Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin masennus ja lastensuojelu

Vierailija
29.04.2017 |

Onko kenelläkään kokemusta masennuksesta ja siitä seuranneesta lastensuojeluilmoituksesta? Kävin parisen viikkoa sitten lääkärissä puhumassa lievästä masennuksestani, lääkäri oli sen perusteella tehnyt lasun. Ihmettelen suuresti, koska pystyn lapseni hoitamaan masennuksesta huolimatta. Minulla on todella hyvä tukiverkosto, josta mainitsin myös lääkärille.

Kommentit (187)

Vierailija
41/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haittaa lasu ilmoituksesta on tässä kohtaa? Eikö ole vaan perheellekin hyvä että asia selvitetään ja saatte apua, jos tarve.

Pelottaa että sossut vievät lapseni ilman syytä. Olen kuullut paljon tälläisistä tapauksista.

Lasten sijoittaminen kodin ulkopuolelle loukkaa aina vanhempia koska se osuu niin herkkään paikkaan. Omia virheitä harvoin pystytään myöntämään. Siksi netti on täynnä vihaisten vanhempien näkökulmasta kirjoitettuja juttuja joiden paikkansapitävyyteen ei voi luottaa.

Lapsi voidaan sijoittaa myös lapsen omien virheiden takia esim. alkoholin tai huumeiden väärinkäyttö. Syy ei ole aina vanhempien käytöksessä. Esim. Mikael Gabriel on puhunut tästä julkisesti.

En tosin luottaisi myöskään nimettömiin sossuihin. Jos olisitte oikealla asialla, varmasti uskaltaisitte kirjoittaa ihan omalla nimellännekin, jos kerran puhutte asioista ihan vaan yleisellä tasolla. Eikös vaan?

Vierailija
42/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö apuakaan saa enää antaa? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haittaa lasu ilmoituksesta on tässä kohtaa? Eikö ole vaan perheellekin hyvä että asia selvitetään ja saatte apua, jos tarve.

Pelottaa että sossut vievät lapseni ilman syytä. Olen kuullut paljon tälläisistä tapauksista.

Lue lastensuojelulaki läpi: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070417. siellä on tietoa milloin lapsi huostaanotetaan. Mikäli sosiaalityöntekijöt toimivat lain vastaisesti niin sinulla on valitusoikeus. 

https://www.thl.fi/fi/web/lastensuojelun-kasikirja

Myös tämä on hyvä ja asiallinen lähde.

Valittaminen voi kestää vuosia, vaikka olisit oikeassa. Ja lapsesi kärsii sen koko ajan erossa perheestään.

Googlaa myös Leeni Ikonen.

Sinä joka alapeukutit tätä. Olet varmasti hyvin onneton ihminen.

Korjaan. Hyvin hyvin onneton ihminen, koska alapeuktit tätäkin.

Hyvin hyvin hyvin onneton ihminen, koska alapeukutit jo kolmannen kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen "vieminen" on niin kallista puuhaa, että siihen ei ryhdytä kevyin perustein. Ole huoleti ja ota apu vastaan, jos sellaisen tarpeessa olet.

Ei ne sossut sitä lapsen varastamista omasta pussistaan maksa.

Mutta eikös siitä saa bonusta jossain kunnissa?

Vierailija
44/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei ihan oikeasti viedä kenenkään lapsia ilman syytä. Ottakaa apu vastaan jota saatte, luultavasti kysytään onko tarvetta esimerkiksi lastenhoitoavulle et saat itse välillä levätä ja varmistetaan että sulla on hoitosuhde.

T.ls-sos.

Vierailija
45/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen "vieminen" on niin kallista puuhaa, että siihen ei ryhdytä kevyin perustein. Ole huoleti ja ota apu vastaan, jos sellaisen tarpeessa olet.

No ei, älkää nyt ihan uskoko kaikkea mitä lokakuun liike kirjoittaa.

Vierailija
46/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei, älkää nyt ihan uskoko kaikkea mitä lokakuun liike kirjoittaa.

Todistakaa sitten, ettei bonukset ole totta. Siihen asti uskotaan lapsikaupan bonuksiin, kunnes joku tuo todisteet esille, ettei näitä makseta.

Vierailija
47/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, miten nää sossutantat kehtaa täälläkin valehdella ummet ja lammet, ja painostaa normaalista babybluesista kärsivää äitiä huostaanoton asiakkaaksi pakolla, kun koko Suomen muistissa on vielä, kuinka sossutantat ylistivät Laamasta ja Tarkkia hyviksi vanhemmiksi! Mikä röyhkeys! Onko vokkibisnes hiljentynyt, kun pitää taas jahdata viattomia lapsia?

Vierailija
48/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten kävin lääkärillä ja lääkäri totesi että näytät siltä että ihan kohta tulee itku. Antoi masennuslääkkeet. Ei tehnyt lasua.

Vierailija
49/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei ihan oikeasti viedä kenenkään lapsia ilman syytä. Ottakaa apu vastaan jota saatte, luultavasti kysytään onko tarvetta esimerkiksi lastenhoitoavulle et saat itse välillä levätä ja varmistetaan että sulla on hoitosuhde.

T.ls-sos.

En levännyt yhtään kokonaista tuntia sen jälkeen, kun sossut iskivät kyntensä minun lapseeni. Valvoin kaksi kuukautta yhteen putkeen. Yöt valvoin etsimässä teidän hukkaamaanne teiniä, kunnes löysin hänet laitoksesta karanneena, ja sain hänet takaisin kotiin asianajajan ja poliisin avulla. Virtuaalinen keskari!

Vierailija
50/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.ls-sos.

Mikähän siinä teidän "avussa" on vikana, kun se ei kelpaa ihmisille?

Vierailija
51/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, että masentuneelle kaikki ylimääräinen huolen lisääminen (jännittää/pelottaa lasu) on haitallista. Se syventää masennusta ja stressiä! Se myös nakertaa luottamusta lääkäreihin, viranomaisiin ynnä muihin joilta apua pitäisi voida kysyä ja pyytää, jos heti epäillään jaksamista ja tukiverkkojen riittävyyttä. Ei sellaisille huvita avautua.

Masennus ei ole automaattisesti niin lamaannuttavaa, että muututaan sängynpohjalla makaaviksi zombeiksi jotka ei ikinä käy suihkussa tai pese vaatteita.. Ja apua osaa hakea myös ihan itse, niin kuin jo lääkärille ajan varaaminen kertoo!

Olen samaa mieltä, vaikka en masennuksesta kärsikään. Terveellekin vanhemmalla lasu-käsittelyn odottaminen voi olla todella stressaavaa ja jälkikäteenkin itsesyytöksiä aiheuttavaa. Olen myös huolissani siitä, että nämä lääkäreiden ja hoitajien ei-painavasta syystä johtuvat lasu-ilmoitukset vähentävät ihmisten avun hakemista. Voin kuvitella, kuin vuosien aikana joku hormonaalisista syistä masentunut äiti googlaa netissä aiheesta ja törmää tällaisiin keskusteluihin. Ja sen seurauksena jättää menemättä lääkärille tai ei kerro tälle kaikkea. 

Vierailija
52/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa jotkut tajuaisivat jättää alkoholin ja huumeet pois ja pitäisivät edes kotinsa siistinä. Mikään kaatopaikka ei ole koti lapselle.

Vierailija
53/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa jotkut tajuaisivat jättää alkoholin ja huumeet pois ja pitäisivät edes kotinsa siistinä. Mikään kaatopaikka ei ole koti lapselle.

Taidat itse olla aineissa kun poikkeat noin paljon aiheesta.

Vierailija
54/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuli taas mieleen Eerikan tapaus. Äiti oli masennuksen takia kelvoton vanhempi.

Lapsi olisi hengissä jos äidin olisi annettu hoitaa.

Vierailija
55/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ls-sos.

En levännyt yhtään kokonaista tuntia sen jälkeen, kun sossut iskivät kyntensä minun lapseeni. Valvoin kaksi kuukautta yhteen putkeen. Yöt valvoin etsimässä teidän hukkaamaanne teiniä, kunnes löysin hänet laitoksesta karanneena, ja sain hänet takaisin kotiin asianajajan ja poliisin avulla. Virtuaalinen keskari!

Hukkas sen? Meni metsään ja teini katos? Mielenkiintoista. Suosittelen kyl nostaa syytteen jos hukkasivat lapsen, ja teinille jotain apua jos ei tuon ikäisenä osaa kotiinsa tai ihmisten ilmoille kertomaan, että olen hukassa.

Vierailija
56/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki kaikki on ihan hyvin jos on _fiksu_ sosiaalityöntekijä eikä ole ketään vastapuolta kiusaamassa ja valehtelemassa, muussa tapauksessa tsemppiä ja _ole varovainen_!!!

- ei ap

Vierailija
57/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuli taas mieleen Eerikan tapaus. Äiti oli masennuksen takia kelvoton vanhempi.

En tiedä, mutta pelkkä ajatuskin siitä että pienet lapseni otettaisiin minulta pois ja vietäisiin vieraaseen ympäristöön tuntuu raastavalta. Ahdistaa ihan kamalasti! Tämä lasu aiheutti masennuksen lisäksi ihan hirveän taakan.

Vierailija
58/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sitten jos jotain sattuu lapselle niin ollaan ensimmäisenä syyttämässä  hoitohenkilökuntaa, koska he eivät tehneet asialle mitään. Vastaanotolla on mahdotonta tietää mitä kotona tapahtuu, tämän vuoksi ehkä hieman herkemmin joku tekee lasu-ilmoituksia, en tästä pahoittaisi mieltäni.

Vierailija
59/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta pelkkä ajatuskin siitä että pienet lapseni otettaisiin minulta pois ja vietäisiin vieraaseen ympäristöön tuntuu raastavalta. Ahdistaa ihan kamalasti! Tämä lasu aiheutti masennuksen lisäksi ihan hirveän taakan.

Kuinka paha sun masennus oikeasti on? Jos se on lievä, et uhkaa lasten henkiä ja pääset sängystä ylös ni tuskin sul on hätää.

Vierailija
60/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti rakastaa lastaan tarpeeksi, niin silloin ymmärtää syyn miksi lapsi ei voi asua kotona ja myös pystyy antamaan lapselle turvallisen kodin. Mutta ei se ole mitää rakkautta ,että väkisin haluaa pitää lapsensa kotona vaikka olisi kuinka huonot olot lapsella. Vaikka tyylii vakavia päihdeongelmia! Kyllä rakastava vanhempi huolehtii siitä ,että lapsi kasvaa turvallisissa oloissa ja tajuaa ettei päihteet kuulu perhe elämään!!