Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mies ei voi käyttää alkoholia terveyssyistä

Vierailija
29.04.2017 |

Ja ei halua että puolisokaan käyttää alkoholia lainkaan. Mitä tekisit?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en käytä alkoholia terveyssyistä, käytän sitä ihan muista syistä.

En myöskään toivo puolisoni käyttävän alkoholia, kuka sitten ajaisi meille vasta ostettua autoa.

Eli vaihtoehdot ovat absolutismi tai maistissa 24/7? Vai miten tuo auto tähän liittyy?

Ironiaa`?

Vierailija
42/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta olisin juomatta. Alkoholi on myrkkyä, ja olisin vaan iloinen, että mulla olisi mies, joka ei juo.

Elämä on tosi tylsää jos koko ajan joutuu olemaan selvinpäin. Missään nimessä en olisi ikinä valinnut puolisonsa absolutistia vaan kohtuukäyttäjän.Nyt kävi huonosti kun miehestä tuli pakolla absolutisti.

Olen kuudetta vuotta absolutisti, eikä mun elämä ole koskaan ollut hauskempaa. Energiataso on aivan erilainen kuin silloin kun vielä join. Näytän monta kertaa paremmalta, ja ennen kaikkea tunnen oloni loistavaksi. En koskaan enää aio juoda pisaraakaan. Miksi joisin?

Minä nyt en tuollaista elämää haluaisi elää.

miksi et haluaisi elää energistä ja hauskaa alkoholitonta elämää? surullista jos et osaa pitää hauskaa ilman alkoholia. Kun vielä sanot käyttäväsi sitä harvoin niin aika tylsältä kuulostaa että kaikki selvät päivät ovat tylsiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olisin iloinen miehestä joka ei juo.

mutta onko mies kertonut miksi häntä häiritsee sinun satunnainen, kohtuullinen alkoholinkäyttösi? vai meneekö käyttösi riskirajoille ja siksi mies ajattelee että parempi ettet ollenkaan juo? vähän outoa jos mies lapseellisen kateellisesti määrää ettet saa tehdä jotain kun hän ei voi. 

Ei ole koskaan kertonut enkä paljoa edes juo mutta en aio loppuelämää olla absolutisti.

Vierailija
44/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta olisin juomatta. Alkoholi on myrkkyä, ja olisin vaan iloinen, että mulla olisi mies, joka ei juo.

Elämä on tosi tylsää jos koko ajan joutuu olemaan selvinpäin. Missään nimessä en olisi ikinä valinnut puolisonsa absolutistia vaan kohtuukäyttäjän.Nyt kävi huonosti kun miehestä tuli pakolla absolutisti.

Olen kuudetta vuotta absolutisti, eikä mun elämä ole koskaan ollut hauskempaa. Energiataso on aivan erilainen kuin silloin kun vielä join. Näytän monta kertaa paremmalta, ja ennen kaikkea tunnen oloni loistavaksi. En koskaan enää aio juoda pisaraakaan. Miksi joisin?

Minä nyt en tuollaista elämää haluaisi elää.

miksi et haluaisi elää energistä ja hauskaa alkoholitonta elämää? surullista jos et osaa pitää hauskaa ilman alkoholia. Kun vielä sanot käyttäväsi sitä harvoin niin aika tylsältä kuulostaa että kaikki selvät päivät ovat tylsiä. 

No mulla on tosi tylsä elämä. Ehkä se sit paranee jos tuosta abolutistista eron.

Vierailija
45/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä olet saanut rahaa? Siis jos olet aikeissa mennä bilettämään ja ryyppäämään?

Vierailija
46/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettaisi jos en itse haluaisi lopettaa. Juon n. kolme pulloa viiniä/vuosi, en koe että se on ongelma minulle tai muille. Olisi hankala ymmärtää miksen saisi esim. kaverin kans ulkona ollessa, kun syömme ravintolassa ruokaa, niin juoda lasillista viiniä. Palstan alkoholipaheksujille tiedoksi: kyllä, se jää yhteen lasilliseen.

Vierailija
47/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinuna yrittäisin parhaani olla juomatta. Tiedän että se voi olla todella, todella vaikeaa mutta kannattaa silti ehkä yrittää?

Mutta kun en haluaisi. Ajatuskin vuosikymmenten kestävästä alkoholittomasta elämästä kauhistuttaa.

Ei taida sulla olla alkoholin käyttö ihan hallinnassa, jos niin pelottaa... Ai saatana ku pakko saada ryyppy!

Vierailija
48/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kieltäisi mua juomasta tippaakaan alkoholia, niin tuskin pystyisin, sillä mulle esimerkiksi lasillinen hyvää viskiä silloin tällöin on nautinto.

N26

Vierailija
49/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin miehelle, että tuolla vaatimuksella hän vaatii minua luopumaan myös arkiruokaa paremmasta ruuasta. Punaviini sisäfilepihvin kanssa tai valkoviini kampasimpukoiden kanssa on mun nautintojani ja kieltämällä viinin kieltää myös nämä hyvät ruuatkin. Kompromissina voisin ehkä tyytyä ratkaisuun, jossa mies syö mitä lystää ja minä käyn sunnuntaisin ja muina pyhäpäivinä ilman miestä ravintolassa syömässä ja juon siellä ruuan kanssa viiniä. 

Vierailija
50/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinuna yrittäisin parhaani olla juomatta. Tiedän että se voi olla todella, todella vaikeaa mutta kannattaa silti ehkä yrittää?

Mutta kun en haluaisi. Ajatuskin vuosikymmenten kestävästä alkoholittomasta elämästä kauhistuttaa.

Minusta sinun pitäisi edes yrittää olla juomatta.

Kyllä sellainen elämä olisi varsin ankeaa, enkä usko kenenkään mieleltään terveen toista siihen pakottavan. Jos henkilö ei fyysisistä terveyssyistä voi nauttia koskaan alkoholia, hän todennäköisesti silti ymmärtää, että toiset voivat ja että joskus on ihan paikallaan juoda sitä. Tarkoitan nyt satunnaista alkoholin juomista, rankka ryyppääminen usein toistuvana on aivan eri kategorian asia. Mutta jos vappuna ja juhannuksena jne. hieman ottaa viskiä tai olutta, ei siihen kenenkään normaalin ihmisen maailma kaadu, ei ainakaan pitäisi.

Vierailija
51/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämässä ei ole muita iloja ja alkoholi on suurin piirtein ainoita iloja, vaikka vain tosi harvoin ottaisikin, niin kyllä se musta aika hälyyttävältä kuulostaa ihan noin yleisestikin ottaen. Vaikkei siis suoranaisesti olisikaan alkoholismista kyse. Tarttisko sille elämälle tehdä jotain ja alkaa hankkia lisää iloja?

Ehkä miehesi on huolissaan tästä myös?

Vierailija
52/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on muuten myös yksi tahallaan ja tarkoituksella provosoiva tapa testata onko jollain alkoholismi vai ei, kun ehdottaa hänelle, että lopettaisi kokonaan... Vastauksista voidaan sitten päätellä hyvinkin paljon, onko ongelmaa vaiko ei, tai onko sellainen kehittymässä tai vaarassa kehittyä...

Eli älkää automaattisesti tuomitko ap:n miestä kontrollifriikiksi. Hän voi olla ihan tavallinen läheinenkin, joka vain on huolissaan ja on halunnut kysymyksellään tahallaan testata ap:tä ja kartoittaa tilannetta. Mun mielestä näköjään aiheesta.

Vierailija
53/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se käy että miehen seurassa olet juomatta, mutta muussa seurassa voit kohtuudella juoda? Jos tämä ei miehelle sovi niin sitten pitää miettiä uudestaan.

Hänen mielestään nyt minunkaan ei pidä käyttää alkoholia yhtään missään seurassa.

Okei. Ja hän perustelee tätä MILLÄ? Meillä tilanne se, että mies ei käytä alkoholia ollenkaan (voisi siis, jos haluaisi, mutta ei häntä kiinnosta) ja minä itse käytän. Meillä on molemminpuolinen kunnioitus toistemme kantaan. Mies ei kiellä minulta alkoholia vain siksi, ettei itse tykkää juoda ja minä puolestani kunnioitan hänen päätöstään pidättäytyä alkoholista. Kunnioitukseni ilmenee siten, että oma käyttöni on erittäin kohtuullista enkä juo humalaan asti. Tiedän, ettei selvänä jaksa kännisiä. Tämä pätee myös silloin, jos olen ulkona ystäväporukassa. En tulisi mieleenikään kompuroida kotiin kännissä, varsinkin, kun mieheni hyvin usein heittää ja usein myös hakee minut kotiin riennoistani, mitä arvostan kyllä erittäin paljon. Tämä järjestelmä on toiminut meillä erittäin hyvin, emmekä ole koskaan riidelleet alkoholinkäytöstä.

Vierailija
54/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä alkoholia ollenkaan eikä mieskään.Aikoinaan kriteerinä olikin että löydän raittiin miehen.Juoppoja olen nähnyt aivan tarpeeksi suvussa.Ei sitä alkoholia tarvita , hyvin pärjää ilman .Nekin säästyneet rahat voi sitten käyttää johonkin muuhun kivaan, esim.maailmalla matkailuun.

Vierailija
55/64 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en käytä alkoholia terveyssyistä. Vaan ihan muista syistä.

Vierailija
56/64 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies sellaista voi vaatia. Enkä kyllä suostuiskaan.

Vierailija
57/64 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on selvä alkoholiongelma

Onko jos 2-3 kertaa vuodessa juo lasin tai pari viiniä ja jos kerran vuodessa haluaa ravintolaan ja juo enemmän?

On jos et voi kuvitellakaan elämää ilman.

Tuohan on käytännössä sama kuin ilman.

Vierailija
58/64 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia? Käyttikö mies alkoholia rakkautesi aikana? Jos tilanne olisi toisin päin, niin kohtuuton vaatimus olisi varmasti hänen mielestään. On kohtuullinen vaatimus pyytää sinua nauttimaan alkoholia kohtuullisesti juhlatilanteissa ja kotona voit varmasti olla juomatta.

Vierailija
59/64 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh teidän kanssa jotka sanotte että pitäisi olla helppo luopua alkoholista koska se ei ole terveellistä. Todennäköisesti ette kuitenkaan itse luopuisi esim. aamukahvista, vaikka sekin on pohjimmiltaan täysin tarpeeton myrkky joka vaikuttaa persoonaanne. Aina ollaan saarnaamassa miten toisten pitäisi luopua siitä sun tästä muiden vuoksi, mutta omasta elämästä löytyy kuitenkin tuhatmäärin ties mitä tarpeetonta jota tulisi välttää jos seuraisitte omia sääntöjänne (eli sitä että kaikki mikä on epäterveellistä on kokonaan kiellettyä).

Luopukaa kahvista kokonaan siksi, että sen tuoksu aiheuttaa puolisollenne migreenin ja ajatelkaa että hän kieltäisi myös työmatkalla kahvin juontinne ihan huvikseen. Tai että koko kaveripiirin pitäisi lopettaa jäätelön syönti loppuelämäkseen koska yhdellä on laktoosi-intoleranssi (vaikka hän ei olisi paikalla). Samalla tavalla on naurettavaa kieltää joku yksi viinilasi illallisella ystävien kanssa kun puoliso ei ole edes paikalla.

Ap:n puoliso kuulostaa kontrollifriikiltä. Terveyssyyt ovat tärkeitä mutta niitä ei saisi käyttää aseena kontrolloidakseen puolison elämää aiheettoman laajasti.

Vierailija
60/64 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ei halua että puolisokaan käyttää alkoholia lainkaan. Mitä tekisit?

En olisi puoliso.

En olisi kenenkään sellaisen kanssa, joka yrittää millään lailla määräillä.