Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
521/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen avustaja. Avustettaville tulee usein yllätyksenä, että työn ohella on muuta elämää.

Hain erääseen avustuspaikkaan siksi, että työvuorot olivat aamupainotteisia. Puoli vuotta myöhemmin avustettava ilmoitti, että työaika onkin nyt sitten klo 15 alkaen ja suuttui, kun ilmoitin etten pysty 24h varoitusajalla pudottamaan harrastuksia, kavereita, muita avustuksia, opiskelua ja vapaaehtoistoimintaa pysyvästi.

Sama avustettava oli myös kovasti erottamassa muita avustajia kun "no sinä oot niistä se paras" ja kummasteli, miksen pysty työskentelemään seitsemän päivää viikossa vaan tarvitaan vähintään kaksi muuta avustajaa (sairastumisen varalla + viikon pakolliset vapaat + loma-ajat).

Vierailija
522/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tämä kovin järkyttävää ole, mutta joillekin työkavereille voisi tulla ikävänä yllätyksenä, että teen työajasta töitä ehkä 40 %. Suurin osa päivästä menee netissä surffailuun, chattailuun, omien asioiden hoitamiseen, kahvin juomiseen jne. Annan itsestäni kiireisen ja toimeliaan vaikutelman, jotta minulle ei annettaisi lisää työtehtäviä. Teen vain välttämättömimmät työt, kunnolla mutta hitaasti. Olen perus toimistotyöläinen IT-firmassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko suomessa toimiva huoltoasemaketju, olin keittiössä töissä hetken aikaa. Olin kuulemma ensimmäinen joka pesi keittiön lattian, lattia oli kyllä tosi siivoton, tiloissa jotka asiakkaat näkevät, lattia oli tosi siisti. Tiskikoneeseen ei vaihdettu vettä mlneen päivään, putsattiin vaan pahimmat moskat sihdeistä. Tuli sanomista kun vaidhoin veden, että menee aikaa hukkaan ja kertyy tiskiä. Vesi pitäisi vaihtaa oikeasti useamman kerran päivässä. Luulin, että tiskejä liotettiin astianpesuaine vedessa, mutta siinä olikin jotain teollisuus puhdistusainetta/tiskikoneainetta johon ei saa paljain käsin koskea. Vähän ihmettelin kun alkoi käsistä iho kuivua ja punoittaa, sit huomasin yks päivä syyn, kysyin miksi käsitiskissä käytetään sellaista myrkkyä, no lähtee kuulemma paremmin puhtaaks... Lähtee kyllä käsistä nahkakin. Uusia neuvottiin vaihtelevasti tai ei ollenkaan... Ei kyllä kiinnosta kyseisessä paikassa ruokailla, kun tietää että astiat on pesty likaisella vedellä ja ruokaa käsitelty ja säilytetty miten sattuu, suunnilleen samoja juttuja mitä moni täällä on kirjoittanut, ei pestä käsiä, nostetaan lattialta takasin pannulle, päiväykset on menny jne...

Vierailija
524/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienen vauvan kotiäiti. Aina en pysty edes käymään kakalla vaikka kakattaa.

Kun olet vielä hetken äitinä, tulet huomaamaan, että asioita voi tehdä, vaikka lapsi siinä onkin.

Vierailija
525/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pomo joka ei uskonut jos joku piti yhden sairaspäivän vuodessa että oli oikeesti sairaana, ja hirvee paskanpuhuminen ja arvailu, että miks se lintsaa töistä, krapulassa tai humalassa varmaan... Ihmiset voi oikeasti olla joskus sairaana! Sen takia ei viittinyt oikeesti mennä lääkäriin ennenkun oli ihan, ihan pakko, kun tiesi että pomo ei usko että on sairaana. Samassa talossa toisten pomojen alaisuudessa työskentelevät piti sairaslomia ihan joka kuukausi, jotkut oli sairaslomalla melkein joka viikko ainakin yhden päivän. Sit itse oot kerran vuodessa oikeesti sairaana ja poissa pari päivää, niin epäillään että eikö huvittanut tulla töihin, vai olitko juhlimassa...

Vierailija
526/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskeluaikana yövartijana yhdessä teollisuuslaitoksessa. Tein kaikki kierrokset puoleen yöhön mennessä ja sen jälkeen menin koisimaan. Pistin vekkarin herättämään tunnin välein jotta sain soitettua tarkistussoitot mutta muuten olisi vaikka koko paska voinut palaa, en olisi herännyt. Aamulla olin ihan pirteänä.

Vierailija
527/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valtiolla töissä ja onneksi kansalaiset ei tiedä kaikkea sitä politikointia ja kusetusta, mikä yhteisten asioiden valmisteluun liittyy. Muuten eivät kyllä luottaisi poliitikkoihin sitäkään vähää mitä nykyään. Onneksi suurin osa näistä hämäristä jutuista saadaan selvitettyä/torjuttua, mutta aina asioiden valmisteluun liittyy ihmeellisiä kytköksiä, kähmintää jne.

Voitko tarkentaa vielä mitä kytköksiä ja kähmintää esimerkiksi? Kuulostaa aika keksityltä näin jos et tarkenna yhtään...

Vierailija
528/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen valtiolla töissä ja onneksi kansalaiset ei tiedä kaikkea sitä politikointia ja kusetusta, mikä yhteisten asioiden valmisteluun liittyy. Muuten eivät kyllä luottaisi poliitikkoihin sitäkään vähää mitä nykyään. Onneksi suurin osa näistä hämäristä jutuista saadaan selvitettyä/torjuttua, mutta aina asioiden valmisteluun liittyy ihmeellisiä kytköksiä, kähmintää jne.

Voitko tarkentaa vielä mitä kytköksiä ja kähmintää esimerkiksi? Kuulostaa aika keksityltä näin jos et tarkenna yhtään...

No ymmärrät varmaan, että en voi, kun virkavastuulla näitä hommia tehdään. Mutta sen voin kertoa, että puolueiden kätyreitä on mm. ministeriöt ja valtion virastot pullollaan ja erityisesti hallituksen vaihtuessa yritetään häikäilemättömästi edistää sen oman puolueen asioita huolimatta siitä, mitä on käsketty valmistella. Räikeitä esimerkkejä on siitä, että mm. hallitusneuvotteluihin toimitetuista papereista osa "tuhoutui" matkalla jne. Mutta kuten sanottua, niin suurin osa näistä saadaan onneksi torjuttua. 

Vierailija
529/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä ketju. Kaikki on vielä tosi kallista Suomessa, niin silti myydään asiakkaille potaskaa. Tiedoksi, että homekohdan leikkaaminen elintarvikkeesta ei auta. Homekasvustoa on jo koko tuotteessa. Se vain ei näy. Ja esim.ruoan home voi aiheuttaa maksasyöpää. Tän ketjun jälkeen mietin todella tarkasti, mihin rahani laitan.

Noista asbestijutuista pitäisi tehdä rikosilmoitus. Törkeää touhua! Missä on teidän ammattiylpeys tai vastuunkanto?

Puuttuisipa joku toimittaja näihin juttuihin.

Itse olen ollut mm. kahvilassa kesätöissä ja käytimme kumihanskoja leipiä tehdessä, lattialle pudonneet munkit meni hävikkiin, kahvipannut pestiin joka aamu, sulaneet tuotteet meni roskiin.

Vierailija
530/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asbestipurkajana voin kertoa, että ei ne purkutyöt aina mene kun strömssössä. Vahinkoja sattuu ja suojaukset pettää.....On tullut saastutettua vahingossa kokonaisia kerrostaloja kun on vähän pölissyt.

Viestistä päätellen ei ole ollut yksi tai kaksi kertaa, vaan aika usein? Tajuatko, että voit aiheuttaa syövän vaikka pienelle lapselle toiminnallasi?

Vierailija
531/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti siitä Oiva merkinnästä ravintoloissa. Se nyt ei ole edes suuntaa antava, kun valitettavasti elintarvike tarkastajat ilmoittaa hyvissä ajoin etukäteen, millon ne tulee tekemään tarkastuksen. Senpä vuoksi voi kaksi hyvinkin eri hygieniatason ja käytäntöjen omaavaa ravintolaa saada samanlaisen arvostelun. Monessa ravintolassa työskennelleenä oon nähnyt, miten toisissa hoidetaan asiat aina hyvin, toisissa aloitetaan hirvee siivoominen ja työntekijiden preppaus,miten esiinnytään elintarviketarkastuksen aikana. Olisi järkrevää, että tarkastukset tehtäisiin yllättäen, ilmoittamatta etukäteen, silloin saataisiin oikea käsitys keittiön toiminnasta ja nää hymynaama merkit kertoisi jotain todellisesta siisteystasosta. Yleensä vanhat ja vuosia samassa työpaikassa olleet työntekijät on haluttomia muuttamaan toimintatapojaan, kun "näin on aina tehty" olipa kyse hygieniasta, tai mistä hyvänsä. Monet "kokeneet" työntekijät ei oikein ole perillä mitä esim hyla tai laktoositon tai maidoton ruokavalio tarkoittaa, tai tuoteselosteita ei lueta kun arvellaan jonkun tuotteen olevan ok, vaikka tuoteselosteen lukemalla huomaa erilaisia, yllättäviäkin asioita siitä mitä tuotteet sisältää. Tällainen henkilö kun opastaa uutta ja tietämätöntä harjoittelijaa, niin voi voi... jos yrität huomauttaa asiasta, niin olet hankala tai asia ei kuulu sulle tai j o tain muuta. Mut pointti täs oli että toisissa paikoissa asiat hoidetaan hyvin ja toisissa ei todellakaan... Oiva merkki ei sitä kerro.

Vierailija
532/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-yrityksen tuotteen loppukäyttäjien tietoja jaetaan huolettomasti kenen tahansa työntekijän luettavaksi. Koko nimi on arkipäivää, toisinaan jaetaan myös syntymävuosia ja rahaan liittyviä tietoja. Esimerkiksi jos joku ottaa yhteyttä asiakastukeen ja ongelma annetaan ohjelmistokehittäjälle korjattavaksi, kyseinen keskustelu saatetaan kopioida sellaisenaan tehtävänjakojärjestelmään, josta kirjaimellisesti kuka tahansa yrityksestä voi lukea sen, IT-tukea, HR:ää ja kesäharjoittelijoita myöten. 

Vierailija
533/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän "kotimaiset" tuotteet on tuotettu esim. puolassa.

Ei siinä muuta järkyttävää ole kuin että moni haluaa tukea suomalaista tuotantoa ja tekee ostopäätöksensä sen mukaan, eli tulevat samalla huijatuksi. Samalla moni lopettaa ihan oikeasti niiden suomalaisten tuotteiden tuottamisen, koska eivät mene kaupaksi, koska toisaalta saa halvemmalla myös niitä kotimaisia, joita ne eivät todellakaan ole.

Vierailija
534/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te pystytte tekemään töitä? Eikö omatunto kolkuta yhtään?

Jos näet väärinkäytöksiä niin miksi et puutu niihin?

Oon aivan järkyttynyt tästö ketjusta.

Olen ollut kaupassa töissä ja todellakin lattialle pudonnut ruoka meni roskiin, päiväysvanhat roskiin ja hanskat kädessä aina keittiössä.

Mulla ei olisi tullut mieleenkään luistaa näistä asioista. Koska siinä kohtaa se firma ei tee väärin vaan sinä. Jos joku nostaa syytteen/metelin niin ne nostetaan sinua ei kauppaa kohtaan.

Ja päiväkotiurani aikana me teimme kaiken litä vanhemmat pyysi. Kaiken. Meillä kellään ei olisi tullut mieleenkään valehdella vanhemmille. Jos lapsi joka ei saa nukkua nukkui, niin kerroimme vanhemmille että meillä kävi valvontavirhe ja lapsi nukkui esim 15min.

Missä teidän ammattiylpeys???? Miten kehtaatte tehdä työnne noin huonosti?

Vierailija
535/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän "kotimaiset" tuotteet on tuotettu esim. puolassa.

Ei siinä muuta järkyttävää ole kuin että moni haluaa tukea suomalaista tuotantoa ja tekee ostopäätöksensä sen mukaan, eli tulevat samalla huijatuksi. Samalla moni lopettaa ihan oikeasti niiden suomalaisten tuotteiden tuottamisen, koska eivät mene kaupaksi, koska toisaalta saa halvemmalla myös niitä kotimaisia, joita ne eivät todellakaan ole.

Laitonta?????

Vierailija
536/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alkaa nyt riittää.

Olen tältä palstalta lukenut JA tuttavilta vuosikausia kuullut tästä, että hotelleissa käytetään siivoukseen likaisia liinoja - joko asiakkaan käyttämiä pyyhkeitä tai jotain vessanpöntössä käynyttä liinaa. Juomalasit pyyhitään bakteereita kuhisevilla liinoilla. Tehdään puhtaan näköistä, mutta pinnat kuhisee kolibakteereita.

Nyt riittää. Mulle on ihan sama, onko teillä paskat esimiehet, paska perehdytys, paska palkka ja liian vähän aikaa. Se ei ole asiakkaan vika! Ette te saa potkuja siksi, että olette liian hitaita kun pesette huoneet oikeasti puhtaiksi. Nämä paskaduunit pysyy paskaduunina niin kauan kuin te jatkatte sitä viidessä minuutissa ripulirätillä pyyhkimistä siellä. Ei kiinnosta teidän sönkötykset, nostakaa jumalauta lampaat meteli siellä teidän työpaikassanne, että aika on niin tiukka että porukka roiskii ripulisilla räteillä huoneita "puhtaaksi".

Saatanan idiootit vajaaälyiset kyrpäpäät!

Saa jumalauta loppua tämä helkkarin paskatouhu! Tämä ketju lähtee NYT joka helvetin siivousfirmaan ja hotelliin tässä maassa. Onko Iltapäivälehtiin jo tehty juttupyyntöä?

Vierailija
537/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousfirman tehtävä on hyvin yksinkertainen: tehdä asiakasyrityksessä puhdasta jälkeä. Ei puhtaan näköistä, vaan p-u-h-d-a-s-t-a. Laskuttakaa enemmän siltä asiakasyritykseltä, niin teillä on varaa antaa sille siivoojalle TARPEEKSI AIKAA SIIVOTA PUHTAAKSI. Tai sitten lopetatte toimintanne. Piste.

Siivousfirma, joka ei tee puhdasta vaan levittää sitä sontaa, bakteeria ja muuta skeidaa, on huijari joka laskuttaa asiakasta vaikka ei tee mitäon pyydetty. Vai lukeeko siinä asiakasfirman kanssa tehdyssä sopimuksessa, että teidän firman työntekijä käy siellä asiakasyrityksessä likaisella vessanpönttörätillä pyyhkimässä pintoja joita asiakkaan firmassa ihmiset sitten koskevat käsillään? Häh? LUKEEKO?

Vierailija
538/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin ja se mua vielä ihan oksettaa että rekkakuski -tuttava on myöntänyt ajavansa tahallaan kolmion takaa ja punaisia päin kun "sen auton liikkeelle saaminen on niin vaikeaa että pitää muiden tajuta". No itse taitaa olla väärällä alalla kun on valmis riskeeraamaan ihmishenkiä kun ei jaksa hiljentää risteyksiin..

Oksetti tai ei niin totta tuo on. Ei tarvita kuin ihan loiva jäinen ylämäki ja punaset liikennevalot niin siihen jäät jos joudut ajoneuvoyhdistelmän pysäyttämään. Sitten liikenne seisoo ja takanaolijat tööttää.

Itse ainakin menisin tarvittaessa päin punasia jos se ei ketään vaarantaisi. Siis jos vielä tekisin tuota työtä.

Vierailija
539/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloissa oman vaivansa aiheuttavat asiakkaat, jotka ensin vaatii esim. gluteenittoman tuotteen. Asiaan suhtaudutaan kaikella vakavuudella, koska pienikin määrä gluteenia voi aiheuttaa ikäviä oireita. Asiakas saa gluteenittoman tuotteen jonka valmistaminen vaatii yliääräistä vaivaa. Sitten asiakas valitsee esim jälkkärin, jonka kerrotaan sisältävän gluteenia, niin asiakas sanoo ettei se haittaa, koska kyllä hän voi syödä gluteenia... Jos haluaa noudattaa jotain dieettiä, mutta ei ole allerginen, olisi se kohteliasta ilmoittaa, koska erikoisruokavalio annokset valmistetaan eri välineillä jne vaativat paljon työtä, koska aina oletetaan, että ihminen voi olla hyvinkin allerginen tai herkkä tiettyjä raaka aineita kohtaan, jos hän erityisruokavaliosta ilmoittaa... Tai sitten pysyy siinä ruokavaliossa, eikä noudata sitä silloin kun huvittaa. Monesti on tehty tilauksesta erikoisruokavalio annokset erikseen, mutta ne on jääneet syömättä, kun noutopöydän ruuat on näyttäneet ilmeisesti paremmalta tai mikä lie, mutta ei olla niin allergisia, että se ennakkoon tilattu "dieettiruoka" on tehty turhaan. Sen takia niitä "dieettiruokia" tehdään, että jos on joku allergia tai muu ruokarajoite, saa itselleen sopivan ruuan, mutta tuntuu että jotkut huvikseen ilmoittelee erikoisruokavalioita ja allergioita, joita heillä ei sitten kuitenkaan ole. Tosi paljon ylimääräistä työtä turhaan, kun se spesiaali annoksen tilannut sanoo että kyllä hän voi syödä välillä sitä ja tätä...

Vierailija
540/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.

Miksi sairaala sitten ostaa sitä verta "riistohintaan", jos verestä ei ole pulaa?

Kun Suomessa sairaalat pääsääntöisesti ovat julkisia, eikö olisi kaikkien edun mukaista että verta luovutettaisiin suoraan sairaalalle eikä niin että sairaala ostaa verovaroin sitä järjestöiltä? 

Taidat ymmärtää verivalmisteiden tuottamisesta ja logistiikasta aika vähän. Ei tuo ainakaan halvempaa olisi noin.