Mitä mieltä lapsen kasvatuksesta tässä?
Eli lapsi tuli aamulla olohuoneeseen, jossa nukuimme ja halusi alkaa askarrella pahvilaatikoilla. Sellaisestahan tulee aika helv..moinen ääni, jotn sanoin, etä älä vielä tee tuota, äiti nukkuu vielä eikä pysty nukkumaan, jos laatikoita revitään ja leikellään vieressä. Lapsi sanoi minulle, että ei, kun mä askartelen tässä.
Nyt miehen mielestä mä saan lapsen tuntemaan itsensä huonoksi ja siksi lapsen olisi pitänyt saada askarrella silloin kun häntä huvitttaa siinä korvani juuressa. Muita huoneita jonne mennä jossa ei oli myös herättänyt jonkun (tai mahtunut askartelemaan) ei ollut.
Minusta ei ole niin kohtuuton pyyntö vaatia, että askartelu aloitetaan kaikkien herättyä ja sillä välin tehdään jotain muuta, mikä ei häiritse nukkuvia.
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5290 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet nyt joka tapauksessa hereillä, ei kannata päivää pilata tuollaisella. Ota päiväunet siellä huoneessa, missä ei päivällä ole ketään.
Kysymys kuuluukin, miksi tässä talossa ei vaadita lapsilta vanhempien tottelemista eikä muiden huomioimista?
apLapsi ei tunne itseään huonoksi, jos hänelle osoitetaan parempi paikka. Lapselle on hyvä opettaa toisen huomioimista ja unen kunnioittamista.
Teillä näköjään määrää lapsi.Isä, jos kerran oli hereillä voi ihan hyvin johdatella lapsen toiseen tilaan ja isäkin voi kunnioittaa toisen aikuisen unta.
Ilman muuta lapsi toiseen tilaan leikkelemään isänsä kanssa.Isä ei ollut hereillä, ja oli mahdotonta löytää toista paikkaa, jossa a) mahtuisi askartelemaan isolla pahvilaatikolla ja b) se ei kuuluisi jonkun nukkuvan korvaan.
Tunnin verran, vaikka se onkin lapselle pitkä aika, voi kuka tahansa siirtää laatikkoaskarteluaan. Jos ei siihen kykene tulee vaikea elämä. Väliajalla ei olis tarvinnut istua kirkossa vaan mennä vaikka pelilaitteelle tai katsoa tv:tä.
apSitä vaan ei huvittanut juuri sinä aamuna olla hiljaa, kuten suakaan ei huvita minään aamuna eikä päivänä käyttäytyä ihmismoisesti.
Onhan sillä siihen oikeus, koska sillä on noin hirveä äiti. Eikö?:)
Periaatteessa näin, kyllä, mutta minä ajattelen lapsen tulevaisuutta. Jos hän oppii nämä samat lainlaisuudet, eikä mitään parempaa, nin hänelle tulee vaikea elämä. Hänen itsensä takia on hyvä osata ja ymmärtää ottaa muut ihmiset tunteineen huomioon.
MUTTA: tätä ei saa vaatia häneltä, kuten minun äitini vaati minulta antamatta mitään millä kyetä oppia se takaisin, antamatta mun kyetä ymmärtää miksi se on tärkeää ja mistä syystä mä luovun eduistani hetkekesi. Mä haluan mun lapsen ymmärtävän sen, niin ettei hänelle muiden huomioiminen ole raskasta ja vastenmielistä ja vaikeaa, vaan helppoa ja oppii myös vaatimaan muita kunnioittamaan itseään. Ei ole helppoa, mutta.
apEi se lapsikaan kestä sua. Ei se jaksa sekoilevaa äitiä. Sekin vihaa sua jo nyt ja paljon. Se herättää sut jotta voi ajaa sut jyrkänteen reunalle..:) Sun perhe on päättänyt hankkiutua susta eroon.:)
Miten niin sekoilevaa äitiä?
ap
Sä oot hullu, skitsofreeninen, oot ajanu perheesi hulluuteen, alitajuisesti täytät heidät itselläsi. Ei ole muuta kuin sinä. Sinä pyörität kaiken hulluutesi ympärille. Huomaamattasi.. Kaikki on sinä ja sun perhe ei kestä enää kauaa.
Sun lapsi oireilee jo. Ei sillä ole tarvetta totella ihmistä joka käyttäytyy kuin eläin ja lapsi. Se vihaa sua. Sinähän tiedät kaiken vihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun sun äiti olis kiduttanut sut niin loppuun, että olisit päättänyt hirveän elämäsi. Pahinta mitä äitisi teki, oli jättää sut henkiin.
Ihme kun sun mies ei oo tappanu sua, jos oot tollanen siä kotona. Onko se edes yrittänyt? Mitä luulet, suunnitteleeko se sitä?Ei tietenkään oo yrittänyt. Mn mies on aikuinen, vastuullinen, itsestään ja omista valinnoistaan vastaava ihminen, joka on jostain ihmeen syystä valinnut jaksaa minua. Mikä tossa aikuisen vastuussa omista valinnoistaan on sulle noin epäselvää? Miksi ihmeessä hän tappais minut, kun on itse valinnut elää mun kanssani?
apVoitko olla ihan varma ettei sekin ole hullu, voitko olla ihan varma ettei silläkin rakoile sun kanssa, voitko olla ihan varma ettei sen heikko mieli petä joku päivä ja ettei se tee sitä viimeistä tekoa?:)
On ollut niin paljon miehiä, jotka on sen hullun akan hommat nielleet ja nielleet ja yks päivä * naks* vaan ja ne tappaa koko perheensä..:)
Mun miehen kantti on niin kova, että sä puhut nyt jostain ihan ihme tilanteesta, etkö sä tajua, että mä en edes yritä sahata sitä linssiin, että tilanne ois jotenkin hänen syytään tms? Mitä vitun syytä miehellä ois napsahtaa? Siis todellakin korkeintaan se ottais lapset ja vetäis vittuun täältä, jos se ei haluaisi enää että me ollaan perheensä yhdessä.
apJaa. Mies on jaksanut tuota sun skitsoilua vuosia ilman mitään. Ei ihminen toimi niin. Sille kertyy hulluutta ja painetta päähän. Se vihaa sua päivä päivältä enemmän. Se ei päästä mitään ulos. Yks päivä vaan ämpäri läikkyy yli, se ei nää enää ulospääsyä hullun ämmän kanssa ja päättää lopettaa kaikki. Ja se on sun syytä.:)
Miten niin "ilman mitään"? On mies saanut sanoa, mitä mieltä se siitä on. Mutta miksi se mua hakkaisi, kun sekin tajuaa, että syyllinen mun vihaani on mun äitini?
ap
Et sä voi täyttää sen ämpäriä loputtomasti. Se läikkyy kohta yli. Eikä se hakkaa...:) nuo hulluuteen ajetut miehet tappaa.
Ja sun lapsi on jo, kuten sinä.
Ei teillä kauaa ole aikaa.:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5290 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet nyt joka tapauksessa hereillä, ei kannata päivää pilata tuollaisella. Ota päiväunet siellä huoneessa, missä ei päivällä ole ketään.
Kysymys kuuluukin, miksi tässä talossa ei vaadita lapsilta vanhempien tottelemista eikä muiden huomioimista?
apLapsi ei tunne itseään huonoksi, jos hänelle osoitetaan parempi paikka. Lapselle on hyvä opettaa toisen huomioimista ja unen kunnioittamista.
Teillä näköjään määrää lapsi.Isä, jos kerran oli hereillä voi ihan hyvin johdatella lapsen toiseen tilaan ja isäkin voi kunnioittaa toisen aikuisen unta.
Ilman muuta lapsi toiseen tilaan leikkelemään isänsä kanssa.Isä ei ollut hereillä, ja oli mahdotonta löytää toista paikkaa, jossa a) mahtuisi askartelemaan isolla pahvilaatikolla ja b) se ei kuuluisi jonkun nukkuvan korvaan.
Tunnin verran, vaikka se onkin lapselle pitkä aika, voi kuka tahansa siirtää laatikkoaskarteluaan. Jos ei siihen kykene tulee vaikea elämä. Väliajalla ei olis tarvinnut istua kirkossa vaan mennä vaikka pelilaitteelle tai katsoa tv:tä.
apSitä vaan ei huvittanut juuri sinä aamuna olla hiljaa, kuten suakaan ei huvita minään aamuna eikä päivänä käyttäytyä ihmismoisesti.
Onhan sillä siihen oikeus, koska sillä on noin hirveä äiti. Eikö?:)
Periaatteessa näin, kyllä, mutta minä ajattelen lapsen tulevaisuutta. Jos hän oppii nämä samat lainlaisuudet, eikä mitään parempaa, nin hänelle tulee vaikea elämä. Hänen itsensä takia on hyvä osata ja ymmärtää ottaa muut ihmiset tunteineen huomioon.
MUTTA: tätä ei saa vaatia häneltä, kuten minun äitini vaati minulta antamatta mitään millä kyetä oppia se takaisin, antamatta mun kyetä ymmärtää miksi se on tärkeää ja mistä syystä mä luovun eduistani hetkekesi. Mä haluan mun lapsen ymmärtävän sen, niin ettei hänelle muiden huomioiminen ole raskasta ja vastenmielistä ja vaikeaa, vaan helppoa ja oppii myös vaatimaan muita kunnioittamaan itseään. Ei ole helppoa, mutta.
apEi se lapsikaan kestä sua. Ei se jaksa sekoilevaa äitiä. Sekin vihaa sua jo nyt ja paljon. Se herättää sut jotta voi ajaa sut jyrkänteen reunalle..:) Sun perhe on päättänyt hankkiutua susta eroon.:)
Miten niin sekoilevaa äitiä?
apSä oot hullu, skitsofreeninen, oot ajanu perheesi hulluuteen, alitajuisesti täytät heidät itselläsi. Ei ole muuta kuin sinä. Sinä pyörität kaiken hulluutesi ympärille. Huomaamattasi.. Kaikki on sinä ja sun perhe ei kestä enää kauaa.
Sun lapsi oireilee jo. Ei sillä ole tarvetta totella ihmistä joka käyttäytyy kuin eläin ja lapsi. Se vihaa sua. Sinähän tiedät kaiken vihasta.
Missä mä käyttäydyn kuin eläin ja lapsi? Aika harvoin. Jos oli yksi episodi, jossa viha miestä kohtaan läikkyi lasten päälle, niin lapset ennemminkin uskovat itse tehneensä jotain väärin. Ei ne niin ajattele, että minä tein. Toki se meni väärin lasten kannalta, kun eivät he tehneet mitään väärää, paitsi veljeilivät isänsä kanssa niin, ettei heillekään tullut mieleen, että isä ei saa luvata heille jotain, vaan äidiltäkin pitää kysyä, mutta miehenhän se ois ollut tehtävä, joten sekään ei ollut lasten syy.
Jos siitä heille jokin trauma jäikin, niin koitan parhaani mukaan autta heitä jatkossa, että se saataisiin purettua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun sun äiti olis kiduttanut sut niin loppuun, että olisit päättänyt hirveän elämäsi. Pahinta mitä äitisi teki, oli jättää sut henkiin.
Ihme kun sun mies ei oo tappanu sua, jos oot tollanen siä kotona. Onko se edes yrittänyt? Mitä luulet, suunnitteleeko se sitä?Ei tietenkään oo yrittänyt. Mn mies on aikuinen, vastuullinen, itsestään ja omista valinnoistaan vastaava ihminen, joka on jostain ihmeen syystä valinnut jaksaa minua. Mikä tossa aikuisen vastuussa omista valinnoistaan on sulle noin epäselvää? Miksi ihmeessä hän tappais minut, kun on itse valinnut elää mun kanssani?
apVoitko olla ihan varma ettei sekin ole hullu, voitko olla ihan varma ettei silläkin rakoile sun kanssa, voitko olla ihan varma ettei sen heikko mieli petä joku päivä ja ettei se tee sitä viimeistä tekoa?:)
On ollut niin paljon miehiä, jotka on sen hullun akan hommat nielleet ja nielleet ja yks päivä * naks* vaan ja ne tappaa koko perheensä..:)
Mun miehen kantti on niin kova, että sä puhut nyt jostain ihan ihme tilanteesta, etkö sä tajua, että mä en edes yritä sahata sitä linssiin, että tilanne ois jotenkin hänen syytään tms? Mitä vitun syytä miehellä ois napsahtaa? Siis todellakin korkeintaan se ottais lapset ja vetäis vittuun täältä, jos se ei haluaisi enää että me ollaan perheensä yhdessä.
apJaa. Mies on jaksanut tuota sun skitsoilua vuosia ilman mitään. Ei ihminen toimi niin. Sille kertyy hulluutta ja painetta päähän. Se vihaa sua päivä päivältä enemmän. Se ei päästä mitään ulos. Yks päivä vaan ämpäri läikkyy yli, se ei nää enää ulospääsyä hullun ämmän kanssa ja päättää lopettaa kaikki. Ja se on sun syytä.:)
Miten niin "ilman mitään"? On mies saanut sanoa, mitä mieltä se siitä on. Mutta miksi se mua hakkaisi, kun sekin tajuaa, että syyllinen mun vihaani on mun äitini?
apEt sä voi täyttää sen ämpäriä loputtomasti. Se läikkyy kohta yli. Eikä se hakkaa...:) nuo hulluuteen ajetut miehet tappaa.
Ja sun lapsi on jo, kuten sinä.
Ei teillä kauaa ole aikaa.:)
Joo joo.
ap
Ehkä se on suunnittellut jo sen..:)
Ehkä huomisen kiukuttelu on liikaa..
Ehkä sun lapsi palaa loppuun, ehkä tekee itselleen jotain.. Ehkä sä oot ollut taitavampi kuin äitisi..:)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun lapsi palaa loppuun, ehkä tekee itselleen jotain.. Ehkä sä oot ollut taitavampi kuin äitisi..:)
No, ei tartte pelätä sitä :)
ap
Se kyllä mietityttää, että lapset uskovat takiani tehneensä asioita väärin, vaikka (ilmeisesti) niin ei olekaan käynyt. Että millaisia heistä siinä kasvaa. Mutta ihminen, joka luulee olevansa syyllinen, vaikkei olekaan, on pelkkä yhteiskunnassamme pelkkä paska, arvottomimmista arvottomimpia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun lapsi palaa loppuun, ehkä tekee itselleen jotain.. Ehkä sä oot ollut taitavampi kuin äitisi..:)No, ei tartte pelätä sitä :)
ap
Ei kannata tuudittautua siihen. Et välttämättä oma psykoosisi keskeltä huomaa kuinka perheellä pää sekoaa..:) Lapselle olet varmasti onnistunut kostamaan ja mies on kestänyt tähän asti. Ehkä se on nyt loppu.. ehkä tänään.. ehkä huomena..:)
Sitten pääset pois.
Vierailija kirjoitti:
Se kyllä mietityttää, että lapset uskovat takiani tehneensä asioita väärin, vaikka (ilmeisesti) niin ei olekaan käynyt. Että millaisia heistä siinä kasvaa. Mutta ihminen, joka luulee olevansa syyllinen, vaikkei olekaan, on pelkkä yhteiskunnassamme pelkkä paska, arvottomimmista arvottomimpia.
ap
Kyllä ne uskoo. Sä oot paljon parempi tuossa kuin äitisi. Sä oot varmasti onnistunut. Olet onnistunu tuhoamaan niiden mielen. Ne on pilalla, lopussa, ihan kuten halusit. Miehesi olet jo henkisesti lopettanut. Ihan kuten sun tavoite on ollut. Mitä luulet, miten se mies teidät lopettaa..?:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Me ollaan lapsille opetettu että silloin ollaan hiljaa kun joku nukkuu. Tehdään hiljaisia juttuja.
Odottamista on myös hyvä odottaa. Vaikka niin että sitten askarrellaan kun äiti herää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun lapsi palaa loppuun, ehkä tekee itselleen jotain.. Ehkä sä oot ollut taitavampi kuin äitisi..:)No, ei tartte pelätä sitä :)
apEi kannata tuudittautua siihen. Et välttämättä oma psykoosisi keskeltä huomaa kuinka perheellä pää sekoaa..:) Lapselle olet varmasti onnistunut kostamaan ja mies on kestänyt tähän asti. Ehkä se on nyt loppu.. ehkä tänään.. ehkä huomena..:)
Sitten pääset pois.
Varmaan tää on sulle terapeuttista jauhaa tätä paskaa tässä, mutta mä kyllä kaipaan mietintää aiheeseen esim. siitä selvinneiden kanssa tai muiden ihan täysjärkisten, joilla on ollut samoja ongelmia. Tai on. En sinun terapiapaskaasi mun ketjussa. Vaikka voihan sitä tosiaan tuollainen ajatusmaailma olla, enpä ollut tutustunutkaan koskaan.
ap
Ja siis kyllä mä sen ajatusmaailman tiedän, jossa joku aikuinen vauva (tai alistettu ihminen, joita mun lapset ja moes eivät ole) lopulta napsahtaa ja tappaa perheensä, mutta että joku haluaa mässytellä sillä (että "voikun sulle kävis näin...") on mulle uutta.
ap
En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta on hyvä opettaa lapsi huomioimaan toisia. Eli vaikka niin haluaisi nytjystheti askarrella, niin äiti nukkuu vielä ja äitiä häiritsee ne askartelusta tulevat äänet, joten sitten ei askarrella sillä hetkellä.
Ei niin, kuten oli ehdotettu, että äiti siirtyy lapsen huoneeseen nukkumaan, jottei lapsen tarvitse kehittää pettymyksen sietokykyä ja toisten huomiointikykyä.
Mutta sen kun mässytät, jos se helpottaa sun oloa. Koska mua ei hetkauta laisinkaan, vaikka toivoisit niin. Sehän tulee sinun suustasi ulos, ei minun tai perheeni.
ap
Eli mä en ole ehkä alistettu ihminen, mutta mua on kohdeltu väärin ja mulle on kerrottu, että se oli minun oma syyni. Katsoain niitä DaddyOFiven videoita hänen pojastaan Codysta ja aloin tajuta tämän mallin. Eli että vanhemmat voivat tosiaankin kohdella lapsiaan väärin ja vieläpä syyttää näitä itseään siitä. Siis DaddyOFive eli Mike Martin antaa vanhempien lasten tai kiusaa itse kiusata nuorinta, ja rikkoa tämän tavaraa ja sotkea huonetta, ja menee ja syyttää sitten sitä pienintä huolen aiheuttamisesta vanhemmille ja sotkusta ja asioiden rikkimenemisestä. Näen mitn Cody reagoi ja tunnistan itseäni paljon siinä. Juuri noin, raivostuu. Ja palstalla on haukuttu minua siinäkin. Vittu. Menettekö nyt haukkumaa Codyn raivonpuuskista, TE lehmä-ämmät, jotka olettte minua haukkuneet lapsena raivoamisistani? Tuskin, kun näette omin silmin, ettei se ole lapsen syy.
ap
"Eli mä en ole ehkä alistettu ihminen, mutta mua on kohdeltu väärin ja mulle on kerrottu, että se oli minun oma syyni."
Ja siis se on lapselle aika lähellä alistamista myös. Vaikkei varsinaisesti ole yritetty alistaa tai alistettu suoraan. Että kyllä siinä samaa problematiikkaa löytyy.
ap
Mike Martin vielä väittää noita raivonpuuskiaan ja vääryyttään jekuiksi (vai miten prank kääntyykään). Eihän se ole mikään jekku, äijä käy selkeästi läpi muka jekutuksen varjolla jotain vakavaa omaa lapsuudenaikaista traumaansa ja tekee noita kiusaamisasetelmiaan saadakseen itse käyttäytyä muka jotenkin luvallisesti siten, että saa käsitellä sairasta henkinen pahoinpitely-traumaansa.
Ja se sairas äitipuoli kannustaa taustalla ja etualallakin ja hämärtää isän näkökykyä entisestään sille, mikä on hyväksyttävää ja mikä ei, vakkei siis edes sanan "päivää" sanominen noilta vanhemmilta kellekään lapselle ole hyväksyttävää. Mutta siis superemegapähyväksyytävää tapahtuu sen bitchin ansiosta nyt, kun muuten isä ois vain megaepähyväksyttästi toimiva lapsilleen.
ap
Mutta hyvä, että Mike Martin latasi videot eli todistet käyöksestään Youtubeen, niin lapsia voidaan auttaa. Ja varmaan moni omaa kaltoinkohteluaan käsittelevä aikuinenkin saa niistä välineen nähdä, mitä mahdollisesti itselle on tehty, jos ei enää ole muistikuvia ja vanhempasi ovat valehdelleet (kaasuvalotus) sinulle ne tapahtumat täysin muiksi, kuin mitä ne todellisuudessa olivat.
ap
Ei kultapupuseni kukaan muu syytä äitiään siitä, että lapsi askartelee olohuoneessa kun tilaa on 90 neliöö ja yksi huone. Eikä kukaan muu sekoita siihen, kuinka lapsi on sattunut herättämään äidin yhtenä vapaapäivänään aamulla kello 8.00 askartelemaan kun muutoin se saa maata yhdeksään. Toisaalta kukaan muu ei suunnittele seuraavana aamuna kostoa kello 8.00.
Toisaalta kukaan muu ei sotke koko elämäänsä siihen että muksu herättää aamulla " liian" aikaisin.
Toisaalta kukaan muu ei makaa olkkarissa.
Mä oon niin sitä mieltä, että sun lapset on niin sekaisin ja rääkättyjä, ettei ne elä kauaa ja sun mies on niin loppu, ettei se jaksa sun skitsoilua enää pitkään ja tappaa perheensä.
Juuri tuollaisilla perheillä on se loppu, et ne löydetään kuolleena...
Juuri tuollaisilla.:)
ap