Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mies ei voi käyttää alkoholia terveyssyistä

Vierailija
29.04.2017 |

Ja ei halua että puolisokaan käyttää alkoholia lainkaan. Mitä tekisit?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinuna yrittäisin parhaani olla juomatta. Tiedän että se voi olla todella, todella vaikeaa mutta kannattaa silti ehkä yrittää?

Mutta kun en haluaisi. Ajatuskin vuosikymmenten kestävästä alkoholittomasta elämästä kauhistuttaa.

Miksi et haluaisi? Mikä siinä niin kauhistuttaa?

Vierailija
22/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta olisin juomatta. Alkoholi on myrkkyä, ja olisin vaan iloinen, että mulla olisi mies, joka ei juo.

Elämä on tosi tylsää jos koko ajan joutuu olemaan selvinpäin. Missään nimessä en olisi ikinä valinnut puolisonsa absolutistia vaan kohtuukäyttäjän.Nyt kävi huonosti kun miehestä tuli pakolla absolutisti.

Olen kuudetta vuotta absolutisti, eikä mun elämä ole koskaan ollut hauskempaa. Energiataso on aivan erilainen kuin silloin kun vielä join. Näytän monta kertaa paremmalta, ja ennen kaikkea tunnen oloni loistavaksi. En koskaan enää aio juoda pisaraakaan. Miksi joisin?

Täällä toinen absolutisti, yli 7v ollu ilman. En myöskään polta ja olen ollut vegaani yli 10v. Eikä mun elämä tunnu tylsältä tai siltä että jäisin jostain paitsi.

Hyvää vappua kaikille! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se käy että miehen seurassa olet juomatta, mutta muussa seurassa voit kohtuudella juoda? Jos tämä ei miehelle sovi niin sitten pitää miettiä uudestaan.

Hänen mielestään nyt minunkaan ei pidä käyttää alkoholia yhtään missään seurassa.

Sinänsä alkoholi ei ole välttämätöntä, mutta kuulostaa aika kontrolloivalta. 

Jos mies ryhtyy vegaaniksi niin pitääkö sinunkin ryhtyä? Tai jos miehen mielestä jokaisella aterialla pitää syödä punaista lihaa, niin pitääkö sunkin? Tai jos sairastuu keliakiaan tai diabetekseen. Pitääkö sinunkin luopua sokerista ja viljoista?

Vierailija
24/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinuna yrittäisin parhaani olla juomatta. Tiedän että se voi olla todella, todella vaikeaa mutta kannattaa silti ehkä yrittää?

Mutta kun en haluaisi. Ajatuskin vuosikymmenten kestävästä alkoholittomasta elämästä kauhistuttaa.

Sinulla on selvä alkoholiongelma

Onko jos 2-3 kertaa vuodessa juo lasin tai pari viiniä ja jos kerran vuodessa haluaa ravintolaan ja juo enemmän?

On se jos se on pakko tehdä niin kuin sinä sitä mainostat.

Vierailija
25/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et haluaisi? Mikä siinä niin kauhistuttaa?

Se tylsyys. Mun elämäni on tosi tylsää ja entistä tylsemmäksi se tämän asian takia menee.

Vierailija
26/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se käy että miehen seurassa olet juomatta, mutta muussa seurassa voit kohtuudella juoda? Jos tämä ei miehelle sovi niin sitten pitää miettiä uudestaan.

Hänen mielestään nyt minunkaan ei pidä käyttää alkoholia yhtään missään seurassa.

Sinänsä alkoholi ei ole välttämätöntä, mutta kuulostaa aika kontrolloivalta. 

Jos mies ryhtyy vegaaniksi niin pitääkö sinunkin ryhtyä? Tai jos miehen mielestä jokaisella aterialla pitää syödä punaista lihaa, niin pitääkö sunkin? Tai jos sairastuu keliakiaan tai diabetekseen. Pitääkö sinunkin luopua sokerista ja viljoista?

Ei tietenkään hän tuollaisia ruoka-asioita kontrolli. Ainoastaan tämä alkoholi on hänelle sellainen k ontroloitava asia.

Vierailija
27/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei olisi mikään ongelma lopettaa alkoholin käyttöä kotioloissa tai miehen seurassa. Kunnioitan puolisoani sen verran, että jos hän vaikka alkoholismin takia välttelee alkoholia, en haluaisi juoda hänen nenän edessään ja sillä tavalla epäsuorasti kääntää veistä haavassa.

En kuitenkaa usko, että suostuisin lopettamaan alkoholin käytön tilanteissa joissa mies ei ole paikalla, esim. ollessani kavereideni kanssa ravintolassa.

Hänellä ei ole alkoholismia vaan syynä on ihan muut terveyssyyt.

Onko hänen vaikea olla juomatta? 

Ymmärrän jos näin on, että hänen elämäänsä helpottaa ettei alkoholia siinä ympärillä ole, ainakin jos tilanne on kovin uusi. Mutta en ymmärrä miksi et saisi esim. kavereidesi kanssa syömässä ollessasi juoda vaikka ruoan kanssa viiniä. Se kuulostaa pelkästään kontrolloinnilta.

Vierailija
28/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta olisin juomatta. Alkoholi on myrkkyä, ja olisin vaan iloinen, että mulla olisi mies, joka ei juo.

Elämä on tosi tylsää jos koko ajan joutuu olemaan selvinpäin. Missään nimessä en olisi ikinä valinnut puolisonsa absolutistia vaan kohtuukäyttäjän.Nyt kävi huonosti kun miehestä tuli pakolla absolutisti.

Alkoholiko se on ainoa tapa päihtyä? :D Alkakaa käyttää vaikka kannabista sen sijaan (jos välttämättä haluat jostakin päihtyä, niin se on paras vaihtoehto). Terveyshaitat minimaaliset, säästyy turhalta draamalta ja sekoilulta ja on myös paljon hauskempaa ja rentoa ajanvietettä yhdessä. :)

Tai mieti, onko sinulle tärkeämpää parisuhde vai juominen. Keskustele asiasta miehesi kanssa, aikuisia kun olette ja sopikaa joku kompromissi asiaan. Kukaan ei voi täällä sinulle kertoa mitä tehdä, mielipiteesikin kun on jo tullut selväksi. Jos tilanteesi nyt on tuo, kaipa sinun pitää itse päättää mitä haluat jatkossa. Olisit tyytyväinen että miehelläsi ei ole esim. jotakin vakavaa sairautta, joillakin on ihan oikeitakin ongelmia.

Vierailija
29/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo yleensä juurikaan, mutta jos haluisin ottaa maljan tms, mitä se miestä riepoo. Vähän kuin jos hän on laktoosi-intolerantti, minä en voi syödä matkalla jätskiä?

Vierailija
30/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo yleensä juurikaan, mutta jos haluisin ottaa maljan tms, mitä se miestä riepoo. Vähän kuin jos hän on laktoosi-intolerantti, minä en voi syödä matkalla jätskiä?

Sitä vissiin harmittaa niin kovasti kun ei voi itse ottaa.

Vierailija
31/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimukset tappavat rakkauden. Sitäkö mies yrittää?

Vierailija
32/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en käytä alkoholia terveyssyistä, käytän sitä ihan muista syistä.

En myöskään toivo puolisoni käyttävän alkoholia, kuka sitten ajaisi meille vasta ostettua autoa.

Vierailija
33/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatimukset tappavat rakkauden. Sitäkö mies yrittää?

En tiedä.

Vierailija
34/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholin välttäminen ole sama kuin gluteiinin tai laktoosin välttäminen. Alkoholi ei varmaan haittaa miestäsi vaan se, miten se muuttaa käytöstäsi. Jos olisin miehesi, toivoisin samoin kuin hän; että kun toinen ei voi käyttää alkoholia, ei käytä toinenkaan.

Vierailija
35/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin seurassa en joisi, ymmärrän hyvin millainen kiusaus juomiseni olisi. Tai olisi ok, jos hän ei halua osallistua tilaisuuksiin, joissa juomisella on merkittävä asema - esim. kosteat pikkujoulut. Tai että, jos olen melko humalassa ja haisen alkoholilta, niin voin vaikka nukkua eri huoneessa (pikkujoulun jälkeen).

En kuitenkaan hyväksyisi, että en saisi koskaan tai missään mitään juoda, tai mennä esim. pikkujouluun ilman häntä. Juon hyvin vähän ja en koskaan ns. juovuksiin. 0.5 promillen raja kyllä ylittyy. Tämä on kohtuuton vaatimus.

Kotonani ei ole koskaan ollut eikä ole alkoholia säilytyksessä. Ostan kyllä viinipullon silloin tällöin tai siiderin sauraan, mutta juon ne sitten aika lähellä ostoaikaa. En säilyttele varastoissa alkoholia.

Vierailija
36/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alkoholin välttäminen ole sama kuin gluteiinin tai laktoosin välttäminen. Alkoholi ei varmaan haittaa miestäsi vaan se, miten se muuttaa käytöstäsi. Jos olisin miehesi, toivoisin samoin kuin hän; että kun toinen ei voi käyttää alkoholia, ei käytä toinenkaan.

Tuollainen toisen rajoittaminen ei minusta ole oikea tie. Se johtaa vaan eroon.

Vierailija
37/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin iloinen miehestä joka ei juo.

mutta onko mies kertonut miksi häntä häiritsee sinun satunnainen, kohtuullinen alkoholinkäyttösi? vai meneekö käyttösi riskirajoille ja siksi mies ajattelee että parempi ettet ollenkaan juo? vähän outoa jos mies lapseellisen kateellisesti määrää ettet saa tehdä jotain kun hän ei voi. 

Vierailija
38/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en käytä alkoholia terveyssyistä, käytän sitä ihan muista syistä.

En myöskään toivo puolisoni käyttävän alkoholia, kuka sitten ajaisi meille vasta ostettua autoa.

Eli vaihtoehdot ovat absolutismi tai maistissa 24/7? Vai miten tuo auto tähän liittyy?

Vierailija
39/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde vaatii kompromisseja

Vierailija
40/64 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin miehesi haluaa vaatia. Minusta kohtuutonta. Ja voi hyvin verrata, että jos toinen on suklaalle allerginen, niin kukaan perheestä ei saisi syödä suklaata, kun yhtelle tulee paha mieli. Ei se näin voi olla. Koska et tosiaan edes juo juuri mitään.

Pidä pääsi ja juo tervetuliaismalja tms. toisinaan: kestät vain toisen urputuksen, joka on täysin kohtuutonta kylläkin. Näin minä tekisin. Ei toista ole perusteltua tai oikeutettua kontrolloida ja määrittää oman puutteen/vian/terveydellisenkään syyn vuoksi.