Vierailija

Riittää kaksi siivuakin.
Seuraavana päivänä naama on silminnähden turvonnut ja pöhöttynyt. Olen yleensä ihan kaunis mutta noina päivänä ihan selvästi rumempi. Turvotus ei lähde kunnolla edes hikiliikunnalla vaan vain aika auttaa.
Olenko allerginen jollekin leivän ainesosalle vai onko tämä ihan normaalia?

• ylös 17
  • alas 3

Kommentit (15)

Vierailija

Mulla ainakin leipä ja yleensäkin viljatuotteet + peruna turvottaa ihan älyttömästi ja tosiaan pahiten sen näkee naamasta. Kun aloin vhh-ruokavalion, voi sanoa, että nuorruin 10 v ja kaunistuin kaupanpäälle, kiloja lähti parissa viikossa 4, sitten hidastui, eli ensin lähti ne viljojen ja pottujen keräämät nesteet. Kahdessa viikossa myös farkkukoko 42:sta 40 :een. Nyt 36. Viljoja ja perunaa ja sokeria, never!

• ylös 27
  • alas 2
Vierailija

Ite oon vaan laihtunu leivällä ja puurolla. Kuitu pitää jotenkin kropan toiminnassa. Mulla nimenomaan on ilman kuituja kamala olo.

• ylös 12
  • alas 8
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ap ei yleensä syö viljoja. En osaa sanoa siis onko kyse yleisesti niistä.
Sokerin vaikutus taas ei ole läheskään näin voimakas.

Vierailija

Oot vaan outo Ap. Ei todellakaan normaalia.

Kaikki mun tuntemat leivän, pastan jne syöjät on just niitä hoikkia ja normaalipainoisia.

• ylös 7
  • alas 22
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oot vaan outo Ap. Ei todellakaan normaalia.

Kaikki mun tuntemat leivän, pastan jne syöjät on just niitä hoikkia ja normaalipainoisia.

Tismalleen päinvastoinhan se on!

• ylös 20
  • alas 3

Gluteeni. Vaikkei näkyisi testeissä keliakiaa, on esimerkiksi minulla se että turpoan ja kutisen. Vaihda gluteenittomaan? Toinen on se, mitä laitat sen leivän päälle. Monille ei juustot ja voit sovi maitotuotteiden ollessa hyvin turvottavia.

• ylös 10
  • alas 3

4,5, ja 7 ja 8 on tismalleen sama ihminen.

Toisille sopii paremmin hiilarit mutta on normaalia ja kovin yleistäkin että on jokin syy miksei keho siedä kaikkia hiilareita. Ihmiskeho voi tottua ja selvitä monenlaisella ravinnolla jos ei vain yliherkkyyksiä tai pahoja allergioita. Toiset syövät pääasiallisesti hedelmiä, toiset tärkkelyspitoista, joku lähes pelkästään vehnää. Inuiitit syövät lähes pelkkää rasvaa ja lihaa ja ovat silti tervettä sakkia. Ihminen on strateginen olento joka kykenee hyödyntämään saatavilla olevia resursseja. Länsimaalaisen minäkuvaa sekoittaa riidat siitä mikä nyt olisi se luonnollisin tapa.

Vierailija kirjoitti:
Ite oon vaan laihtunu leivällä ja puurolla. Kuitu pitää jotenkin kropan toiminnassa. Mulla nimenomaan on ilman kuituja kamala olo.

Kasviksista saa kuituja, siis muistakin kuin viljasta. Kannattaa ottaa asioista selvää ennenkuin avautuu.

Vierailija

Vältä ap vehnää, ja muista,että ruisleivissäkin monissa on vehnää.

Itse ja tyttäreni olemme vehnäallergisia ja oireet ovat juuri naaman sekä usein vatsan turvotus ja myös iho-oireita. Gluteenilla ei sinänsä ole merkitysta, vaan jollakin muulla tekijällä vehnässä.

Vierailija

Mulla turpoaa maha gluteeniviljoista. Siis tulee sellainen raskausmahan näköinen pömppö. On tutkittu keliakiat ja ärtyneet suolet, mitään ei löytynyt. Lopetin gluteeniviljat tyystin ja ihan omasta aloitteesta, vaikka lääkäri yritti sössöttää täysjyvän hyödyistä. Ei se nyt oikeasti voi hyödyllistä olla, että maha silleen turpoaa, että vaatteet ei mene päälle. Pierettikin niin pirusti koko ajan ja ummetti.

Vierailija

Tyypillinen oire vehnäallergialle. Vältä vehnää pari viikkoa, niin koet ihmeen. Muista tarkastaa tuoteselosteet. Monessa ruisleivässä on vehnäjauhoja.

Kyse ei siis ole keliakiasta.

t.hoitsu

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.