Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

XS-S koot eivät mene kirpparilla kaupaksi?

Vierailija
29.04.2017 |

Pidin juuri pari viikkoa kirpparia, enkä saanut kuin pari kymppiä vaivan palkkaa pöytävuokran jälkeen. Möin merkkivaatetta (Converse, Nike, Adidas, Vans) sekä myös ketjuliikkeiden vaatetta (Cubus, H&M ym.). Ovatko ihmiset tosiaan niin isokokoisia, ettei pienet koot mene kaupaksi. Yksikin äiti osti XS kokoisen hupparin 11-vuotiaalle tytölleen. Kaveri möi kokoa L-XL ja kaikki meni!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksellä kaikki vaatteet on 38-44. Kertoo jotain suomalaisten koosta.. Harvoin tulee vastaan omaa kokoa, 32-34. Tai jos sulla oli liikaa hintaa?

Vierailija
2/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vain itse käyttäisit ostamasi vaatteet loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ihmiset ostavat kirpparivaatteita lapsilleen. Siksi pienet vaatteet eivät mene kaupaksi

Vierailija
4/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hintaan? Itse ostan vaatteita koossa S-M / 36-38, vaatteen mallin mukaan, ja tuntuu, että niitä löytyy kirppareilta tosi huonosti.

Vierailija
5/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook-kirppiksillä näen päivittäin myynnissä xxs-s-kokoisia vaatteita ja ne menevät kaupaksi samantien, ehkeivät sinun paikkakunnallasi kohderyhmäsi käy kirppareilla? 

Vierailija
6/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin ihmiset ostavat kirpparivaatteita lapsilleen. Siksi pienet vaatteet eivät mene kaupaksi

1) ostaapas.

2) ihan kuin aikuiset eivät pitäisi noita kokoja (enkä puhu mistään L-kokoisista, jotka vetää S-kokoa makkarankuoreksi, vaan oikeasti pienikokoisista aikuisista).

Vierailija
7/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla oli korkeat hinnat. Xs-s on hyvin yleinen koko ja valinnanvaraa löytyy, tosi halvalla saa vaatetta

Vierailija
8/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomasin, kun minulla oli kirpparipöytä ja vaatteista suurin osa kokoa XS tai S. Tilannetta hankaloitti varmasti osaltaan myös se, että kyseessä oli pikkukaupungin kirppis, missä asiakaskunta on rajallisempaa kuin isommassa kaupungissa. Tai voisi ainakin kuvitella, että isommalla paikalla kirppikselle eksyisi enemmän pienikokoisia, kun ihmisiä on muutenkin niin paljon enemmän.

Vierailija
9/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun vaatteet on rumia, huonokuntoisia tai liian kalliita? Mä ostan paljon kirppareilta mutta oon nuori aikuinen ja harvemmin käytän mitään vanhaa 00-luvun lindex-mallistoja, joten ne jää ostamatta vaikka oliskin oikeaa kokoa.

t. 23v xs-nainen

Vierailija
10/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus on, että kirppareilta yleensä löytää tosi huonosti xs-kokoa (ainakin omalta ja naapuripaikkakunnalta), joten siksi en viitsi vaivautua kirppereille vaatteita etsimäänkään.

Vierailija
11/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin vielä kokoa S, niin eipä mulla ollut juurikaan tarvetta käydä kirppareilla läpi. Tuon kokoisia vaatteita kun löytyy nii törkeän hyvin joka liikkeestä eikö usein maksa paljoa.

Sen sijaan kun on paisunut kokoon L-XL niin tilanne on ihan toinen. Istuvia ja hyvännäköisiä vaatteita edulliset on vaikea löytää. Joko vaatteet ovat sikahintaisia tai törkeän näköisiä säkkejä ja vaatteita joutuu metsästämään ihan toisella tavalla.

Yleensä kyllä näissä kaikissa kirpparialoituksissa pohjalla on se sama ongelma mitä aloittaja ei suostu myöntämään. Eli joko hinta tai laatu on persiillään. Aina on aloituksia "miksi lastenvaatteet ei kelpaa" "miksi mitkään vaatteet ei kelpaa" jne, mutta todellisuudessa ne "hyväkuntoiset" ja "edulliset" vaatteet ovatkin joko kulahtanutta lumppua tai ylihinnoiteltuja.

Vierailija
12/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedossa on että iso osa suomalaisista on ylipainoisia.sen lisäksi vaatemerkkien kokomerkinnät vaihtelee.addun vaatteet on yleensä aika reiluja,itse käytän yleensä s kokoa.h&m vaatteis menee 38/40.jotkut ei halua kovin tiukkoja vaatteita (itsekin ostan joskus vähä liian ison) tai sit sun hinnat vaa oli liian isot 😊

Vierailija
13/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kova hinta?minä käyn kirpparilla löytääkseni edullisia vaatteita...välillä näkee näitä roskiskuntosia conssin kenkiä,hinta 20-25.

Vierailija
14/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat 1-3 euroa kpl ja todella hyväkuntoista vaatetta. Käytössä olleet vuoden. Ostelen liikaa vaatetta ;) Itse asiassa pari asiakasta kyselikin, eikö ole L-kokoa. Kai täytyy vaan käyttää vaatteet loppuun :) ap

Vierailija
15/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ostan lapsilleni juuri tuota kokoa. Harmi, etten osunut paikalle, olisin varmasti tehnyt hankintoja... tosin minun teinilläni on aika erikoinen vaatemaku, joten hänenkin olisi pitänyt olla paikalla ;-)

N50, itse nyttemmin kokoa L, mutta nelikymppiseksi asti juurikin kokoa S/36 - ja XS-koon teinilapset

Vierailija
16/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kokemus on että s-xs menee aika hyvin. s-m parhaiten, xs-xxs vähän huonommin.

Vierailija
17/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilla ei nyt käy hoikat kuumikset. Siellä käy yleensä jotain juoppoja XL + kokoisia naisia. Ne vaatteet menevät parhaiten kaupaksi. Nähty on :-)))

Vierailija
18/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa vain itse käyttäisit ostamasi vaatteet loppuun.

Niin ihanan ylimielistä.

Vierailija
19/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupee myymää pikkareita vakuumii pakattuna. xskin kelpaa mut largeist saa paremma hinnan

Vierailija
20/36 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en jaksa käydä enää kivijalkakirpputoreilla, kun ei sieltä tosiaan löydy yleensä niitä xs-s kokoisia vaatteita. Suosin Facebook -kirpputoreja, koska siellä niitä myydään enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän