa on sauna, yleensä suurimmissa, ja puolessa pienemmistä. Ne jotka eivät saunaa halua, ovat sitten ilman. Mutta ulkomailta on tosiaankin aivan turha huudella miten meidän tulee asuntomme varustaa.

Vierailija
29/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun et kerran asu Suomessa niin älä väitä asioita jotka eivät pidä paikkaansa. Meillä ei ketään pakoteta muuttamaan asuntoon jossa on sauna. Valinnan varaa on vaikka kuinka paljon. Esimerkiksi  meidän naapuriin nousee juuri talo, jonka asuntotyypit voi käydä lukemassa työmaailmoituksesta. Osassa on sauna, yleensä suurimmissa, ja puolessa pienemmistä. Ne jotka eivät saunaa halua, ovat sitten ilman. Mutta ulkomailta on tosiaankin aivan turha huudella miten meidän tulee asuntomme varustaa.

Kiitos tiedosta, tuota en todellakaan tiennyt! Muistissa oli vain, kun joskus 2000-luvun alussa asuin lyhyen aikaa kaksiossa, jossa oli sauna. Sauna nielaisi noin neljanneksen asuinpinta-alasta, silla seurauksella, etta mm. keittioon ei mahtunut tiskariani! Varastonahan sita kaytinkin.

Ei silti, nailla nakymin tuskin palaan koskaan Suomeen, joten yhdentekevaa.

Vierailija
30/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostetaan asuntoja jossa ei ole saunaa ja jos niin sitä pidetään varastoina ja taloyhtiön saunassa ei käydä. Mihin tämä kulttuuri hävis?

Kuule, tuo kahden neliön hotroom ei ole sauna. Itsensä kiduttamista siellä. Ketuttaa vain.

Tykkään saunoa ja käyn saunoissa silti.

Vierailija
31/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunoisin, mutta fibromyalgia vie siitä kaiken ilon. Rakastan saunaa ja saunomista, mutta harvoin haluan kärsiä niitä jälkiseuraamuksia.

Vierailija
32/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökillä joo, vaikka koko päivän! Mikään ei oo parempaa kun kunnon löylyt ja sitten järveen. Mutta kaupungissa ei toi kaupunkilaiskaksion ankea sähkösauna jaksa oikein innostaa. :)

Minulla on kaksiossa Sunsaunan rakentama sauna, jossa kauniit muotoillut lauteet haapaa, ledejä ja sähkökiuas, jolla saa kostean pehmeät löylyt, kun vaan malttaa tehdä sen oikein. Ei kuumenna muuta asuntoa. En koe ankeaksi, vaan nautiskelen saunassa 2x vko.

Vierailija
33/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo ehkä enemmänkin siitä että asutaan entistäkin ahtaammin,varsinkin perheet, ei ole varaa tilan puolesta pitää saunaa saunana.

Ja se nyt on selvää, että jos jotain rojua sinne ryhtyy säilömään niin niitä ei kukaan siirrä pois kun tekisi mieli saunoa, silloin jää vain saunat menemättä.

Kuka tekisi saunasta säilytystilan, jos säilytystiloja on muuten tarpeeksi?

Asun yksin lähes sadan neliön asunnossa. En koskaan sauno, joten sauna on asunnossa turha tila. Siksi käytän sitä varastona. 

Moderneissa kerrostaloissa on kyllä jonkinlainen ilmanvaihtokone tai ilmastointi.

Miten ilmanvaihtokone tai ilmastointi vaikuttaa siihen, että sauna on asunnossa turha tila? Vai meinasitko, että saunassa voisi nukkua, syödä tai katsoa telkkaria?

Lainaus tuli väärään viestiin. Oli tarkoitettu tuolle joka väitti asunnon kuumenevan saunaa lämmittäessä.

Vierailija
34/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vituttaa maksaa remonttivastiketta taloytiön saunasta jota en itse  käytä. Ei kiinnosta tippaakaan käydä kellon mukaan saunassa. Sauna olisi saanut jäädä remontoimatta ja saunaa haluavat voisivat mennä uimahalliin. Käyn kyllä itsekin saunasta mutta ei se ole minulle mikään joka viikkoinen pakkomielle tavan vuoksi.

Vierailija
35/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse saunoisin useamman kerran viikossa jos sauna olisi, mutta kun ei ole niin en sauno.

Vierailija
36/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rakastetaan saunomista. Saunotaan lähes joka ilta. Urheillaan paljon koko perhe ja ihanaa rentoutua saunassa treenien jälkeen.

Koen saunomisen meidän perheen "hyddeilynä".

Vierailija
37/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön sauna riittäisi mainiosti.

Nykyään rakennetaan saunat pieniin yksiöihinkin. Niitä ei voi lämmittää lämpiminä kesinä lainkaan, koska kämppä lämpenee samalla sietämättömäksi. Siksi pienten asuntojen saunat taitavat toimia aika usein varastoina.

Oikeastaan tuo saunabuumi joka asuntoon meni jo. Nykyisin sauna jätetään rakentamatta aika usein, varsinkin ilmeisesti yksiöihin. 

Vierailija
38/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ku mies ei tykkää saunoa. Mun kotona se oli sellanen perhejuttu ja tärkeäkin tavallaan. Noh saunotaan lapsen 3 v kanssa kaksin ja minä jään vielä koviin löylyihin jälkeen päin.

On tähän jo tottunut, mutta kyllä silti olisi mukava yhdessä saunoa :)

Mielestäni se tekee kivan tunnelman ja saunassa voi jutella ja rentoutua yhdessä.

Vierailija
39/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös saunaa suomalaisella kansallistunteella rakastava ♥ Jo pentuna kummeksuin ruotsin serkkuja jotka hipristelivät kesälomallaan mummolan saunassa pyyhe tiukasti ympärillään häveten. Sauna on pop. Sähkösauna pitää lämmittää hitaasti jotta se olisi pehmeämpi ja vedellä lotraaminen saunatiloissa kosteuttaa sitä entisestään. En koskaan ostaisi asuntoa jossa ei ole omaa saunaa. Talvikuukausina käyn 3krt ja kesäien kerran. Paitsi mökkisaunassa joka päivä. Sauna Ole!

Vierailija
40/49 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me rakastetaan saunomista. Saunotaan lähes joka ilta. Urheillaan paljon koko perhe ja ihanaa rentoutua saunassa treenien jälkeen.

Koen saunomisen meidän perheen "hyddeilynä".

Hyddeilynä? Mitäs se on? Hyggen kyllä tiedän.