XS-S koot eivät mene kirpparilla kaupaksi?
Pidin juuri pari viikkoa kirpparia, enkä saanut kuin pari kymppiä vaivan palkkaa pöytävuokran jälkeen. Möin merkkivaatetta (Converse, Nike, Adidas, Vans) sekä myös ketjuliikkeiden vaatetta (Cubus, H&M ym.). Ovatko ihmiset tosiaan niin isokokoisia, ettei pienet koot mene kaupaksi. Yksikin äiti osti XS kokoisen hupparin 11-vuotiaalle tytölleen. Kaveri möi kokoa L-XL ja kaikki meni!
Kommentit (36)
No minä en osta vaatteita kirppareilta. Kaupoista saa myös ompelupalvelun, kun ei mulle mikään sellaisena mene. Olen XS, mutta myös lyhyt, varsinkin kädet ja jalat.
Mitä itse olen kirppareilla pyöriviä katsonut, niin aika tukevaa porukkaa. Onhan tuolla joskus jotain nätimpiäkin naisia, mutta harvemmin.
Ehkä se riippuu kaupungista ja kirpputorista?
Minulla oli juuri viikon ajan pöytä otsepalvelukirppiksellä, ja melkein kaikki vaatteet menivät. Minulla on myynnissä kokoja 34-36. Vaatteet olivat hyväkuntoisia, joten se tosennäköisesti vaikutti myös.
Mun koko on xs-s, mutta kirppiksiltä vaikea löytää näitä kokoja. Joko kaikki ostetaan heti tai sitten niitä ei vain tule myyntiin tarpeeksi.
Tänään etsin S-koon kesävaatteita kirpparilta, enkä löytänyt yhtään. Muutama vuosi sitten löysin hyvin kokoani. Onko sitten myynti siirtynyt nettiin?
Jaa, itse myyn 38-40 vaatteita ja ei nekään kovin hyvin tunnu kaupaksi menevän vaikka osassa jopa hintalappu kiinni ja hintapyynnöt maltilliset.
No itse en enää jaksa käydä kirppareilla kun niitä XXS/XS-kokoja ei sieltä löydy. Kai suurin osa näistä nuorista ja trendikkäistä myy vaatteensa netissä.
Sama huomio kuin ap:lla. Varmaan muutama prosentti suomalaisista naisista on tuota kokoa joten ei löydy ostajia. Ja kirppisten asiakkaista vielä vähemmän.
Pisteet innovatiivisesta tavasta haukkua muita lihaviksi!
Missä ap kauppaat rytkyjäsi? Täällä Etelä-Helsingissa kirput on nimittäin täynnä kokoa xs-s ja kauppa käy. Kengätkin on yleensä maksimissaan kokoa 38.
Vierailija kirjoitti:
Missä ap kauppaat rytkyjäsi? Täällä Etelä-Helsingissa kirput on nimittäin täynnä kokoa xs-s ja kauppa käy. Kengätkin on yleensä maksimissaan kokoa 38.
Jos ovat täynnä eikö se tarkoita että kauppa ei käy?
Mutta on fakta että etelä-Helsingissä liikkuu kadullakin hoikempaa porukkaa kuin "maakunnissa" erityisesti pienissä paikoissa. Etelä-Helsinki ei edusta mitään keskiverto suomalaisuutta missään mielessä.
Vierailija kirjoitti:
No itse en enää jaksa käydä kirppareilla kun niitä XXS/XS-kokoja ei sieltä löydy. Kai suurin osa näistä nuorista ja trendikkäistä myy vaatteensa netissä.
Ja suurin osa heistä ei ole kokoa xs.
Olisin ostanut niitä 20 vuotta sitten, jos olisivat menneet hartioista. Nyt ei enää mahdu muutenkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ovat täynnä eikö se tarkoita että kauppa ei käy?
Mutta on fakta että etelä-Helsingissä liikkuu kadullakin hoikempaa porukkaa kuin "maakunnissa" erityisesti pienissä paikoissa. Etelä-Helsinki ei edusta mitään keskiverto suomalaisuutta missään mielessä.
Alapeukku? Etkö käy ikinä etelähelsingin ulkopuolella?
Suurin osa suomalaisista aikuisista on ylipainoisia ja näin ollen koot lähtevät reilusti 40:n yläpuolelta. Onko se ihme jos 32-34 ei ole kuuminta hottia kirpparilla?
Minä etsin nimenomaan XXS tai XS-kokoisia vaatteita , esim. talvista ulkoilutakkia, kun esim. urheiluliikkeiden pienimmät naisten takit ovat yleensä kokoa 34 ja aina isoja hartioista, selästä ja vyötäröltä.
Joku vuosi sitten ostin Icepeakin 34 (XS) koon ulkoilutakin. Ompelija pienensi sen kokoon 32 (XXS) - tuli kalliiksi.
Olen tänä keväänä kiertänyt jos missä etsimässä XXS-koon ulkoilutakkia - tuloksetta.
Miten voi olla edes totta, ettei enää saa pieniä naisten takkeja, kuten vielä 5-10 vuotta sitten sai - rasittavaa.
Olisiko sinulla ap. takkeja myynnissä? Laita myyntiin huutonettiin, niin huudan sieltä. :) Kiiitos
Vähän ohis mutta itse en tykkää fb kirppiksistä, en jaksa ostaa sieltä muuta kuin ehkä kenkiä ja takkeja, minkään t paidan takia ei jaksa nähdä sitä vaivaa että juoksee ympäri kaupunkia hakemassa. Sitten kun ei pääse koskettamaan materiaalia jne ostaa aina vähän sikaa säkissä. Siksi vituttaa että omassa kaupungissa nuorten naisten vaatteet tuntuu kaikki siirtyneen nettikirppiksille.