Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain aikaisemmin kutsun vappua juhlimaan, eilen tulikin puhelu ettei kannatakaan tulla kun tulee muita vieraita :o

Vierailija
30.04.2017 |

Tai jos tulen niin ehkä kuitenkin vasta vapunpäivänä?

Kyllä nyt luulen että jätän nämä bileet tosiaan väliin kokonaan. Mitään vappua en ollut ajatellut edes juhlia ja kutsun saatuani ehkä käväistä paikalla (tänään tai huomenna) jos omiin aikatauluihin sopii mutta tällaisen säätämisen jälkeen tiedän etten taida ehtiä vierailla heillä päinkään...

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuossa nyt on, jos et itse ollut tänään edes halukas lähtemään? Tekstistäsi sai sellaisen kuvan, että juhlat eivät edes kiinnosta sinua. Miksi olet nyt pahoittanut mielesi? Eikö tuo ole vaan hyvä asia, ettei tarvitse paskoihin bileisiin lähteä ollenkaan? Ymmärtäisin kiukun, jos olisit odottamalla odottanut juhlia ja järjestänyt asiat siten, että pääset paikalle.

En ole pahoittanut mieltäni, lähinnä tämä on sellaista hämmästynyttä pohdintaa kun tosiaan samassa puhelussa nuo tilalleni tulevat haukuttiin pystyyn. Kaverilla on viime aikoina tuntunut olevan ylisuuret odotukset kaikenlaisten juhlien suhteen, ehkä tämäkin on sellaista että tulee "oikeammat" juhlat. Aikaisemmin myös minun käytökseni on ollut ok, eli vappuna (ja pääsiäisenä, juhannuksena ym) tämä moottoripyöräilyni on itselleni tekeminen nro 1 jonka oheen mahtuu vierailu jos toinenkin. Näin on siis menty monta vuotta. Kurjan kelin sattuessa jään kotiin eikä ole ollut ongelmaa itselleni tai muille.

Ei minusta kuulosta ylisuurilta odotuksilta jos haluaa vaihteeksi oikeasti juhlia eikä vain odottaa että sattuuko joku nyt poikkeamaan vai ei. Kuulostaa siltä että ovat kyllästyneitä tuohon meininkiin että tulet jos siltä ykkösjutultasi eli moottoripyörältä ehdit. Voit varmaan poiketa siellä muinakin päivinä kuin juhlapyhinä, anna heidän juhlia vappua rauhassa kun itseäsi se ei kiinnosta.

No nimenomaan vapuksi alun alkaen pyydettiin poikkeamaan kun tiedetään että ajelen joka tapauksessa jos keli on kiva. Mutta sittemmin aletaan säätämään milloin sopii tulla ja milloin ei kun on ns. parempia vieraita jotka eivät kuitenkaan ilmeisesti olekaan parempia. Ja minä olen tarinan pahis :D :D

Vierailija
42/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta jos teille ei alunperinkään ollut mitään tarkkaa aikaa sovittuna, niin miksi se huominen ei sitten kelpaisi? Isäntäväki saisi silloin viettää kanssasi aikaa paremmin, kun ei ne (epämieluisat) vieraat ole sekaamassa.

Kyllä mä ainakin pystyn kuvittelemaan tilanteen, jossa ollaan kaverin kanssa sovittu, että nähdään vappuna joku päivä, ja sitten isoäiti ja kummitäti päättävät ilmoittaa tulevansa aattona kylään. Sanoisin kaverille, että josko tulisikin vasta vapunpäivänä, kun tänään on vähän pakkoedustusta ohjelmassa. Olisi mukavaa viettää kaverin kanssa rennosti aikaa, eikä hänen tarvitsisi kuunnella juttuja mun sukulaisista, joita ei ole koskaan nähnytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos teille ei alunperinkään ollut mitään tarkkaa aikaa sovittuna, niin miksi se huominen ei sitten kelpaisi? Isäntäväki saisi silloin viettää kanssasi aikaa paremmin, kun ei ne (epämieluisat) vieraat ole sekaamassa.

Kyllä mä ainakin pystyn kuvittelemaan tilanteen, jossa ollaan kaverin kanssa sovittu, että nähdään vappuna joku päivä, ja sitten isoäiti ja kummitäti päättävät ilmoittaa tulevansa aattona kylään. Sanoisin kaverille, että josko tulisikin vasta vapunpäivänä, kun tänään on vähän pakkoedustusta ohjelmassa. Olisi mukavaa viettää kaverin kanssa rennosti aikaa, eikä hänen tarvitsisi kuunnella juttuja mun sukulaisista, joita ei ole koskaan nähnytkään.

Juu paitsi että minäkin tunnen tämän haukutun pariskunnan ja olen useasti ennen istunut samassa combossa iltaa.

Vierailija
44/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos itse olit vastannut tökerösti että saatat käydä paikalla tänään tai huomenna jos muuhun aikatauluun sopii niin en yhtään ihmettele.

Luuletko että ne siellä odottaisi innoissaan vappupöytä koreana että viitsitkö sinä arvon rouva vaivautua paikalle vai ei...?

Missä kohtaa kävi ilmi, onko kyseessä rouva vai neiti?

No tyyli oli kuin kauhuanopin...

Piti sitten lisäillä siviilisäädyt ja muut ihan vaan omien olettamusten pohjalta.

Tuollaset ihmiset ketuttaa ennen kaikkea irl.

Vierailija
45/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta saa käsityksen, että olisi jostain yhteisestä vapun juhlinnasta ollut kyse, mutta juttu menikin niin että olisit ehkä mahdollisesti poikennut jossain välissä jos olisit tai sitten et eikä sinua edes hirveästi huvittanut mennä. Ehkäpä ovatkin päättäneet juhlia vappua, ei siitä kannata vetää hernettä nenään. Poikkea sitten kun isäntäväellä ei ole juhlia menossa.

Vierailija
46/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos itse olit vastannut tökerösti että saatat käydä paikalla tänään tai huomenna jos muuhun aikatauluun sopii niin en yhtään ihmettele.

Luuletko että ne siellä odottaisi innoissaan vappupöytä koreana että viitsitkö sinä arvon rouva vaivautua paikalle vai ei...?

Missä kohtaa kävi ilmi, onko kyseessä rouva vai neiti?

No tyyli oli kuin kauhuanopin...

Piti sitten lisäillä siviilisäädyt ja muut ihan vaan omien olettamusten pohjalta.

Tuollaset ihmiset ketuttaa ennen kaikkea irl.

Ja mistä tiedätte olenko edes nainen vai mies?

Vierailija
47/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuossa nyt on, jos et itse ollut tänään edes halukas lähtemään? Tekstistäsi sai sellaisen kuvan, että juhlat eivät edes kiinnosta sinua. Miksi olet nyt pahoittanut mielesi? Eikö tuo ole vaan hyvä asia, ettei tarvitse paskoihin bileisiin lähteä ollenkaan? Ymmärtäisin kiukun, jos olisit odottamalla odottanut juhlia ja järjestänyt asiat siten, että pääset paikalle.

En ole pahoittanut mieltäni, lähinnä tämä on sellaista hämmästynyttä pohdintaa kun tosiaan samassa puhelussa nuo tilalleni tulevat haukuttiin pystyyn. Kaverilla on viime aikoina tuntunut olevan ylisuuret odotukset kaikenlaisten juhlien suhteen, ehkä tämäkin on sellaista että tulee "oikeammat" juhlat. Aikaisemmin myös minun käytökseni on ollut ok, eli vappuna (ja pääsiäisenä, juhannuksena ym) tämä moottoripyöräilyni on itselleni tekeminen nro 1 jonka oheen mahtuu vierailu jos toinenkin. Näin on siis menty monta vuotta. Kurjan kelin sattuessa jään kotiin eikä ole ollut ongelmaa itselleni tai muille.

Ei minusta kuulosta ylisuurilta odotuksilta jos haluaa vaihteeksi oikeasti juhlia eikä vain odottaa että sattuuko joku nyt poikkeamaan vai ei. Kuulostaa siltä että ovat kyllästyneitä tuohon meininkiin että tulet jos siltä ykkösjutultasi eli moottoripyörältä ehdit. Voit varmaan poiketa siellä muinakin päivinä kuin juhlapyhinä, anna heidän juhlia vappua rauhassa kun itseäsi se ei kiinnosta.

No nimenomaan vapuksi alun alkaen pyydettiin poikkeamaan kun tiedetään että ajelen joka tapauksessa jos keli on kiva. Mutta sittemmin aletaan säätämään milloin sopii tulla ja milloin ei kun on ns. parempia vieraita jotka eivät kuitenkaan ilmeisesti olekaan parempia. Ja minä olen tarinan pahis :D :D

"Minä olen tarinan pahis" on vaan sun oma tunne.

Vierailija
48/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikosta saa käsityksen, että olisi jostain yhteisestä vapun juhlinnasta ollut kyse, mutta juttu menikin niin että olisit ehkä mahdollisesti poikennut jossain välissä jos olisit tai sitten et eikä sinua edes hirveästi huvittanut mennä. Ehkäpä ovatkin päättäneet juhlia vappua, ei siitä kannata vetää hernettä nenään. Poikkea sitten kun isäntäväellä ei ole juhlia menossa.

Säiden mukaan pääsen tulemaan tai en, mitään taksilla veivaamista en lähde edes suunnittelemaan. Ei ole siis omissa käsissäni pääseminen tai varsinaisesti aikataulukaan. Lähtökohtaisesti olisin ollut tulossa tänään tai huomenna tai miksei vaikka kumpanakin päivänä.

Vierailija
49/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se toinen kööri pääsee perille jos ei tietäkään ole, lentäen? Miksette voi juhlia porukalla jos kerta ennenkin olette iltaa istuneet? En tiedä teidän kuvioistanne ja ei vois kyllä vähempää kiinnostaakaan.

Vierailija
50/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites se toinen kööri pääsee perille jos ei tietäkään ole, lentäen? Miksette voi juhlia porukalla jos kerta ennenkin olette iltaa istuneet? En tiedä teidän kuvioistanne ja ei vois kyllä vähempää kiinnostaakaan.

Tie on, näsäviisas, he tulevat eri suunnasta ja minuahan ei nimenomaan haluttu mukaan samaan aikaan kun tämä pariskunta tulee joten en kai voisi heidän kyydilläänkään mennä. Tiedä mitä kimppakivaa siellä sitten on suunnitteilla :D jos ovatkin saaneet lapset hoitoon!

Vierailija
51/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko miten sä asettelet koko ajan ehtoja? Jos et yhtään mene vastaan, saat olla menemättä. Isäntäväki on kyllästyny sun tyyliin ja haluaa kokeilla jotain uutta.

Vierailija
52/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt pääsy yli tuosta jaotteluta parempiin ja huonompiin vieraisiin. Sun kaverit haluaa viettää vappua kaveriseurassa ja siitä tässä on kyse, kun kerran et pysty takasmaan että pääset edes paikalle.

Vierailija
53/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tie on, näsäviisas, he tulevat eri suunnasta ja minuahan ei nimenomaan haluttu mukaan samaan aikaan kun tämä pariskunta tulee joten en kai voisi heidän kyydilläänkään mennä. Tiedä mitä kimppakivaa siellä sitten on suunnitteilla :D jos ovatkin saaneet lapset hoitoon!

En mäkään sua kutsus.

Vierailija
54/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko miten sä asettelet koko ajan ehtoja? Jos et yhtään mene vastaan, saat olla menemättä. Isäntäväki on kyllästyny sun tyyliin ja haluaa kokeilla jotain uutta.

No tosiaan, aikaisemmin sää on ollut ihan relevantti syy perua menot kun asuvat sellaisessa paikassa ettei pääse julkisilla ja taksikin maksaisi ihan liikaa. Tästä johtuu nämä mun ehdot jotka ovat ennen olleet ihan ok. En silti tajua miten tuo yksi pariskunta ja mun pudottaminen kelkasta luo jotain "uutta" ja ihmeellistä vapun viettoon.

Vierailija
55/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama homma, kutsuimme ihmisiä, ehkä ehkä -ihmisten tilalle kutsuttiin toisia, ettei kävisi niin että kukaan ei saapuisi paikalle. Lopulta maksimimäärä täyttyi ja niille kahdelle ehkä-ihmiselle piti sanoa ettei enää mahdu. Loppupeleissä ihan hyvin, koska jos olisi jättänyt kutsumiset vain näihin ehkä-ihmisiin, olisi heistä tullut nyt vain se 2/12.

Vierailija
56/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on tyhmät jutut. Ehkä se on se syy. Lapset on hoidossa että voi vähän naukkailla.

Vierailija
57/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tosiaan, aikaisemmin sää on ollut ihan relevantti syy perua menot kun asuvat sellaisessa paikassa ettei pääse julkisilla ja taksikin maksaisi ihan liikaa. Tästä johtuu nämä mun ehdot jotka ovat ennen olleet ihan ok. En silti tajua miten tuo yksi pariskunta ja mun pudottaminen kelkasta luo jotain "uutta" ja ihmeellistä vapun viettoon.

Taas näitä jankuttaja ihmisiä. Ei "ihmeellistä" vaan varmempaa. Kuvittele tilanne jossa ovat laittaneet kauttaukset ja kaikki ja sä et tulekaan. Tämäkin on sulle tässä jo sata kertaa sanottu. Kerrataanko vielä että ymmärrät?

Vierailija
58/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo oli ihan ok. Jos olisin sanonut ystävälleni, että joo, tulen tänään tai huomenna tai en ehkä tule ollenkaan, en todellakaan olisi loukkaantunut, jos ystäväni olisi soittanut ja perunut/siirtänyt meidän tapaamistamme, koska hänelle on tulossa joku toinen ystävä, joka on voinut sanoa varmaksi, tuleeko ja milloin. En nimittäin roikota omia ystäviäni epävarmuudessa vaan ymmärrän, että he kutsuvat mieluummin jonkun sellaisen, joka varmasti tulee. 

Vierailija
59/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet vaan a.p ole suututtanu tuota toista porukkaa jotenkin kun ette enää voi yhdessä juhlia?

Vierailija
60/84 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuo on todella rasittavaa että kertoo tulevansa ehkä jonain päivänä. Se tarkoittaa sitä, että isäntäperhe päivystää takiasi päiväkausia. Ehkä tämä johtuu siitä että olet rasittava vieras ja isäntäperhe toivoo että saisi rennomman vapun.

Ei ei, taloo elää tavallaan ja poikkean jos poikkean, mun takia eivät koksaan ole edustaneet enkä ole vailla tarjoilujakaan tms. Näin ollaan vuosikaudet menty.

Tuo sinun jahkaaminen on todella ärsyttävää ja vähän loukkaavaakin: tulen, jos en keksi mitään parempaa.

Vieraita varten joutuu olemaan aina vähän varuillaan. Tietäisit tämän, jos joskus olisit itse kutsunut ihmisiä illanistujaisiin.

Ovat nyt saaneet käytöksestäsi tarpeekseen, ja päättäneet kerrankin tehdä sinulle vähän samoin, eli heillä on nyt "parempia vieraita", niin läsnäoloasi ei toivota. Pinnat heille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä