Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkut, mikä on älyttömintä mitä teille on sanottu tai tehty sinkkuutenne vuoksi?

Vierailija
29.04.2017 |

Inspiroiduin tuosta toisesta keskustelusta, jossa ihmetellään miksi sinkun pitäisi maksaa kimppalahjoista tuplasti pariskuntiin nähden. Aloin miettiä että sinkkuihin kyllä liitetään ihan ihmeellisiä juttuja ja stigmoja ja vaatimuksia ylipäänsä. Mikä on älyttömintä tai ärsyttävintä mitä te olette kohdanneet sinkkuina? Heitän tähän muutaman esimerkin:

- Kahdelle kaverille on sanottu pankissa asp-asioissa, että "noin nätti tyttö kyllä sais miehenkin, että kannatta äkkiä pariutua, niin saa sitten vähän kivemman asunnon".
- Mulle on monta kertaa esitetty ravintolassa kimppalaskun tullessa, että maksan kahden edestä, vaikka olen vain yksi ihminen ja muut paikalla olevat pariskuntia.
- Kun yksi ystävä oli vielä sinkku, sukulaistäti kutoi hänelle vauvanvaatteita varmuuden vuoksi etukäteen.
- Ikuinen klassikko, jonka kuulee yleensä ihmisiltä, jotka ei tunne mua kovin hyvin: "Vieläkin sinkku? Ei saa olla liian nirso!" (Wtf, en ole nirso, minkäs minä sille mahdan että äijä sai paskahalvauksen kun olis lapsia pitänyt alkaa tekeen ja lähti käveleen...)

Kommentit (370)

Vierailija
21/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Wtf, en ole nirso, minkäs minä sille mahdan että äijä sai paskahalvauksen kun olis lapsia pitänyt alkaa tekeen ja lähti käveleen...)

Ei lapsia "pidä" alkaa tekeen jos ei halua. Fiksu mies kun ei jäänyt toteuttamaan toisten lapsihaaveita vastoin omaa tahtoaan.

Joo siis ei tietenkään pidä. En minä niitä halua vastentahtoisen miehen kanssa itsekään tehdä. Oltiin sovittu ja puhuttu toisin, hän muutti mielensä ja minkäs minä sille mahdan. Se nyt ei tässä keskustelussa kuitenkaan ollut se pointti, vaan se että en jaksaisi kuunnella nirsoussyytöksiä, kun en ole itse eroa valinnut. Ap

Vierailija
22/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei muuta kuin tässä jokin aika sitten lääkärin kanssa väiteltiin siitä, haluanko miehen/suhteen vai en. Itse sanoin etten halua enää koskaan miehen kanssa suhteeseen, että yksin on hyvä olla, mutta lääkäri vaan jankkas "äläs nyt...kyllä mies/suhde vielä joku päivä eteen tulee ja voi se mies tulla hakemaan sut kotootakin... pitää olla vaan positiivinen. :) " Huoohh...mitäpä tohon sen enempää sanomaan, kun ei usko niin ei.

Mitä helvettiä se sille lääkärille kuuluu :O ? Ahdistavaa tommonen.

Niinpä... Lähti vaan siitä, kun kävin terveystarkastuksessa ja kysyi olenko parisuhteessa ja kun sanoin että en, en ole ollut vuosikausiin ja etten haluakaan, niin alkoi toi jankkaaminen. Oli naislääkäri, n. 70v., ja sellanen mairea hymy päällä selitteli kuinka ei saa luopua toivosta ja kyllä se mies vielä löytyy. Taputti vielä polvelle...

Ja mun ikä on 43 vuotta, jos sillä on mitään merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homo-epäilyt ja vihjailut ovat aika yleisiä.

Näitä tulee niin sukulaisten kuin työkavereidenkin taholta.

Paras oli työterveyslääkäri tulotarkastuksessa kun kysyi, että onko vaimoa/tyttöystävää ja kun sanoin ettei ole niin kysyi olenkos sitten b-rapun miehiä vai. Ja tämä on tosi. Kyseinen lääkäri kyllä on tunnettu heitoistaan.

Hiukan yllättäen 'homottelu' tuntuu olevan yleisempää naisten kuin miesten taholta.

Olen sanaton. Tätä en ole vielä kuullutkaan. Aivan järkyttävää. Ja siis homous ei ole järkyttävää, vaan että miehille sitten saa puhua tuolla tavalla jos ovat sinkkuja. Ap

Saa näitä lesbovihjailuja nykyään tavalliset kauniit naisetkin, jos sattuu olemaan itsenäinen, suorapuheinen ja urastaan välittävä nainen.

Vierailija
24/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras oli työterveyslääkäri tulotarkastuksessa kun kysyi, että onko vaimoa/tyttöystävää ja kun sanoin ettei ole niin kysyi olenkos sitten b-rapun miehiä vai. Ja tämä on tosi. Kyseinen lääkäri kyllä on tunnettu heitoistaan.

Hiukan yllättäen 'homottelu' tuntuu olevan yleisempää naisten kuin miesten taholta.

Olen sanaton. Tätä en ole vielä kuullutkaan. Aivan järkyttävää. Ja siis homous ei ole järkyttävää, vaan että miehille sitten saa puhua tuolla tavalla jos ovat sinkkuja. Ap

Homona tuntuu pahalta lukea noita kommentteja joissa heterosinkkumiestä epäillään homoksi/joutuu homotteluksi kun ei löydy muijaa.. tulee fiilis että homoutta edelleen halveksitaan, että se oisi pahakin kohtalo ja alhaista.

Vierailija
25/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei muuta kuin tässä jokin aika sitten lääkärin kanssa väiteltiin siitä, haluanko miehen/suhteen vai en. Itse sanoin etten halua enää koskaan miehen kanssa suhteeseen, että yksin on hyvä olla, mutta lääkäri vaan jankkas "äläs nyt...kyllä mies/suhde vielä joku päivä eteen tulee ja voi se mies tulla hakemaan sut kotootakin... pitää olla vaan positiivinen. :) " Huoohh...mitäpä tohon sen enempää sanomaan, kun ei usko niin ei.

Mitä helvettiä se sille lääkärille kuuluu :O ? Ahdistavaa tommonen.

Niinpä... Lähti vaan siitä, kun kävin terveystarkastuksessa ja kysyi olenko parisuhteessa ja kun sanoin että en, en ole ollut vuosikausiin ja etten haluakaan, niin alkoi toi jankkaaminen. Oli naislääkäri, n. 70v., ja sellanen mairea hymy päällä selitteli kuinka ei saa luopua toivosta ja kyllä se mies vielä löytyy. Taputti vielä polvelle...

Ja mun ikä on 43 vuotta, jos sillä on mitään merkitystä.

Mun pää räjähtää just nyt! Ap

Vierailija
26/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi "kaveri" joka jätti läskin tyttöystävänsä ja pokasi nuoremman solakan työkaverinaisensa, jonka kanssa meni kihloihin, ehdotti mulle tinderiin menemistä.

Hah hah mikä idiootti, en todellakaan mene mihinkään tinderiin.

Vierailija
27/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homona tuntuu pahalta lukea noita kommentteja joissa heterosinkkumiestä epäillään homoksi/joutuu homotteluksi kun ei löydy muijaa.. tulee fiilis että homoutta edelleen halveksitaan, että se oisi pahakin kohtalo ja alhaista.

Mulle tulee heterona ihan sama fiilis ja ärsyttää suuresti. Vielä on tekemistä. Ap

Vierailija
28/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni harmittaa hieman vihjailut seksuaalisesta suuntautumisestani, ikäänkuin homot ja lesbot saati bi seksuaalit eivät kaipaisi samalla tavalla kumppania. (En tedä kaipaavatko mutta uskoisin niin olevan). Toinen, mikä ärsyttää on se, että kun on yhteisössä, jossa muut ovat vakiintuneita, niin oletus on usein se, että sinkku ja vielä erityisesti lapseton sinkku on se, joka  joustaa. Myös huomaan, että hyvin usein huomaan, että pariskunnat ja perheellisett viettävät keskenään viettävän aikaa.

Joo tavallaan kai ajattelevat minunkin parastani kun eivät kutsukaan; kun minulla ei ole omaa "taistelu paria"  ja joutusin sitten katselemaan pariskuntien kiehnäämistä ja ulkoupuolseksi pariskuntien jutuista. - Ikään kuin keskenään aikuiset eivt osaisi viettää aikaa yleisellä tasolla ilman, että siihen täytyy sotkea mukaan parisuhde kuvioita.

Huomaan myös, että sinkkuna minulta oletetaan usein, että se olen minä jonka tulee yrittää pitää ystävyyttä ja kuulumisten vaihtoa enempi yllä.  Kun kumppani tai perhe vie ni-in paljon aikaa, että kato ei sitä niin paljon ehdi soitella ja rupatella kuin ennen.

- No ei tarvitsekaan. Mutta olisi kuitenkin kiva, että jos joskus soittaisitte ja kertositte muutakin kuin niitä asioita, joissa oletatte ja odotatte minun kellon ajasta riippumatta hoitavan ja auttavan, kun ammattini vuoksi siihen olen pätevä ja kykenevä.  

Nyt kolahti kovasti tää. Kuulostaa hyvin tutulta. Ap

Vierailija
29/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain opiskelupaikan niin sukulaisia kiinnosti vain se, onko siellä ketään "kiinnostavia tyyppejä, vink vink"

Vierailija
30/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle on sanottu välillä millon kenestäkin luuserista, että "ota toi isäpuoleksi sun lapselle". Ihan kuin olisin niin desperate että kuka vain kelpaa isän rooliin perheeseeni ja minulle mieheksi :D En myöskään tykkää uteluista, tyyliin naapurin mummo roskakatoksessa kyselee, joko mies on löytynyt. Tai että ihmiset yrittää parittaa jollekin kaverin serkun kaimalle. Monesti sinkkuja voi olla arka ja hankalakin asia: on saattanut olla vaikeita parisuhteita ja tullut jätetyksi (esim. minä). En mielellään selittelisi tätä kenellekään puolitutulle ...

Vierailija
31/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kysy minulta mitään. Terv, sinkkumies

Tai kysyi kerran mikai olen sinkku?

Vastasin että katso kadulle ja katso mitä lorttoja siellä kävelee.

Keskustelu loppui siihen

No se on selvä että jos näkee naiset lorttoina, on sinkku. Eipä siinä enää paljon kysyttävää jää.

Vierailija
32/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kysy minulta mitään. Terv, sinkkumies

Tai kysyi kerran mikai olen sinkku?

Vastasin että katso kadulle ja katso mitä lorttoja siellä kävelee.

Keskustelu loppui siihen

No se on selvä että jos näkee naiset lorttoina, on sinkku. Eipä siinä enää paljon kysyttävää jää.

Tule rakas helsinkiin katsomaan kadulla näitä pakkelinaamoja. Jos ei rehellisyyttä kestä niin se on VOIVOI

Vierailija
33/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kyl kokenu mitään väärää tai huonoa käytöstä. Mutta suurin osa läheisistäni onkin sinkkuja tai sitten terveessä suhteessa jossa ei kasveta kiinni yhdeksi ihmiseksi vaan ollaan kaksi fiksua ajattelevaa itsenäistä ihmistä.

Vierailija
34/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Suomen Ladun paikallisyhdistyksen luontoretkellä ja yksi osallistujista, mies, sanoi minulle retken lopulla, että minun pitäisi mennä metsästysporukoiden retkille: niissä on paljon miehiä.

Oli aika häkellyttävä tilanne. En mielestäni mitenkään esittänyt mitään "puutteessa olevaa" tai metsästysreissulla olevaa. Mies oli vain jotenkin päätellyt näin.

Vierailija
35/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksisuhdetta epäilevä on joku katkera parisuhteessa kitkuttaja. Eikä tajua että ihmisiä ja tilanteita on erilaisia. Ei hänen kokemus (?) ole yhtä kuin totuus. Voi pyhä Sylvi.

Kyllä melkein kaikilla mun sinkkuystävillä on jonkinlainen seksiviritys. Ei niillä oo mitään tekemistä ihastumisen yms. kanssa.

Mulle on useampi joskus sanonut että "hyvähän sulla on kun on rahaa" Millä logiikalla yksin asuvalla on enempi rahaa kuin pariskunnalla? Hupaisaa. Mielummin kyllä maksan kaiken itse kuin kinaan rahasta jonkun kaa (niin näyttää tapahtuvan monessa suhteessa)

Jos sinua kiinnostaa, niin minä olen sinkkumies, joka on ollut pitkässä parisuhteessa ja jolla on noin kymmenen seksikumppania tuon suhteen jälkeen. 

Joko ei ole henkistä yhteyttä ja seksi on oikeastaan pelkkää mekaanista toistensa tyydyttämistä tai sitten on mukana myös tunnetta ja seksi on hyvää. 

Vierailija
36/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti sanottu päin naamaa, mutta oletettu lähes aina, että pokaan kaikkien miehet, kun puolison katse välttää. En vikittele varattuja.

Vierailija
37/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiltä lääkärit ei ehkä kysele siten lastenteosta? Itseäni ärsytti todella kovaa, kun yhtäkkiä, kun 30 alkoi ilmestyä mittariin, niin joka lääkäri tai th kysyi. "Tiedätkö, miten vanha olet?" Ensin en tajunnut kysymystä, kun kyllä nyt juma_auta tiesin, että olen vaikka 29 v. Tätä jatkui tuonne nelikymppiseen. Lääkärit kysyi joka kerta tuosta suunnilleen noilla samoilla sanoilla tarkoittaen, että eikö se lapsi nyt pitäisi jo pistää alkuun (ja mies, omakotitalo ja koira hankkia).

Vierailija
38/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole kohdeltu koskaan mitenkään erityisesti sinkkuuteni vuoksi ja olen jo sentään 35. No olenkin akateeminen ja liikun vain fiksussa seurassa.

Vierailija
39/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni harmittaa hieman vihjailut seksuaalisesta suuntautumisestani, ikäänkuin homot ja lesbot saati bi seksuaalit eivät kaipaisi samalla tavalla kumppania. (En tedä kaipaavatko mutta uskoisin niin olevan). Toinen, mikä ärsyttää on se, että kun on yhteisössä, jossa muut ovat vakiintuneita, niin oletus on usein se, että sinkku ja vielä erityisesti lapseton sinkku on se, joka  joustaa. Myös huomaan, että hyvin usein huomaan, että pariskunnat ja perheellisett viettävät keskenään viettävän aikaa.

Joo tavallaan kai ajattelevat minunkin parastani kun eivät kutsukaan; kun minulla ei ole omaa "taistelu paria"  ja joutusin sitten katselemaan pariskuntien kiehnäämistä ja ulkoupuolseksi pariskuntien jutuista. - Ikään kuin keskenään aikuiset eivt osaisi viettää aikaa yleisellä tasolla ilman, että siihen täytyy sotkea mukaan parisuhde kuvioita.

Huomaan myös, että sinkkuna minulta oletetaan usein, että se olen minä jonka tulee yrittää pitää ystävyyttä ja kuulumisten vaihtoa enempi yllä.  Kun kumppani tai perhe vie ni-in paljon aikaa, että kato ei sitä niin paljon ehdi soitella ja rupatella kuin ennen.

- No ei tarvitsekaan. Mutta olisi kuitenkin kiva, että jos joskus soittaisitte ja kertositte muutakin kuin niitä asioita, joissa oletatte ja odotatte minun kellon ajasta riippumatta hoitavan ja auttavan, kun ammattini vuoksi siihen olen pätevä ja kykenevä.  

Toi on totta. Huomaan saman.

Loukkaannuin tässä taaannoin oikein yhdelle ystävälleni, kun taas kerran sanoi, että "No mitä ihmeen tekemistä sinulla on viikonloppuna?"  ... kun et siis ehdi kylään tulla. Minä olen ne viimeiset useat kerrat käynyt hänellä, hän joskus viimevuosituhannella minun kodissani.

Vierailija
40/370 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

K: Oletko miettinyt, miksi olet sinkku?

V: Kyllä olen ja joka päivä. Tykkään vapaudestani ja nautin, kun voin tehdä asioita kysymättä toiselta mielipidettä. En ole löytänyt vielä sielunkumppania, mutta pidän ovet avoimena, jos sellainen vastaan tulee. Mieluummin olen yksin, kuin eläisin huonossa parisuhteessa vain muiden mieliksi.

K: Onko sulla joku käsittelemätön parisuhde, kun et uutta halua?

V: Ei ole. Itseasiassa käsittelin ne jo viimeisimmän suhteen aikana perusteellisesti ja totesin, etten sovellu luonteeni takia ihan mihin tahansa parisuhteeseen.

K: Miten noin nätti nainen voi elää yksin?

V: Siinä missä rumatkin elää yksin.

K: Koska olet viimeksi saanut?

V: Hyvää seksiä kerran joskus 10v. sitten. Huonoa kaikkien viimeisten suhteiden aikana. Entä sinä?

K: Tykkäätkö tytöistä?

V: Olen kerran kokeillut treffata naista. Hän oli todella kiva, mutten saanut siitä mitään kiksejä. Ystäväksi olisin voinut huolia, mutta hän halusi enemmän. Minä en. Totesin, että olen hetero, vaikka naiset kauniimpia olentoja noin muuten ovatkin.

K: Eikö 4v. sinkkuna ole aika pitkä aika?

V: Riippuu miten se mitataan. Onko 3v. parisude pitkä vai lyhyt suhde? Lyhyempi sinkkuuteni on kuin edesmennyt avioliittoni.

K: Mitä sä teet aina lomilla, ku oot yksin?

V: Menen mökille, keskityn lempiharrastuksiini, tapaan ystäviä ja käyn ulkomailla. Lomailla voi myös ystävien kanssa. Teen lähes täysin samaa, kuin varattukin, mutta ilman väkinäistä parisuhdeseksiä.

K: Onks sulla ollut mitään säpinää viimeaikoina?

V. Olisi ollut, mutta annoin tänäkin keväänä vissiin 4 pakit. Oli niin paljon töitä ja muuta sovittua menoa, etten ehtinyt tapaamaan.

K: Miten sä voit elää puutteessa?

V: Siinä missä varattukin tuntuu elävän.

K: Miten pärjäät yksin rahallisesti?

V: Ihan hyvin. Tienaan n. 4000€ kuussa bruttona. Se on enemmän, kuin monessa parisuhteessa yhteensä.

K Kelassa: Asutko avoliitossa?

V: En

K: Avioliitossa?

V: En

K: Sulle tulis halvemmaksi elää parisuhteessa.

V: Varmaan näin olisi, kiitos neuvosta, mutta tulin vain hakemaan jalkaleikkaukseeni tarvittavat korvauslomakkeet. Pääsen nimittäin taksillakin sairaalasta kotiin.

K mieheltä: Jos susta tuntuu pahalta olla yksin, niin mä voin aina silloin tällöin yöpyä sun luona.

V: Kiitos vain. Voit ottaa vuoronumeron tuosta oven takaa.

K: Ikävää, kun sinulla ei ole miestä.

V: Ikävää, kun joudut sietämään tuota laiskaa juopottelevaa ukkoasi, joka muuten viimeviikonloppuna baarissa puristeli sitä K-kaupan kassaneitiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi